abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77562727
Mijn moeder heeft een nieuwe keuken gekocht, en er moeten wat gas- en waterleidingen verlegd worden. Dat kan/wil ik niet zelf doen, dus heb een loodgieter ingeschakeld. Een oud klasgenoot van me heeft het bedrijf van zijn ouders overgenomen, en heeft na een bezoekje een offerte uitgebracht. Offerte hebben we aangenomen, en nu blijkt dat hij zelf nauwelijks werk doet! Er zijn allemaal Polen/Roemenen/Bulgaren en stagiaires voor hem aan het werk. Zelf is hij een soort projectleider die overal mooi weer komt spelen. Zijn mensen zijn niet of nauwelijks ter zake kundig en prutsen maar wat aan. Van vakwerk geen enkele sprake! Heb al een stevige lekkage zelf moeten oplossen.
De eigenaar zelf is nauwelijks voor commentaar beschikbaar en hij vindt door de telefoon dat we ons aanstellen en het best wel meevalt. Beterschap of een oplossing wordt niet beloofd.
Nou moesten we 40% aanbetalen voor aanvang van het karwei. Het werk dat intussen gebeurd is, is nog niet 10% van het offertebedrag waard. Ik heb voorgesteld dat hij het voorschot terugbetaalt en we dan nergens meer over praten. Daar wilde hij absoluut niet aan, en het karwei wordt gewoon afgemaakt. Als we de werkmensen geen toegang verlenen, dan wordt er een rechtzaak aangespannen kreeg ik van meneer te horen.
Het verhaal ligt al bij de rechtsbijstand, maar waar kan ik aanspraak op maken? Of tenminste, wat is een redelijke eis van onze kant?
Afmaken van het werk wil ik absoluut niet, dat komt niet goed. Dan kan ik het beter zelf doen, dan weet ik tenminste de schuldige aan te wijzen als het misgaat.

Edit: naam hoeft niet vermeld te worden.!

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 02-02-2010 20:10:59 ]
pi_77562927
Verlepte lap tekst.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:32:20 #3
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_77562975
Tja.. jammer dat er naast een vraag ook een stukje zwartmaken in zit. Terecht of niet.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:34:17 #4
107521 Furia
snoopy weer
pi_77563045
Is hij aangesloten bij zo'n overkoepelende vereniging die bepaalde garanties biedt? Heb je bij de offerte algemene voorwaarden gekregen en zo ja, wat staat daar in?

Je kunt niet verwachten dat iemand al het werk zelf uit gaat voeren. Wel mag je rekenen op professioneel werk en dat wordt in jouw geval niet geleverd. Als ze nu ook daadwerkelijk dingen kapot maken/verprutsen waarvan het herstellen weer tijd en geld kost, zou ik het werk gewoon stil leggen. Je loopt het risico je 40% kwijt te zijn, maar een rechtzaak aanspannen is natuurlijk onzin. Als je de boel stil legt, dan kan er even niets verpest worden en kun je de reactie van je rechtsbijstand afwachten en van daaruit verder gaan.
pi_77563140
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:34 schreef Furia het volgende:
.... Wel mag je rekenen op professioneel werk en dat wordt in jouw geval niet geleverd. ....
Dat is niet vastgesteld, dat is slechts de mening van TS. En daar zit hem denk ik ook de crux. Of het al dan niet prutswerk is, zal toch eerst moeten worden vastgesteld, anders heb je geen poot om op te staan, denk ik.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:38:53 #6
107521 Furia
snoopy weer
pi_77563276
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat is niet vastgesteld, dat is slechts de mening van TS. En daar zit hem denk ik ook de crux. Of het al dan niet prutswerk is, zal toch eerst moeten worden vastgesteld, anders heb je geen poot om op te staan, denk ik.
Heb je gelijk in, maar als TS een lekkage zelf moet gaan verhelpen, dan ga ik er toch vanuit dat het niet helemaal gaat zoals het zou moeten gaan. Maar goed, als je het idee hebt dat het niet goed gaat, dan zou je het beste de boel maar stil kunnen leggen en er experts bij halen, tenminste, dat lijkt mij. Inderdaad eerst om te bepalen of het prutswerk is en daarna om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:45:13 #7
107521 Furia
snoopy weer
pi_77563598
Volgens de website zijn ze aangesloten bij UNETO-VNI:
quote:
Aan alle leden van UNETO-VNI – installateurs, detaillisten en reparateurs - stellen wij hoge eisen. Zo hanteren onze leden duidelijke leveringsvoorwaarden. Om hen te ondersteunen om u een goede service te bieden is in samenspraak met de Consumentenbond de Geschillenregeling Elektro en de Geschillencommissie Installerende bedrijven (www.degeschillencommissie.nl) in het leven geroepen. Belangrijk daarbij zijn de wettelijke regels bij consumentenkoop en de afstemming daarover met fabrikanten- en consumentenorganisaties.
Neem daar eens contact mee op!
pi_77563646
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:36 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat is niet vastgesteld, dat is slechts de mening van TS.
Een vergelijkbare reactie krijg ik ook van de loodgieter zelf.
Tsja, als een nieuw aangelegde waterleiding 's avonds al begint te lekken in de vers dichtgesmeerde muur, dan verwacht ik toch tenminste SORRY van de loodgieter te horen. De belofte om de volgende dag de nood te komen lenigen hoort daar eigenlijk ook bij.
Dan doe je niet een los-vaste uitspraak om "eens te komen kijken in de loop van de week" en laat je vervolgens niet meer zien, ook niet na herhaalde vragen.

Het lijkt me onomstotelijk bewezen dat er flutwerk is geleverd, als je elke week nieuwe lekken hebt, nadat de loodgieter is geweest.
We spreken over een huis van 10jaar oud, niet over bouwvallig spul.
pi_77563873
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:45 schreef Furia het volgende:
Volgens de website zijn ze aangesloten bij UNETO-VNI:
[..]

Neem daar eens contact mee op!
Goeie tip! Ga meteen een mail schrijven en morgen bellen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:57:34 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77564266
Ik ben blij dat ik niet in maastricht woon, anders moest ik met deze loodgieter zaken doen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_77565085
Gegevens van de betreffende zaak mogen achterwege blijven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:52:15 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77567383
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:27 schreef Osramp het volgende:

! Er zijn allemaal Polen/Roemenen/Bulgaren en stagiaires voor hem aan het werk.
Dat doet weinig ter zake, me dunkt.
quote:
De eigenaar zelf is nauwelijks voor commentaar beschikbaar en hij vindt door de telefoon dat we ons aanstellen en het best wel meevalt. Beterschap of een oplossing wordt niet beloofd.
Nou moesten we 40% aanbetalen voor aanvang van het karwei. Het werk dat intussen gebeurd is, is nog niet 10% van het offertebedrag waard.
Op welke manier heb je die constatering gedaan?
quote:
Ik heb voorgesteld dat hij het voorschot terugbetaalt en we dan nergens meer over praten. Daar wilde hij absoluut niet aan, en het karwei wordt gewoon afgemaakt. Als we de werkmensen geen toegang verlenen, dan wordt er een rechtzaak aangespannen kreeg ik van meneer te horen.
Het verhaal ligt al bij de rechtsbijstand, maar waar kan ik aanspraak op maken? Of tenminste, wat is een redelijke eis van onze kant?
Dat hangt af van de omstandigheden. In ieder geval zul je hem in de gelegenheid moeten stellen om het werk alsnog conform hetgeen overeengekomen is op te leveren, binnen een bepaalde termijn. Wanneer het na die termijn alsnog niet is uitgevoerd, kun je daar bepaalde rechten aan ontlenen.
quote:
Afmaken van het werk wil ik absoluut niet, dat komt niet goed.
Dat is dan jammer. Wanneer je hem niet in de gelegenheid stelt om alsnog hetgeen te doen, heb je weinig poten om op te staan.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:00:57 #13
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_77567860
HALLO wat is iedereen hier negatief to TS zeg... Moet je voorstellen dat het bij jullie gebeurt
dat een of andere beunhaas de boel verziekt.. Schreeuwen ze hier ook altijd moord en brand toch??

TS maak foto's enzo en laat em dan die rechtzaak maar aanspannen
Ik denk dat als het klopt wat je zegt jij er beter voor staat dan hem...

Of laat een erkende loodgieter er naar kijken en tevens een rapport op laten maken, of iets op schrift zetten iig...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:05:31 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77568097
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:00 schreef mrSPLIFFY het volgende:
HALLO wat is iedereen hier negatief to TS zeg... Moet je voorstellen dat het bij jullie gebeurt
dat een of andere beunhaas de boel verziekt.. Schreeuwen ze hier ook altijd moord en brand toch??
Nee hoor, dan sommeren we gewoon de aannemer om de boel snel op te lossen. Wat de meeste aannemers dan ook doen.

Ik weet slechts over de zaak wat TS mij vertelt, maar TS vindt kennelijk dat Oost-Europeanen per definitief niet geschoold zijn voor bouwwerkzaamheden, terwijl die vaak juist wel het geval is. Verder is TS niet voornemens om de aannemer nog een kans te gunnen, wat juridisch gezien wel noodzakelijk is, wil je de aannemer in gebreke kunnen stellen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:09:39 #15
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_77568285
Ligt eraan, als je hem belt voor de zojuist aangelegde leidingen die blijken te lekken
en hij verteld je doodleuk" ik kom van de week wel kijken", is het contract snel ontbonden hoor
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:13:47 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77568494
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:09 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ligt eraan, als je hem belt voor de zojuist aangelegde leidingen die blijken te lekken
en hij verteld je doodleuk" ik kom van de week wel kijken", is het contract snel ontbonden hoor
Zelfa dan zul je hem schriftelijk een kans moeten geven om binnen redelijke termijn de gebreken op te lossen.. Voor wat de juridische haalbaarheid betreft dan. Je kunt natuurlijk ook gewoon weigeren te betalen en kijken of meneer een rechtszaak gaat opstarten.
pi_77568547
De mensen die voor deze loodgieter werken, hebben weinig vakkennis. Sommigen geven zelfs bedekt toe!
Neemt echter niet weg dat in die hoek van Europa heus wel veel vakkundig personeel rondloopt. Heb ook nergens gezegd dat dat niet zo is.
Dat ik het voltooide werk maar 10% waard vind, is idd mijn persoonlijke, gekleurde, mening.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:16:57 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77568660
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:14 schreef Osramp het volgende:
De mensen die voor deze loodgieter werken, hebben weinig vakkennis.
Op welke wijze heb jij dat, als leek, vastgesteld? Dat is best wel iets wat van belang is.
quote:
Dat ik het voltooide werk maar 10% waard vind, is idd mijn persoonlijke, gekleurde, mening.
Heb je daar ook argumenten voor? In een eventuele rechtszaak zul je om een zekere kans van slaging te hebben wel álles moeten kunnen onderbouwen..
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:23:54 #19
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_77569021
hahhaa kom jij wel van deze planeet!!

Schriftelijk... ik zeg LEKAGE!! Water uit je muur!!!! Wel eens van gehoord ????
hahhaha

he lekker....
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:07:26 #20
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_77571253
En trouwens, jij beweert de hele tijd dat TS wel een leek is..

Waar bazeer jíj dat op dan?? ( die gast heeft wel hbo electro techniek, die heeft heus wel een beetje zicht op wat koper en fit werk hoor )
pi_77575568
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
( die gast heeft wel hbo electro techniek, die heeft heus wel een beetje zicht op wat koper en fit werk hoor )
HBO electro en loodgieten
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:46:27 #22
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_77576068
...
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_77576438
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
En trouwens, jij beweert de hele tijd dat TS wel een leek is..

Waar bazeer jíj dat op dan?? ( die gast heeft wel hbo electro techniek, die heeft heus wel een beetje zicht op wat koper en fit werk hoor )
Heeft er dus, ondanks HBO zwakstroom, de ballen verstand van
pi_77577356
TS, luister naar Furia en Alicey.
Leg het werk stil als je het echt niet vertrouwt, noteer wat er niet deugt (met feitelijke onderbouwing en foto's), leg dat aan de aannemer voor en geef hem een termijn om het alsnog deugdelijk te maken. Indien hij dat weigert of hij blijft broddelwerk leveren, post dan hier opnieuw, dan kijken we verder
Maar laat opmerkingen over slecht geschoolde Oost-Europeanen etc er liever buiten; het enige dat telt is de kwaliteit van het werk, zonder aansziens des persoons.
En check de algemene voorwaarden (indien van toepassing) en evt. een brancheorganisatie.
pi_77580096
Het zal me ook jeuken uit welk land de werkmensen komen! Maar als je koffie met ze drinkt en een praatje aanknoopt, blijkt dat ze nooit iets met leidingwerk te maken hebben gehad. Eentje was onderwijzer, en de ander was postbode. Niets ten nadele van deze beroepen, maar daarin doe je niet al te veel ervaring op met gas/waterleidingen.
Dat het geleverde werk niet goed is, lijkt me zonneklaar door de ontstane lekkages en schade daardoor. Nu was het alleen waterlekkage, lastig en vervelend, maar gaslekkages zijn erger. Daar wil ik ze dus niet aan laten beginnen.

Maar goed, punt is duidelijk. Gebreken zijn bij constatering vastgelegd op film en video. Dadelijk bellen met uneto-vni. Aangetekende brief met stillegging van het werk gaat straks ook de deur uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')