Ik vind Paraguay niet echt gevaarlijk, maar ik zou het niet aanraden als je geen ervaren reiziger bent en/of geen Spaans spreekt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:55 schreef BramKVO het volgende:
Hartelijk bedankt voor de tips ! Is het echt zo gevaarlijk in Paraguay ? Of zijn er ook 'excursies' naar toe ?
Ivm Rio : ik heb gehoord dat Lapa de beste zone is om 's avonds uit te gaan , klopt dat ? En andere tips voor Rio (of Paraty/Ilha Grande) zijn ook altijd welkom natuurlijk.
Lapa is top, is een oud deel van Centro waar honderden opties zijn voor uitgaan. Van mooie clubs en goede barren tot een blik bier drinken op straat. Vrijdag is de beste avond, alhoewel (sinds de straten dicht zijn voor autoverkeer) zaterdag druk bezocht is laatste tijd. Ik zou zeggen, begin onder de Arcos da Lapa met wat blikken bier of een caipirinha, maak een rondje langs de Escadaria Selaron en duik vervolgens lekker de Rio Scenarium in of Circovoador als er wat leuks is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:55 schreef BramKVO het volgende:
Hartelijk bedankt voor de tips ! Is het echt zo gevaarlijk in Paraguay ? Of zijn er ook 'excursies' naar toe ?
Ivm Rio : ik heb gehoord dat Lapa de beste zone is om 's avonds uit te gaan , klopt dat ? En andere tips voor Rio (of Paraty/Ilha Grande) zijn ook altijd welkom natuurlijk.
Maandag is er niet heel veel. Pedra do Sal is wel heel leuk. Bij Praça Maúa in Centro. Daarna gaan er veel naar Carioca da Geme in Lapa. Dinsdag gebeurt er ook wel het een en ander. Ligt er aan waar je van houdt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:19 schreef BramKVO het volgende:
Kun je trouwens ook fijn weggaan op, ik zeg maar, een maandag of dinsdagavond? Voor zo'n wereldstad lijkt me dat evident dat dat ook prima kan dan ?
buitenland@telegraaf.nlquote:SAO PAULO - Waar in 2014 een voetbalfeest moet losbarsten, kwam Telegraaf-correspondent Kieran Kaal achter de schaduwkant van Sao Paulo. De journalist is slachtoffer geworden van een gewapende overval.
De verslaggever schrijft in zijn column in De Telegraaf over de overval:
Er komt geen einde aan de rode metrolijn van São Paulo. Terwijl de sloppenwijken langs de ramen flitsen, staat een vrouw te slapen in de propvolle wagon. Ze schrikt wakker van het eindpunt: station Corinthians-Itaquera.
Voetbalfans uit de hele wereld stappen hier over drie jaar uit voor de openingswedstrijd van het WK. Pal naast het station gaat de populaire volksclub Corinthians daartoe een nieuw stadion bouwen, het Itaquerão (prijskaartje: 450 miljoen euro).
Sao Paulo heeft al een groot en modern stadion (Morumbi), maar de club die daarin speelt (São Paulo) leeft op voet van oorlog met de voorzitter van de Braziliaanse voetbalbond. De bond sprak een veto uit over het Morumbistadion.
Een duur grapje, letterlijk en mogelijk ook figuurlijk. Want de bouw van het Itaquerão is een race tegen de klok geworden. Steeds meer Brazilianen vrezen voor een afgang à la het WK van 1950, toen het Maracanãstadion in Rio de Janeiro nog één grote bouwput was bij de aftrap van de openingswedstrijd.
'Brazilië heeft alles om een schitterend WK te organiseren. In 2038', kopt een tijdschrift.
Tijd voor een kijkje. Ik loop over een viaduct het metrostation uit richting 'stadion'. Algauw beland ik in een niemandsland met struikgewas. Plotseling zie ik twee jongens van achteren naderen. Ik sprint weg, maar het is te laat.
"Ik snijd je open als je nog iets geks doet", zegt een halfbloed met een groot mes. "Laat je geld zien", maant een pokdalige zwarte met een pistool.
Rustig haal ik mijn broekzakken leeg. Na ruim vijf jaar in Brazilië moest dit toch een keer gebeuren. Gelukkig blijken de overvallers tevreden met de buit van zo'n 120 euro en mijn mobiel.
"En je rugzak?", vragen ze, kalmer nu. Daar gaat mijn dure digitale camera, denk ik. Maar: "Die mag je houden. Oké journalist?", zegt de zwarte, op wie ik intussen wat heb ingepraat. "Dankjewel!"
Als het duo verdwenen is, word ik gewenkt door vier mannen die het tafereel van een afstandje hebben gadegeslagen. "Er zijn hier elke dag overvallen. We lopen in gewapende groepjes van de metro naar ons werk", vertellen ze.
Politie is er in geen velden of wegen te bekennen. Ook na een belletje komen de dienders niet opdagen.
Je kunt een leukere plek verzinnen voor een groot voetbalfeest. Maar de bouw van het Itaquerão is afgelopen week in ieder geval begonnen.
Telegraaf-taal zekerquote:"Ik snijd je open als je nog iets geks doet", zegt een halfbloed met een groot mes. "Laat je geld zien", maant een pokdalige zwarte met een pistool.
Waar zit je hotel?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:50 schreef BramKVO het volgende:
Vertrek zaterdag richting Rio, heb er zin in !
Taxi is altijd slim in Rio, zeker 's nachtsquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:46 schreef BramKVO het volgende:
Terra brasilis in santa Teresa . Volgens ik gehoord heb , is dit niet direct de veiligste buurt , maar snachts nemen we toch wel een taxi . Alvast dichtbij lapa .
Iemand die ik ken is een jaar op uitwisseling geweest naar een slaperig provinciestadje ergens in het zuiden van het land, en vertelde dat hij daar niemand had leren kennen die in die tijd níét beroofd werd. Dus ja, vijf jaar valt dan inderdaad best mee.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:48 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik praat niet goed wat die overvallers hebben gedaan, maar als je na 5 jaar 'pas een keer' beroofd wordt vind ik het nog meevallen. Loop in Parijs een willekeurige zwarte (om maar even de telegraaf-taal te gebruiken) wijk in en het duurt geen 5 jaar![]()
Sensatie bericht, zoals we gewend zijn van onze kwaliteitskrant...
Vooral niet gaan dan, Brazilie niet leren kennen omdat je beroofd kan wordenquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Iemand die ik ken is een jaar op uitwisseling geweest naar een slaperig provinciestadje ergens in het zuiden van het land, en vertelde dat hij daar niemand had leren kennen die in die tijd níét beroofd werd. Dus ja, vijf jaar valt dan inderdaad best mee.
Vandaar trouwens ook dat ik nog nooit zelf naar Brazilië ben geweest.
Dat lijkt me zeer stug.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Iemand die ik ken is een jaar op uitwisseling geweest naar een slaperig provinciestadje ergens in het zuiden van het land, en vertelde dat hij daar niemand had leren kennen die in die tijd níét beroofd werd. Dus ja, vijf jaar valt dan inderdaad best mee.
Vandaar trouwens ook dat ik nog nooit zelf naar Brazilië ben geweest.
parool.nlquote:De FIFA heeft zijn zorgen uitgesproken over de voorbereidingen van het WK voetbal 2014 in Brazilië. Tijdens een voetbalforum in Moskou zei secretaris-generaal Jerome Valcke dat Brazilië meer geld heeft gestopt in het binnenhalen van het toernooi dan aan de daadwerkelijke organisatie.
'Er zijn geen goede stadions, geen goede vliegvelden. Het lijkt er op dat een aantal faciliteiten, waaronder het wereldberoemde Maracanastadion pas enkele weken voor de start van het WK klaar zullen zijn', aldus Valcke.
Ik weet zeker dat dit ook borrelpraat is.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:47 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeer stug.
Ja, iedereen kent wel mensen die het is overkomen, maar gelukkig heeft verreweg de meerderheid die ervaring zelf niet.
De waarheid ligt hier inderdaad een beetje meer naar het middenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat dit ook borrelpraat is.
Denk dat de meerderheid van iedere inwoner in Brazilie wel een keer zal zijn overvallen dus sws doorslaand naar het noordenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
De waarheid ligt hier inderdaad een beetje meer naar het midden
De laatste keer dat ik ben wezen backpacken in Oost-Europa ben ik een Argentijn tegengekomen en die zei dat ik het absoluut niet in m'n hoofd moest halen om op dezelfde manier in Argentinië te willen gaan reizen. Veel te gevaarlijk. Dat bevestigde mijn twijfels nog eens.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is overigens niet anders in Argentinie, al zal het in Argentinie en dan met name in Gran BA vooral gaan op diefstal/zakkerollen en dergelijke.
Ikzelf ook toen ik daar woonde, twee vrienden van me ook, mijn vriendin, ga zo maar door inderdaadquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk dat de meerderheid van iedere inwoner in Brazilie wel een keer zal zijn overvallen dus sws doorslaand naar het noorden
quote:De laatste keer dat ik ben wezen backpacken in Oost-Europa ben ik een Argentijn tegengekomen en die zei dat ik het absoluut niet in m'n hoofd moest halen om op dezelfde manier in Argentinië te willen gaan reizen. Veel te gevaarlijk.
Al sneeuwballengevecht gehouden?quote:
quote:
Tja ....quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:39 schreef qwerty_x het volgende:
Maar hou er wel rekening mee dat je over 10 dagen hier komt, oftewel zo'n beetje de koudste tijd van het jaar. En aangezien Paraná niet bekend staat om z'n tropische temperaturen, zou dat zwembad chillen wel eens niet zo aangenaam kunnen zijn.
Zo koud ook weer nietquote:Op woensdag 29 juni 2011 08:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Al sneeuwballengevecht gehouden?
Viel dus best goed mee , zalig weer gehad in rio en ilha , minder in paraty. Prachtige tijd gehad , verslag volgt laterquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zal niet meevallen denk ik
Dat klopt maar het is altijd beter als er meer mensen op straat zijn, verder zou ik s'nachts niet teruglopen of het moet echt heel dichtbij zijnquote:Op maandag 17 oktober 2011 09:51 schreef BramKVO het volgende:
Ik vond ze allebei net betrekkelijk veilig snachts, genoeg van de bar naar de hostel terug gewandeld. Alleen lopen er imo in copa toch net iets meer prostituees, drugdealers,... Dan in ipanema .
vertel eens wat over Copacabana en over Ipanema, zowel overdag als 's avonds..quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:26 schreef DAMH het volgende:
Tsja tips, ik heb er een periode van 6 weken gezeten voor tijdens en na carnaval.. Mijn ervaring..
Voor carnaval, dan is alles betaalbaarder (hostels, hotels etc) en de straat feesten in Lapa zijn al goed aan de gang in het weekend, super druk maar niet te druk zodat je niet meer kan bewegen.. Plus het feit dat je dan op zondag gratis naar de sambadrome kan om de optocht repetities bij te wonen, weliswaar zonder pracht en praal, maar wel met de geweldige lekkere samba dames die alles los schudden
Ben toen met een vriend gaan kijken wat de mogelijkheden waren tijdens carnaval, prijzen schieten dan sky high de lucht in, je betaalt dan al gauw + ¤50 voor een kleine dormroom in hostel die je met 10 andere moet delen, plus het feit dat je dan verplicht 6 nachten ofsow daar noet blijven en vooruit betalen. Met andere woorden kudt en duur.
Gelukkig was ik in de 2 weken voor carnaval een meid tegen gekomen die ons hielp met het zoeken van een appartement (gewoon in de locale krant daar gevonden) deze was uiteindelijk voor een maand huren net zo duur als 5 dagen in een hostel zitten (met ze 2'en)!!
Bijkomstig voordeel is en waar het omdraaide voor ons, is dat als je geluk hebt met een meid, kan je deze niet naar een hostal meebrengen, maar wel naar je appartement![]()
En tijdens carnaval is het een groot feest kan ik je vertellen...
Dit was in 2010 en we zaten op de copa iso senhora ofzoiets, 1 blok van copacabana af en in de bus ongeveer 4 minuten vanaf ipanema (lopen was mogelijk),, en wat betreft snachts over straat lopen, bijna iedere nacht dronken gedaan,, was dat slim? Misschien niet, maar we droegen ook bijna niks op ons behalve was geld,, dus had iemand mogen komen had ik dat zonder moeite afgestaan....
Nu alweer dik anderhalf jaar geleden, en nu ik dit warrige verhaal hier in dit suffe kudt hok op kantoor schrijf heb ik alleen maar zin om weer terug te gaan...
Tijdens carnaval is het niet zo dat je de straat op loopt en het is "Bam" feest. Je moet namelijk even uitzoeken welke wijken(?) het feest is(internet sites).quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:15 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
vertel eens wat over Copacabana en over Ipanema, zowel overdag als 's avonds..
ik ga alleen.. om te feesten, en veel Braziliaanse dames ontmoeten..quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:53 schreef DAMH het volgende:
[..]
Tijdens carnaval is het niet zo dat je de straat op loopt en het is "Bam" feest. Je moet namelijk even uitzoeken welke wijken(?) het feest is(internet sites).
En dan ga je uiteraard daar naartoe, om te feesten. Dit kan in Copa, Ipanema, Lebron, Lapa etc zijn.. En is ook meestal ineens afgelopen en daarna gaat iedereen alsnog naar lapa tot diep in de nacht.
Overdag kan je op Copa of Ipanema liggen, de meeste jongere liggen op Ipanema, maar copa was ook wel in orde als je van spelen in de golven houdt, Verder was zondag op copa gekkenwerk.
Nog nooit zoveel mensen op een strand gezien.
Savonds buiten het carnaval gebeuren, kan je er dus voor kiezen om naar het voor iedereen betaalbare lapa barretjes/pubs/clubs te gaan of in Ipanema of Copa los te gaan.
Deze clubs zijn over het algemeen wel iets duurder, maartje 25eutjes plus onbeperkt (bekende sterke drank) zuipen is ook weer niet zo duur. Helemaal niet nu ik 11euro voor in mixje in Barca betaal.
Al met al is het gewoon een ervaring opzich,, ik vond de stad geweldig, ook wanneer je vanaf het jesus standbeeld of pao de azucar over de stad heenkijkt.
Maar wat is je insteek als je erheen gaat? En hoe ga je? Met vrienden? Vriendin? single? want dan heb ik nog wel wat tips
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |