Okee, we zijn het eens. Het is gewoon een speculatie op een bepaald koersverloop.quote:Op zondag 7 februari 2010 09:39 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is dit geen manier om de marktefficientie te verslaan! Het is een manier om geld te verdienen bij een beurs waarvan je verwacht dat hij zich zijwaarts beweegt!
Dat is onvermijdelijk. Maar LT long zitten met een verantwoord leverage is de enige manier om te winnen. Wel heel saai trouwens.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Okee, we zijn het eens. Het is gewoon een speculatie op een bepaald koersverloop.
die edge is er ook op basis met TA want niet iedereen gebruikt het. er is een mooi omkeerpatroon vanaf de candle stick theorie nu te zien, ik verwacht een kleine opleving en ondanks dat de RSI de bodems bereikt van afgelopen maanden een verder daling. dit is te rijmen met elliot wave.quote:Op zondag 7 februari 2010 09:15 schreef SeLang het volgende:
Maar laat ik alleen dit zeggen: het lange termijn succes van een belegger hangt vooral af van de mate waarin hij in staat is onderscheid te maken tussen toeval en een daadwerkelijke 'edge'.
ik kan niet blut gaan want ik beleg met geld dat ik kan missen. ook is het niet zo dat ik voor dat geld jarenlang gewerkt is. ik beleg ook op de lange termijn maar dan op FA basis.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:43 schreef LXIV het volgende:
Het ging me er vooral om al die gastjes die twee maanden terug een ALEX-rekening geopend hebben en nu met behulp van TA AEX-opties te kopen en te verkopen te waarschuwen dat ze hoogstwaarschijnlijk over een paar maanden blut zijn.
Met welke obligaties haal jij 10% yield ?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:39 schreef LXIV het volgende:
Met als dekking geld in obligaties dat 10% rendeert.
TA is dan ook geen geloof het is een wetenschap. elk theorie(zelfs bewezen theories) heeft zijn voor en tegenstanders vroeger dacht men ook dat de aarde plat is ondertussen weten we beter. als TA onzin was dan was er niet zoveel winst mee gemaakt waar ik en andere het bewijs van zijn op dit forum. ik zeg niet dat alle TA correct is maar je moet de juiste theorien ertussen uit filteren. zoals in elke wetenschap zitten er ook lariekoek 'proffessoren' bij die hun onderzoeken niet correct afstemmen op wetenschaplijke regels.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Iemand kan mij vast wel vertellen waarom wij op de universiteit geen vakken in TA kunnen volgen. En dat terwijl toch allerlei obscure theorieën in de diverse colleges behandeld worden, Kondratieff-golven, real-business cycle's, en bijvoorbeeld de ideeën van Schumpeter. Oh ik vermoed dat ik het al weet, TA is niet eens een serieuze theorie, het zijn inconsistente verhaaltjes op basis van leuk gekleurde grafieken. Ook de afdeling finance liet duidelijk zien hoe zij over TA dacht toen een student er naar vroeg, 'voor religie ga je naar de kerk' was de strekking van het antwoord.
ASR perps. Is nu eigenlijk een beetje minder, want de koers is nu 110%quote:Op zondag 7 februari 2010 11:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Met welke obligaties haal jij 10% yield ?
Er wordt niet veel winst mee gemaakt. Ook niet door users op dit forum. Omdat jij nét begonnen bent heb je toevallig je lucky streak kunnen maken. LT verlies jij net zo goed.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:38 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
TA is dan ook geen geloof het is een wetenschap. elk theorie(zelfs bewezen theories) heeft zijn voor en tegenstanders vroeger dacht men ook dat de aarde plat is ondertussen weten we beter. als TA onzin was dan was er niet zoveel winst mee gemaakt waar ik en andere het bewijs van zijn op dit forum. ik zeg niet dat alle TA correct is maar je moet de juiste theorien ertussen uit filteren. zoals in elke wetenschap zitten er ook lariekoek 'proffessoren' bij die hun onderzoeken niet correct afstemmen op wetenschaplijke regels.
Waarom is er dan niemand op de universiteit (EUR in mijn geval) die zich er mee bezig houdt?quote:Op zondag 7 februari 2010 11:38 schreef Baltazar69 het volgende:
TA is dan ook geen geloof het is een wetenschap.
Kun jij dat aantonen? Heb je over een periode van meer dan 30 jaar buitengewone rendementen geboekt?quote:als TA onzin was dan was er niet zoveel winst mee gemaakt waar ik en andere het bewijs van zijn op dit forum.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:08 schreef Baltazar69 het volgende:
[..]
ik volg het pas vanaf eind december en vandergeld is een van de profeten alhier. hij zit sinds ik hem volg steeds goed en nu weer, aangezien de correctie gestopt lijkt aan de hand van de informatie. ik betwijfel dus of je wel de waarheid spreekt.
over een periode van 30 jaar niet. TA is een middel van de korte termijn en niet de lange zoals gezegd gebruik ik FA voor de lange. elliot wave kan wel opgaan op de lange termijn, net als de kondratief zoals je zei. als je alle korte termijn rendementen bij elkaar optelt is dat wel zeker meer als 'normaal'. en misschien is dat antwoord waarom je school niet glooft in TA omdat ze zich alleen richtten op lange termijn wat natuurlijk niet verkeerd is want grote plaatje telt uiteindelijk. dan werkt TA niet wel elliot wave en kondratief. en dat word keer op keer bewezen.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom is er dan niemand op de universiteit (EUR in mijn geval) die zich er mee bezig houdt?
Kun jij dat aantonen? Heb je over een periode van meer dan 30 jaar buitengewone rendementen geboekt?
misschien wel maar over de grote plaatje heb je toch tot nu toe gelijk alles lijkt erop te kloppen wat je zegt.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:43 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Een profeet, je volgt me veel te kort om ook maar iets te kunnen zeggen of ik steeds goed zit.
Helemaal niemand geeft TA achtige vakken op de EUR? Toch best jammer, wij hebben komend semester wel een TA gerelateerd vak, wordt gegeven door een ex-hoofd technische analist bij een bank en een ex-hedge fund manager.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom is er dan niemand op de universiteit (EUR in mijn geval) die zich er mee bezig houdt?
Ik kan wel een TA strategie bedenken die B&H outperformed op een markt over de afgelopen 30 jaar. Maar dat bewijst in dit geval natuurlijk niks. Met TA kun je vooral excessieve rendementen behalen op zeer korte termijn, op de zeer lange termijn legt het in 99 van de 100 gevallen af aan een simpele B&H strategiequote:Kun jij dat aantonen? Heb je over een periode van meer dan 30 jaar buitengewone rendementen geboekt?
Wie niet! Een edge van 5% is enorm. Dan ben je binnen een paar jaar miljardair.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:52 schreef LXIV het volgende:
Ik zou al tevreden zijn met een marge van laat zeggen 5%, dus 55% voorspellende waarde. (50% is 0)
Hier denken mensen dat EW of een andere TA-methode een voorspellende waarde van rond de 80% heeft. En met dat uitgangspunt gaan ze dan handelen.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wie niet! Een edge van 5% is enorm. Dan ben je binnen een paar jaar miljardair.
Jep dat is ook gelukquote:Op zondag 7 februari 2010 11:58 schreef LXIV het volgende:
Ja, maar als het enkel voor de zeer korte termijn geldt, dan is dat toch gewoon geluk?
Nope, zeker weten van niet!quote:En ik kan ook wel een strategie bedenken die B&H outperformed over de afgelopen 30 jaar. Maar is die de komende 30 jaar dan ook nog valide?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |