abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77815916
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarom ben ik er ook mee gestopt om de beurs de hele tijd proberen te timen. Het heeft toch geen zin en zelfs als je een kleine marge zou halen levert dat dan per uur nog niks op.

Ik ben nog steeds hard aan het werk met het bedrijfje, er is heel veel te doen, vanavond een "sollicitatiegesprek" met iemand die gaat programmeren. Het leuke van hieraan werken is dat je werkelijk iets bereikt met al je gedoe en denkwerk, je ziet het steeds verder komen. Na vijf jaar TA of FA en kopen/verkopen/handelen heb je waarschijnlijk nauwelijks meer (kans op) resultaat dan iemand die het gewoon suf laat staan! Maar kijk eens naar iemand die vijf jaar ergens aan werkt!
alleen als je doet voor de knikkers, en niet voor het spel, ondernemer.
pi_77815948
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:55 schreef capricia het volgende:
Die persoon ben ik vaak.
En anders koop ik ze op de top...

Hey, maar ik blijf lachen..het is maar geld...
Wel jammer als het je spaarcenten zijn.

Maar SeLang vertelt een paar posts hierboven wanneer hij gaat instappen, dus tot die tijd kun je ook cash aanhouden. Al leer je dan weer weinig van beleggen. Dilemma's!
pi_77815953
overigens heeft een Duitse offical verklaard dat de EU landen in principe bereid zijn Griekenland bij te staan, vandaar de spike omhoog.
pi_77815974
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:19 schreef Zero2Nine het volgende:
Waar slaat dit nou weer op, brakke financials in de plus, mooie stabiele bedrijven in het rood. Rotcomputers, hebben weer oude nieuwsberichten zitten lezen.
Heeft te maken met evt. EU reddingsplan voor Griekenland.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 18:05:44 #205
236264 crew  capricia
pi_77815977
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wel jammer als het je spaarcenten zijn.

Maar SeLang vertelt een paar posts hierboven wanneer hij gaat instappen, dus tot die tijd kun je ook cash aanhouden. Al leer je dan weer weinig van beleggen. Dilemma's!
Cash aanhouden tot de esenpie op 500 staat?
Nou...dan kan ik beter over een jaar of 2 op zijn vroegst naar de beurs kijken...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:09:23 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77816113
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

alleen als je doet voor de knikkers, en niet voor het spel, ondernemer.
He Dino! Nog steeds van ver weg, als het goed is?

Mijn knikkerzak zit al vol en ik heb niet zo veel knikkers nodig om gelukkig te zijn! Maar het is nog altijd leuk om te zien wanneer iets dat je bedacht hebt in concept werkt. Eerst gaan we een customized search engine bouwen, het bouwplan is al klaar. Nu nog heel veel programmeren, dat is wel leuk, en daarna nog zo'n 2000 Nederlandse sites handmatig indexeren. Dat is minder leuk, dat wil ik nog uitbesteden.
The End Times are wild
pi_77816199
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:05 schreef capricia het volgende:
Cash aanhouden tot de esenpie op 500 staat?
Nou...dan kan ik beter over een jaar of 2 op zijn vroegst naar de beurs kijken...
Dat kan best sneller gaan! Tussen september 2008 en maart 2009 ging de S&P 500 ook ongeveer 600 punten naar beneden.

We hebben alleen wat wankelende banken of landen nodig.
pi_77816218
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn knikkerzak zit al vol en ik heb niet zo veel knikkers nodig om gelukkig te zijn! Maar het is nog altijd leuk om te zien wanneer iets dat je bedacht hebt in concept werkt. Eerst gaan we een customized search engine bouwen, het bouwplan is al klaar. Nu nog heel veel programmeren, dat is wel leuk, en daarna nog zo'n 2000 Nederlandse sites handmatig indexeren. Dat is minder leuk, dat wil ik nog uitbesteden.
Sure, maar in de grotemensenwereld moet je om iets daadwerkelijk van de grond te krijgen wel je tanden erin zetten. Succesvol ondernemen is een soort van topsport, dat wordt nogal eens onderschat. Als het is van 'het is wel leuk' wordt het niet veel, wel met een instelling van 'ik zal en moet slagen'.

Maar wat ben je eigenlijk aan het knutselen?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:12:35 #209
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77816220
Wie is verantwoordelijk voor dat puntje omhoog net voor sluitingstijd? Nu moet ik met rooie overnights optiespreads te nacht door. (ook had niemand zin om vlak voor sluitingstijd biedkoersen af te geven ofzo en zag ik daardoor onterecht mijn dagwinst verdampen terwijl de aex goed voor mij ging) Maargoed morgen weer een dag, heb er wel vertrouwen in maar vind wel dat de amerika overnigt op iex.nl vaag wordt berekend.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_77816256
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat kan best sneller gaan! Tussen september 2008 en maart 2009 ging de S&P 500 ook ongeveer 600 punten naar beneden.

We hebben alleen wat wankelende banken of landen nodig.
maar dan gaan de winsten omlaag, en de target van SeLang ook
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:16:55 #211
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77816378
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je bent zo'n flash trading computer aan het bouwen? Met kwantitatieve methoden enzo? Dat is cool man
--------------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:17:27 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77816398
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:16 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Je bent zo'n flash trading computer aan het bouwen? Met kwantitatieve methoden enzo? Dat is cool man
Wel cool, maar nee hoor! Het heeft niks met beurskoersen te maken.
The End Times are wild
pi_77816894
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik vraag me af of de koersen wel eens enorm dalen, terwijl de winsten op peil blijven.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:49 schreef TeringHenkie het volgende:
Damn, heb ik toch weekputs overnight slecht van me
Dit gaat je pijn doen, als de Amerikaanse koersen niet veel veranderen.
pi_77816978
Afgelopen uurtje wint de DOW Jones 140 punten en de EUR/USD 1,3 cent, het gaat dus flink snel
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:40:22 #215
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77817300
Zijn jullie ook bezig met strategieen of kopen jullie gewoon call of put naar je eigen sentiment? Ben laastste tijd erg bezig met deze theorieen alleen kan er moeilijk vanaf blijven als ik de ene zie stijgen en de ander dalen bijv.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:40:22 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77817301
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat laatste valt wel mee, want zoals bekend gebruik ik een tienjaars gemiddelde. Dus als een dergelijke beweging omlaag er bijvoorbeeld een jaar over doet dan blijft de target aardig gelijk, zelfs als de winsten compleet instorten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:44:09 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77817484
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:32 schreef Vandergeld het volgende:
Afgelopen uurtje wint de DOW Jones 140 punten en de EUR/USD 1,3 cent, het gaat dus flink snel
Die mensen van die grootste euro short positie allertijden ($8 miljard) worden nu uitgerookt, that's all...
Mijn reisverslagen
pi_77817611
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die mensen van die grootste euro short positie allertijden ($8 miljard) worden nu uitgerookt, that's all...
Ik verwachtte ook al een opleving hiervan, vooral nadat dit bericht naar buiten kwam..EUR/USD kan wellicht terug naar 1.40-1.41, ik blijf overigens wel zitten met mijn shortpositie op de EUR/USD
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:47:56 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77817641
quote:
S&P Revises Outlooks on Citigroup, Bank Of America To Negative From Stable

Standard and Poor's whacks Citi and Bank of America, revising its outlook on both firms from Stable to Negative, cites "increased uncertainty about the U.S. government's willingness to provide additional extraordinary support to highly systemically important financial institutions in a way that will benefit debt holders."
Twijfels over de potentie van Obama om te blijven pimpen en gelijk krijgen de banken een downgrade Zo gezond zijn die banken.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:50:15 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77817730
Correctie was long overdue trouwens, na een daling van 1150,45 naar 1044,50.
Mijn reisverslagen
pi_77817992
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Of neemt een deel winst waardoor het omhoog gaat?
pi_77818293
Fuck man, ik zit eens die CDS 5yr van Portugal, Spanje en Griekenland te zien. Dat stijgt sneller dan elke bubble die ik tot dusver heb gezien
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77818455
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:47 schreef Vandergeld het volgende:
ik blijf overigens wel zitten met mijn shortpositie op de EUR/USD
Ghehe, ik heb m'n turbo shorts op de EUR/USD er gisteren uit gegooid...
pi_77818501
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:08 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ghehe, ik heb m'n turbo shorts op de EUR/USD er gisteren uit gegooid...
Ik ga bij de EUR/USD voor de grote beweging en niet voor de KT handel, overigens hoef ik me totaal nog niet druk te maken om die positie want gekocht op 1.506 en 1.44
pi_77818525
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuck man, ik zit eens die CDS 5yr van Portugal, Spanje en Griekenland te zien. Dat stijgt sneller dan elke bubble die ik tot dusver heb gezien
Hoeveel landen zullen dit jaar nog gaan volgen, landencrisis begint wel steeds meer vorm te krijgen.
pi_77819004
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:09 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Hoeveel landen zullen dit jaar nog gaan volgen, landencrisis begint wel steeds meer vorm te krijgen.
Vorm? Check dit eens

Dit is de 5yr CDS van Portugal.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:24:28 #227
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77819087
Dus wat is het devies? Short gaan op portugeese indici?
pi_77819092
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vorm? Check dit eens

Dit is de 5yr CDS van Portugal.

[ afbeelding ]
Het gaat nu pas over enkele landen, die weliswaar hard worden getroffen worden nu, maar als het zich uitbreid over nog veel meer landen zal het pas echt vorm krijgen m.i.
pi_77819439
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:24 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Het gaat nu pas over enkele landen, die weliswaar hard worden getroffen worden nu, maar als het zich uitbreid over nog veel meer landen zal het pas echt vorm krijgen m.i.
Mja, maar het is al wel veel erger dan tijdens de crisis hoor!

pi_77819509
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar het is al wel veel erger dan tijdens de crisis hoor!

[ afbeelding ]
Komt omdat we in een "volgende fase" zitten, 2008 was het een bankenprobleem en nu is het een landen probleem geworden
pi_77819918
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:35 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Komt omdat we in een "volgende fase" zitten, 2008 was het een bankenprobleem en nu is het een landen probleem geworden
Mja, maar hoe denk je dat die van Nederland of Amerika er uit zien ?
pi_77819976
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar hoe denk je dat die van Nederland of Amerika er uit zien ?
Wellicht iets opgelopen laatste dagen die van Nederland, maar nog lang niet op een crisis niveau.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:47:10 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77819999
Waarom stijgen die CDS zo, nu Griekenland een bailout krijgt? Je zou denken dat die nu juist zouden dalen
Mijn reisverslagen
pi_77820036
Interessant gesprek atm op TV. Een gesprek met Buffet en Paulson over de US economie. Misschien ook te volgen via de BB link op internet?
pi_77820086
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Interessant gesprek atm op TV. Een gesprek met Buffet en Paulson over de US economie. Misschien ook te volgen via de BB link op internet?
Ja is ook op de internet link van bloomberg te vinden!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:51:27 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77820167
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja is ook op de internet link van bloomberg te vinden!
Yep, hebbes!
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:01:43 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77820619
Wat een geblaat....
Mijn reisverslagen
pi_77820714
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:01 schreef SeLang het volgende:
Wat een geblaat....
Mja ik moet het niet zo van Paulson hebben eigenlijk
Tzijn wel grote vriendjes zo te horen iig
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:05:50 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77820813
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja ik moet het niet zo van Paulson hebben eigenlijk
Tzijn wel grote vriendjes zo te horen iig
Tuurlijk, het zijn kontmaatjes.
Paulson = Goldman Sachs en Buffett = grootaandeelhouder in Goldman Sachs en deel van het Obama Cheerleader team
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:06:34 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77820843
Griekse bailout wordt alweer tegengesproken trouwens
Mijn reisverslagen
pi_77820976
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:47 schreef SeLang het volgende:
Waarom stijgen die CDS zo, nu Griekenland een bailout krijgt? Je zou denken dat die nu juist zouden dalen
Ik wist niet dat het al rond was dat Griekenland een bail out kreeg, dacht meer dat het tot de mogelijkheden behoorde. Volgens mij zit er ook altijd een behoorlijke lag in die CDS waarde. We zien komende dagen wel hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Nederland zat overigens tijdens de crisis echt verschrikkelijk hoog en is nu weer vrij stabiel, Amerika schiet op het moment ook weer behoorlijk omhoog.
pi_77821007
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:06 schreef SeLang het volgende:
Griekse bailout wordt alweer tegengesproken trouwens
Mja dat dacht ik dus al. Ik zal ook nog even die van Nederland en Amerika posten.
pi_77821014

Natuurlijk kun je je twijfel trekken over de juistehied van de rating, maar afgaande dat deze klopt is de risico perceptie doorgeslagen. Wel logisch gezien de enorme media aandacht.
pi_77821139
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:10 schreef piepeloi55 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar het is natuurlijk veel interessanter om de ontwikkeling te zien. Ijsland lijkt bijvoorbeeld erg hoog maar heeft op 1473 gestaan op 10/10/08
pi_77821536
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja dat dacht ik dus al. Ik zal ook nog even die van Nederland en Amerika posten.
Post maar
pi_77821938
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:22 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Post maar

Amerika

Iceland

Nederland

We hebben hier nu overigens Bloomberg & Reuters, rawr
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:51:25 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77822718
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 21:04:25 #248
236264 crew  capricia
pi_77823343
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Amerika
[ afbeelding ]

Iceland
[ afbeelding ]

Nederland
[ afbeelding ]

Bijzonder interessant om te zien...!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77823438
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Amerika
[ afbeelding ]

Iceland
[ afbeelding ]

Nederland
[ afbeelding ]

Is de CDS Spread van de US groter als die van Nederland? Dat is wel opvallend om te zien.
pi_77823556
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:51 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Haha inderdaad. Net of er ook maar 1 iemand is die dat zo gaat volgen via die news reader op BB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')