http://www.nu.nl/buitenla(...)levend-begraven.htmlquote:Turkse tiener levend begraven
Uitgegeven: 4 februari 2010 15:01
Laatst gewijzigd: 4 februari 2010 15:40
ANKARA - Een Turks meisje van 16 jaar oud is levend begraven door familieleden in het zuidoosten van Turkije.
© ANP
De puber werd het slachtoffer van eerwraak, omdat ze bevriend zou zijn geweest met jongens.
Dat heeft het Turkse persbureau Anatolië donderdag gemeld. De politie vond het lichaam van Medine Memi dankzij een tip.
Ze zat met haar handen vastgebonden op haar rug in een gat van 2 meter diep, dat was gegraven in een kippenren bij haar huis in het dorpje Kahta in de provincie Adiyaman. Het meisje werd al veertig dagen vermist.
Longen
Uit onderzoek bleek dat er een aanzienlijke hoeveelheid aarde in haar longen en maag zat. Dat betekent dat ze levend was begraven, aldus forensische experts.
''Het autopsierapport is huiveringwekkend. Volgens onze onderzoeksresultaten had het meisje geen blauwe plekken of sporen van drugs of gif in haar bloed'', aldus een van de forensische experts. ''Het meisje was volledig bij bewustzijn toen ze onder de grond werd gestopt.''
De politie heeft Medines vader en grootvader opgepakt. De vader zou tijdens zijn verhoor hebben gezegd dat hij er niet blij mee was dat zijn dochter mannelijke vrienden had.
Eerwraak
Bij eerwraak wijst een familieraad iemand aan om het vrouwelijke familielid te vermoorden die de familie-eer zou hebben aangetast.
Dat gebeurt vooral bij affaires buiten het huwelijk, maar soms worden ook slachtoffers van verkrachtingen omgebracht of vrouwen die met vreemde mannen hebben gepraat. Als families hun eer verliezen, worden ze door hun omgeving buitengesloten.
heel simpel... hij is er stil van...quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:54 schreef devlinmr het volgende:
en je punt is?
Dat het barbaars is. Onvoorstelbaar dat dit nog steeds praktijk is onder de Turkse bevolking. Duidelijk niet de normen en waarden in Westerse landen. Ik ben blij dat Turkije geen onderdeel is van de EUquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:54 schreef devlinmr het volgende:
en je punt is?
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:03 schreef Disana het volgende:
Ronduit weerzinwekkend. Al dit soort primitief denkende mannen in al die landen waar ze rondlopen zouden van mij op een kluit mogen worden gezet ergens in een woestijn en dan humaan ingeslapen mogen worden.
als de turken dat echt vinden, dan moeten ze dat stuk land met rust latenquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:06 schreef Dibble het volgende:
Zuidoosten? Dat zijn geen Turken maar Koerden en 80% van de koerden zijn geen moslim. En dan spreek ik hier als Turk.
Koerden hebben niet de Turkse nationaliteit?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:06 schreef Dibble het volgende:
Zuidoosten? Dat zijn geen Turken maar Koerden en 80% van de koerden zijn geen moslim. En dan spreek ik hier als Turk.
Wel in de Turkse dan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:05 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dat het barbaars is. Onvoorstelbaar dat dit nog steeds praktijk is onder de Turkse bevolking. Duidelijk niet de normen en waarden in Westerse landen. Ik ben blij dat Turkije geen onderdeel is van de EU
Want wat zegt de Koran precies over het levend begraven van meiden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:10 schreef ghb-tampon het volgende:
gelukkig zijn er koran_wetenschappers in nederland die dit geweld in het politiek gewenste perspectief kunnen plaatsen.
Dat is hun gewoonte joh. Bemoei je lekker met je eigen zaken. Als zij kiezen voor een levend-meisjes-begraven-om-kansloze-redenen-cultuur dan moet je die keuze accepteren.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:10 schreef Mylene het volgende:
Nou, cultuurrelativisten kom er maar in.
Dat het barbaars is ja...quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:05 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dat het barbaars is. Onvoorstelbaar dat dit nog steeds praktijk is onder de Turkse bevolking. Duidelijk niet de normen en waarden in Westerse landen. Ik ben blij dat Turkije geen onderdeel is van de EU
Dat kan Turkije nu niet?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat het barbaars is ja...
Als ze nou lid waren van de EU zouden we er tenminste iets aan kunnen doen. (educatie enzo)
Ja laten we het beschaafd doen. Maar zulke neanderthalers verdienen geen plek op de wereld. Zeg ik nooit, maar over deze types wel.quote:
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja laten we het beschaafd doen. Maar zulke neanderthalers verdienen geen plek op de wereld. Zeg ik nooit, maar over deze types wel.
Koerden geen moslim?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:06 schreef Dibble het volgende:
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:17 schreef MASD het volgende:
[..].
Mensen die andere mensen zouden willen vermoorden en zelfs dan nog niet inzien dat ze niks beter zijn. Merci.
Hoe kom jij aan die statistieken?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:06 schreef Dibble het volgende:
Het zal mensen verbazen die me kennen maar met dit soort mannen heb ik enorm veel moeite. Ze denken over vrouwenlevens te kunnen beschikken en dat niet alleen, ze eigenen zich ook het recht toe ze op barbaarse wijze te doden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:17 schreef MASD het volgende:
[..].
Mensen die andere mensen zouden willen vermoorden en zelfs dan nog niet inzien dat ze niks beter zijn. Merci.
Sterker nog men kon eerwraak aanvoeren voor strafvermindering tot aan de herziening van het Wetboek van Strafrecht in 2004.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef Boldface het volgende:
Het schijnt inderdaad meer voor te komen in de Koerdische regio's van Turkije, maar druk van EU is nodig geweest voordat Turkije strengere straffen ging zetten op eerwraak. Weerzinwekkend is het in elk geval zeker. Deze dader(s) levenslang geven is nog mild.
jawel, maar het blijft een arm land (althans die gebieden). Als ze bij de Eu zouden horen zouden ze onder druk gezet kunnen worden en het geld krijgen voor de ontwikkeling van die achtergestelde gebieden.quote:
Dat is onzin. Als jij een man vermoordt die op het punt staat honderd anderen te vermoorden, is jouw "moord" een goede daad omdat je daarmee meer doden voorkomt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:17 schreef MASD het volgende:
[..].
Er zijn zo'n 100 redenen om te bedenken waarom Turkije niet bij de EU moet. En eigenlijk geen enkele reden VOOR. Dusdoemaarniethe?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
jawel, maar het blijft een arm land (althans die gebieden). Als ze bij de Eu zouden horen zouden ze onder druk gezet kunnen worden en het geld krijgen voor de ontwikkeling van die achtergestelde gebieden.
heb er wel 1 voor je hoor.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 100 redenen om te bedenken waarom Turkije niet bij de EU moet. En eigenlijk geen enkele reden VOOR. Dusdoemaarniethe?
Misschien doet de Koran wel uitspraken over eerwraak. Kijk, vaak wordt er gezegd dat eerwraak een cultureel/tribaal fenomeen is afkomstig uit de arabische cultuur. Dat klopt enigzins ook wel, maar juist veel van die opvattingen zijn lateraal overgenomen in de Koran. Zou het alleen een tribale/cultureel fenomeen zijn dan zou eerwraak puur alleen plaatsvinden onder Arabische groeperingen. Maar eerwraak vindt ook plaats onder niet-Arabische moslims. Arabieren behorende tot andere religies zouden dan in dezelfde mate eerwraak toepassen. Maar een feit is echter dat Arabische christenen, joden, bahai in tegenstelling dit soort barbaarse daden helemaal niet toepassen. Alleen (Arabische) moslims voeren dit soort praktijken uit met regelmaat. Eerwraak vindt alleen plaats onder moslims en dit krijgt zelfs regelmatig steun en aanvoering van religieuze leraren! Gelukkig zijn er in Turkije genoeg secularisten die deze verwerpelijke gebruiken wel verwerpen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want wat zegt de Koran precies over het levend begraven van meiden?
De Koran en de Sharia verbieden nadrukkelijk eerwraak, niemand mag in een Islamitische staat of wetgeving recht in eigen handen nemen of wraak nemen. Hoe je er daarnaast bij komt dat alleen (Arabische) moslims dit doen en tegelijkertijd dit ook nog een feit noemt is me werkelijk een raadsel. Laten we vooral Dua Aswad niet vergeten die gestenigd is door niet-Islamitische Koerden, Yazidi aanhangers die haar hebben gestenigd om eer van de stammen te redden omdat ze gevlucht was naar ander familie. Laten we hier niet vergeten dat het de moslims waren die haar probeerden te beschermen tegen eerwraak/quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:45 schreef Demophon het volgende:
[..]
Misschien doet de Koran wel uitspraken over eerwraak. Kijk, vaak wordt er gezegd dat eerwraak een cultureel/tribaal fenomeen is afkomstig uit de arabische cultuur. Dat klopt enigzins wel ook wel, maar veel van die opvattingen zijn lateraal overgenomen in de Koran. Zou het alleen een tribale/cultureel fenomeen zijn dan zou eerwraak alleen plaatsvinden onder Arabische groeperingen. Maar eerwraak vindt ook plaats onder niet-Arabische moslims. Arabieren behorende tot andere religies zouden dan in dezelfde mate eerwraak toepassen. Maar een feit is echter dat Arabische christenen, joden, bahai dit soort barbaarse daden helemaal niet toepassen. Alleen Arabische moslims voeren dit soort praktijken uit met regelmaat. Eerwraak vindt alleen plaats onder moslims en dit krijgt zelfs regelmatig steun en aanvoering van religieuze leraren! Gelukkig zijn er in Turkije genoeg secularisten die deze verwerpelijke gebruiken wel verwerpen.
Vergeet niet dat Mohammed en de zijnen naast het metafysische vooral hervormingsgezinde semi-sociologen waren die zich de rug keerden tegen zulke praktijken.quote:Ik vraag mij af of de profeet in de Koran hier geen toestemmende uitspraken heeft gedaan over eerwraak of zelfs mensen hiervoor opdracht heeft gegeven. Heb hier geen bewijzen voor, dus ik kan hier geen bevestigende uitspraak over geven, maar het zou mij niet vervreemd doen opkijken als dit dadwerkelijk het geval is gezien de culturele setting/afkomst van het boek uit de (pre-)Arabische nomadencultuur.
Ik vraag me meer af of het je ook verbaasd dat de Koran en Hadith tegen eerwraak is.quote:Warrad reported that al-Mughira wrote to Mu'awiya: Peace be upon you, and then coming to the poirt (I should say) that I heard Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: Verily Allah has Prohibited three things and has forbidden three things. He has declared absolutely haram the disobedience of father, burying of daughters alive, and withholding that which you have power to return, and has forbidden three things: irrelevant talk, persistent questioning, and wasting of wealth.
80% is geen moslim meer?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:06 schreef Dibble het volgende:
quote:Op donderdag 4 februari 2010 @ 16:18 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Fascistische Turken zijn er altijd snel bij om Koerden te beschuldigen maar o wee als je over een onafhankelijk Koerdistan begint, dan bestaan de Koerden opeens niet meer. Kut-fascisten![]()
quote:15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
Noem de voor- en nadelen eens als ze niet toegelaten worden tot de EU.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
heb er wel 1 voor je hoor.
Turkije is een sterke NAVO bondgenoot en tevens kunnen ze als bemiddelaar dienen tussen de westerse en de oosterse werelden. Als ze niet bij europa komen zullen ze zich naar het (midden)oosten toekeren met alle gevolgen van dien.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef Gia het volgende:
Maar goed, zolang dit soort zaken nog voorkomen in Turkije, lijkt het me een goede zaak om Turkije niet toe te laten bij de EU. Tenzij hier door de Turkse justitie hard tegenop getreden wordt. Alle daders en aanstichters vastzetten en herhaling hiervan met hand en tand bestrijden.
Maar ja, dat gebeurt toch niet.....Is cultuur, hè?
quote:In Turkey, persons found guilty of this crime are sentenced to life in prison.[9] There are well documented cases, where Turkish courts have sentenced whole families to life imprisonment for an honor killing.
[9] 'Virgin suicides' save Turks' 'honor', via Honor killing.
En je denkt dat dit geval voor de rechtbank kwam, met vier getuigen erbij, en dat de rechtbank toen zei: Oké dan, begraaf maar!?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:38 schreef Gia het volgende:
Wat wordt dan bedoeld met:
http://www.koranonline.nl/koran/nl/?misc=search&subaction=showfull&id=1099093589&archive=&cnshow=news&ucat=2&start_from=&go=zoeken
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |