OMG wat mis ik Brazilie ...
Kort verslag :
Eerst twee dagjes in Rio gezeten om wat te acclimatiseren. Onder andere Corcovado en Maracana bezocht. Aan die laatste was er niet zo veel te zien, vermits ze aan het werken zijn ah stadion. Wel museum enzo gezien. Zaterdagavond nog straatfeestje in Lapa gedaan.
Dan naar Foz Iguacu geweest. Eerst Braziliaanse kant vd watervallen gedaan, dag erop Argentijnse kant. Ik vond beide geweldig en eigenlijk niet echt te vergelijken. We zijn ook op een boot mee geweest die werkelijk tot aan een waterval vaart, een leuke belevenis ! aan Braziliaanse kant griste een soort racoon trouwens onze plastic zak met eten weg

Verder ook de Itaipu dam gezien. Er stroomde echter geen water en vond het dan ook niet zo speciaal.
Logeerden in Klein Hostel, een absolute aanrader. Op vrijdagavond nog gefeest met de staff in een lokale rockbar. Met allerhande meisjes die je om de nek vliegen, waar je vervolgens 20 minuten mee flirt en dan doodleuk hun vriendje voorstellen lol.
Vervolgens naar Paraty. Leuk koloniaal stadje, waar alles erg chilled is. Zou daar zeker kunnen aarden

Spijtig genoeg was het constant (zwaar)bewolkt, waardoor strand er niet echt inzat. 's Avonds echter wel enkele strandfeestjes gedaan aan enkele hostels: vuurtje, gitaar, caiperinhas, ... allemaal erg relaxed. Overdag ook eens naar een 'waterval' geweest, waar je zelf van kunt glijden, was best leuk. Ook een bus genomen naar het strand van Trindade en een boottocht gedaan (maar het was pokkekoud, niet ih water geweest dus) Op onze laatste dag begon het literair festival, waardoor we nog een dagje langer bleven. Het werd aardig druk in Paraty toen. Wij verbleven in Che Lagarto Hostel, een absolute aanrader. Samen met de staff elke avond aardig gefeest.
Dan ging de trip naar Ilha Grande. Gelukkig verbeterde het weer van toen af. Want na tien dagen Brazilie had ik amper al zon gezien. In Ilha Grande gelukkig op het strand kunnen liggen en een boottocht (deze keer dus wel met zon) gedaan. Krijg je een mooi overzicht vh eiland, stop je op enkele verlaten strandjes en kun je snorkelen tussen de visjes in Lagoa Azul.
Tijdens ons verblijf daar was er net een driedaags muziekfestival (denk dat wij die festivals aantrokken lol). Lokale bands en een talentenshow, op zich niet veel speciaals, maar toch kwamen veel mensen uit Sao Paolo en Rio er op af. Er heerste dan ook een leuke festivalsfeer met vooral veel drank.
Heb er zelf een lokale schone leren kennen, die helaas amper Engels sprak. Liep best lekker, beetje dansen, flirten, handjes houden, kussen, ... tot haar Braziliaanse vriendjes het blijkbaar welletjes vonden. Trokken haar bijna letterlijk weg van mij. Uit het gebrekkige Engels kon ik afleiden dat één van die gozers al wat gedate had met haar en dat ze dus niet wilden dat ze met een 'gringo' aanpapte. Leuk is anders. Heb dan nog even geprobeerd, maar dan maar gelaten voor wat het was. Misschien best ook, want tien minuten later was dat groepje betrokken in een nogal heavy fight met andere Brazilianen. Anyhow, toch een gemiste kans.
Na Ilha Grande werd de reis afgesloten in Rio. Gelukkig was het intussen prachtig weer, zodat we op strand van Leblon en Ipanema konden zitten. Nog Santa Teresa (en plaatselijke tramrit) bezocht, naar voetbalwedstrijd Flamengo-Fluminense (wat eigenlijk best tegenviel, stadion totaal niet uitverkocht. Was, dixit de begeleider, omdat het een zonnige zondag was en veel mensen op strand zitten, omdat het niet in Maracana was en omdat het pas begin vd comp was. Beetje lame in het voetbalgekke Brazilie) geweest, Favela Tour gedaan (best de moeite) en naar een Favela Funk party geweest. Dat laatste vonden veel mensen te gek, wij vonden het maar niets en die pseudofunkmuziek al helemaal niet. Verder ook nog enkele keren afgesproken met Braziliaanse vriendinnen die we in Europa (Bratislava) leren kennen hebben. En nog enkele keren geweest in de Emporio Bar. Leuke no-nonsense bar met rockmuziek en goedkope drank. Beter dan club Melt in leblon, waar je 40 Real entree betaalt om uiteindelijk in een gewone dansbar terecht te komen.
Schitterende reis gehad, jammer genoeg weer véééél te snel gepasseerd. En met dit schijtweer hier, lijd ik echt aan een post vakantie depressie op dit moment ...