Bedenk wel dat "grote" gebreken nog wel eens mee kunnen vallen, maar dat mogelijk veel meer geld gaat zitten in het verhelpen van alle "kleinere" gebreken. Als er een halve eeuw niks aan is gedaan, is het best mogelijk dat je een CV-installatie moet aanleggen, een nieuwe badkamer (misschien wel op een andere plek in het huis), een nieuwe keuken, volledig nieuwe electra, die in de muur moet worden gefreest en dus moet het hele huis gestuct, nieuwe plafonds (ivm isolatie en brandwering), en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je moet niet denken dat dit allemaal wel meevalt, 30.000 euro is zó opquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:44 schreef Ralphmeister het volgende:
Ik ben van de week langs geweest bij de hypotheker en heb daar als eerste afspraak wat algemene informatie ingewonnen.
Nu heb ik een oud huis < 1900 gevonden wat ik interessant vindt. Het is bouwtechnisch in orde maar voor de rest is er een 80 jarige man overleden die al 50 jaar niks heeft veranderd in het huis. Het is dus ernstig verouderd maar bouwtechnisch (volgens de makelaar) in orde.
Nu heb ik aankomende week een bezichtiging gepland en wil ik wel even binnen kijken. De hypotheek mag geen problemen opleveren maar waar moet ik verder rekening mee houden en wat zijn puntjes om op te letten?
Na dit bezoek ga ik uiteraard niet meteen tot aankoop over en zal ik eerst een keuring laten doen door iemand die er verstand van heeft.
Maar als ik grote gebreken zelf op en simpele manier kan ontdekken zou ik me die tijd en kosten kunnen besparen.
En jij denkt dat dat rapport niet door een vriendje van de verkopend makelaar wordt gedaan?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Bespaar jezelf een hoop ellende en eis gewoon een bouwkundig rapport van de verkopende partij
Nu heb ik wel mensen die me helpen.. En 20 / 30k reken ik ook wel op.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bedenk wel dat "grote" gebreken nog wel eens mee kunnen vallen, maar dat mogelijk veel meer geld gaat zitten in het verhelpen van alle "kleinere" gebreken. Als er een halve eeuw niks aan is gedaan, is het best mogelijk dat je een CV-installatie moet aanleggen, een nieuwe badkamer (misschien wel op een andere plek in het huis), een nieuwe keuken, volledig nieuwe electra, die in de muur moet worden gefreest en dus moet het hele huis gestuct, nieuwe plafonds (ivm isolatie en brandwering), en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je moet niet denken dat dit allemaal wel meevalt, 30.000 euro is zó opook als je bijna alles zelf doet, kan ik je vertellen
Dit is iets waar ik op reken en de prijs naar is. Het huis zit z'n 50k onder mijn budget.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:50 schreef BrickTop het volgende:
Hoe zit het met de keuken en de badkamer ? Als die de laatste 20 jaar niet vervangen zijn kun je daar waarschijnlijk wel de geldbuidel voor opentrekken....
Inderdaad... beter zelf laten makenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat rapport niet door een vriendje van de verkopend makelaar wordt gedaan?
Iedereen moet natuurlijk doen waar 'ie zich prettig mee voelt (het gaat tenslotte om een grote som geld), maar ik zie nog steeds de toegevoegde waarde van een aankopend makelaar niet. Zo iemand kan niets wat ik niet zelf kan, maar dat is een hele andere discussie natuurlijkquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:00 schreef Dulk het volgende:
ik heb een aankoopmakelaar in de arm genomen en ik was hier erg over te spreken ook zat daar een bouwkundig rapport bij
veh lidmaatschap kost toch iets van 15 euro? In ieder geval geen bedrag om lullig over te gaan doen. Je kunt ook lid worden zonder eigen huis hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:29 schreef Ralphmeister het volgende:
En als ik dit huis besluit te kopen en ik teken dan kan ik diezelfde dag lid worden van VEH om van de voordelen mee te kunnen genieten?
Je kunt het ook best zelf doen. Reden om het toch via zo iemand te doen isquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Iedereen moet natuurlijk doen waar 'ie zich prettig mee voelt (het gaat tenslotte om een grote som geld), maar ik zie nog steeds de toegevoegde waarde van een aankopend makelaar niet. Zo iemand kan niets wat ik niet zelf kan, maar dat is een hele andere discussie natuurlijk
Volgens mij wel. Er zit alleen enorm veel verschil tussen bouwkundigen van EH. Het zijn nl allemaal freelancers die af en toe voor EH bijklussen. Mijn ervaring is dat de ene een stuk gemakzuchtiger is dan de ander.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:29 schreef Ralphmeister het volgende:
En als ik dit huis besluit te kopen en ik teken dan kan ik diezelfde dag lid worden van VEH om van de voordelen mee te kunnen genieten?
Elektrische installatie ga ik vanuit dat er het een en ander aan moet gebeuren. CV zit er wel in maar neem aan dat het niet mooi weggewerkt is en dat daar dus ook een en ander aan moet gebeuren.. Verder komt er natuurlijk een nieuwe keuken / wc / badkamer.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:52 schreef error_404 het volgende:
[..]
Let verder op grappen als asbest bij zo'n oud pand, elektrisch installatie, de afwezigheid van cv / aanwezigheid van moederhaarden, lekkages, soort dak en eventuele kosten om het te vervangen. etc.
Wanneer je de woning heel graag wilt, en het liefst een prijs akkoord heb voordat je een keuring laat uitvoeren, (eigenhuis, bouwbedrijf, particulier) raad ik wel aan te kopen onder voor behoud van keuring ( eventueel financiering, ed) zorg er voor dat je de keuring ook uit laat voeren voordat je de koopovereenkomst tekent zodat na aanleiding van het rapport zeker weet waarvoor je tekent, en mocht de keuring erg vies tegen vallen dan maakt het alles wat makkelijker om eventueel terug te trekken of je prijs naar beneden bij te stellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:29 schreef Ralphmeister het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |