abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77707666

quote:
Snowpocalypse in de VS
In het oosten van de Verenigde Staten ligt het openbare leven op vele plaatsen zo goed als lam door een aangekondigde sneeuwstorm die volgens de voorspellingen wel eens de zwaarste in een eeuw tijd zou kunnen worden.

Internetters doopten de storm, die vrijdagavond de hoofdstad Washington als eerste trof, al om tot "snowpocalypse" of "snowmageddon". In Washington werden de supermarkten overspoeld door ongeruste burgers die nog snel voedselreserves wilden inslaan.

Sneeuwstormalarm
De National Weather Service (NWS) kondigde aan dat er vanaf vrijdagavond 22 uur (plaatselijke tijd) voor 24 uur een uitzonderlijk sneeuwstormalarm geldt. "De storm zal tot deze avond een groot deel van het oosten van de VS treffen", zo waarschuwde de NWS. De mensen werd aangeraden de auto thuis te laten staan.

Verwacht wordt dat er in Washington tot 75 centimeter sneeuw zal vallen, waarmee het record van de 'Grote Knickerbocker Storm' van januari 1922 - 71 centimeter sneeuw - verbroken zou worden. Door de storm stortte toen het 'Knickerbocker Theater' in, waardoor bijna honderd mensen omkwamen. Het alarm geldt voor de meeste staten in het oosten van de VS.
quote:
Washington roept op: Blijf thuis!
Weerdeskundigen hebben de inwoners van de Amerikaanse hoofdstad Washington opgeroepen vandaag thuis te blijven. Zij voorspellen dat de ,,extreem gevaarlijke'' sneeuwstorm die sinds zaterdagochtend (Nederlandse tijd) door de stad raast, het verkeer ,,riskant en levensbedreigend'' maakt.

De luchthavens van Washington zijn gesloten en de metro rijdt alleen onder de grond. De busdienst is helemaal geschrapt. Ook is er slechts beperkt treinverkeer tussen New York en Washington. Sommige musea en de dierentuin zijn gesloten. Meer dan 120.000 huizen in de hoofdstad en omgeving zitten zonder stroom. De staten Virginia en Maryland en het District of Columbia hebben sneeuwalarm afgekondigd, waardoor de autoriteiten extra volmachten krijgen om het hoofd te bieden aan het noodweer en de nasleep ervan.

Om 06.00 uur 's ochtends lokale tijd lag er al een pak sneeuw van 53 centimeter in Washington. De meteorologen voorspellen dat in de hoofdstad tot vanavond, als de storm is weggetrokken, 76 centimeter sneeuw kan vallen. Daarmee zou het record van de Grote Knickerbocker Storm van januari 1922 met ongeveer 4 centimeter worden verbroken. De hevige wind van die dag kreeg die naam, omdat toen het Knickerbocker Theater instortte, waardoor bijna honderd mensen omkwamen.

De sneeuwstorm zal niet alleen Washington, Virginia en Maryland treffen, maar ook staten als Indiana en Pennsylvania en delen van de staat New York. Het is overigens uitzonderlijk dat in zo korte tijd zo veel sneeuw in Washington valt. Volgens gegevens van het Amerikaanse KNMI is het sinds 1870 slechts dertien keer voorgekomen dat er meer dan 30 centimeter sneeuw viel. Zes weken geleden was dat voor het laatst. Toen viel tijdens een sneeuwstorm 41 centimeter.

zie ook --> Winter in de V.S. (2009/2010)

75cm sneeuw? WTF
Dan kan je echt de deur niet meer uit Hier klagen we al bij vijf cm

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2010 18:32:14 ]
pi_77707718
Prachtig. Laat dat alsjeblieft hier ook eens gebeuren!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:43:30 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77707724
Wow, 75cm, dat lijkt me leuk om mee te maken
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:52:50 #4
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_77708033
ik hoop toch zo dat Al Gore is ingesneeuwd
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_77708345
Europa kan nog wel wat meer gebruiken, laat zoiets ook maar hier gebeuren!
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2010 @ 18:04:26 #6
137949 Disana
pi_77708376
Ik hoorde dat het brood al uitverkocht was vanmiddag. Is dat weeralarm wel op tijd uitgegeven denk je dan.
pi_77709018
Balen hè, dat 't daar valt. In Europa kunnen we sneeuw wel waarderen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:26:39 #9
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_77709062
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:52 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_77709120
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Prachtig. Laat dat alsjeblieft hier ook eens gebeuren!
zou het verdiende loon van de zure zeikerds zijn.
  Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 18:31:53 #11
8781 crew  Frutsel
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2010 @ 18:32:27 #12
137949 Disana
pi_77709231
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:28 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

zou het verdiende loon van de zure zeikerds zijn.
Zure zeikerds zoals bejaarden en gehandicapten die er niet meer uit kunnen tot de sneeuw is verdwenen?
pi_77709317
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Zure zeikerds zoals bejaarden en gehandicapten die er niet meer uit kunnen tot de sneeuw is verdwenen?
Dat kunnen ze best, maar ze WILLEN het niet. Ze willen alleen maar klagen.

Hier woont een paar deuren verderop een vrouwtje van een jaar of 80. Zij moet na een kleine inspanning al aan de zuurstof. Meermaals aangeboden om haar hondje uit te laten, maar ze staat erop om dat zelf te doen. Al ligt er een halve meter sneeuw.
pi_77709368
Hadden we dat hier maar weer eens
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2010 @ 18:39:05 #15
137949 Disana
pi_77709426
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:35 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat kunnen ze best, maar ze WILLEN het niet. Ze willen alleen maar klagen.

Hier woont een paar deuren verderop een vrouwtje van een jaar of 80. Zij moet na een kleine inspanning al aan de zuurstof. Meermaals aangeboden om haar hondje uit te laten, maar ze staat erop om dat zelf te doen. Al ligt er een halve meter sneeuw.
Ja en dat ene vrouwtje staat voor alle bejaarden en gehandicapten Neem nou maar van mij aan dat je, als je afhankelijk bent van bijvoorbeeld een scootmobiel of rollator, echt niet meer door 20cm of meer sneeuw komt.
pi_77709473
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja en dat ene vrouwtje staat voor alle bejaarden en gehandicapten Neem nou maar van mij aan dat je, als je afhankelijk bent van bijvoorbeeld een scootmobiel of rollator, echt niet meer door 20cm of meer sneeuw komt.
Looprekje ook goed?
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2010 @ 18:42:28 #17
137949 Disana
pi_77709506
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Looprekje ook goed?
Die zijn voor heel korte stukjes binnenshuis

Afijn, ik ben hier de enige geloof ik die blij is dat wij dit noodweer niet krijgen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:52:02 #18
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77709750
Mooie foto's
pi_77710748
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:52 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Dat.

En mooie foto's.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2010 @ 19:36:20 #20
137949 Disana
pi_77711000
In Delaware ligt al 70 centimeter. Mooie beelden op het NOS Journaal.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 09:26:36 #21
8781 crew  Frutsel
pi_77759474
quote:
Sneeuwstorm sluit Washington dagen af

AMSTERDAM – Een groot deel van het oosten van de Verenigde Staten wordt geteisterd door zeer zware sneeuwval die vaak gepaard gaat met hevige wind. Vooral de federale hoofdstad Washington DC en de staten Virginia en Maryland zijn getroffen.

Dat meldt persbureau Reuters.

Meteorologen in Washington spreken van misschien wel de ergste storm in negentig jaar. Tot nu toe zijn er twee doden gevallen en rond het middaguur zaten er in Washington 210.000 mensen zonder stroom.

Het duurt volgens The Washington Post nog dagen voordat alle wegen weer goed bereikbaar en sneeuw vrij zijn. Dinsdag wordt nieuwe sneeuwval verwacht.

In de stad Washington viel sinds vrijdagnacht (lokale tijd) al ruim 70 centimeter sneeuw. Het nationale weer instituut heeft inmiddels een 24 uur durende waarschuwing afgegeven voor de regio. President Obama bestempelde de storm als "snowmageddon!"

Opruimen

Joan Morris, hoofd transport van de staat Virginia: “Maandag wordt geen dag om naar het werk te gaan. Het zal nog tot halverwege de week duren voor we de binnenwegen vrij hebben gemaakt.”

“In het geval van nieuwe sneeuw op dinsdag zal het opruimen nog langer duren. We hebben dan alles nodig voor de snelwegen."

Doden

Naast de hevige sneeuwval stak er zaterdag ook een behoorlijke wind op, tot zo’n 65 kilometer per uur. In de staat Virginia zijn volgens de politie twee doden gevallen. De slachtoffers probeerden een gestrande reiziger te helpen en werden vervolgens overreden door een tractor. Inwoners van Washington DC wordt opgeroepen vooral niet naar buiten te gaan.

Het vliegverkeer in de regio ligt bijna helemaal plat. Op Dulles Airport, net buiten Washington stortte een deel van het dak van een hangar in onder het gewicht van de sneeuw. Niemand raakte gewond. In verschillende staten is een sneeuwalarm afgekondigd.

Stroomuitval

Ook het openbaar vervoer in Washington is tevens ernstig ontregeld. Alleen de ondergrondse metro’s konden nog rijden. Al het busvervoer is gestaakt. Ook veel treinen rijden niet. In totaal zaten rond het middaguur meer dan 210.000 mensen zonder stroom, meldt de Amerikaanse krant the Washington Post.

De gouverneur van de Amerikaanse staat Maryland spreekt van de 'ergste sneeuwval die de staat ooit gezien heeft'. Hij speculeert ook over een eventuele afsluiting van alle openbare wegen. "Die optie is er altijd nog", aldus gouverneur O'Malley.

Vooralsnog wordt er geprobeerd op elke snelweg in ieder geval één baan open te houden. Dat dit niet altijd kan, is het gevolg van sneeuwophoping. Door de grote hoeveelheid sneeuw ontstaan er heuvels langs de weg waardoor de overige sneeuw soms niet opzij geschoven kan worden.

Uitzonderlijk

Het is overigens uitzonderlijk dat in zo korte tijd zo veel sneeuw in Washington valt. Volgens gegevens van het Amerikaanse KNMI is het sinds 1870 slechts dertien keer voorgekomen dat er meer dan 30 centimeter sneeuw viel. Zes weken geleden was dat voor het laatst. Toen viel tijdens een sneeuwstorm 41 centimeter.

Adrian Fenty, burgemeester van de Amerikaanse hoofdstad, vertelt in een video ondanks de slechte vooruitzichten alles op alles te zetten om de stad maandag weer klaar te hebben voor het normale leven.
Dinsdag nog meer sneeuw

die auto

pi_77760039
Het lijkt wel een wintersport gebied. Stiekem hoop ik dat we in inederland ook eens zo'n sneeuwdump krijgen, dan is het echt totale chaos hier.
pi_77760642
Dit zou ik toch wel graag een keer willen meemaken in Nederland.
Dat word een complete choas
  maandag 8 februari 2010 @ 10:33:17 #24
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77761036
Och, ik vind de 40cm van een paar weken geleden ook al erg mooi (en verstorend voor het openbare leven)
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 8 februari 2010 @ 11:09:56 #25
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_77761952
Trouwens, waar is Al Gore? Ik hoor de laatste tijd zo weinig van hem?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')