abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77668278
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. lezen kun je niet echt geloof ik.
Zelfs personen die enkel geloven in een god en niet de koran of bijbel aannemen voor waarheid?

En ja, ik kan prima lezen, maar omdat ik het nogal belachelijk vond wilde ik even zeker weten dat ik het niet verkeerd begrepen had. Anders komt daar weer gezeur van is mijn ervaring. Maar ik zie alweer hoe dit gaat. Schijnt tegenwoordig lastig te zijn om normaal een discussie te voeren zonder vijandig naar elkaar te worden.
Erg jammer, maar van jou had ik dat ook wel verwacht.
pi_77668345
dubbel
pi_77668351
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:57 schreef Karamsar het volgende:
Omdat dit een drogreden is, een jij-bak, tu quoque, ad hominem, kortom irrelevant. Het maakt niet uit dat anderen het doen, dat praat het gedrag van Wilders niet goed. Niet die anderen zijn het onderwerp, maar Wilders.
Het maakt juist heel veel uit, want de hele rechtszaak draait nou juist om iemand die uitspraken doet over de islam, terwijl hij zich NIET beroept op een achterliggend religieus boek. En de uitspraak die in deze zaak gedaan gaat worden, is JUIST zo relevant omdat vooraanstaande gelovigen al eeuwenlang allerlei haatzaaiende uitspraken over andere groepen mensen doen, waar ze gewoon mee wegkomen, omdat ze zich beroepen op een Bijbel of Koran.

Zoals ik al aangaf, ben ik er helemaal niet op uit om het gedrag van Wilders goed te praten. Ik ben uit op gelijke rechten voor gelovigen en niet-gelovigen. En aangezien gelovigen om de haverklap haatzaaien en daarmee wegkomen, zie ik geen enkele reden om Wilders dan wél te veroordelen. Ongeacht hoe erg hij de menselijke verzinsels uit de Bijbel en Koran uit hun verband rukt.
pi_77668374
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:00 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Je reageert weer eens niet op het aangedragen voorbeeld en daarnaast durf je het gedrag van Wilders niet af te keuren. Dit soort dingen horen m.i. thuis in een sekte. Dat is mijn mening daarover.
En jij gaat niet in op de centrale vraag, waarom Wilders verwijten wat gelovigen al eeuwen lang doen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:07:22 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77668395
Gelovigen hebben er ook een handje van de teksten die hen het best uitkomen te gebruiken uit het voor hen geldende geschrift, zo wordt er door verschillende stromingen verschillend geïnterpreteerd.

Dat de gelovigen dat doen is al uitermate discutabel, maar als iemand het geschrift waar hij zelf niet naar leeft nog een keer gaat interpreteren zoals hij wil, en daar uit gaat halen wat hij wil dan is dat IMHO net zo laakbaar als wanneer gelovigen hun geschrift gebruiken om goed te praten dat ze schade aan anderen toebrengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77668423
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:06 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het maakt juist heel veel uit, want de hele rechtszaak draait nou juist om iemand die uitspraken doet over de islam, terwijl hij zich NIET beroept op een achterliggend religieus boek. En de uitspraak die in deze zaak gedaan gaat worden, is JUIST zo relevant omdat vooraanstaande gelovigen al eeuwenlang allerlei haatzaaiende uitspraken over andere groepen mensen doen, waar ze gewoon mee wegkomen, omdat ze zich beroepen op een Bijbel of Koran.
Het is een drogreden ten aanzien van het manipuleren van Wilders. Je kan het gemanipuleer van Wilders niet goedpraten door naar anderen te wijzen.
quote:
Zoals ik al aangaf, ben ik er helemaal niet op uit om het gedrag van Wilders goed te praten. Ik ben uit op gelijke rechten voor gelovigen en niet-gelovigen. En aangezien gelovigen om de haverklap haatzaaien en daarmee wegkomen, zie ik geen enkele reden om Wilders dan wél te veroordelen. Ongeacht hoe erg hij de menselijke verzinsels uit de Bijbel en Koran uit hun verband rukt.
Je bent echter alleen maar het gedrag van Wilders aan het goedpraten door naar anderen te wijzen. In plaats daarvan zou je ook kunnen zeggen dat je Wilders net zou fout vindt als de mensen waar je naar wijst.
pi_77668477
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En jij gaat niet in op de centrale vraag, waarom Wilders verwijten wat gelovigen al eeuwen lang doen?
Hier heb ik al op gereageerd. Het maakt helemaal niet uit wie wat al eeuwen lang doet. Als Wilders iets zou stelen, zou je dat ook niet goed kunnen praten met het argument dat al euwenlang gestolen wordt.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:09:48 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77668485
gelovigen vragen er om om keihard beledigd te worden bij elke stap die ze zetten. heerlijk!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_77668630
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:09 schreef zoalshetis het volgende:
gelovigen vragen er om om keihard beledigd te worden bij elke stap die ze zetten. heerlijk!
Waarom heb je iets tegen alle gelovigen? Het geloof hebben dat de wereld geschapen is door een hogere macht en dat je na je dood niet weg bent, is toch niet zó erg? Er zijn meer soorten gelovigen dan enkel de fanatieke bijbel/koran aanhangers weet je.
pi_77668708
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:08 schreef Karamsar het volgende:
Het is een drogreden ten aanzien van het manipuleren van Wilders. Je kan het gemanipuleer van Wilders niet goedpraten door naar anderen te wijzen.[..]

Je bent echter alleen maar het gedrag van Wilders aan het goedpraten door naar anderen te wijzen. In plaats daarvan zou je ook kunnen zeggen dat je Wilders net zou fout vindt als de mensen waar je naar wijst.
Na het lezen van je reactie, kan ik alleen maar concluderen dat je moeite hebt met begrijpend lezen en daarom maar stug dezelfde zin blijft herhalen. Ik ga echt niet nog een keer opschrijven dat er ik er niet op uit ben om Wilders' gedrag goed te praten...

Het valt me trouwens op dat Wilders zojuist "Fuhrer" hebt genoemd. In welk licht moeten we dat zien? Wat vind je eigenlijk van je eigen gedrag? Je wekt namelijk de suggestie dat we Wilders gelijk moeten stellen met een man die 6 miljoen Joden de dood heeft ingejaagd.

Je eigen gedrag is minstens zo afkeurenswaardig als dat waarover je je zo opwindt.
pi_77668889
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:15 schreef Boldface het volgende:
Je eigen gedrag is minstens zo afkeurenswaardig als dat waarover je je zo opwindt.
Alleen vind je het wel nodig om mijn gedrag expliciet af te keuren, terwijl je het gedrag van Wilders keer op keer poogt goed te praten met het argument (drogreden) dat anderen het ook doen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:21:09 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77668942
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:19 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Alleen vind je het wel nodig om mijn gedrag expliciet af te keuren, terwijl je het gedrag van Wilders keer op keer poogt goed te praten met het argument (drogreden) dat anderen het ook doen.
je begrijpt het allemaal niet zo goed he? ga maar huilend in een hoekje liggen.
pi_77669007
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:15 schreef Boldface het volgende:
Het valt me trouwens op dat Wilders zojuist "Fuhrer" hebt genoemd. In welk licht moeten we dat zien? Wat vind je eigenlijk van je eigen gedrag? Je wekt namelijk de suggestie dat we Wilders gelijk moeten stellen met een man die 6 miljoen Joden de dood heeft ingejaagd.

Jij ziet de gelijkenis echt niet?

Maar goed, het is per definitie niet goed om door middel van gemanipuleerde Koranteksten haat te zaaien, of dit nou door gelovigen of Wilders gebeurd. In beide gevallen zou het mijns inziens bestraft moeten worden. Het lijkt mij dan ook onzin om de één niet te bestraffen, omdat het bij de ander (nog) wel wordt goedgekeurd. Zo kom je natuurlijk nooit verder. Op die manier waren er ook mensen die een verbod op dierenseks slecht vonden, omdat het veel belangrijker is om ergere zaken aan te pakken als de dieronvriendelijke bio-industrie. Ik heb dan zoiets van het is toch een kleine stap in de goeie richting, dus wat zeur je? Altijd nog beter dan dat er niets voor de dieren werd gedaan.
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Jezus, wat ben jij een enorme kneus. Heb je een lage eigenwaarde of zo? Heb je het nodig om anderen af te zeiken en naar beneden te halen om je goed te voelen over jezelf? Ga zo door, held.
pi_77669021
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik begrijp het heel goed. Het is blijkbaar erg moeilijk voor Wilders-adepten om fout gedrag van Wilders af te keuren. Jij hebt bijvoorbeeld ook nog niet inhoudelijk gereageerd op een post van mij waarin ik een duidelijk voorbeeld van manipulatie aanhaaal. Een beetje jammerlijk sekte-gedrag vind ik het.
pi_77669128
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:09 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Hier heb ik al op gereageerd. Het maakt helemaal niet uit wie wat al eeuwen lang doet. Als Wilders iets zou stelen, zou je dat ook niet goed kunnen praten met het argument dat al euwenlang gestolen wordt.
Het manipuleren van teksten is nog steeds niet strafbaar bij mijn weten, dus je vergelijking gaat niet op. Iedereen mag teksten manipuleren. Advocaten doen het ook dagelijks.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77669177
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:22 schreef -Strawberry- het volgende:

Jij ziet de gelijkenis echt niet?
Ik zie de gelijkenis niet tussen Geert Wilders en een oorlogsmisdadiger in de categorie meest erge uit de geschiedenis van de mensheid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_77669291
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:25 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het manipuleren van teksten is nog steeds niet strafbaar bij mijn weten, dus je vergelijking gaat niet op. Iedereen mag teksten manipuleren. Advocaten doen het ook dagelijks.
Je vindt het dus prima? Je bewijst mijn punt.
pi_77669346
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:29 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Welk punt was dit ook alweer, waarvoor het bewijs zojuist is geleverd?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_77669397
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie de gelijkenis niet tussen Geert Wilders en een oorlogsmisdadiger in de categorie meest erge uit de geschiedenis van de mensheid.
Die oorlogsmisdadiger moest ook ergens beginnen. En als je de uitspraken van Hitler naast bepaalde uitspraken van Wilders legt, zijn er zeker grote overeenkomsten. Maar nee, Wilders wil moslims (nog) niet dood, maar daar gaat het dan ook niet om. Hitler begon ook niet meteen met roepen dat alle joden dood moesten. Ik zeg ook niet dat Wilders zo ver zal gaan, maar overeenkomsten zijn er wel. En de haat die toen speelde tegen Joden zie ik bij sommige mensen nu ook al zo diepgeworteld terug, alleen dan jegens moslims.

Maar dit is nogal offtopic.
pi_77669417
Feitelijk zou de hele discussie niet eens over het geloof moeten gaan. Het probleem in Nederland zijn de asociale Marokkaanse reljongeren. Ik zeg niet dat elke Marokkaan voor problemen zorgt maar een heel grote groep Marokkaanse jongeren is feitelijk schuldig aan de successen die Wilders tot nog toe heeft geboekt door hun achterlijke en onacceptabele gedrag
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77669474
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:29 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Ik vind het niet prima, maar als je als gelovige Wilders gaat verwijten te manipuleren met teksten moet je je eigen geestelijken dat ook verwijten. Anders ben je net zo hypocriet als Wilders.
pi_77669549
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Welk punt was dit ook alweer, waarvoor het bewijs zojuist is geleverd?
Leek mij duidelijk, maar ik heb het dus over het constante goedpraten van fout gedrag van Wilders.
pi_77669581
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:33 schreef Stuart het volgende:
Feitelijk zou de hele discussie niet eens over het geloof moeten gaan. Het probleem in Nederland zijn de asociale Marokkaanse reljongeren. Ik zeg niet dat elke Marokkaan voor problemen zorgt maar een heel grote groep Marokkaanse jongeren is feitelijk schuldig aan de successen die Wilders tot nog toe heeft geboekt door hun achterlijke en onacceptabele gedrag
Het punt van Wilders' is dat de koran volgens hem die misdragingen zou goedkeuren en zelfs aanmoedigen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2010 14:39:42 ]
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:38:21 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77669598
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:36 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Leek mij duidelijk, maar ik heb het dus over het constante goedpraten van fout gedrag van Wilders.
in dit specifieke geval vind ik dat wilders gewoon in zijn recht staat. andere dingen die hij kletst krijgen van mij soms heel wat minder goedkeuring. wat is je punt?
pi_77669610
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:33 schreef Stuart het volgende:
Het waren ook eerst alleen de Marokkanen waar het om ging, zoveel last hebben we immers niet specifiek van moslims. Alleen Wilders zag het denk ik wel als een goede strategie om de groeiende angst voor de islam te gebruiken bij zijn campagnes. Helemaal sinds 9/11 en de hoeveelheid negatief nieuws rondom islamitische landen (wat wel terecht is, maar staat verder los van moslims hier in NL). Inspelen op die angst is een slimme aanpak blijkt wel, want veel stemmen krijgt ie zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')