Hangt er volgens mij van af welke instellingen je hebt staan bij het resizenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:18 schreef Siegfried het volgende:
DPI is bullshit. Bestaat digitaal niet. Verander de DPI maar, en je ziet dat er qua bestand NIETS verandert
Altijd een goed artikel om te lezen:
http://www.dpiphoto.eu/dpi2.htm
Maar dan heb je het niet meer over een bestand van 610px, dus klopt de term DPI (of ppi zo je wilt) niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:58 schreef freud het volgende:
[..]
Hangt er volgens mij van af welke instellingen je hebt staan bij het resizen. Resample aan en je merkt niet veel, resample aan...
Afhankelijk van wat de relatie met de artiest is die ze opvraagt beslis ik of ik foto's stuur en hoe en wat.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:13 schreef taxibabe het volgende:
Even nog een ander vraagje.
Hebben jullie weleens de foto's die je hebt gemaakt naar artiesten gestuurd?
Zoals jij het stelt, is het meer als de artiest jou vraagt om de foto's. Maar ik bedoelde meer uit jezelf foto's sturen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:23 schreef umberrella het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat de relatie met de artiest is die ze opvraagt beslis ik of ik foto's stuur en hoe en wat.
Band die ik niet leuk vond of dat ze niet zo aardig waren kunnen de boom in. (tenzij ze willen betalen)
Vrienden kunnen bij mij veel meer krijgen.![]()
Maar in het algemeen is een kleine versie met watermerk geen probleem, gooi maar op Myspace/facebook etc..
Blijft leuk ja, als je de vraag krijgt een foto 'op 300dpi' op te sturen.. vind ik best, maar wat moeten de afmetingen zijn?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:18 schreef Siegfried het volgende:
DPI is bullshit. Bestaat digitaal niet. Verander de DPI maar, en je ziet dat er qua bestand NIETS verandert
Preciesquote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:31 schreef whaley het volgende:
[..]
Blijft leuk ja, als je de vraag krijgt een foto 'op 300dpi' op te sturen.. vind ik best, maar wat moeten de afmetingen zijn?
Het ging in dit geval niet om de rest van de band maar om Skin zelf.quote:Op zondag 19 september 2010 09:18 schreef Tokus het volgende:
Er zitten meer mensen in die band, he. En zoveel verschillende uitdrukkingen kent het gezicht van die meid ook weer niet.
Tarantula!!! Ken uw klassiekersquote:Op zondag 29 augustus 2010 10:02 schreef whaley het volgende:
en dat grote beest (spin?) op de achtergrond is ook jammer ;-) geintje, is inderdaad een heel mooie springfoto, en de andere foto's zijn ook heel mooi. En die Serj blijft leuk :-)
"ik mocht op het podium"... mochten is een groot woord, ik had met het label/stage manager/andere mensen geregeld dat ik bij Triggerfinger op het podium mocht zit na een minuut ineens heel fotograferend zwarte cross naast mij. Viel mij bij een paar andere bands ook op, dan doe ik moeite via mijn contacten... beetje jammer. Zag ook veel fotografen artiesten backstage fotograferen terwijl ze gewoon backstage liepen ed. is ook niet netjes als je niet met de band mee bent of de band niet persoonlijk kent...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:13 schreef taxibabe het volgende:
Wat een geweldige foto's staan hier. Ik ben nog een beginner met concertfotografie + niet de beste lenzen hiervoor. Maar ik ben best trots op het resultaat van de Zwarte Cross dit jaar. Hier voor mij de beste foto's van Triggerfinger. Ik mocht op het podium, heb dan ook het halve optreden op het podium gezeten. Wat een geweldig optreden was dat.
tip: vraag voor high-res foto's ALTIJD geld! zal misschien een paar keer afketsen maar is beter voor de markt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:23 schreef umberrella het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat de relatie met de artiest is die ze opvraagt beslis ik of ik foto's stuur en hoe en wat.
Band die ik niet leuk vond of dat ze niet zo aardig waren kunnen de boom in. (tenzij ze willen betalen)
Vrienden kunnen bij mij veel meer krijgen.![]()
Maar in het algemeen is een kleine versie met watermerk geen probleem, gooi maar op Myspace/facebook etc..
Dat werkt zo inderdaad op de Zwarte Cross. Als je het in de perstent vraagt, dan kun je onder begeleiding op het podium. Ik had een crewbandje, dus ik kon er ook zonder begeleiding komen, al heb ik daar bij het hoofdpodium eigenlijk geen gebruik van gemaakt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:05 schreef TomR het volgende:
[..]
"ik mocht op het podium"... mochten is een groot woord, ik had met het label/stage manager/andere mensen geregeld dat ik bij Triggerfinger op het podium mocht zit na een minuut ineens heel fotograferend zwarte cross naast mij. Viel mij bij een paar andere bands ook op, dan doe ik moeite via mijn contacten... beetje jammer.
Dat is inderdaad écht not done.quote:Zag ook veel fotografen artiesten backstage fotograferen terwijl ze gewoon backstage liepen ed. is ook niet netjes als je niet met de band mee bent of de band niet persoonlijk kent...
Bij de Zwarte Cross is dat inderdaad zo, onder begeleiding kan er best veel, al mogen ze dat van mij wel weer wat aanscherpen. Ik heb er eigenlijk nergens gebruik van gemaakt dit jaar, ondanks dat ik dat wel mag, maar er zaten vaak al 2/3 fotografen op t podium, dan hoeft t voor mij al bijna niet meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:21 schreef Siegfried het volgende:
Dat werkt zo inderdaad op de Zwarte Cross. Als je het in de perstent vraagt, dan kun je onder begeleiding op het podium. Ik had een crewbandje, dus ik kon er ook zonder begeleiding komen, al heb ik daar bij het hoofdpodium eigenlijk geen gebruik van gemaakt.
Ik heb op de Zwarte cross eigenlijk regelmatig wel gesprekken met artiesten, goed, een groot deel daarvan omdat ik ze ook persoonlijk ken en ik maak er eigenlijk nooit foto's bijquote:Dat is inderdaad écht not done.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |