Einde ontkenningsfase... de ogen gaan openquote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:00 schreef Deprater het volgende:
het gaat nu harder naar beneden lijkt het
quote:Er zijn nu zo'n 15.000 gezinnen met een betalingsachterstand van langer dan drie maanden. Als gevolg van oplopende betalingsachterstanden rekenen geldverstrekkers op een verlies dat kan oplopen tot wel 1,2 miljard euro. Zij verwachten dat de grootste problemen zich voordoen bij gezinnen met twee huizen.
Dat zou misschien op gaan voor mensen die geen 'overwaarde' hebben, maar uiteindelijk gaat het de bank veel centjes kosten als ze geen aflossing en rente meer kunnen krijgen. Volgens mij gaan ze dan wel wat rekensommetjes maken lijkt mij. De banken weten wel hoe de markt ervoor staat en bidden dat het beter zal gaan. Ondertussen spelen we maar eens hun mantra Misschien helpt het watquote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:32 schreef Deprater het volgende:
Het probleem is dat het vasthouden aan de vraagprijs vaak een noodzaak is, omdat de bank niet meer wil / kan helpen.
Voor diegenen die gewoon eigenwijs zijn, is wel een oplossing uiteraard, gewoon 20.000 zakken
20 maanden 1000 euro extra betalen is hetzelfde
[..]
Volgens mijn paspoort ben ik geen import en mijn ouders en grootouders ook nietquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:42 schreef V.en.A het volgende:
[..]
De industrie kwam omdat een hongerloontje al een hele verbetering was voor de keuterboertjes en omdat de waterwegen (de beken) er al lagen.
De eigen bedrijfjes zitten in de dorpen omdat men niet ver van ons pap en mam durft te wonen.
Dat wil niet zeggen dat Brabant niet tof is, het is er goed toeven, de mentaliteit is alleen anders dan je beschrijft. Ik gok dat je import bent.
Reken je ook met managementfee?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:54 schreef Emu het volgende:
Heb nu zelf 2 dingen op het oog:
1 studio bouwjaar 1990 vraagprijs 47.500 euro te verhuren voor 300 pm
1 appartementje 1 slp bouwjaar 2000 90.000 euro te verhuren voor 400 pm
Ik blijf dus wel kopen, maar vooral van de duurdere dingen ( = 2 slp appartementen, en huizen, daar blijf ik lekker vanaf!)
Harry Mens en Ger Hukkerquote:Op zondag 7 februari 2010 16:50 schreef corus het volgende:
Ger hukker was vanochtend bij business class (harry mens)
http://www.business-class.nl/
Idd, die hadden beiden zonder veel problemen een ministerie kunnen krijgen in het voormalige Irak.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Harry Mens en Ger Hukker![]()
Stelletje leugenaars en oplichters bij elkaar
of in het huidige Afghanistanquote:Op zondag 7 februari 2010 19:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Idd, die hadden beiden zonder veel problemen een ministerie kunnen krijgen in het voormalige Irak.
De huurders betalen de gemeenschappelijke kosten, als je dat bedoelt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Reken je ook met managementfee?
Nee, jou salarisquote:Op zondag 7 februari 2010 19:55 schreef Emu het volgende:
[..]
De huurders betalen de gemeenschappelijke kosten, als je dat bedoelt.
Dat van die borden weghalen was het idee van HM, mensen die niet serieus van plan waren te verlopen moesten hun huis niet te koop zetten. Wat een ongelofelijke arrogante zak ben je danquote:Op zondag 7 februari 2010 19:26 schreef Deprater het volgende:
[..]
of in het huidige Afghanistan
Hukker komt altijd vertellen dat er geen prijsdalingen van woningen zijn en dat iedereen zijn bord uit de tuin moet halen
Haha, idd, lekkere vrije markt dan.... Zogenaamde vrije ondernemers... Totdat het hun tegenwerkt...quote:Op zondag 7 februari 2010 21:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat van die borden weghalen was het idee van HM, mensen die niet serieus van plan waren te verlopen moesten hun huis niet te koop zetten. Wat een ongelofelijke arrogante zak ben je dan
Ik denk niet dat ik jou vraag geheel begrijp dan. Alleszins, ik hou bij aankoop rekening dat ik na 15 jaar 6.000 euro kosten zal doen aan het appartement (het is nu nog in zeer goede staat). Na 20 jaar verloopt de lening, dus kan ik 10 jaar leuke maandelijkse rente opstrijken en na 30 jaar verkoop ik het dan weer. Mijn "salaris" of winst, is da uitgerekend 115.713 euro in 2040 (herberkend naar huidige waarde is dat 63.800 euro).quote:
quote:Economen Flip de Kam en Sylvester Eijffinger nemen een voorschot op de financiële heroverwegingen die voor de deur staan.
Die studiebeurs dreigt plaats te moeten maken voor een leenstelsel waarin iedere student de kosten van zijn eigen studie terugbetaalt. Wordt de jonge generatie niet overladen met schulden en zijn er alternatieven om te bezuinigen?
Harry Mens is een crimineel straatschoffie..quote:Op zondag 7 februari 2010 21:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat van die borden weghalen was het idee van HM, mensen die niet serieus van plan waren te verlopen moesten hun huis niet te koop zetten. Wat een ongelofelijke arrogante zak ben je dan
http://www.telegraaf.nl/o(...)zb_valt_tegen__.htmlquote:vr 05 feb 2010, 11:50 | 9 reacties
Profijt van crisis op ozb valt tegen
AMSTERDAM - Woningbezitters gaan pas volgend jaar profiteren van een lagere waardering onroerende zaken (woz) als gevolg van de gedaalde huizenprijzen.
De aanslag voor de onroerendezaakbelasting (ozb) is nu gebaseerd op de woningwaarde van ruim een jaar geleden, toen de prijzen nog weinig gedaald waren. Veel huiseigenaren die uitgaan van de huidige marktwaarde, komen daarom bedrogen uit.
Met geleend geld op de beurs gaan lijkt me inderdaad niet zo slim, maar er zijn natuurlijk veel meer en betere manieren om geld te verdienen in plaats van appartementen te kopen en die te verhurenquote:Op zondag 7 februari 2010 23:23 schreef Emu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik jou vraag geheel begrijp dan. Alleszins, ik hou bij aankoop rekening dat ik na 15 jaar 6.000 euro kosten zal doen aan het appartement (het is nu nog in zeer goede staat). Na 20 jaar verloopt de lening, dus kan ik 10 jaar leuke maandelijkse rente opstrijken en na 30 jaar verkoop ik het dan weer. Mijn "salaris" of winst, is da uitgerekend 115.713 euro in 2040 (herberkend naar huidige waarde is dat 63.800 euro).
Er werd rekening gehouden met kosten:
Belastingen
Leegstand van 5%
Brandverzekering
Reeële waardedaling van 25%
Blijft dus wel interessant, of de markt moet hard veranderen, maar het is de bedoeling dat ik in dit appartementje zelf zoiezo 2-3 jaar ga wonen.
Klopt, maar het risico staat ook altijd in verhouding. Als ik hier na een paar jaar zelf uit ga, dan heb ik niet alleen 3 jaar geen huur hoeven te betalen (= 14.400 euro) maar dan staan er ook nog is tal van jonge koppels te springen om dit te kunnen huren, ik kan zelfs nog selectief zijn ook, want 1slp appartementen zijn erg veel gevraagd hier, en alles onder de 450 euro is zo goed als direct verhuurd. Rijk ga je daar niet meestal niet van worden, dat klopt (alhoewel ik in mijn omgeving ook wel enkele uitzonderingen op deze regel kan vinden).quote:Op maandag 8 februari 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met geleend geld op de beurs gaan lijkt me inderdaad niet zo slim, maar er zijn natuurlijk veel meer en betere manieren om geld te verdienen in plaats van appartementen te kopen en die te verhuren
Om vermogen op te bouwen is het natuurlijk prima, met een beetje geluk heb je over 20-30 jaar een leuke extra boterham, alleen jammer dat het ook fiscaal niet erg aantrekkelijk is om te kopen om te verhurenquote:Op maandag 8 februari 2010 21:10 schreef Emu het volgende:
[..]
Klopt, maar het risico staat ook altijd in verhouding. Als ik hier na een paar jaar zelf uit ga, dan heb ik niet alleen 3 jaar geen huur hoeven te betalen (= 14.400 euro) maar dan staan er ook nog is tal van jonge koppels te springen om dit te kunnen huren, ik kan zelfs nog selectief zijn ook, want 1slp appartementen zijn erg veel gevraagd hier, en alles onder de 450 euro is zo goed als direct verhuurd. Rijk ga je daar niet meestal niet van worden, dat klopt (alhoewel ik in mijn omgeving ook wel enkele uitzonderingen op deze regel kan vinden).
Maar vertel me vooral hoe ik met dezelfde zekerheid als vastgoed, zulk mooi rendement kan halen met zulk beperkt risico. De grondwaarde van dat ding alleen is al 30.000k. Maar eerlijk gezegd, ik zou niet liever hebben dan dat de markt instort, dan koop ik gewoon een grond die nu 150k staat voor 100k!
Het berekenen van oppervlakte was 'te hoge' wiskunde voor een makelaar, vandaar de NEN normquote:Op maandag 8 februari 2010 20:58 schreef LXIV het volgende:
Ger Hukker nu op NL-1 om te verdedigen waarom woningoppervlakte tot 36% te hoog opgegeven wordt door makelaars!
Zo is dat, ondersteuning voor de armen moet maar uit een tijdelijke regeling komen zoals bijstandquote:Aftrek hypotheekrente afschaffen en belasting omlaag'
De hypotheekrente en huurtoeslag afschaffen?
Prima, maar niet als bezuiniging.
Het geld moet terug naar de burger in de vorm van een belastingverlaging vindt hoogleraar Piet Eichholtz.
De hypotheekrente-aftrek kan het beste afgeschaft, en dan moet huursubsidie er ook aan, vindt hoogleraar Vastgoedfinanciering Piet Eichholtz.
Beide regelingen zorgen voor een prijsopdrijvend effect.
Inderdaad, het is te gek voor woorden dat de overheid eerst geld gaat halen bij de belastingbetaler om het vervolgens terug te gaan geven aan die mensen die er volgens de overheid recht op hebben. Maar waar moeten al die ambtenaren dan hun geld mee verdienen, iets nuttigs misschien? Oh my God, the horrorquote:Op maandag 8 februari 2010 23:16 schreef Deprater het volgende:
[..]
Zo is dat, ondersteuning voor de armen moet maar uit een tijdelijke regeling komen zoals bijstand
Afschaffen en IB omlaag
Er wordt enorm veel subsidie rondgepompt door de overheidquote:Op maandag 8 februari 2010 23:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad, het is te gek voor woorden dat de overheid eerst geld gaat halen bij de belastingbetaler om het vervolgens terug te gaan geven aan die mensen die er volgens de overheid recht op hebben. Maar waar moeten al die ambtenaren dan hun geld mee verdienen, iets nuttigs misschien? Oh my God, the horror
Geldt op zoveel gebieden. Helaas ja.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:55 schreef Deprater het volgende:
[..]
Er wordt enorm veel subsidie rondgepompt door de overheid
onderwijs is noodzakelijk, woonsubsidies niet.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Geldt op zoveel gebieden. Helaas ja.
Denk maar aan de stufi. Je kunt dat net zo goed afschaffen en het collegegeld minimaal halveren. Dan is het voor iedereen veel betaalbaarder, en zijn er een stuk minder ambtenaren nodig.
Teruggaand naar de basis zou een bijstandsuitkering voldoende hoog moeten zijn om je huisvesting van te betalen. Onderwijs moet betaald worden door de staat, volledig!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:15 schreef Deprater het volgende:
[..]
onderwijs is noodzakelijk, woonsubsidies niet.
Wat ben jij vroeg op fok zeg!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 07:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Teruggaand naar de basis zou een bijstandsuitkering voldoende hoog moeten zijn om je huisvesting van te betalen. Onderwijs moet betaald worden door de staat, volledig!
Ik vind dat de overheid zijn burgers een basis mee moet geven, dat doen ouders ten slotte ook voor hun opvoedende kinderen. Als productieve volwassene heb je een heel werkzaam leven voor je om hetzelfde te doen voor de nieuwste generaties. Het zijn over het algemeen de mensen die het meest van dit systeem geprofiteerd hebben die nu roepen dat er op bezuinigd moet worden, het onderwijs is de afgelopen 20 jaar al helemaal stuk bezuinigd
Ben Belg dus het belastingsvoordeel ziet er als volgt uit:quote:Op maandag 8 februari 2010 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Om vermogen op te bouwen is het natuurlijk prima, met een beetje geluk heb je over 20-30 jaar een leuke extra boterham, alleen jammer dat het ook fiscaal niet erg aantrekkelijk is om te kopen om te verhuren
Juist zoveel mogelijk aan de markt overlaten, de overheid moet enkel optreden als stabilisator van deze markteconomie. Dat wil zeggen, er moeten uitkeringen zijn, maar die dienen laag te zijn. School zelf betalen, maar inschrijvgeld kan bijvoorbeeld wel laag gehouden worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:59 schreef Deprater het volgende:
juist woonsubsidie, landbouwsubsidie, spaghettisubsidie, fietssubsidie, ga toch naar de museumsubsidie, kijkmijeensleukstrooiensubsidie, het moet maar eens over zijn met dat gestrooi
Vind het ook belachelijk dat de overheid mensen adviseert ergens niet te gaan wonen, hoe wil je een gebied kapotmaken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:41 schreef Ixnay het volgende:
En ik heb dus in 2008 mooi vlak voor de crisis op de top van de huizenprijzen een woning gekocht in Parkstad.
Nu is CDA iedereen massaal aan het adviseren om er NIET te gaan wonen. Dus in plaats van dat je voor oplossingen zoekt maak je het alleen maar moeilijker.
En dan niet te vergeten dat er gewoon zo veel internationale kansen liggen in Parkstad.
Alles in dit land is maar gericht op de Randstad. En misschien is het voor een deel terecht omdat dat een belangrijke economische kern is, maar Parkstad wordt daardoor compleet vergeten.
In de tijden van de mijnbouw was dit een van de meest belangrijke regio's van het land, nu zouden ze het het liefste kwijt willen. Wordt inderdaad tijd dat die zeespiegel eens wat omhoog gaat.
Terwijl Lmburg een mooi natuurgebied is en als je gestopt met werken bent, zou je daar een droomhuis kunnen bouwen en waarom niet ??quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:48 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Vind het ook belachelijk dat de overheid mensen adviseert ergens niet te gaan wonen, hoe wil je een gebied kapotmaken.
Kan best gebeurenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:41 schreef Ixnay het volgende:In de tijden van de mijnbouw was dit een van de meest belangrijke regio's van het land, nu zouden ze het het liefste kwijt willen. Wordt inderdaad tijd dat die zeespiegel eens wat omhoog gaat.
quote:di 09 feb 2010,
Zee warmt niet alleen op door broeikaseffect
DEN BURG - Het zeewater langs de Nederlandse kust is sinds 1982 sterk opgewarmd.
De temperatuurstijging is groter dan kan worden verklaard door de toename van broeikasgassen in die periode. Dat meldde het Koninklijk Nederlands Instituut voor Zeeonderzoek (NIOZ) dinsdag.
Volgens het NIOZ varieert de zeewatertemperatuur sterk van jaar tot jaar, maar blijkt uit meetgegevens dat het langjarig gemiddelde sinds 1982 gestaag is toegenomen met in totaal 1,5 graad. Dat is drie keer zo veel als kan worden verklaard door de toename van koolstofdioxide (CO2) en andere broeikasgassen in de atmosfeer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |