Hangt er volgens mij van af welke instellingen je hebt staan bij het resizenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:18 schreef Siegfried het volgende:
DPI is bullshit. Bestaat digitaal niet. Verander de DPI maar, en je ziet dat er qua bestand NIETS verandert
Altijd een goed artikel om te lezen:
http://www.dpiphoto.eu/dpi2.htm
Maar dan heb je het niet meer over een bestand van 610px, dus klopt de term DPI (of ppi zo je wilt) niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:58 schreef freud het volgende:
[..]
Hangt er volgens mij van af welke instellingen je hebt staan bij het resizen. Resample aan en je merkt niet veel, resample aan...
Afhankelijk van wat de relatie met de artiest is die ze opvraagt beslis ik of ik foto's stuur en hoe en wat.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:13 schreef taxibabe het volgende:
Even nog een ander vraagje.
Hebben jullie weleens de foto's die je hebt gemaakt naar artiesten gestuurd?
Zoals jij het stelt, is het meer als de artiest jou vraagt om de foto's. Maar ik bedoelde meer uit jezelf foto's sturen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:23 schreef umberrella het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat de relatie met de artiest is die ze opvraagt beslis ik of ik foto's stuur en hoe en wat.
Band die ik niet leuk vond of dat ze niet zo aardig waren kunnen de boom in. (tenzij ze willen betalen)
Vrienden kunnen bij mij veel meer krijgen.![]()
Maar in het algemeen is een kleine versie met watermerk geen probleem, gooi maar op Myspace/facebook etc..
Blijft leuk ja, als je de vraag krijgt een foto 'op 300dpi' op te sturen.. vind ik best, maar wat moeten de afmetingen zijn?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:18 schreef Siegfried het volgende:
DPI is bullshit. Bestaat digitaal niet. Verander de DPI maar, en je ziet dat er qua bestand NIETS verandert
Preciesquote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:31 schreef whaley het volgende:
[..]
Blijft leuk ja, als je de vraag krijgt een foto 'op 300dpi' op te sturen.. vind ik best, maar wat moeten de afmetingen zijn?
Het ging in dit geval niet om de rest van de band maar om Skin zelf.quote:Op zondag 19 september 2010 09:18 schreef Tokus het volgende:
Er zitten meer mensen in die band, he. En zoveel verschillende uitdrukkingen kent het gezicht van die meid ook weer niet.
Tarantula!!! Ken uw klassiekersquote:Op zondag 29 augustus 2010 10:02 schreef whaley het volgende:
en dat grote beest (spin?) op de achtergrond is ook jammer ;-) geintje, is inderdaad een heel mooie springfoto, en de andere foto's zijn ook heel mooi. En die Serj blijft leuk :-)
"ik mocht op het podium"... mochten is een groot woord, ik had met het label/stage manager/andere mensen geregeld dat ik bij Triggerfinger op het podium mocht zit na een minuut ineens heel fotograferend zwarte cross naast mij. Viel mij bij een paar andere bands ook op, dan doe ik moeite via mijn contacten... beetje jammer. Zag ook veel fotografen artiesten backstage fotograferen terwijl ze gewoon backstage liepen ed. is ook niet netjes als je niet met de band mee bent of de band niet persoonlijk kent...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:13 schreef taxibabe het volgende:
Wat een geweldige foto's staan hier. Ik ben nog een beginner met concertfotografie + niet de beste lenzen hiervoor. Maar ik ben best trots op het resultaat van de Zwarte Cross dit jaar. Hier voor mij de beste foto's van Triggerfinger. Ik mocht op het podium, heb dan ook het halve optreden op het podium gezeten. Wat een geweldig optreden was dat.
tip: vraag voor high-res foto's ALTIJD geld! zal misschien een paar keer afketsen maar is beter voor de markt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:23 schreef umberrella het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat de relatie met de artiest is die ze opvraagt beslis ik of ik foto's stuur en hoe en wat.
Band die ik niet leuk vond of dat ze niet zo aardig waren kunnen de boom in. (tenzij ze willen betalen)
Vrienden kunnen bij mij veel meer krijgen.![]()
Maar in het algemeen is een kleine versie met watermerk geen probleem, gooi maar op Myspace/facebook etc..
Dat werkt zo inderdaad op de Zwarte Cross. Als je het in de perstent vraagt, dan kun je onder begeleiding op het podium. Ik had een crewbandje, dus ik kon er ook zonder begeleiding komen, al heb ik daar bij het hoofdpodium eigenlijk geen gebruik van gemaakt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:05 schreef TomR het volgende:
[..]
"ik mocht op het podium"... mochten is een groot woord, ik had met het label/stage manager/andere mensen geregeld dat ik bij Triggerfinger op het podium mocht zit na een minuut ineens heel fotograferend zwarte cross naast mij. Viel mij bij een paar andere bands ook op, dan doe ik moeite via mijn contacten... beetje jammer.
Dat is inderdaad écht not done.quote:Zag ook veel fotografen artiesten backstage fotograferen terwijl ze gewoon backstage liepen ed. is ook niet netjes als je niet met de band mee bent of de band niet persoonlijk kent...
Bij de Zwarte Cross is dat inderdaad zo, onder begeleiding kan er best veel, al mogen ze dat van mij wel weer wat aanscherpen. Ik heb er eigenlijk nergens gebruik van gemaakt dit jaar, ondanks dat ik dat wel mag, maar er zaten vaak al 2/3 fotografen op t podium, dan hoeft t voor mij al bijna niet meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:21 schreef Siegfried het volgende:
Dat werkt zo inderdaad op de Zwarte Cross. Als je het in de perstent vraagt, dan kun je onder begeleiding op het podium. Ik had een crewbandje, dus ik kon er ook zonder begeleiding komen, al heb ik daar bij het hoofdpodium eigenlijk geen gebruik van gemaakt.
Ik heb op de Zwarte cross eigenlijk regelmatig wel gesprekken met artiesten, goed, een groot deel daarvan omdat ik ze ook persoonlijk ken en ik maak er eigenlijk nooit foto's bijquote:Dat is inderdaad écht not done.
Precies. Van mij mogen ze ook e.e.a. flink aanscherpen. Sowieso kan hun fotobeleid nog wel een wat duidelijkere lijn gebruikenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:29 schreef icemotion het volgende:
[..]
Bij de Zwarte Cross is dat inderdaad zo, onder begeleiding kan er best veel, al mogen ze dat van mij wel weer wat aanscherpen. Ik heb er eigenlijk nergens gebruik van gemaakt dit jaar, ondanks dat ik dat wel mag, maar er zaten vaak al 2/3 fotografen op t podium, dan hoeft t voor mij al bijna niet meer.
Dat is natuurlijk wat anders. Een praatje maken kan soms, maar backstage ongevraagd foto's maken kan écht niet.quote:Ik heb op de Zwarte cross eigenlijk regelmatig wel gesprekken met artiesten, goed, een groot deel daarvan omdat ik ze ook persoonlijk ken en ik maak er eigenlijk nooit foto's bij
Geef dan eens aan waarmee, en wat voor instellingen je schiet?quote:Op maandag 1 november 2010 22:49 schreef Crientj het volgende:
Wauw. wat een enorm toffe foto's.
Dat brengt mij tot de volgende vraag.. Wat doe ik verkeerd met mn instellingen om van die harde foto's te maken. Bij jullie zie ik zoveel rust, scherpte, en bij mij bewogen harde foto's.
Iemand een tip zodat mijn foto's beter kunnen worden?
Enkele van mij;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Camera Canon EOS 450Dquote:Op maandag 1 november 2010 22:59 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Geef dan eens aan waarmee, en wat voor instellingen je schiet?
Volgens mij gebruik je je kitlens. Het merendeel van de concertfotografen gebruikt lichtsterke primes of zoomobjectieven. Dus diafragma 2.8 of 1.8. Verder kun je je iso nog een stuk verder opschroeven. Ga eens naar 1600 of 3200 (ken de grens niet van de 450D).quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Camera Canon EOS 450D
Exposure 0.013 sec (1/80)
Aperture f/4.0
Focal Length 18 mm
ISO Speed 400
Dit is van de laatste foto.
Max. is ISO 1600, en nee, dat is geen aanrader.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:01 schreef PdeHoog het volgende:
Ga eens naar 1600 of 3200 (ken de grens niet van de 450D).
Dan wordt het lastig fotograferen denk ikquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:56 schreef Omniej het volgende:
[..]
Max. is ISO 1600, en nee, dat is geen aanrader.
Tot ISO 800 is het op de 450D best te doen qua ruis, maar op ISO 1600 is het niet echt een pretje meer. Is zo'n beetje het grootste minpunt van deze body als je het mij vraagt.
Ik werk dus merendeel van de tijd op 1600, 3200 en soms zelfs op 6400 isoquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik schiet het meeste ook op ISO800 dus dat moet wel mogelijk zijn, maar ja dan zit je nog met je lichtsterke lenzen die er dus waarschijnlijk niet op zitten op de 450D. We wachten rustig op reactie
Ga je ook niet zo gek veel aan hebben, tenzij je overdag in de buitenlucht een concert staat te fotograferen wellicht.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:45 schreef Crientj het volgende:
Dat was inderdaad de kitlens, naast die lens heb ik deze; EF 75-300mm f/4-5.6 III USM.
Maar dat weet ik niet zeker, vanavond even nakijken of dat klopt.
M'n 1D kan dat ook al niet aan, 1600 is nog wel te doen maar goed waarom zou ik dat doen als ik op 800 ook prima platen kan afleveren. Na de kerst maar eens neuzen naar een 1DMIVquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik werk dus merendeel van de tijd op 1600, 3200 en soms zelfs op 6400 iso
Hier van hetzelfde. Alles onder de ISO 3200 is pure luxe.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik werk dus merendeel van de tijd op 1600, 3200 en soms zelfs op 6400 iso
Zit je nou indirect Nikon gebruikers buiten te sluiten?quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:58 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zeker richting het tele-eind kom je met max. f/5.6 toch behoorlijk tekort. 't Is niet geheel onbelangrijk dat vooral in topics als dit de 1D's, 5D's en lichtsterke, vaak roodgeringde glaasjes je om de oren vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |