abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:55:18 #276
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78222228
Oeke, ik heb dat ook een keer gehad, ik ben toen in bad gaan zitten (Annicka had geen dorst ) met een handkolf en heb gekolfd, gemasseerd, gekolfd, gemasseerd, gekolfd ect. tot de verstopping naar buiten kwam (was een soort van klein wit propje).Het probleem was toen meteen opgelost.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78222358
Die tip van Piglet is geweldig! Daar heb ik nog veel aan gehad, toen ik eenmaal begreep welk klepje hoe en wat. Heel fijn handsfree te kunnen kolven. Hopelijk helpt het jou ook zo goed Keshet!

GWS, dat klinkt goed, Ko heeft al wel gedronken, 2x aan desbetreffende borst maar het helpt nog niet echt. En ik heb geen handkolf. Zo maar eens met kind in bad.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:08:56 #278
12913 GreatWhiteSilence
pi_78222648
Keshet: met een kind aan de borst is 4 a 5 keer ook niet voldoende, laat staan als je kolft. Iedere keer kolven is goed, al is het 5 minuutjes.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78223142
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Oeke, ik heb dat ook een keer gehad, ik ben toen in bad gaan zitten (Annicka had geen dorst ) met een handkolf en heb gekolfd, gemasseerd, gekolfd, gemasseerd, gekolfd ect. tot de verstopping naar buiten kwam (was een soort van klein wit propje).Het probleem was toen meteen opgelost.
Dat lijkt me dan een gevoel van hemel op aarde!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:29:43 #280
12913 GreatWhiteSilence
pi_78223279
Ja, het was een hele opluchting. Niet omdat het pijn deed ofzo, want ik had vrij snel door dat er iets niet goed zat nog voordat ik er last van kreeg, maar ik kneep hem wel even.

Het was sowieso al rond de tijd dat ik goed ingesteld was, ik heb tegenwoordig nauwelijks nog last van stuwing, zelfs als ik een uur of 8 niet voed of kolf. Ik merk dan wel dat ik goed vol zit, maar het is niet pijnlijk ofzo.
pi_78225090
hm. Geen effect vooralsnog. Hoe snel moet de harde plek weg zijn?
Ko heeft gedronken in bad, en nu net heb ik nog nagekolfd met een warme washand erop.
Bah, ik heb hier nu helemaal geen zin in.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:12:19 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_78226415
Oeke, heb je last van die plek? Rood, warm, koorts? Zo nee, gewoon elke keer als Ko drinkt die kant "bijmasseren" tijdens het drinken en eventueel nog extra kolven. Zo ja: dan denk ik dat je echt even naar de dokter moet.

Keshet, bij een op tijd geboren baby kun je het beste net zo vaak kolven als de baby drinkt, dus minstens elke 3 uur. Nou is je kleine meisje natuurlijk prematuur, en ik weet niet precies wat daar voor geldt, maar mijn gevoel zegt dat je dan zelfs beter nog vaker, maar dan misschien wat korter, moet kolven. Een hele opgave, dat begrijp ik. Heel veel sterkte met deze situatie!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 22:33:42 #283
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78244556
oeke, kan je mss in een andere houding aanleggen zodat je er beter bij kan met masseren?
of eerst de plek voorverwarmen voor het voeden (of direct uit de douche ko aanleggen)?

ik hoop niet dat het een bo wordt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 22:42:47 #284
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78244872
Vervelend Oeke, heb verder geen andere tips voor je!

En Keshet, veel succes!

Net een primeurtje, al kolvend voetballen in de kamer met de dochter... Het loopt hier trouwens nu wel keihard terug, nog een paar weekjes...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_78256697
Keshet naast je dochter in het ziekenhuis kolven is denk ik ook misschien het beste voor he productie. Zou je eens moeten proberen. Is er misschien een gordijn of zo dat je voor je zou kunnen trekken als er iemand de kamer in komt? Komen ze dan voor teigetje de kamer in? Misschien als je het doorgeeft aan het personeel in het ziekenhuis, dat ze jullie even rustig kunnen laten zitten zonder dat er iemand binnenkomt of als het echt nodig is, dat diegene dan even aanklopt?

Iemand anders zei ook nog dat ze de keuze had tussen voor het raam kolven of op de wc. Bij mij op werk heeft een hele aardige collega een kamerscherm meegenomen van thuis, die ze niet gebruikte. Dat is ook nog een optie. Ik kolfde namelijk weleens voor het raam in een kamer op de begane grond waar aan de andere kant van het raam een fiets- wandelpad langsloopt. Dat zou ook nog een idee kunnen zijn.

Sterkte Oeke hopelijk krijg je de plek weg. Bij mij hielp goed masseren/ knijpen tijdens het kolven als het tenminste niet echt onder de schelp ergens zit. Hopelijk is het geen bo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_78257310
Ben benieuwd hoe het met de kolfruimte op mijn werk zit.
De ruimte van vijf jaar geleden is er niet meer want er is twee jaar geleden drastisch verbouwd.

Hier gaat de bv nog prima.
Leah drinkt alleen sinds twee dagen weer vaker en onregelmatiger. Heeft er ook mee te maken dat ze nu steeds maar een borst drinkt en normaliter twee.
Nu komt ze vaak 1 of 2 uur later toch om die 2de borst.

Vervelend Oeke, dat je normale bh voor een harde plek heeft gezorgd. Sta je eigenlijk niet bij stil...
pi_78257383
Oef, Ko heeft hem vannacht goed leeggedronken en het is weg!

Was wel bang voor een borstontsteking en dat was het nog niet maar dit deed al pijn zat. Jeetje Davinia, nu begrijp ik nog beter je angst voor bo's. Fijn dat de vitamine lijken te helpen.

Goh, al die kolfplekken, daar heb ik nooit zo bij stil gestaan, maar het is wel fijn als er een goede plek voor is.

Lily, die bh was toch iets te strak ben ik bang. Maar het stond wel kek vond ik.
  zondag 21 februari 2010 @ 14:58:53 #288
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78264389
oeke, wat fijn dat de plek weg is!
en thx, I guees

hoe zit dat nou met oefenen met flesjes? moet dat iedere dag? dat is wel beter, toch? een hele voeding of is 30cc genoeg? en 'moeten' we nu al beginnen, of kunnen we nog ff wachten? (ze is nu ruim 6 wk)
pi_78264508
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:08 schreef oeke het volgende:
Oef, Ko heeft hem vannacht goed leeggedronken en het is weg!

Wat voelt dat sowieso heerlijk heh, als je een flink gestuwde pijnlijke borst hebt en dat je baby die dan leeg drinkt...
  zondag 21 februari 2010 @ 15:28:14 #290
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78265407
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:02 schreef lily het volgende:

[..]

Wat voelt dat sowieso heerlijk heh, als je een flink gestuwde pijnlijke borst hebt en dat je baby die dan leeg drinkt...
heb ik vandaag weer mogen ervaren

pfff, wanneer wordt het lente, trouwens? kheb gister uiteindelijk ibuprofen genomen, terwijl ik echt liever geen pijnstilling wil nemen, omdat alles bij aviva komt.
pff, het gaat beter, echt, maar het is nog niet weg, en het doet zo'n verrotte pijn. de hele dag door, dan weer wel, dan weer niet, en soms, heel soms, vraag ik me af waar ik het voor doe... en dan ligt ze weer heerlijk ontspannen bij me te drinken, en dan weet ik het weer, maar toch... die pijn...

naja, dinsdag naar de ha voor een mirena, ff vragen of hij nog andere middelen voor me heeft, want dit is echt niet leuk. en het kost zoveel energie, steeds last hebben.
lig je weer dubbelgeklapt, waardoor ik een koude rug krijg, waardoor het weer erger wordt, waardoor eli weer schrikt van me, wat ik ook niet wil...
naja, morgen zal het weer beter zijn... kom ook net terug van mn moeder (begraafplaats), dat zal ook niet helpen...
  zondag 21 februari 2010 @ 15:43:32 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78265933
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:04 schreef lily het volgende:
Ben benieuwd hoe het met de kolfruimte op mijn werk zit.
De ruimte van vijf jaar geleden is er niet meer want er is twee jaar geleden drastisch verbouwd.

Hier gaat de bv nog prima.
Leah drinkt alleen sinds twee dagen weer vaker en onregelmatiger. Heeft er ook mee te maken dat ze nu steeds maar een borst drinkt en normaliter twee.
Nu komt ze vaak 1 of 2 uur later toch om die 2de borst.

Vervelend Oeke, dat je normale bh voor een harde plek heeft gezorgd. Sta je eigenlijk niet bij stil...
Oh ik herken dit wel.
Fabian dronk vanmorgen 1 borst. En even later toch de andere. En net hem ik hem maar wakker gemaakt anders zat er wel erg veel tijd tussen.
pi_78278004
Daviniah: Paracetamol kan geen kwaad hè? Helpt dat niet? (paracetamol werkt het beste bij een constante spiegel, dus 4x per dag 2 nemen op vaste tijden en dat een paar dagen achter elkaar)

Probleem hier....
In de afgelopen 2 dagen al 3 keer:
Aanhappen, loslaten, aanhappen, loslaten, huilen, aanhappen, loslaten... enz...

Het lijkt zich alleen voor te doen als hij begint met drinken aan de linkerborst En als ik hem op de één of andere manier heb wakker gemaakt of aanleg terwijl hij nog niet woest-hongerig is.
Maar het kan beiden toeval zijn.

Ook maakt hij wat klik-geluidjes bij het drinken en heb ik wat steken achter mijn tepels.
Dan zeg ik: spruw! Maar er is bij ons beiden helemaal NIKS te zien. Dus misschien ben ik te bang voor spruw....? Maar net wel een half uur aan het klooien geweest met een woedend en verdrietig jongetje

Uiteindelijk met héél vaak borst en houding verwisselen wel gelukt en toen dronk hij ook goed door.

ow en hij hapt wel goed aan!
  zondag 21 februari 2010 @ 21:33:29 #293
12913 GreatWhiteSilence
pi_78278897
Spruw hoeft niet altijd zichtbaar te zijn, toch? Soms merk je het alleen aan het gedrag en andere signalen, dacht ik.
pi_78279670
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Spruw hoeft niet altijd zichtbaar te zijn, toch? Soms merk je het alleen aan het gedrag en andere signalen, dacht ik.
hm.
Ik heb geen zin in Nystatine, maar mijn huisarts heeft geen zin in gentiaalviolet.
En ik heb geen zin in zelf doktertje spelen...
  maandag 22 februari 2010 @ 00:01:59 #295
12913 GreatWhiteSilence
pi_78287098
Ik heb zelf naar alle tevredenheid gentiaanviolet gebruikt, veel gemakkelijker dan Nystatine. En het hielp ook veel beter dan Nystatine. Ik gooi zelf regelmatig mijn kont tegen de krib bij de dokter en heb vaak nog gelijk ook.
  maandag 22 februari 2010 @ 09:36:13 #296
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78293850
Wij zijn de spruw weer helemaal te boven .

Geen kloven en roodbeschadigde tepels meer

Geen sjorrend jongetje meer

Geen teruglopende productie meer

En ik heb besloten, we gaan hier de 6 maanden volmaken . Ik geniet er nog zoveel van, en nu weer extra juist, nu het even zo lastig is geweest .
  maandag 22 februari 2010 @ 09:37:42 #297
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78293882
Oh en ik ben hier niet veel meer actief, maar ik lees nog wel zo af en toe bij en er zijn zoveel babietjes geboren dat ik gewoon niet meer weet wie ik nog allemaal moet feliciteren. Freecell en Davinia in ieder geval , jullie namen zag ik net hier. Maar met jullie nog velen meer. Allemaal van harte .

maandag 22 februari 2010 @ 09:39:36 #298
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78293916
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:46 schreef freecell het volgende:

[..]

hm.
Ik heb geen zin in Nystatine, maar mijn huisarts heeft geen zin in gentiaalviolet.
En ik heb geen zin in zelf doktertje spelen...
Waarom geen Nystatine? Dat heeft R ook gehad en het heeft wel geholpen . Waarom is dat andere beter? Ik hou mijn kleine manneke namelijk goed in de gaten, ben nog een beetje paranoide .
  maandag 22 februari 2010 @ 09:46:35 #299
12913 GreatWhiteSilence
pi_78294058
Ik vind gv sowieso veel handiger, omdat je het maar één keer per 24 uur hoeft te geven. Ik heb ook Nystatine gebruikt, maar het was zo'n kledderboel en Annicka deed op een gegeven moment gewoon haar mond niet meer open voor dat pipetje, waarschijnlijk omdat ze het te goor voor woorden vond...

Bij Nystatine zag ik nauwelijks effect, bij gv was het met een paar dagen nagenoeg weg.
pi_78294177
quote:
Op maandag 22 februari 2010 09:39 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Waarom geen Nystatine? Dat heeft R ook gehad en het heeft wel geholpen . Waarom is dat andere beter? Ik hou mijn kleine manneke namelijk goed in de gaten, ben nog een beetje paranoide .
Tis gewoon van die vieze kleefzooi, net als daktarin enzo.. Maar het werkt wel hoor
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')