quote:A snowstorm will impact the lives of residents of the Rockies and Plains today into the weekend. Roadways will become treacherous, while there will be flight cancellations.
The coldest arctic air of the season yet is following the zone of snow falling across northern and central portions of the Rockies and Plains. The system dropping the snow and marking the leading edge of the brutally cold air is an Alberta Clipper.
Snowfall will generally be light to moderate, but will still cause very slippery roads with temperatures plummeting below freezing.
The heaviest snow will spread from southwestern Montana and northwestern Wyoming through central Nebraska today into tonight. From 3 to 6 inches of snow will blanket cities and towns within this corridor.
A much more widespread zone from the Rockies into southwestern Minnesota and western Iowa will have a fresh coating of 1-3 inches of snow by Saturday morning.
Following Denver's first flakes of snow Thursday, the city will likely receive its first accumulating snowfall of about an inch that will come down tonight into Saturday.
Motorists traveling across portions of interstates 25, 80, 90 and 94 will encounter dangerous winter driving conditions by late today into Saturday. Gusty winds will add to the dangers by blowing and drifting the snow.
Flights could also be delayed or canceled with the low visibility caused by the falling snow. Airline passengers traveling into or out of Billings, Mont., Cheyenne, Wyo., and North Platte, Neb. could be among those that experience these travel troubles.
Power outages will be less widespread than they were with last week's snowstorm in the northern Rockies and the northern High Plains. A few communities could still endure power outages where the heaviest snow weighs down trees and power lines.
Power outages will not only be a nuisance, but could be very dangerous for residents in this zone. Overnight, some very long-standing record lows may be shattered across parts of the Rockies and High Plains as temperatures plunge into the single digits and teens.
Zelfs in Texas kan het knap koud worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:50 schreef Schuifpui het volgende:
tvp
Sinds juli in Texas, zomer was warm, maar begint inmiddels behoorlijk af te koelen, vandaag niet boven de 15 graden geweest. Gisteren was het nog wel 30. Ik heb alleen niet echt rekening met koude temperaturen gehouden, dus moet binnenkort maar eens gaan winkelen.
Vannacht kwam er trouwens een behoorlijk stormfront langs. Op de lokale buienradars stond dat er in het noorden en westen van Texas en in rond Oklahoma tornado's waren. Aangegeven met roze vakjes op wfaa.com. Ik dacht altijd dat die alleen in het voorjaar voorkwamen.
quote:Cold temperatures will persist across the Midwest today.
Snow will continue in parts of the Plains, spreading further north into the Dakotas later today and heading east through the Upper Mississippi Valley tonight and tomorrow.
The heaviest snow is expected in the Black Hills in western South Dakota where over six inches of new snow can be expected.
On the southern end of the precipitation area, rain is expected from the Central Plains through the Mid-Mississippi Valley and the lower Great Lakes through tomorrow night.
A new system is expected to take shape in the Plains Tuesday, bringing more rain and snow to the Plains States before heading east mid to late week.
Highs today will range from the 20s in western South Dakota to the 60s in the Ohio Valley.
Video:quote:Skiër filmt crash door lawine
HAINES, ALASKA: Een skiër die zichzelf met een camera filmt in Haines, Alaska, is tijdens de afdaling gegrepen door een lawine.
De sneeuw sleurde hem 150 meter mee naar beneden, waarna hij werd bedolven onder een laag sneeuw. Tien minuten later werd hij uitgegraven van onder de sneeuw, terwijl de camera nog draaide. Wonder boven wonder heeft de skiër geen botbreuken aan zijn hachelijke avontuur overgehouden, maar wel wat ademhalingsproblemen
Die heeft geluk gehad.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Video:
http://tf1.lci.fr/infos/i(...)-par-sa-camera-.html
Het bizarre in de VS is meer dat dit in één week tijd op dezelfde plek kan gebeuren.quote:foto Op maandag 12 oktober 2009 09:33 schreef Frutsel het volgende:
Bizar eigenlijk... -9 en +29 in één land
Maar ja, dan wel een bizar (groot) land
Yellowstone staat niet apart aangegeven.. met die bronnen daar maakt dat het niet warmer?
25 graden celcius in Chicago met kerst, een week later vroor het een paar graden!quote:foto Op maandag 12 oktober 2009 21:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het bizarre in de VS is meer dat dit in één week tijd op dezelfde plek kan gebeuren.![]()
Maar goed, zij hebben geen warme golfstroom..
En in Kenya is er sneeuw en woestijn in 1 landjequote:foto Op maandag 12 oktober 2009 09:33 schreef Frutsel het volgende:
Bizar eigenlijk... -9 en +29 in één land
Maar ja, dan wel een bizar (groot) land
Yellowstone staat niet apart aangegeven.. met die bronnen daar maakt dat het niet warmer?
En dan worden wij met zijn allen ziek als het even een paar graden kouder is.quote:foto Op dinsdag 13 oktober 2009 19:19 schreef aloa het volgende:
Grootste temperatuurovergang was in Amerika. Spearfish South Dakota. De temperatuur ging in 2 minuten tijd van -20 naar +7,2 graden.
In 24 uur tijd was het ook in Amerika. In Browning Montana daalde de temperatuur van +6.7 naar - 48,8. Een verschil van 55 graden.
weerrecords
Texas morgen 29C.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:47 schreef Barcaconia het volgende:
Ik woon aan Lake Michigan. Door de invloed van het water hebben wij een veel kouder en slechter klimaat dan +- 50km landinwaarts. Dit is mijn eerste winter in de USA maar het belooft een slechte te worden. Ik vul mijn kledingkast aan en ik ben benieuwd.
Het schommelt hier nu de hele dag rond het vriespunt met vervelend koude winden. Het meer is ook behoorlijk onstuimig.
quote:
Je hebt daar ook het Lake effect. Depressies over het 'warmere water' van het meer levert dan veel sneeuw op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:47 schreef Barcaconia het volgende:
Ik woon aan Lake Michigan. Door de invloed van het water hebben wij een veel kouder en slechter klimaat dan +- 50km landinwaarts. Dit is mijn eerste winter in de USA maar het belooft een slechte te worden. Ik vul mijn kledingkast aan en ik ben benieuwd.
Het schommelt hier nu de hele dag rond het vriespunt met vervelend koude winden. Het meer is ook behoorlijk onstuimig.
Het maakt toch ook nog uit of je ten westen of oosten van Lake Michigan woont?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:47 schreef Barcaconia het volgende:
Geen idee, ik woon ten oosten. In de staat Michigan dus.quote:foto Op woensdag 14 oktober 2009 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het maakt toch ook nog uit of je ten westen of oosten van Lake Michigan woont?
Ah ja, ik sprak een tijdje terug iemand die in Holland, Michigan woont. Die had het letterlijk over "dumping". Inderdaad koude lucht over Lake Michigan die sneeuw aanvoert en alles dumpt in een strook van 20 km. langs het meer.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:40 schreef Barcaconia het volgende:
Geen idee, ik woon ten oosten. In de staat Michigan dus.
Klinkt leukquote:foto Op woensdag 14 oktober 2009 13:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah ja, ik sprak een tijdje terug iemand die in Holland, Michigan woont. Die had het letterlijk over "dumping". Inderdaad koude lucht over Lake Michigan die sneeuw aanvoert en alles dumpt in een strook van 20 km. langs het meer.
Ik denk dat de meeste sneeuw ten oosten van de meren valt. De depressies komen meestal vanuit het noorden/westen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het maakt toch ook nog uit of je ten westen of oosten van Lake Michigan woont?
Ik zal jullie met foto's op de hoogte houden als het begint.quote:foto Op woensdag 14 oktober 2009 13:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste sneeuw ten oosten van de meren valt. De depressies komen meestal vanuit het noorden/westen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop