abonnement Unibet Coolblue
pi_77709187
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:40 schreef Ad_rem het volgende:
Thats.It.Thats.All.2008.1080p.BluRay.x264-HDmonSK

3,6 GB, maar oh wat vet ziet het eruit op de flatscreen.
Geen BluRay, Dat is al snel een GB of 30 .
pi_77710355
de source is bluray duh
pi_77710588
Dat maakt het natuurlijk niet automatisch de kwaliteit van BluRay.
Kun je nagaan dat het nog mooier kan
pi_77710703
Lol, ik was laatst in Snowworld, en ik ben waarlijk in een net beland.
Ik was in 't Funpark over zo'n rail-achtig ding gegaan en ik had teveel snelheid waardoor ik ten eerste het net wat te ver had ingeschat, en ten tweede de bocht niet meer zo snel kreeg gemaakt. Geen pijn gedaan of iets, maar 't moet er echt stom uit hebben gezien.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  zondag 7 februari 2010 @ 13:09:20 #105
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_77727369
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:26 schreef MissSpooky het volgende:
Lol, ik was laatst in Snowworld, en ik ben waarlijk in een net beland.
Ik was in 't Funpark over zo'n rail-achtig ding gegaan en ik had teveel snelheid waardoor ik ten eerste het net wat te ver had ingeschat, en ten tweede de bocht niet meer zo snel kreeg gemaakt. Geen pijn gedaan of iets, maar 't moet er echt stom uit hebben gezien.
Hihihi!
Geen foto's?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_77728741
Hahah nee, vrienden waren op andere piste, maar ik hoorde ene wel keihard lachen.
't Zou wel een mooie aandenken zijn geweest.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_77744231
Gisteren een dagje Winterberg gedaan. Was weer super om een hele dag op een board te staan en mn nieuwe 32 Lashed boots te testen. En wat zijn die relaxed, echt een goeie keus geweest!
Jammer genoeg was echt abnormaal druk daar i.v.m. begin van vakantie in Duitsland zelf..gelukkig over 1,5 week lang weekend wintersport!
pi_77776408
Ik ga over twee weken op wintersport en voor mijn verjaardag heb ik een board gekregen (F2 Gipsy) nu vroeg ik mij af of ik deze nog moet laten waxen of kan ik er ook meer vooruit met de factorywax die er (neem ik aan?) opzit, ik ga maar een week en ben niet van plan om er echt rare dingen mee te gaan doen want zo goed ben ik nog niet. Vandaar mijn volgende vraag ik wil ook graag een helm (liever geen schedelbasisfractuur ed) en ik kan er wel eentje huren maar dat vind ik vies en geld genoeg om er een te kopen.. dusss mensen ervaring met salomon brigade helmen (met audio ) ?
pi_77779810
je loopt zonder helm regelmatig een schedelbasisfractuur op?
pi_77780831
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:19 schreef Salatrel het volgende:
je loopt zonder helm regelmatig een schedelbasisfractuur op?
Wat een debiele opmerking
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_77781122
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat een debiele opmerking
Dat dus
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  maandag 8 februari 2010 @ 22:39:13 #112
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_77789778
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:19 schreef Salatrel het volgende:
je loopt zonder helm regelmatig een schedelbasisfractuur op?
Wel als je elke keer een salto, head first, tegen een boom klapt

Protectie is wel handig, als ik zie waar ik afgelopen wintersport off-piste heb geweest zonder helm/rug protector dan was het hier en daar echt wel vragen om problemen
Waren stukken daar lag echt paar cm sneeuw op en paar rotsen als er al sneeuw lag, dan moet je echt geen faceplant ofzo maken zonder helm.

Voor gewoon pistewerk zal ik niet snel een helm kopen of opdoen, zelfs in het park is het bij nog twijfelachtig (ik ga toch geen 720 double mctwist ofzo proberen). Maar better safe dan sorry, zeker als je in drukke periodes op wintersport gaat en er veel andere labiele mensen zijn die de boel kunnen verneuken.
pi_77797152
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:39 schreef Fugie het volgende:


Voor gewoon pistewerk zal ik niet snel een helm kopen of opdoen,
daarom ook mijn opmerking. hij geeft zelf al aan geen gekke dingen te gaan doen. dan vind ik persoonlijk een helm overbodig. maarja ieder zn eigen keuze he
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:16:21 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77798899
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:45 schreef xquzive het volgende:
Hoe kun je je nou de verkeerde techniek aanleren met snowboarden? Lijkt me niet dat je op een andere manier kunt snowboarden dan dat je geleerd krijgt bij de lessen, als je het anders doet val je gewoon veel vaker en die techniek bouw je gewoon langzaam op, met lessen gaat dit wat sneller.

Ik snowboard nu al vanaf mijn 11de en ik heb nooit les gehad, alleen in december waren we op wintersport met de school en daar zaten ook begeleiders bij die les gaven, ik zat al in de gevorderde groep maar ze keken wel naar mijn technieken maar daar hadden ze niks op te merken.
Ik durf je hier ter plekke te zeggen dat ik je minimaal 3 dingen kan leren.

Het ligt er maar helemaal aan wat je een "verkeerde techniek" vindt. Ook met een verkeerde techniek kun je een berg af komen. Vrij hard zelfs. Dat heeft dan met ervaring en durf te maken. Niets met techniek.

Als je nu al zo goed kan snowboarden, bedenk dan eens hoe goed je zou zijn op het moment dat je wel lessen had gevolgd. Het is echt niet zo dat je met het niet nemen van lessen uiteindelijk op hetzelfde niveau komt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:21:57 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77799046
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:07 schreef Salatrel het volgende:

[..]

daarom ook mijn opmerking. hij geeft zelf al aan geen gekke dingen te gaan doen. dan vind ik persoonlijk een helm overbodig. maarja ieder zn eigen keuze he
Je hoeft natuurlijk niet gek te doen om profijt te hebben van een helm. Er kan ook een kamikaze voorbij komen die je schept en met zijn ski's/board zo over je schedel heen scheert.

Er is geen geen reden om te zeggen dat een helm niet goed is. Of je hem opzet is aan de andere kant wat je zelf graag wil.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:28:09 #116
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_77799226
Ben je naar de ISPO geweest, Komakie? Zo ja, nog nieuwe / leuke / bijzondere dingen gezien?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:31:08 #117
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77801135
Anyway, ik ben ook weer terug van mijn weekendje

Om maar even met de deur in huis te vallen, ik heb geen filmpjes gemaakt. Excuses maar ik had er wel een goede reden voor.... POEDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eerste dag was nog een beetje gaar weer. Bewolkt en gewoon matige sneeuw op de piste, verder niet veel boeiends. Het waaide ook flink dus dat schoot ook niet echt op. Wel nog een uurtje naar boven gegaan. Beetje lekker bezig geweest, maar het was niet heel bijzonder. Gewoon ff op je board staan was natuurlijk wel heerlijk

S'avonds ging het sneeuwen en de volgende dag 25cm vers vergevallen. Terwijl het nog steeds aan het sneeuwen was. Dus wij lekker naar boven. De hele dag sneeuwen en alleen maar tree runs gemaakt. Ik was helemaal kapot na die dag, maar zo'n grote voldoening

Een dag later werd het droog en nog een beetje bewolkt. Overal te horen gekregen dat er echt belachelijk veel kans was op lawines. Het is ons echt wel 10x in onze oren geknoopt dat we voorzichtig moesten zijn. Nu ben ik iemand die sowieso alles wel even goed checkt voordat ik ergens naar beneden ga. ik ben geen local natuurlijk, maar ik weet wel genoeg van de bergen en sneeuw om te weten wanneer ik iets wel en niet moet doen. Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat op het moment ik het ook maar enigzins niet zeker weet, ik echt niet ergens vanaf ga.

Dus ik wilde ergens een testrun doen om te kijken of de vette afdaling op een vergelijkbare hang te doen zouden zijn. Dat is een vrij veilig stuk. Wel stijl, maar kort en hij loopt aan het einde vlak uit. Dus de lawine krijgt nooit de kans om echt heel groot te worden en zo veel sneeuw mee te nemen dat je er helemaal onder bedolven raakt.
Wij daar naar beneden. Er waren al mensen ons voor geweest en ik was als 2de. Dus volgens veel mensen moet het dus veilig zijn, want als er sporen zijn....

OK ik heb bewezen dat dit dus echt een fabeltje is.
Ik pak die lijn, steek een klein stukje over om nog een mooi maagdelijk stuk te krijg. Ik maak 3 bochten en ik zie zo 3 breuklijnen voor me ontstaan en ik hoor die jongen die beneden staat echt "whowww!!!" roepen. Het hele zooitje begint te schuiven. Ik heb me board recht naar beneden gezet om te proberen om voor de lawine uit te blijven. Vergeefse moeite natuurlijk. Uiteindelijk nog voordat ik er echt helemaal in kwam naar de zijkant kunnen komen. Tussen de bomen en uit de lawine. Aan het einde van de run werd het dus weer vlak en stopte hij weer.
Damn ik ben echt nog nooit zo geschrokken.

In ieder geval was dat wel het signaal om geen gekke dingen te gaan doen. Dus vooral runs genomen die uiteindelijk op pistes uit kwamen. Op die manier weet je vrij zeker dat er geen lawines komen, anders zouden die pistes ook afgesloten worden. Maar wel nog een paar super relaxte runs gedaan.
er kwam ook nog een leuk zonnetje bij dus dat was helemaal top
Op die manier was natuurlijk de kans op het maken van filmpjes wel verkeken. Daarnaast zou ik een dag gaan skiën en dat is er ook bij ingeschoten
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:31:27 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77801142
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:28 schreef BettyWeter het volgende:
Ben je naar de ISPO geweest, Komakie? Zo ja, nog nieuwe / leuke / bijzondere dingen gezien?
Uiteraard.

Verslagje volgt nog
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:14:25 #119
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_77809548
Nog snel een tvp dan
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_77810032
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik durf je hier ter plekke te zeggen dat ik je minimaal 3 dingen kan leren.

Het ligt er maar helemaal aan wat je een "verkeerde techniek" vindt. Ook met een verkeerde techniek kun je een berg af komen. Vrij hard zelfs. Dat heeft dan met ervaring en durf te maken. Niets met techniek.

Als je nu al zo goed kan snowboarden, bedenk dan eens hoe goed je zou zijn op het moment dat je wel lessen had gevolgd. Het is echt niet zo dat je met het niet nemen van lessen uiteindelijk op hetzelfde niveau komt.
Ik ga niet hier bewijzen dat ik de perfecte techniek beheers, maar tijdens lessen krijg je alleen de basis geleerd en na 6-7 jaar snowboarden lijkt me toch wel dat ik dat beheers. Daar komt ook nog eens bij dat een deel van mijn vrienden waarmee ik snowboard, leraar zijn, dus als mijn techniek fout was had ik daar toch echt wel commentaar op gekregen.

Maar waar het om gaat is dat je moeilijk een totaal andere techniek kunt toepassen met snowboarden, in grote lijnen is deze hetzelfde bij iedereen, dat is ook wat je geleerd krijgt bij lessen. Natuurlijk is er ook een verschil in mensen, de een heeft het gevoel voor snowboarden, de ander niet.

Het enige wat ik me nog kan herinneren toen ik begon was, is dat ik bij Snowworld Landgraaf naar boven ben gegaan met een vriend en via daar gewoon naar onder, de eerste 2x met veel vallen, daarna steeds minder en minder, en na een ong 3 uur kon ik al zonder te vallen naar onder, wat ik toch wel een prestatie vond, vooral nu ik bekijk dat toen we met de school gingen, veel wel les kregen maar na een week konden ze nog steeds niet fatsoenlijk naar onder.
pi_77810252
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:25 schreef xquzive het volgende:

[..]

Ik ga niet hier bewijzen dat ik de perfecte techniek beheers, maar tijdens lessen krijg je alleen de basis geleerd en na 6-7 jaar snowboarden lijkt me toch wel dat ik dat beheers. Daar komt ook nog eens bij dat een deel van mijn vrienden waarmee ik snowboard, leraar zijn, dus als mijn techniek fout was had ik daar toch echt wel commentaar op gekregen.

Maar waar het om gaat is dat je moeilijk een totaal andere techniek kunt toepassen met snowboarden, in grote lijnen is deze hetzelfde bij iedereen, dat is ook wat je geleerd krijgt bij lessen. Natuurlijk is er ook een verschil in mensen, de een heeft het gevoel voor snowboarden, de ander niet.

Het enige wat ik me nog kan herinneren toen ik begon was, is dat ik bij Snowworld Landgraaf naar boven ben gegaan met een vriend en via daar gewoon naar onder, de eerste 2x met veel vallen, daarna steeds minder en minder, en na een ong 3 uur kon ik al zonder te vallen naar onder, wat ik toch wel een prestatie vond, vooral nu ik bekijk dat toen we met de school gingen, veel wel les kregen maar na een week konden ze nog steeds niet fatsoenlijk naar onder.
We gaan dr toch niet uitkomen,
"wij" (enkele van ons iig) zeggen, ga op les en je leert echt weer bij
jij zegt van niet.

Wellicht dat ik voor volgend jaar ook weer even wat les regel,
kijken of mijn techniek niet erg verouderd is en of ik er weer wat bij kan leren.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:44:43 #122
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77810821
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:25 schreef xquzive het volgende:

[..]

Ik ga niet hier bewijzen dat ik de perfecte techniek beheers, maar tijdens lessen krijg je alleen de basis geleerd en na 6-7 jaar snowboarden lijkt me toch wel dat ik dat beheers.
Alleen de basis leren? Wat is dat dan voor onzin? Ik heb leerlingen gehad die 15 jaar snowboarden en die hoef ik echt geen basis meer te leren hoor. Je kunt op elk niveau les krijgen., zelfs op dat van jou
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:47:18 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77810918
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:31 schreef Soohr het volgende:

[..]

We gaan dr toch niet uitkomen,
"wij" (enkele van ons iig) zeggen, ga op les en je leert echt weer bij
jij zegt van niet.

Wellicht dat ik voor volgend jaar ook weer even wat les regel,
kijken of mijn techniek niet erg verouderd is en of ik er weer wat bij kan leren.
Als je op hard boots aan komt denk ik dat je de leraar eerst moet vertellen hoe dat werkt

Ik weet nog wel dat ik dat voor het eerst kreeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee had hoe ik daar mee overweg moest. Stond ik daar met mijn softboots duckstance een hardbooter les te geven ;')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_77812366
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Alleen de basis leren? Wat is dat dan voor onzin? Ik heb leerlingen gehad die 15 jaar snowboarden en die hoef ik echt geen basis meer te leren hoor. Je kunt op elk niveau les krijgen., zelfs op dat van jou
De discussie ging over beginnende mensen, natuurlijk kun je op elk niveau les krijgen, dat is bij elke sport zo.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:27:41 #125
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_77814718
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:31 schreef Komakie het volgende:
Anyway, ik ben ook weer terug van mijn weekendje

Om maar even met de deur in huis te vallen, ik heb geen filmpjes gemaakt. Excuses maar ik had er wel een goede reden voor.... POEDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eerste dag was nog een beetje gaar weer. Bewolkt en gewoon matige sneeuw op de piste, verder niet veel boeiends. Het waaide ook flink dus dat schoot ook niet echt op. Wel nog een uurtje naar boven gegaan. Beetje lekker bezig geweest, maar het was niet heel bijzonder. Gewoon ff op je board staan was natuurlijk wel heerlijk

S'avonds ging het sneeuwen en de volgende dag 25cm vers vergevallen. Terwijl het nog steeds aan het sneeuwen was. Dus wij lekker naar boven. De hele dag sneeuwen en alleen maar tree runs gemaakt. Ik was helemaal kapot na die dag, maar zo'n grote voldoening

Een dag later werd het droog en nog een beetje bewolkt. Overal te horen gekregen dat er echt belachelijk veel kans was op lawines. Het is ons echt wel 10x in onze oren geknoopt dat we voorzichtig moesten zijn. Nu ben ik iemand die sowieso alles wel even goed checkt voordat ik ergens naar beneden ga. ik ben geen local natuurlijk, maar ik weet wel genoeg van de bergen en sneeuw om te weten wanneer ik iets wel en niet moet doen. Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat op het moment ik het ook maar enigzins niet zeker weet, ik echt niet ergens vanaf ga.

Dus ik wilde ergens een testrun doen om te kijken of de vette afdaling op een vergelijkbare hang te doen zouden zijn. Dat is een vrij veilig stuk. Wel stijl, maar kort en hij loopt aan het einde vlak uit. Dus de lawine krijgt nooit de kans om echt heel groot te worden en zo veel sneeuw mee te nemen dat je er helemaal onder bedolven raakt.
Wij daar naar beneden. Er waren al mensen ons voor geweest en ik was als 2de. Dus volgens veel mensen moet het dus veilig zijn, want als er sporen zijn....

OK ik heb bewezen dat dit dus echt een fabeltje is.
Ik pak die lijn, steek een klein stukje over om nog een mooi maagdelijk stuk te krijg. Ik maak 3 bochten en ik zie zo 3 breuklijnen voor me ontstaan en ik hoor die jongen die beneden staat echt "whowww!!!" roepen. Het hele zooitje begint te schuiven. Ik heb me board recht naar beneden gezet om te proberen om voor de lawine uit te blijven. Vergeefse moeite natuurlijk. Uiteindelijk nog voordat ik er echt helemaal in kwam naar de zijkant kunnen komen. Tussen de bomen en uit de lawine. Aan het einde van de run werd het dus weer vlak en stopte hij weer.
Damn ik ben echt nog nooit zo geschrokken.

In ieder geval was dat wel het signaal om geen gekke dingen te gaan doen. Dus vooral runs genomen die uiteindelijk op pistes uit kwamen. Op die manier weet je vrij zeker dat er geen lawines komen, anders zouden die pistes ook afgesloten worden. Maar wel nog een paar super relaxte runs gedaan.
er kwam ook nog een leuk zonnetje bij dus dat was helemaal top
Op die manier was natuurlijk de kans op het maken van filmpjes wel verkeken. Daarnaast zou ik een dag gaan skiën en dat is er ook bij ingeschoten
Ik neem aan dat je hiermee in het algemeen wilt zeggen dat je naar de locals moet luisteren en niet als een koppige Hollander (die 3x per jaar wintersport en het daarom wel weet) wel even dat stukje piste pakt omdat het volgens zijn/haar theorie prima moet kunnen
Only sick music makes money today...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')