abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77621392
Een paar bladzijdes terug vond iemand het spannend dat Jack Desmond al leek te kennen in het vliegtuig. Maar hoe zat dat dan, toen Jack en Desmond elkaar bij toeval ontmoetten in een arena? Eén van de twee was aan 't hardlopen. Of was dat niet Jack? Ik weet dat er iets was, maar alle details zijn me ontschoten en ik heb geen idee meer in welk seizoen dit speelde. Of was het iemand anders die Desmond zijn zeilboot gaf?
pi_77621401
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:09 schreef JohnLocke het volgende:
Het is ook leuk dat de asringen weer terug komen, vond ik een leuk mystiek detail destijds met de cabin, en het geeft aan dat er toch iets bovennatuurlijks aan Smokey is. Dus misschien niet zomaar een buitenaards wezen

Ik vind het nu ook stom van mezelf dat ik het monster altijd als een 'tool' heb gezien, iets dat gestuurd werd door een bepaalde persoon. Maar achteraf is het best logisch dat Smokey dat wezen zelf is. Alhoewel ik me wel afvraag hoe Ben wist hoe hij het monster moest oproepen (Om de huurlingen aan te vallen), terwijl de Others bij de Temple volgens mij heel duidelijk en allang weten dat het een vijand is.
De relatie tussen the Others en Smokey is inderdaad erg vreemd. Ze beweren het volk van Jacob te zijn, maar gebruiken Smokey wel als wapen, en zelfs in het vorige seizoen ging Ben nog naar Smokey om 'beoordeeld' te worden. Een groot deel van The Others lijkt in ieder geval niet te beseffen dat ze met de aartsvijand van Jacob te maken hebben.

Sowieso gedragen The Others zich wat vreemd. Jacob, in de scènes waarin hij voorkomt, lijkt vertrouwen in mensen te hebben, en benadrukt dat ze keuzes hebben. Het gedrag van The Others lijkt daar totaal niet op, en lijkt vooral bedoelt om iedereen die op het eiland komt zo snel mogelijk te doden. Ook als Jack en de anderen bij de Tempel aankomen, wordt bijna direct het bevel gegeven ze te executeren, terwijl Jack en de anderen nota bene door Jacob zelf naar het eiland gebracht zijn. Het zou me niets verbazen dat The Others in het verleden misschien ergens door Smokey gecorrumpeerd zijn.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:17 schreef Guppi het volgende:
Een paar bladzijdes terug vond iemand het spannend dat Jack Desmond al leek te kennen in het vliegtuig. Maar hoe zat dat dan, toen Jack en Desmond elkaar bij toeval ontmoetten in een arena? Eén van de twee was aan 't hardlopen. Of was dat niet Jack? Ik weet dat er iets was, maar alle details zijn me ontschoten en ik heb geen idee meer in welk seizoen dit speelde. Of was het iemand anders die Desmond zijn zeilboot gaf?
Klopt, in de oorspronkelijke tijdlijn ontmoetten Jack en Desmond elkaar toen Desmond aan het trainen was voor een zeilrace rond de zee. Een race die door Widmore gesponsord was, in de hoop het eiland te vinden, en Desmond deed mee om Penny terug te winnen. Maar als in de alternatieve tijdlijn het eiland onder water is, is het ook niet waarschijnlijk dat Desmond ooit aan die race heeft deelgenomen, het is dus niet zeker of Jack en Desmond elkaar ook hebben ontmoet in de alternatieve tijdlijn.
pi_77621422
Was het nou Jacob of zijn nemesis die in dat huisje opgesloten zat? Ik dacht de nemesis vanwege de as, maar duidelijk is ook nog niet of Jacob as wel kan passeren... Gezien het feit dat de black smoke in eerdere seizoenen ook al te zien was, lijkt me het onzeker dat hij al die tijd opgesloten heeft gezeten. Verder kan ik me herinneren dat Ben het monster opriep in een of andere sacred room. Op dat punt is een hoop dus nog onduidelijk...

Het is dus wel overduidelijk dat de nemesis dode lichamen die zich op het eiland bevinden kan overnemen, of in ieder geval het uiterlijk ervan. Hoeveel mysterieuze levende doden hebben we inmiddels al niet gezien en meestal zonder erg goede intenties. Denk bijvoorbeeld aan Eko en zijn broer, Ben die Alex ziet... maar nu mijn punt: zou Jacob diezelfde "power" hebben? We hebben namelijk ook gezien dat levende doden personages in de goede weg wezen.

Ondanks al die vragen zie ik, in tegenstelling tot vorige seizoenen, wel een soort connectie ontstaan tussen gebeurtenissen, al kan ik het nog niet echt duiden. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat we een bevredigend slot krijgen.
Amen.
pi_77621584
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:02 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik hang deze theorie aan
Als deze theorie waar is, en de uiteindelijke realiteit zo is dat niemand ooit op het eiland is geweest vaag je wel meteen vijf seizoenen karakterontwikkeling weg. Dat heeft toch een klein 'het was allemaal maar een droom'-gehalte.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_77621669
ik vind dat tijdreizen altijd zo ingewikkeld! Je weet ook gewoon niet wat nou het gevolg is van wat, en wat er verder terug of juist vooruit nou wel cq niet gebeurd is

Over de film DejaVu heb ik ook zo lang zitten dubben
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:27:49 #216
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77621687
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:18 schreef Jivis het volgende:
Was het nou Jacob of zijn nemesis die in dat huisje opgesloten zat? Ik dacht de nemesis vanwege de as, maar duidelijk is ook nog niet of Jacob as wel kan passeren... Gezien het feit dat de black smoke in eerdere seizoenen ook al te zien was, lijkt me het onzeker dat hij al die tijd opgesloten heeft gezeten. Verder kan ik me herinneren dat Ben het monster opriep in een of andere sacred room. Op dat punt is een hoop dus nog onduidelijk...
Ik denk Jacob. Totdat de ascirkel verbroken werd. Toen verhuisde Jacob naar de tempel.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:28:16 #217
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_77621700
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:02 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik hang deze theorie aan
Zeer plausibel! Ik volg je
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:29:26 #218
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_77621736
en hoe zat het nou precies met Christian? Die was dood, maar op het eiland zijn we hem vaak zat tegen gekomen. Claire is zelfs met hem de hort op gegaan, waarna we niets meer van haar vernamen.
Laffe huichelaar
pi_77621804
We zien het vanzelf wel !

Volgende week krijgen we waarschijnlijk te zien, waar kate heen is gegaan nadat ze ontsnapt ! Of ze gaat samen met Claire mee en komt op die manier weer Aaron tegen!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_77621811
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:29 schreef timmmmm het volgende:
en hoe zat het nou precies met Christian? Die was dood, maar op het eiland zijn we hem vaak zat tegen gekomen. Claire is zelfs met hem de hort op gegaan, waarna we niets meer van haar vernamen.
en hij is nu kwijt, zijn kist was dus niet in t vliegtuig (of was wel geladen maar niet gearriveerd?)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')