quote:Op zaterdag 6 februari 2010 10:27 schreef bartrid het volgende:
Welke band staat hier aan?
Taking their name from an NME feature on the group Jamie Wednesday (later known as Carter the Unstoppable Sex Machine), the archetypal grebo bandformed in Stourbridge, England in 1986.
quote:Grebo was a United Kingdom subculture[citation needed] of the late 1980s and early 1990s, largely based in the English Midlands.
Influential bands in the scene were(who had songs titled, "Oh Grebo I Think I Love You" and "Grebo Guru"), The Wonder Stuff, Ned's Atomic Dustbin and Leicester bands Crazyhead, The Bomb Party, The Hunters Club, Scum Pups and Gaye Bykers on Acid.[1][2][3] The term has also been used to describe Jesus Jones, who enjoyed success in both the UK and US.[4][5] The musical styles of the bands were a blend of garage rock, the more alternative forms of rock, pop, hip-hop, and electronica. The musical genre found favour with adherents of the earlier Post-punk roots of Gothic rock such as Mick Mercer which by the late 1980s had changed character significantly.
ranja +1quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:39 schreef ranja het volgende:
Pop Will Eat Itself?
in de line-up met Miranda van der Voort op bas (tegenwoordig Toner Low)quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:07 schreef Burnett het volgende:
7ZUMA7...?
Voorlopig hang ik nog ingelijst boven het bed van Mark...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:58 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE (dankzij MadMaster):
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
Die zeker niet, daarom gokte ik al Yeti.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:44 schreef Grobbel het volgende:
Dirty Pretty Things?
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:00 schreef peaceman het volgende:
Bjorn van der Doelen?
peaceman +1quote:Al tijdens zijn voetbalcarrière was Van der Doelen actief als zanger en schrijver van liedjes. Na afloop van het voetbalavontuur besloot hij om zich hier meer op te gaan richten, smeekbedes van Nijmeegse voetbalfans ten spijt.
Zijn eerste single was "Bende mal" en kwam in 2006 uit. Een liedje geschreven naar aanleiding van een opmerking van zijn moeder op haar verjaardag. Deze single was een bescheiden hit op oa omroep Brabant.
In juni 2007 kwam de cd-single "Nijmegen" uit, een hommage aan deze stad en aan de voetbalclub NEC. Deze single is nog regelmatig te horen in NEC stadion de goffert en in diverse Nijmeegse kroegen.
In 2010 brengt van der Doelen met zijn band 'Allez Soldaat' zijn volwaardig Brabantstalige album "D'n duvel die slaapt nooit uit". Verder is van der Doelen te horen als gitarist bij oa The Spades en Denvis and the real deal.
grmbl...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:07 schreef peaceman het volgende:
De dochter van Kurt Cobain en Courtney Love gaat haar debuut maken als zangeres.
Hoe heet zij?
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:14 schreef ranja het volgende:
Dat is toch Frances Bean Cobain?
duurde nog best lang, of was iedereen al aan het eten ofzoquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Avril Lavigne
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:58 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE (dankzij MadMaster):
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
Bukgeit + 1quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:36 schreef bukgeit het volgende:
Huub van der Lubbe, zanger Der Dijk.
Wire...?quote:Op zondag 7 februari 2010 09:48 schreef bukgeit het volgende:
Nou, voor den draad er dan mee!
Het antwoord was Tanzwut.quote:
quote:Op zondag 7 februari 2010 15:56 schreef bukgeit het volgende:
Nasmak?
nope sorry, net wel opgezocht, maar das echt zo'n bandje waar ik niets van weetquote:
MadMaster +1quote:Op zondag 7 februari 2010 19:02 schreef MadMaster het volgende:
Doe Maar in den beginne uiteraard...
Welkomquote:Op maandag 8 februari 2010 11:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Abel - Onderweg??
Die andere...quote:Op maandag 8 februari 2010 14:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dire Straits - Money for nothing
1. (2) Sweet Child Of Mine - Guns N' Rosesquote:Op maandag 8 februari 2010 14:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dire Straits - Brothers in arms
Veel te extreem voor Veronica...quote:Op maandag 8 februari 2010 14:03 schreef ranja het volgende:
Doe Maar - Pa
Fischer Z - So Long
Foreigner - I Wanna Know what Love Is
1991quote:
1. (2) Sweet Child Of Mine - Guns N' Rosesquote:Op maandag 8 februari 2010 14:05 schreef YoshiBignose het volgende:
In the air tonight - Phil Collins
With or without you - U2
kut man zag die lijst vanochtend nog in de krant
1. (2) Sweet Child Of Mine - Guns N' Rosesquote:
Maar is het niet...quote:Op maandag 8 februari 2010 14:13 schreef bukgeit het volgende:
Men At Work zou kunnen ja, die kwam vorige week voorbij.
1. (2) Sweet Child Of Mine - Guns N' Rosesquote:Op maandag 8 februari 2010 14:29 schreef bukgeit het volgende:
A-ha - Take On Me
Kwam langs vorige week, maar ietwat gay voor Veronicabegrippen.
Doe maar een nieuwe vraag.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:15 schreef methodmich het volgende:
Your Silent Face van New Order?
quote:Op maandag 8 februari 2010 17:15 schreef methodmich het volgende:
Your Silent Face van New Order?
quote:
Amsterdam maakt 3quote:Op maandag 8 februari 2010 20:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik kwam niet verder dan America en Amsterdam.
quote:Op maandag 8 februari 2010 21:56 schreef Burnett het volgende:
[..]
Amsterdam maakt 3
TheSilentEnigma +1
Nee, maar ik zag de gelijkenis ook. Deze meneer is wel wat minder mainstream. Als je een (voormalige) band noemt, reken ik het ook goed.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:27 schreef MadMaster het volgende:
Ik verwacht niet dat jij naar Thom Yorke vraagt, maar wie weet...
Maar natuurlijk!quote:Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef bartrid het volgende:
Justin Broadrick natuurlijk.
Ik ben wel een beetje fangirl...quote:Op maandag 8 februari 2010 22:37 schreef bartrid het volgende:
* bartrid is JK Flesh fanboy![]()
Kom een keer langs in het topic dat er over hem loopt, ik lul nu de meeste tijd tegen mezelf
Mark +1quote:Op maandag 8 februari 2010 22:45 schreef Mark het volgende:
Prong!
Daar is niks mis mee want de man maakt gewoon goeie muziek (ook buiten Jesu en Godflesh).quote:Op maandag 8 februari 2010 22:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje fangirl...
quote:Op maandag 8 februari 2010 22:53 schreef bartrid het volgende:
Fear Factory.
Mijn kaartje voor de tour is binnen. Zelfs al is het nieuwe album zwaar kut.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:59 schreef Mark het volgende:
[..]De laatste incarnatie met Gene Hoglan
bartrid +1
Vette band. Letterlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2010 07:29 schreef Berkery het volgende:
Crowbar?
Zal ik dan maar Wall Of Voodoo roepen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:46 schreef MadMaster het volgende:
Staat Stan Ridgeway midden op de foto
Had geen idee dat Stan Ridgeway daar deel van uit gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:48 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Zal ik dan maar Wall Of Voodoo roepen?
En da's goedquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:30 schreef Berkery het volgende:
Da's van de Style Council - Walls come tumbling down
Holiday in Spainquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mag ik 2 (hoofdzakelijk) engelstalige nummers met een gedeeltelijke nederlandse tekst?
Oude Maasweg is meer 50/50 toch? Naja, ik ben in een gulle bui:quote:
Ik had 'm graag aan je gegund MM maar "Spanish" kwam niet voorbij de jury..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
David Bowie - China girl
Levellers - Belarus
Future Sound of London - Papua New Guinea
Neutral Milk Hotel - Holland, 1945
Bonnie Tyler - Lost in France
Conquistador - Argentina
Johnny Wakelin - In Zaire
Dirty Pretty Things - Tired of England
John Mellencamp - ROCK in the USA
Alphaville - Big in Japan
Da's een echt landquote:
Jazeker is England wel een land. Holland niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee, net als Holland eigenlijk niet heel Nederland is.
quote:England is a country that is part of the United Kingdom.[5][6][7] It shares land borders with Scotland to the north and Wales to the west; the Irish Sea is to the north west, the Celtic Sea to the south west and the North Sea to the east, with the English Channel to the south separating it from continental Europe. Most of England comprises the central and southern part of the island of Great Britain in the North Atlantic. The country also includes over 100 smaller islands such as the Isles of Scilly and the Isle of Wight.
quote:Het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland is een land en een staat in West-Europa gelegen tussen de Noordzee en de Atlantische Oceaan, met ongeveer 60,6 miljoen inwoners. In de moderne geschiedenis heeft deze staat als grote mogendheid een belangrijke rol gespeeld. Het land is verdeeld in 4 gebieden.
De twee onderdelen van het Verenigd Koninkrijk omvatten in totaal vier gebieden die voortkomen uit de landen die in het koninkrijk zijn verenigd:
Het eiland Groot-Brittannië omvat:
1. Engeland in het zuiden (50.714.000 inwoners);
2. Schotland in het noorden (5.108.000 inwoners);
3. Wales in het westen (2.977.000 inwoners);
het noordoostelijk deel van het Ierse eiland vormt:
4. Noord-Ierland (1.733.000 inwoners).
Yup Wales is ook een land. Vooral niet tegen een Welshman (of een Schot) zeggen dat ze Engels zijn, dat kan nog wel eens verkeerd aflopenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Weer wat geleerd, ik wist niet dat Wales een land was
Mjah als je tegen een Fries zegt dat die Groninger is, of tegen een Amsterdammer dat-ie Rotterdammer is valt dat ook niet echt goedquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:34 schreef bartrid het volgende:
Yup Wales is ook een land. Vooral niet tegen een Welshman (of een Schot) zeggen dat ze Engels zijn, dat kan nog wel eens verkeerd aflopen
quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:28 schreef ranja het volgende:
Christopher Walken
Inderdaad, is al bijna te herkennen aan die F alleen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:32 schreef MadMaster het volgende:
Fatboy Slim
Alsnog een puntjequote:Op woensdag 10 februari 2010 08:32 schreef MadMaster het volgende:
Fatboy Slim
quote:Reached out a hand to touch your face;
You’re slowly disappearing from my view;
Disappearing from my view.
Yup!quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:22 schreef MadMaster het volgende:
Flock Of Seagulls - I Ran![]()
Heb er spijt van dat ik ze niet bezocht heb in Paradiso vorig jaar...
Zie sigquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:18 schreef MadMaster het volgende:
Wat voor soort band speel je in?
Vraag komt er aan...
krijg het op het werk niet aan de praat, maar zal vanavond thuis eens een poging wagen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:01 schreef bartrid het volgende:
[..]
Zie sig
En onze cover van Last Christmas
Ik heb net nog correlaties uitgerekend maar heb vooralsnog geen idee.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:29 schreef MadMaster het volgende:
Welke band is vernoemd naar betrouwbaarheidsintervallen in correlaties?
Last.fm?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
krijg het op het werk niet aan de praat, maar zal vanavond thuis eens een poging wagen.
Ondertussen v.w.b. de openstaande vraag, dit is de formule van die betrouwbaarheidsintervallen in correlaties:
[ afbeelding ]
quote:
Dat we het even weten...quote:Fisher's z-distribution is the statistical distribution of half the logarithm of an F distribution variate.
Helaas...quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:22 schreef bartrid het volgende:
[..]
Last.fm?
http://www.last.fm/music/(...)2B%2526%2BRepetition
quote:How to Appreciate
1) Listen beyond the crunching guitars and harsh singing.
2) Realize that playing and singingrequires training and skill.
3) Watch a liveperformance.
4) Remember that in, unlike many other genres, each band almost always writes their own music.
5) Understand the context and subject matter.
6) Learn about the sub-genres.
7) Respect the artists.
8) Understand that mostmusicians are actually highly intelligent people.
9) When you are starting to understand the music, learn about the growl and why/how musicians choose to use it.
Lulligquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Helaas...
Bijna alles wat via internet beelden toont of geluid maakt, staat hier geblocked...
http://www.wikihow.com/Appreciate-Death-Metalquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:31 schreef bartrid het volgende:
Death metal?
quote:And we can dress real neat from our hats to our feet
And surprise 'em with the victory cry
MadMaster +1quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef MadMaster het volgende:
Men Without Hats - Safety Dance
Gaan jullie al mijn favo synthpop tunes coveren?
Verder staan er in de planning Ministry - Revenge, Ultravox - Dancing with tears in my eyes en nog een paar waar ik zo niet op kan komenquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef MadMaster het volgende:
Men Without Hats - Safety Dance
Gaan jullie al mijn favo synthpop tunes coveren?
Als daar ook een EP van uit komt, hoor ik het graag...quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:39 schreef bartrid het volgende:
[..]
Verder staan er in de planning Ministry - Revenge, Ultravox - Dancing with tears in my eyes en nog een paar waar ik zo niet op kan komen
Wat van wie?quote:Sent la pluie comme un ete anglais.
Comme les notes d'une chanson lointaine
Sortant de derriere d'un poster esperant
Que la vie ne fut si longue.
Er staan er 2 in de planningquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als daar ook een EP van uit komt, hoor ik het graag...
[..]
Wat van wie?
Bartrid +1quote:
Heb geen Facebook of Twitter, dus dan maar hier...quote:Please take this opportunity to tell your friends on Facebook or your followers on Twitter that you loved Sex, Death & Repetition enough to download it! Doing so will not interrupt your download.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bartrid +1
[..]
Heb geen Facebook of Twitter, dus dan maar hier...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |