Dat is niet vastgesteld, dat is slechts de mening van TS. En daar zit hem denk ik ook de crux. Of het al dan niet prutswerk is, zal toch eerst moeten worden vastgesteld, anders heb je geen poot om op te staan, denk ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:34 schreef Furia het volgende:
.... Wel mag je rekenen op professioneel werk en dat wordt in jouw geval niet geleverd. ....
Heb je gelijk in, maar als TS een lekkage zelf moet gaan verhelpen, dan ga ik er toch vanuit dat het niet helemaal gaat zoals het zou moeten gaan. Maar goed, als je het idee hebt dat het niet goed gaat, dan zou je het beste de boel maar stil kunnen leggen en er experts bij halen, tenminste, dat lijkt mij. Inderdaad eerst om te bepalen of het prutswerk is en daarna om te kijken wat de mogelijkheden zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dat is niet vastgesteld, dat is slechts de mening van TS. En daar zit hem denk ik ook de crux. Of het al dan niet prutswerk is, zal toch eerst moeten worden vastgesteld, anders heb je geen poot om op te staan, denk ik.
Neem daar eens contact mee op!quote:Aan alle leden van UNETO-VNI – installateurs, detaillisten en reparateurs - stellen wij hoge eisen. Zo hanteren onze leden duidelijke leveringsvoorwaarden. Om hen te ondersteunen om u een goede service te bieden is in samenspraak met de Consumentenbond de Geschillenregeling Elektro en de Geschillencommissie Installerende bedrijven (www.degeschillencommissie.nl) in het leven geroepen. Belangrijk daarbij zijn de wettelijke regels bij consumentenkoop en de afstemming daarover met fabrikanten- en consumentenorganisaties.
Een vergelijkbare reactie krijg ik ook van de loodgieter zelf.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dat is niet vastgesteld, dat is slechts de mening van TS.
Goeie tip! Ga meteen een mail schrijven en morgen bellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:45 schreef Furia het volgende:
Volgens de website zijn ze aangesloten bij UNETO-VNI:
[..]
Neem daar eens contact mee op!
Dat doet weinig ter zake, me dunkt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:27 schreef Osramp het volgende:
! Er zijn allemaal Polen/Roemenen/Bulgaren en stagiaires voor hem aan het werk.
Op welke manier heb je die constatering gedaan?quote:De eigenaar zelf is nauwelijks voor commentaar beschikbaar en hij vindt door de telefoon dat we ons aanstellen en het best wel meevalt. Beterschap of een oplossing wordt niet beloofd.
Nou moesten we 40% aanbetalen voor aanvang van het karwei. Het werk dat intussen gebeurd is, is nog niet 10% van het offertebedrag waard.
Dat hangt af van de omstandigheden. In ieder geval zul je hem in de gelegenheid moeten stellen om het werk alsnog conform hetgeen overeengekomen is op te leveren, binnen een bepaalde termijn. Wanneer het na die termijn alsnog niet is uitgevoerd, kun je daar bepaalde rechten aan ontlenen.quote:Ik heb voorgesteld dat hij het voorschot terugbetaalt en we dan nergens meer over praten. Daar wilde hij absoluut niet aan, en het karwei wordt gewoon afgemaakt. Als we de werkmensen geen toegang verlenen, dan wordt er een rechtzaak aangespannen kreeg ik van meneer te horen.
Het verhaal ligt al bij de rechtsbijstand, maar waar kan ik aanspraak op maken? Of tenminste, wat is een redelijke eis van onze kant?
Dat is dan jammer. Wanneer je hem niet in de gelegenheid stelt om alsnog hetgeen te doen, heb je weinig poten om op te staan.quote:Afmaken van het werk wil ik absoluut niet, dat komt niet goed.
Nee hoor, dan sommeren we gewoon de aannemer om de boel snel op te lossen. Wat de meeste aannemers dan ook doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:00 schreef mrSPLIFFY het volgende:
HALLO wat is iedereen hier negatief to TS zeg... Moet je voorstellen dat het bij jullie gebeurt
dat een of andere beunhaas de boel verziekt.. Schreeuwen ze hier ook altijd moord en brand toch??
Zelfa dan zul je hem schriftelijk een kans moeten geven om binnen redelijke termijn de gebreken op te lossen.. Voor wat de juridische haalbaarheid betreft dan. Je kunt natuurlijk ook gewoon weigeren te betalen en kijken of meneer een rechtszaak gaat opstarten.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:09 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ligt eraan, als je hem belt voor de zojuist aangelegde leidingen die blijken te lekken
en hij verteld je doodleuk" ik kom van de week wel kijken", is het contract snel ontbonden hoor
Op welke wijze heb jij dat, als leek, vastgesteld? Dat is best wel iets wat van belang is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:14 schreef Osramp het volgende:
De mensen die voor deze loodgieter werken, hebben weinig vakkennis.
Heb je daar ook argumenten voor? In een eventuele rechtszaak zul je om een zekere kans van slaging te hebben wel álles moeten kunnen onderbouwen..quote:Dat ik het voltooide werk maar 10% waard vind, is idd mijn persoonlijke, gekleurde, mening.
HBO electro en loodgietenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
( die gast heeft wel hbo electro techniek, die heeft heus wel een beetje zicht op wat koper en fit werk hoor)
Heeft er dus, ondanks HBO zwakstroom, de ballen verstand vanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
En trouwens, jij beweert de hele tijd dat TS wel een leek is..
Waar bazeer jíj dat op dan?? ( die gast heeft wel hbo electro techniek, die heeft heus wel een beetje zicht op wat koper en fit werk hoor)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |