abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163393479
Ik zou niet teveel van het Ierse OV verwachten. Sowieso ga je dan ook met de bus en het is veel overstappen, slechte aansluitingen en slecht aangegeven. Dus als je voor een uitdaging gaat, erg leuk, anders raadt ik een tour aan.
Voordeel van het OV is wel dat je onderweg je eigen plan kan trekken, bijvoorbeeld combineren met een bezoek aan Galway.

Zelf ben ik er met de auto geweest, dat was goed te doen (huurprijzen zijn laag, OV is duur). Je vraagt je op een gegeven moment wel af of je goed zit. Het is niet een weg die suggereert dat je naar zo'n bijzondere plek rijdt.

Overigens, ik zou het niet in 1 dag doen, zelfs met de auto ben je dan in totaal 6u onderweg. Wij zijn toen 's ochtends vroeg naar Galway gereden, daar de toerist uitgehangen, vervolgens gaan stappen. De volgende ochtend (eind) zijn we naar de cliffs gereden en daarna weer terug naar Dublin. Dat was een compleet weekend.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:17:57 #202
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_163401328
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ben er geweest alleen ik heb geen ervaring net zo'n Tour of ov. Wel dat het er echt zooooo druk was.
Ja, daar was ik al bang voor :+
Maar goed, ik zoek nog even door :P

Dank voor je reactie!
With the stars as her umbrella
pi_163401424
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:17 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dank voor je reactie!
Sorry hoor, maar de website van het visitor centrum heeft superduidelijke routebeschrijvingen met het ov. Kon je dat zelf niet vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 22:21:23 ]
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:32:51 #204
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_163401754
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar de website van het visitor centrum heeft superduidelijke routebeschrijvingen met het ov. Kon je dat zelf niet vinden?
Loop niet altijd zo te zeiken man :{w Jouw reacties zijn 9 van de 10 keer betweterig gezeur.
Ik vroeg om een ervaring niet om een routebeschrijving.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:00 schreef PeuRac het volgende:
Ik zou niet teveel van het Ierse OV verwachten. Sowieso ga je dan ook met de bus en het is veel overstappen, slechte aansluitingen en slecht aangegeven. Dus als je voor een uitdaging gaat, erg leuk, anders raadt ik een tour aan.
Voordeel van het OV is wel dat je onderweg je eigen plan kan trekken, bijvoorbeeld combineren met een bezoek aan Galway.

Zelf ben ik er met de auto geweest, dat was goed te doen (huurprijzen zijn laag, OV is duur). Je vraagt je op een gegeven moment wel af of je goed zit. Het is niet een weg die suggereert dat je naar zo'n bijzondere plek rijdt.

Overigens, ik zou het niet in 1 dag doen, zelfs met de auto ben je dan in totaal 6u onderweg. Wij zijn toen 's ochtends vroeg naar Galway gereden, daar de toerist uitgehangen, vervolgens gaan stappen. De volgende ochtend (eind) zijn we naar de cliffs gereden en daarna weer terug naar Dublin. Dat was een compleet weekend.
Hier vroeg ik dus wel om. Dankjewel PeuRac!
Nou het ov valt bij dezen definitief af, je zult net zien dat ik de laatste bus naar de bewoonde wereld mis :+
Met autorijden ben ik ook niet zo'n held :') Zeker niet omdat ik deze keer in m'n eentje ben. Dan is het helemaal een lange rit. Het wordt dus of een tour of een andere keer wanneer ik meer tijd heb (en misschien ook niet alleen ben).
Dank!
pi_163401848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:32 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Loop niet altijd zo te zeiken man :{w Jouw reacties zijn 9 van de 10 keer betweterig gezeur.
Ik vroeg om een ervaring niet om een routebeschrijving.

[..]

Hier vroeg ik dus wel om. Dankjewel PeuRac!
Nou het ov valt bij dezen definitief af, je zult net zien dat ik de laatste bus naar de bewoonde wereld mis :+
Met autorijden ben ik ook niet zo'n held :') Zeker niet omdat ik deze keer in m'n eentje ben. Dan is het helemaal een lange rit. Het wordt dus of een tour of een andere keer wanneer ik meer tijd heb (en misschien ook niet alleen ben).
Dank!
Op de website staat toch gewoon beschreven dat je vanaf Dublin een rechtstreekse bus kunt pakken die je ook gewoon terug neemt. Dus niks geen kans om daar in de onbewoonde wereld achter te blijven. :') :') :')
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:41:17 #206
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_163402010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Op de website staat toch gewoon beschreven dat je vanaf Dublin een rechtstreekse bus kunt pakken die je ook gewoon terug neemt. Dus niks geen kans om daar in de onbewoonde wereld achter te blijven. :') :') :')
Pfff, dodelijk vermoeiend jij.
Als er nog meer mensen zijn die hun ervaring willen delen, ik hoor het graag hoor! :D
pi_163402048
miauw wanneer in augustus ben je er? Ik ga ook in agustus :7
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:43:11 #208
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_163402080
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:42 schreef Memento-Mori het volgende:
miauw wanneer in augustus ben je er? Ik ga ook in agustus :7
19 - 22 augustus.
Jij? :D
pi_163402246
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:17 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dank voor je reactie!
Misschien auto huren? Kun je ook naar The Burren dat is ook een kei mooi natuurgebied daar niet zo ver vandaan.

Oh sorry lees nu pas dat je niet wil rijden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_163402254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:43 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

19 - 22 augustus.
Jij? :D
we lossen elkaar af _O- 23-26 augustus
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:51:02 #211
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_163402316
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Misschien auto huren? Kun je ook naar The Burren dat is ook een kei mooi natuurgebied daar niet zo ver vandaan.

Oh sorry lees nu pas dat je niet wil rijden.
Ik heb echt a zo lang niet echt gereden :+
Maar ik ga het overwegen. Dankjewel :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:48 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

we lossen elkaar af _O- 23-26 augustus
Dat meen je niet _O-
Ik zal ergens een briefje voor je achterlaten :+
pi_164175396
Ik had het ook al gepost in het Ierland topic, maar dit is wat actiever zie ik;

Ik wil binnenkort ook een weekend naar Dublin maar valt me op dat hotels in centrum zoooo ontzettend duur zijn (booking). Amper hotels < 150 euro per nacht. Alleen hostels, maar dat vertik ik.
Wat hebben jullie gedaan toen jullie naar Dublin gingen? Tips ?
U MAD?
pi_164177321
Wij hadden hier http://www.gogartys.ie/apartments/ een appartement. Op zich wel prima. Twee slaapkamers, 2 badkamers, keuken, woonkamer balkonnetje. Vloeren mogen wat mij betreft weleens vervangen worden maar het was verder wel schoon.

Ze hebben hier volgens mij ook kleinere accommodaties. Van slaapzaal tot eigen kamer naar appartement.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:03:03 #214
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_164180439
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef de_boswachter het volgende:

Ik wil binnenkort ook een weekend naar Dublin maar valt me op dat hotels in centrum zoooo ontzettend duur zijn (booking). Amper hotels < 150 euro per nacht. Alleen hostels, maar dat vertik ik.
Kelly's maar die is ook wat duurder. Blooms, Gogarty's. Ook wel eens te noorden van de Liffey verbleven dat was ook niet zo duur. Zal even kijken of ik die nog kan vinden.

Bij Gogarty's wel eens 4 bedden gehuurd met zijn 2en. Dus de kamer voor ons alleen. Maar dat is handig als je niet met je partner gaat. Anders is een normale kamer leuker lijkt me.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_164181091
Maar hoe kan het dat het zo duur is in Dublin qua hotels? Niet een beetje duur maar gewoon prijzen alsof het allemaal 6 sterren is.

Weet iemand wellicht goede opties buiten Dublin waar de stad ook nog goed te bereiken is via trein/metro etc.
U MAD?
pi_164181179
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:34 schreef de_boswachter het volgende:

dat viel mij ook al zo op en zeker omdat ik alleen ga, is n hotel me echt veel te duur, dus ik heb mn principes voor dit keer aan de kant gezet en ben voor n hostel gegaan, 6 persoons vrouwenkamer, totaal 58 euro kwijt voor 3 nachten, meer geld over voor in de pub :7
pi_164213141
Ik ga voor een middagje naar Dublin. Hebben ze daar ook zoiets als een hop on/off bus?

Dan ga ik gewoon op die bus en dan stap ik uit op elke mooie locatie ofzo :P
En ik ga denk ik zo'n fast track bijboeken zodat ik niet hoef te haasten op het vliegveld

Verder natuurlijk m'n eerste Guiness proberen, hoewel de verleiding groot is, wil ik het daar voor het eerst proeven ^O^
Is er nog iets als een whiskey proeverij ofzo?
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 3 augustus 2016 @ 23:24:52 #218
111575 lubje25
pi_164213580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 23:09 schreef Aiciu het volgende:
Ik ga voor een middagje naar Dublin. Hebben ze daar ook zoiets als een hop on/off bus?

En ik ga denk ik zo'n fast track bijboeken zodat ik niet hoef te haasten op het vliegveld

Verder natuurlijk m'n eerste Guiness proberen, hoewel de verleiding groot is, wil ik het daar voor het eerst proeven ^O^
Er zijn meerdere hop on/ hop of bussen.
Ook is er een whiskey museum waar je ook kan proeven.
Je eerste Guinness kan je eventueel in de Guinnessbrouwerij drinken, aan het einde van de tour in de mooie 360 graden bar waar van uit je heel Dublin kan zien, de Wicklow mountains en de zee ook.

Veel plezier!!
pi_164213607
quote:

Wij hebben toen de jamesons Tour gedaan. Daar kun je ook een extra Tour bij boeken.
pi_164213938
quote:

hop on is onzin, het boeiende in dublin is heel compact. Fast track zou ik niet doen. Security is altijd vrij rustig in dublin. De vlucht naar Amsterdam is een van de laatste van de dag. Het zou je ong. 2 minuten schelen.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 23:41:58 #221
111575 lubje25
pi_164214011
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 23:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

hop on is onzin, het boeiende in dublin is heel compact. Fast track zou ik niet doen. Security is altijd vrij rustig in dublin. De vlucht naar Amsterdam is een van de laatste van de dag. Het zou je ong. 2 minuten schelen.
Mee eens ja. Is allemaal goed te lopen. Maar als je maar een half dagje hebt zou ik wel een bus pakken of nog beter een fiets huren.
pi_164214497
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 23:41 schreef lubje25 het volgende:

[..]

Mee eens ja. Is allemaal goed te lopen. Maar als je maar een half dagje hebt zou ik wel een bus pakken of nog beter een fiets huren.
Alles wat ik niet kan zien, kan altijd nog een andere keer als de stad me bevalt.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_164215642
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 23:41 schreef lubje25 het volgende:

[..]

Welke bus zou je moeten pakken dan? hoogstens de tram naar gilhaim gaul. Of Jameson/guinness als je echt een hekel hebt aan lopen.
pi_165380406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 17:44 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

dat viel mij ook al zo op en zeker omdat ik alleen ga, is n hotel me echt veel te duur, dus ik heb mn principes voor dit keer aan de kant gezet en ben voor n hostel gegaan, 6 persoons vrouwenkamer, totaal 58 euro kwijt voor 3 nachten, meer geld over voor in de pub :7
Wij hadden ook 4 overnachtingen in een hostel voor 50, retourticket vliegen ook 40 euro. Het eten etc daar is niet goedkoper dan hier maar voor een weekendje weg ofzo is er voor prima prijzen op en neer te gaan!

quote:
Vliegen op Dublin kan, vooral in het laagseizoen, erg goedkoop zijn. Een enkele reis kun je dan al boeken voor een paar tientjes. ..... Daarnaast zijn er verschillende hostels waar men goedkoop kan overnachten, vaak samen met anderen op de kamer.
http://infonu.nl/174445
Voor interessante artikelen over verschillende onderwerpen:
www.twitter.com/Schrijverblock
www.schrijversblock.infoteur.nl
pi_165380549
Bij Jamesons en guinness ben je ook zo te voet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')