abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:10:17 #51
215628 woid
let's get Friendly
pi_77571407
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En daar trek jij dus gelijk je conclusies uit.

Heel volwassen.
leuk is dit, hij die amper directe antwoorden wenst te geven.., waarom is een conclusie trekken wel of niet volwassen?
vertel me dat eens
  woensdag 3 februari 2010 @ 01:03:34 #52
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_77578364
Kutkind, beetje dieren martelen

Ik hoop dat de volgende stier wel raak prikt
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:03:27 #53
215628 woid
let's get Friendly
pi_77580720
toen was het stil
pi_77582068
Wanneer gaat de volgende 12-jarige op de horens?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_77589485
jammer, die gasten mogen van mijn part afgemaakt worden. Walgelijke hobby
pi_77596548
En nog doorgaan ook. Arm jochie, zijn ouders hebben hem de verkeerde dingen bijgebracht.
Ik zou bijna zeggen dat die stier wat beter had moeten mikken, maar bij een jongen van 12 ligt het echt aan zijn ouders dat hij zoiets als stierenvechten leuk vindt.
  woensdag 3 februari 2010 @ 18:48:37 #57
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_77600780
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is echter hypocriet en niet serieus te nemen als mensen die bio-industrievlees eten een vingertje opheffen over die stoute stierenvechterij. Daar gaat het mij om.

Ik eet bio-industrievlees (en vind dat dat verboden moet worden) dus ik zal het stierengevecht zeker niet afkeuren, al vind ik het onnodig.
Dit snap ik niet. Jij bent voor een verbod op bio-industrievlees, maar je eet het wel. Vervolgens beschuldig je mensen andere mensen van hypocrisie. Hoe rijm je dat?
I am a black hole shitting into the void
pi_77601194
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:48 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Jij bent voor een verbod op bio-industrievlees, maar je eet het wel. Vervolgens beschuldig je mensen andere mensen van hypocrisie. Hoe rijm je dat?
Hey Gimmick, bekende?

Ik heb niet gezegd dat ik zelf op dat vlak recht in de leer ben

Ik vind dat het verboden moet worden omdat het gewoon helemaal niet moet bestaan. Diervriendelijk vlees eten moet gewoon de enige mogelijkheid zijn. Niet het argument van marktwerking, want dan veeg ik mijn straatje schoon als ik diervriendelijk vlees eet, maar het verder laat bestaan. Gewoon al het vlees diervriendelijk produceren, dat kan je nooit in de verleiding gebracht worden om dieronvriendelijk vlees te eten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77601746
Ik ben ook matador geweest, maar ik vocht niet met de stieren.

Ik bedreef de liefde met ze. Het was een lange zwoele vakantie in Barcelona en hij was fors en sterk. Zijn naam was Federico en hij had zwart krulletjeshaar. Twee prachthoorns en een nog prachtigere hoorn onder zijn buik.

*zwijmel*

Oh, als ik terug denk aan die tijd.

Maar het mag niet van El_Matador. Hij is voor een verbod op seks met dieren. Nu is El_Matador met Federico aan het vechten terwijl Federico liever bij mij wil zijn ...

Als mijn schatje maar niets overkomt.
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:21:40 #60
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_77602041
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey Gimmick, bekende?

Ik heb niet gezegd dat ik zelf op dat vlak recht in de leer ben

Ik vind dat het verboden moet worden omdat het gewoon helemaal niet moet bestaan. Diervriendelijk vlees eten moet gewoon de enige mogelijkheid zijn. Niet het argument van marktwerking, want dan veeg ik mijn straatje schoon als ik diervriendelijk vlees eet, maar het verder laat bestaan. Gewoon al het vlees diervriendelijk produceren, dat kan je nooit in de verleiding gebracht worden om dieronvriendelijk vlees te eten.
Hoi - internet is klein.

Ik vind het niet sterk dat jij je achter collectieve verantwoordelijkheid schuilt om zelf niets te doen. Als je bio-industrie vlees dusdanig moreel laakbaar vindt dat je voor een verbod bent, dan eet je het toch gewoon niet?

Waarom zou het collectief überhaupt bewegen als zelfs tegenstanders van de bio-industrie gewoon de producten blijven eten?
pi_77602407
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:21 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Hoi - internet is klein.

Ik vind het niet sterk dat jij je achter collectieve verantwoordelijkheid schuilt om zelf niets te doen. Als je bio-industrie vlees dusdanig moreel laakbaar vindt dat je voor een verbod bent, dan eet je het toch gewoon niet?

Waarom zou het collectief überhaupt bewegen als zelfs tegenstanders van de bio-industrie gewoon de producten blijven eten?
Dat het niet sterk is, heb je een goed punt mee Gimmick. Dat weet ik ook van mezelf. Maar ik ga er niet over liegen.

Maar vergelijk het met prostitutie: wil jij als hoerenloper de keuze moeten maken tussen een vrouw die het vrijwillig doet of een gedwongen seksslavin? Daar hebben we ook afgesproken dat we "vrouwonvriendelijk vleselijk genot" niet toestaan. Waarom diervriendelijk genot dan niet de leidraad (en enige mogelijkheid) maken?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_77603020
Dat stierenvechters maar zo pijnlijk mogelijk aan hun einde komen. En dat zo'n complete tribune inzakt met 1000 doden tot gevolg.
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:54:16 #63
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_77603525
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat het niet sterk is, heb je een goed punt mee Gimmick. Dat weet ik ook van mezelf. Maar ik ga er niet over liegen.

Maar vergelijk het met prostitutie: wil jij als hoerenloper de keuze moeten maken tussen een vrouw die het vrijwillig doet of een gedwongen seksslavin? Daar hebben we ook afgesproken dat we "vrouwonvriendelijk vleselijk genot" niet toestaan. Waarom diervriendelijk genot dan niet de leidraad (en enige mogelijkheid) maken?
Wat een vergelijking. Dat voegt niets toe lijkt mij.

Maar goed - om daar op door te gaan. Stel dat de overheid de gedwongen seksslavin wel toestaat. Dan blijf je haar vlees consumeren tot het moment dat de overheid de gedwongen seksslavin niet meer toestaat. Waarom? Stop gewoon direct als je het moreel niet juist vindt.
pi_77603593
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:54 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Wat een vergelijking. Dat voegt niets toe lijkt mij.

Maar goed - om daar op door te gaan. Stel dat de overheid de gedwongen seksslavin wel toestaat. Dan blijf je haar vlees consumeren tot het moment dat de overheid de gedwongen seksslavin niet meer toestaat. Waarom? Stop gewoon direct als je het moreel niet juist vindt.
Die situatie is niet aan de orde. Ik wil toewerken naar een beleid dat het onmogelijk maakt om bio-industrievlees nog te verkopen en consumeren in Europa.

Lijkt me niks mis mee.

woensdag 3 februari 2010 @ 20:18:13 #65
215628 woid
let's get Friendly
pi_77604619
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die situatie is niet aan de orde. Ik wil toewerken naar een beleid dat het onmogelijk maakt om bio-industrievlees nog te verkopen en consumeren in Europa.

Lijkt me niks mis mee.
ben ik voor.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:06:07 #66
215628 woid
let's get Friendly
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:39:55 #67
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_77611174
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me niks mis mee.
Natuurlijk is die situatie niet aan de orde, dat impliceerde al het woordje stel. Daarnaast: het was jouw voorbeeld.

Bij vlees is de situatie wel aan de orde. Jij vindt bio-industrievlees zo erg dat je het wilt verbieden maar niet erg genoeg om het niet meer te consumeren. Wat ik daar aan verontrustend vind, is dat bij jou het morele besef van 'bio-industrie vlees is fout' niet genoeg is om je gedrag te veranderen. Nee, jij vind dat de overheid jouw gedrag moet veranderen door je geen keuze opties te geven.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:37:37 #68
215628 woid
let's get Friendly
pi_78344317
quote:
Tsja, dat risico neemt elke stierenvechter. Zo wordt de matador-populatie sterk en slim gehouden!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:49:21 #70
215628 woid
let's get Friendly
pi_78344626
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:42 schreef waht het volgende:

[..]

Tsja, dat risico neemt elke stierenvechter. Zo wordt de matador-populatie sterk en slim gehouden!
*proest*..
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:37:33 #71
215628 woid
let's get Friendly
pi_78771918
het is bijna over, zelfs de spanjolen willen niet meer...

La fiesta de los toros vive un momento crucial de su historia

Klik
"...Crisis económica, ofensiva política, estructuras caducas, espectáculo aburrido, sectores divididos y enfrentados, insolidaridad manifiesta y un porvenir cuajado de interrogantes. Todos estos peligros han hecho que los protagonistas taurinos se sienten en torno a la llamada Mesa del Toro, porque todos ellos saben o deben saber que si no se unen, la fiesta se les va de las manos..."

met andere woorden, de economie wil niet meer, de politiek niet, gebouwen zijn oud en duur in onderhoud...
de tijd is de cultuur ontgroeid
dus; het is saai en iedereen draait voor zn eigen hachie.

edit: wel een leuk plaatje

vrijdag 5 maart 2010 @ 13:50:14 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78772510
hopen dat de stier de volgende keer zijn scrotum afrukt. dit doort pestventjes hoeven zich wat mij betreft niet voort te planten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:53:29 #73
215628 woid
let's get Friendly
pi_78775190
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 13:50 schreef zoalshetis het volgende:
hopen dat de stier de volgende keer zijn scrotum afrukt. dit doort pestventjes hoeven zich wat mij betreft niet voort te planten.
es la cultura
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:59:56 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78775494
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 14:53 schreef woid het volgende:

[..]

es la cultura
loller.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure