abonnement Unibet Coolblue
pi_77621009
Toffe premiere.

Ik hoop stiekem dat Jacob reïncarneert in het lichaam van dooie Locke, of de originele Locke op één of andere manier de rol van Jacob aanneemt. Dat zou het wit/zwart-thema rondom Locke in seizoen één alsnog een mooie invulling geven. Witte Locke vs. Zwarte Locke zeg maar..



Het is ook geinig dat de backstories, waar de afgelopen twee seizoenen niet echt veel aandacht meer naaruit ging, een vervolg krijgen in de alternatieve realiteit waar 815 wél op LAX landt. Al denk ik dat deze nieuwe realiteit uiteindelijk meer is dan een nieuw vertelmechanisme, maar ook van belang zal zijn voor de karakters uit de 'originele' realiteit waar we vanaf het eerste seizoen al in hebben geïnvesteerd.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_77621044
quote:
*Every season of lost has started by showing us how the flashes of each season end. Season 1 flashbacks show how they end up on the beach, Season 2 flashbacks show how Desmond ends up in the hatch, Season 3 flashbacks show who the others are, Season 4 flashforwards show how Jack concludes "We have to go back", the Season 5 time flashes show how Daniel was at the Swan construction site and met Dr. Chang.

*Season 6 will be the same. The first thing we saw was how the season ends. This time there is a new story telling device. Now we are seeing flashforwards of flashbacks. The off island LA X stuff IS NOT an alternate reality created by Jughead. We are seeing the reset timeline that has not been created yet.

*Jack looks older in the season 6 premiere. That's because he is.

*In the same way that Charlotte mumbled about chocolate when she was dying, Juliet talked about coffee and going dutch. Her mind is flashing to another period of time... I think in the off island scenes, we are going to see a lot of character resolutions. Juliet will meet Sawyer, they will flirt with each other, and she will ask him if he would like to go get a cup of coffee, for instance.

Basically the idea is that the off island alternate we are seeing right now is going to be the result of what happens on the island this season... not the result of Juliet hitting Jughead.

What I want to add to this theory is this: I think I know how Jack will reset everything AND how the island ends up at the bottom of the ocean.

We know this is the final season and the writers have promised us that all of the major questions that are important to the characters will be answered. One major question that is of obvious importance to the Losties is how the island can move through both time and space.

I predict that at some point in this season, probably somewhere around episode 12-14, Jack will learn what the island is and how it can be moved and the nature of time travel. In the mean time, I predict many of the characters on Lost will die. In fact, I would not be surprised if by the end Jack is the only one still living.

I predict that Jack, the man obsessed with fixing everything all the time, will come to the conclusion that blowing up the swan's pocket of energy was not sufficient to change everything. I predict the major battle we are all predicting for season 6 between "Good" and "Evil" will involve Jack deciding that the island itself has to be destroyed.

Jack is going to move the island. This time he will move it to a place where it can't possibly cause 815 to crash. He will move it to the bottom of the ocean (space) and at some point around 1970 (time).

This explains why the island was at the bottom of the ocean, yet everything seemed to be basically normal there. It didn't look like a nuke had exploded. It didn't look like a volcano had erupted. It simply looks like it ended up there.

I predict it was placed there around 1970 because I think Ben will be seen off island, which means he never made it to the island in 1973. Yet the New Otherton was seen, so it was moved to a period in time after The Dharma Initiative arrived.

Because Jack moves the island to the ocean floor at this point in time, all of the people Jack cares for will be saved, including Juliet since she will never go to the island. Heck, he might even realize he can save Ben by ensuring he never goes there and is never shot by Sayid. Heck, Ben might even be a decent guy when we meet him off island.

The show is going to end with Jack, who's neck was scratched up in the final battle, on Flight 815 headed to LAX. At this point, I think Jack remembers everything that happened. That is why he was frightened this time at the turbulance, That is why he was looking at everyone so curiously and why he looked confused when we first saw him. I think he asked Desmond if he knew him simply to try to gauge whether or not he was the only one who remembers what happened.

This is also why Jack told Locke, "Nothing is irreversible."

The off island flashes we see this season will turn out to be the true ending of Lost. Everything else was just progress.
Ik hang deze theorie aan
Ik krijg nog geld van je.
pi_77621051
Ik heb trouwens een theorie over Richard:

Hij was kapitein van de Black Rock, en de reden dat Smokey hem in kettingen heeft gezien was omdat de slaven in opstand zijn gekomen voor of nadat het schip naar het eiland kwamen.
pi_77621081
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:02 schreef JohnLocke het volgende:
Ik heb trouwens een theorie over Richard:

Hij was kapitein van de Black Rock, en de reden dat Smokey hem in kettingen heeft gezien was omdat de slaven in opstand zijn gekomen voor of nadat het schip naar het eiland kwamen.
Of het is metaforisch. Met kettingen bedoeld smokey 'gevangen' door jacob. Nu dat jacob dood is is Richard out of the chain.
Ik krijg nog geld van je.
pi_77621101
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:03 schreef Rnie het volgende:

[..]

Of het is metaforisch. Met kettingen bedoeld smokey 'gevangen' door jacob. Nu dat jacob dood is is Richard out of the chain.
Ohja, dat is inderdaad ook waarschijnlijk
pi_77621179
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:02 schreef JohnLocke het volgende:
Ik heb trouwens een theorie over Richard:

Hij was kapitein van de Black Rock, en de reden dat Smokey hem in kettingen heeft gezien was omdat de slaven in opstand zijn gekomen voor of nadat het schip naar het eiland kwamen.
Was die Hanso niet kapitein van het schip? Of alleen de eigenaar?

Ik ben er 99% van overtuigd dat Richard inderdaad een slaaf was op de Black Rock, dat hebben we in het vorige topic al besproken. Er is eigenlijk geen reden om aan te nemen dat die opmerking over kettingen niet letterlijk was.
pi_77621212
Het is ook leuk dat de asringen weer terug komen, vond ik een leuk mystiek detail destijds met de cabin, en het geeft aan dat er toch iets bovennatuurlijks aan Smokey is. Dus misschien niet zomaar een buitenaards wezen

Ik vind het nu ook stom van mezelf dat ik het monster altijd als een 'tool' heb gezien, iets dat gestuurd werd door een bepaalde persoon. Maar achteraf is het best logisch dat Smokey dat wezen zelf is. Alhoewel ik me wel afvraag hoe Ben wist hoe hij het monster moest oproepen (Om de huurlingen aan te vallen), terwijl de Others bij de Temple volgens mij heel duidelijk en allang weten dat het een vijand is.
pi_77621226
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:07 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Was die Hanso niet kapitein van het schip? Of alleen de eigenaar?

Ik ben er 99% van overtuigd dat Richard inderdaad een slaaf was op de Black Rock, dat hebben we in het vorige topic al besproken. Er is eigenlijk geen reden om aan te nemen dat die opmerking over kettingen niet letterlijk was.
In die tijd waren er al bijna geen blanke slaven meer, maar het zou kunnen dat hij een gevangene was ofzo.
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:11:52 #209
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_77621265
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:03 schreef Rnie het volgende:

[..]

Of het is metaforisch. Met kettingen bedoeld smokey 'gevangen' door jacob. Nu dat jacob dood is is Richard out of the chain.
Dit denk ik niet.
Laffe huichelaar
pi_77621270
Ik heb het vermoeden dat Desmond heen en weer kan reizen tussen de twee dimensies. Of in ieder geval weet wat er aan de hand is. "The Island is not done with you yet". Ben er iig van overtuigd dat er vroeg of laat een connectie komt tussen de twee dimensies.

Overigens, hoe ver reiken de spoilers van DarkUFO? All the way to the end, of een paar afleveringen vooruit? Zonder te spoilen natuurlijk
pi_77621392
Een paar bladzijdes terug vond iemand het spannend dat Jack Desmond al leek te kennen in het vliegtuig. Maar hoe zat dat dan, toen Jack en Desmond elkaar bij toeval ontmoetten in een arena? Eén van de twee was aan 't hardlopen. Of was dat niet Jack? Ik weet dat er iets was, maar alle details zijn me ontschoten en ik heb geen idee meer in welk seizoen dit speelde. Of was het iemand anders die Desmond zijn zeilboot gaf?
pi_77621401
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:09 schreef JohnLocke het volgende:
Het is ook leuk dat de asringen weer terug komen, vond ik een leuk mystiek detail destijds met de cabin, en het geeft aan dat er toch iets bovennatuurlijks aan Smokey is. Dus misschien niet zomaar een buitenaards wezen

Ik vind het nu ook stom van mezelf dat ik het monster altijd als een 'tool' heb gezien, iets dat gestuurd werd door een bepaalde persoon. Maar achteraf is het best logisch dat Smokey dat wezen zelf is. Alhoewel ik me wel afvraag hoe Ben wist hoe hij het monster moest oproepen (Om de huurlingen aan te vallen), terwijl de Others bij de Temple volgens mij heel duidelijk en allang weten dat het een vijand is.
De relatie tussen the Others en Smokey is inderdaad erg vreemd. Ze beweren het volk van Jacob te zijn, maar gebruiken Smokey wel als wapen, en zelfs in het vorige seizoen ging Ben nog naar Smokey om 'beoordeeld' te worden. Een groot deel van The Others lijkt in ieder geval niet te beseffen dat ze met de aartsvijand van Jacob te maken hebben.

Sowieso gedragen The Others zich wat vreemd. Jacob, in de scènes waarin hij voorkomt, lijkt vertrouwen in mensen te hebben, en benadrukt dat ze keuzes hebben. Het gedrag van The Others lijkt daar totaal niet op, en lijkt vooral bedoelt om iedereen die op het eiland komt zo snel mogelijk te doden. Ook als Jack en de anderen bij de Tempel aankomen, wordt bijna direct het bevel gegeven ze te executeren, terwijl Jack en de anderen nota bene door Jacob zelf naar het eiland gebracht zijn. Het zou me niets verbazen dat The Others in het verleden misschien ergens door Smokey gecorrumpeerd zijn.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:17 schreef Guppi het volgende:
Een paar bladzijdes terug vond iemand het spannend dat Jack Desmond al leek te kennen in het vliegtuig. Maar hoe zat dat dan, toen Jack en Desmond elkaar bij toeval ontmoetten in een arena? Eén van de twee was aan 't hardlopen. Of was dat niet Jack? Ik weet dat er iets was, maar alle details zijn me ontschoten en ik heb geen idee meer in welk seizoen dit speelde. Of was het iemand anders die Desmond zijn zeilboot gaf?
Klopt, in de oorspronkelijke tijdlijn ontmoetten Jack en Desmond elkaar toen Desmond aan het trainen was voor een zeilrace rond de zee. Een race die door Widmore gesponsord was, in de hoop het eiland te vinden, en Desmond deed mee om Penny terug te winnen. Maar als in de alternatieve tijdlijn het eiland onder water is, is het ook niet waarschijnlijk dat Desmond ooit aan die race heeft deelgenomen, het is dus niet zeker of Jack en Desmond elkaar ook hebben ontmoet in de alternatieve tijdlijn.
pi_77621422
Was het nou Jacob of zijn nemesis die in dat huisje opgesloten zat? Ik dacht de nemesis vanwege de as, maar duidelijk is ook nog niet of Jacob as wel kan passeren... Gezien het feit dat de black smoke in eerdere seizoenen ook al te zien was, lijkt me het onzeker dat hij al die tijd opgesloten heeft gezeten. Verder kan ik me herinneren dat Ben het monster opriep in een of andere sacred room. Op dat punt is een hoop dus nog onduidelijk...

Het is dus wel overduidelijk dat de nemesis dode lichamen die zich op het eiland bevinden kan overnemen, of in ieder geval het uiterlijk ervan. Hoeveel mysterieuze levende doden hebben we inmiddels al niet gezien en meestal zonder erg goede intenties. Denk bijvoorbeeld aan Eko en zijn broer, Ben die Alex ziet... maar nu mijn punt: zou Jacob diezelfde "power" hebben? We hebben namelijk ook gezien dat levende doden personages in de goede weg wezen.

Ondanks al die vragen zie ik, in tegenstelling tot vorige seizoenen, wel een soort connectie ontstaan tussen gebeurtenissen, al kan ik het nog niet echt duiden. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat we een bevredigend slot krijgen.
Amen.
pi_77621584
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:02 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik hang deze theorie aan
Als deze theorie waar is, en de uiteindelijke realiteit zo is dat niemand ooit op het eiland is geweest vaag je wel meteen vijf seizoenen karakterontwikkeling weg. Dat heeft toch een klein 'het was allemaal maar een droom'-gehalte.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_77621669
ik vind dat tijdreizen altijd zo ingewikkeld! Je weet ook gewoon niet wat nou het gevolg is van wat, en wat er verder terug of juist vooruit nou wel cq niet gebeurd is

Over de film DejaVu heb ik ook zo lang zitten dubben
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:27:49 #216
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77621687
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:18 schreef Jivis het volgende:
Was het nou Jacob of zijn nemesis die in dat huisje opgesloten zat? Ik dacht de nemesis vanwege de as, maar duidelijk is ook nog niet of Jacob as wel kan passeren... Gezien het feit dat de black smoke in eerdere seizoenen ook al te zien was, lijkt me het onzeker dat hij al die tijd opgesloten heeft gezeten. Verder kan ik me herinneren dat Ben het monster opriep in een of andere sacred room. Op dat punt is een hoop dus nog onduidelijk...
Ik denk Jacob. Totdat de ascirkel verbroken werd. Toen verhuisde Jacob naar de tempel.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:28:16 #217
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_77621700
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:02 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik hang deze theorie aan
Zeer plausibel! Ik volg je
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:29:26 #218
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_77621736
en hoe zat het nou precies met Christian? Die was dood, maar op het eiland zijn we hem vaak zat tegen gekomen. Claire is zelfs met hem de hort op gegaan, waarna we niets meer van haar vernamen.
Laffe huichelaar
pi_77621804
We zien het vanzelf wel !

Volgende week krijgen we waarschijnlijk te zien, waar kate heen is gegaan nadat ze ontsnapt ! Of ze gaat samen met Claire mee en komt op die manier weer Aaron tegen!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_77621811
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:29 schreef timmmmm het volgende:
en hoe zat het nou precies met Christian? Die was dood, maar op het eiland zijn we hem vaak zat tegen gekomen. Claire is zelfs met hem de hort op gegaan, waarna we niets meer van haar vernamen.
en hij is nu kwijt, zijn kist was dus niet in t vliegtuig (of was wel geladen maar niet gearriveerd?)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_77621828
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:29 schreef timmmmm het volgende:
en hoe zat het nou precies met Christian? Die was dood, maar op het eiland zijn we hem vaak zat tegen gekomen. Claire is zelfs met hem de hort op gegaan, waarna we niets meer van haar vernamen.
Lees mijn bovenstaande post: ik denk dat het de nemesis kan zijn. Als Jacob echter een zelfde soort entiteit is als zijn tegenstander, heeft hij misschien dezelfde powers en is hij wellicht de personificatie van Christian op het eiland. Vergeet namelijk niet dat ook Christian's lijk zich op het eiland bevindt, net als dat van Locke.
Amen.
pi_77621872
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:27 schreef Bragi het volgende:

[..]

Ik denk Jacob. Totdat de ascirkel verbroken werd. Toen verhuisde Jacob naar de tempel.
Het is niet ondenkbaar dat Jacob en zijn tegenstander wezens van dezelfde soort zijn en Jacob dus ook die vorm kan aannemen. In dat geval hebben we door de seizoenen heen misschien twee Smokey's gezien; goede Jacob en zijn slechte tegenstander. Dat zou ook kunnen verklaren waarom de Others zo'n tegenstrijdige relatie met het monster hebben.

En ik denk dus ook dat zij als bepaalde doden verschijnen, maar wie als wie en wanneer?...
pi_77621975
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:17 schreef Ereinion het volgende:

[..]

De relatie tussen the Others en Smokey is inderdaad erg vreemd. Ze beweren het volk van Jacob te zijn, maar gebruiken Smokey wel als wapen, en zelfs in het vorige seizoen ging Ben nog naar Smokey om 'beoordeeld' te worden. Een groot deel van The Others lijkt in ieder geval niet te beseffen dat ze met de aartsvijand van Jacob te maken hebben.
Het kan ook zijn dat smokey geen 'vijand' van de others is. Het kan zijn dat jacob en smokey een band met elkaar hebben waarvan de oorsprong in de temple ligt. Het kan dus zijn dat smokey verstoten is door the others. Misschien dat smokey daarom terug naar 'huis' wilt.
Ik krijg nog geld van je.
pi_77621985
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:17 schreef Ereinion het volgende:

[..]

De relatie tussen the Others en Smokey is inderdaad erg vreemd. Ze beweren het volk van Jacob te zijn, maar gebruiken Smokey wel als wapen, en zelfs in het vorige seizoen ging Ben nog naar Smokey om 'beoordeeld' te worden. Een groot deel van The Others lijkt in ieder geval niet te beseffen dat ze met de aartsvijand van Jacob te maken hebben.

Sowieso gedragen The Others zich wat vreemd. Jacob, in de scènes waarin hij voorkomt, lijkt vertrouwen in mensen te hebben, en benadrukt dat ze keuzes hebben. Het gedrag van The Others lijkt daar totaal niet op, en lijkt vooral bedoelt om iedereen die op het eiland komt zo snel mogelijk te doden. Ook als Jack en de anderen bij de Tempel aankomen, wordt bijna direct het bevel gegeven ze te executeren, terwijl Jack en de anderen nota bene door Jacob zelf naar het eiland gebracht zijn. Het zou me niets verbazen dat The Others in het verleden misschien ergens door Smokey gecorrumpeerd zijn.
Vergeet niet dat Ben Jacob nooit gesproken heeft, hij deed steeds alsof hij contact had maar dat was niet zo.

Het is idd duidelijk dat Nemesis steeds volop aan het manipuleren is geweest met z'n verschijningen, terwijl Jacob meer van de vrije wil is.
pi_77622027
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:33 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Het is niet ondenkbaar dat Jacob en zijn tegenstander wezens van dezelfde soort zijn en Jacob dus ook die vorm kan aannemen. In dat geval hebben we door de seizoenen heen misschien twee Smokey's gezien; goede Jacob en zijn slechte tegenstander. Dat zou ook kunnen verklaren waarom de Others zo'n tegenstrijdige relatie met het monster hebben.

En ik denk dus ook dat zij als bepaalde doden verschijnen, maar wie als wie en wanneer?...
Dan blijf ik nog met de vraag zitten waarom het lichaam van Locke per se naar het eiland vervoerd moest worden, op aandringen van Ben. Heeft dat weer te maken met "destiny", dus dat maar een selecte groep mensen het eiland "mag" betreden en daar ook bepaalde daden moeten verrichten?
Amen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')