Ok even een kort verslagje van de ISPO:
We zijn eerst bij de ski's naar binnen gelopen. Trouwens een kleiner gedeelte dan het snowboarden

Snel doorgelopen totdat we bij Ninthward, Line (en vooral) Armada kwamen. Vooral Line had een coole stand.
Ninthward is een freeski merk dat alleen maar ski's maakt met teamriders. Dus elke rider heeft zijn eigen ski en verder hebben ze gewoon niets. Ze hebben dus ook maar iets van 6 paar ski's. Echter niet verkrijgbaar in Nederland dus niet spannend voor ons. Maar toch een vermelding waard omdat het wel cool was.
Daarna door naar Line. Mooie stand met een soort van Grindstairs met aan de ene kant heren ski's en aan de andere kant dames. Leuke kleurtjes en mooi spul. Zeker een mogelijk merk om te verkopen.
Daarna naar Armada. Een heel lang gesprek gehad met die gast. Leuk detail is dat hij mij kende van de enquete die ik gehouden heb en daarom ook onze winkel kent

Hebben ook wel coole ski's. Echt een paar freeriders die gewoon 190cm lang zijn en net zo breed bij elkaar als een snowboard en ook nog eens rocker erin verwerkt. Kunnen die skiers eindelijk met ons meekomen

Ze hebben ook wel coole outerwear. Het is iets minder baggy dan veel snowboardkleding (wie had het ook alweer over die belachelijke freestyle skiertjes met kleren die nog baggy'er en langer zijn dan die van de snowboarders?) Aan de andere kant is het wel een loose fit. Ook nog eens wat leuke kleuren. Technische kleding die heel duur kan zijn, maar ook een paar jassen die wat goedkoper zijn waardoor ook veel kleding betaalbaar is (denk hierbij aan een jas van een kleine 200 euro) Zo zit het dus lekker en ziet het er ook nog eens goed uit.
Die vertegenwoordiger was ook super positief en had leuke verhalen. Hij stond ook zeker open voor ons en roemde onze technische kennis. Zelfs die van mij terwijl ik weinig met skiën heb

ok, toen over gegaan naar de echt spannende dingen. Snowboarden

Eerst even langs Zimtstern geweest. Hebben mooie kleding, maar er komt geen importeur voor naar Nederland. We kunnen het misschien uit West Duitsland halen, maar daar is ook alles mee gezegd.
Analog was ook niet heel erg spannend. We hebben het even globaal door gelopen en weer veel effen jassen.
Langs geweest bij DC. Boards zien er net als altijd vrij standaard uit. Wel mooie snowboardschoenen en een aantal leuke vrijetijdschoenen. Het ziet er technisch allemaal prima uit. Hoewel ik niet een superfan ben van het BOA systeem.
Snowboardwinnaar van de ISPO was voor mij Rome. Zoals altijd eigenzinnige graphics (die ik altijd erg gaaf vind) en kwalitatief goed spul. Daarnaast een mooie variatie aan Rocker en Camber boards. Gebruiken verschillende soorten rocker om onderscheidt te maken tussen freestyle en freeride.
Ik heb nu voor het eerst dat systeem met de openstaande bindingen gezien (waar we het een week geleden over hadden) en dat ziet er ook allemaal solide uit. Ik vind het misschien wat overbodig, maar het systeem is op zich niet slecht.
Sessions had ook weer erg mooie kleding. Technisch zoals altijd en een breed aanbod.
Lib Tech en Gnu hadden weer heel mooi spul. Geen praatje gehad met een rep. want het was weer rete druk natuurlijk, maar het ziet er allemaal weer goed uit. De Snowmullet lijkt me ook wel heel erg gaaf om te hebben. Een Burton Fish, maar dan extremer

MAAR! Daarna ergens halverwege met de importeur van Lib en Gnu gesproken. Ze worden weer terug gekocht door Quicksilver. Hierdoor is de kans groot dat de importeur weer het merk kwijt raakt en het onder de importeur van Quicksilver komt te vallen. Echter, deze heeft geen tijd/zin/mogelijkheid om het allemaal te regelen, omdat hij alles al heeft van Quicksilver en eigenlijk (met alle respect) gewoon t-shirtverkoper is. Hij kan het dus misschien niet gaan leveren. Markt uit Nederland weer weg

Dezelfde importeur gaat wel een ander merkje erbij doen. Te weten WeekEND. Het is van oude ontwerpers van Burton. Dus dat belooft weer wat. Vergelijkbaar concept met Rome dus

Als laatste nog even naar Ride gekeken. Hebben ook weer prima spullen, hoewel ik nog steeds niet aan die contraband binding kan wennen.
Dat was het wel zo'n beetje. Misschien dat ik me nog iets te binnen schiet en dan horen jullie dat natuurlijk

Ohja nog iets. Drankjes en Eten zijn bij de Messe belachelijk duur. 4 euro voor een halve liter cola
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"