quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:13 schreef qwerty_x het volgende:[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt met veilig: de normale bedrijven als Avis, Budget etc. zijn ook hier op elk vliegveld te vinden.
Het begint bij ong. R$ 90,00 per dag.
Met veilig stel ik eigenlijk een dubbele vraag: Jij bent er natuurlijk inmiddels aan gewend, maar hoe "veilig" is het voor een Hollandse chauffeur om zich in de verkeerschaos in/rond de grote steden te storten (ik kan me nog levendig de suicidaal-maniakale buschauffeurs van Rio herinneren

).
En natuurlijk ook gewoon persoonlijke veiligheid: je weet dat ik niet paranoia ben als het om steden in LA gaat, maar met een huurauto val je meer op dan met een rugzak en bovendien is het makkelijker om met een eigen auto in een verkeerde wijk te komen dan met de bus op een busstation aan te komen. Kan me nog goed zo'n hulpeloze rit door Jo'burg herinneren...
Tenslotte zie ik net op de TT van LP iemand die beweert dat zo ongeveer iedereen wordt afgezet door huurbedrijven in Brazilië; heel veel kosten claimen voor relatief kleine reparaties etc.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.