Het zou kunnen, vorig jaar was ik door de aswolk verplicht een dag langer in Dublin. Op zich niet heel erg, maar wel vervelend als je heel vroeg op staat en het pas op het vliegveld te horen krijgt (avond er voor stond er nog dat alles wel zou gaan) waardoor je een halve dag kwijt bent. Goed in de gaten houden dusquote:Op zondag 22 mei 2011 14:27 schreef Elmostyle het volgende:
Zou dit een probleem kunnen gaan vormen: http://www.icelandreview.(...)l_0_378076.news.aspx
Voor de vlucht aangezien ik a.s woensdag heenga en zondag terug? Of geen ideeėn ook hier?
Het langer blijven vindt ik niet zozeer het probleem, het niet heen kunnen zou ik een groter probleem vinden als ik woensdagavond beginquote:Op zondag 22 mei 2011 18:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het zou kunnen, vorig jaar was ik door de aswolk verplicht een dag langer in Dublin. Op zich niet heel erg, maar wel vervelend als je heel vroeg op staat en het pas op het vliegveld te horen krijgt (avond er voor stond er nog dat alles wel zou gaan) waardoor je een halve dag kwijt bent. Goed in de gaten houden dus
Zeker weten of de vlucht gaat of niet doe je pas kort van te voren, dus maak je niet al te druk over de nieuwsberichten van nu. Die van dinsdagavond/woensdagochtend zijn dan interessanterquote:Op zondag 22 mei 2011 18:58 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Het langer blijven vindt ik niet zozeer het probleem, het niet heen kunnen zou ik een groter probleem vinden als ik woensdagavond begin![]()
Ik houd Google Nieuws continu d'r bij =P Wel heel opvallend dat de Nederlandse berichten allemaal redelijk pessimistisch zijn, en de belgische berichten(Gazet / De Standaard) allemaal enorm optimistisch zijn en 't hebben over een 'lokale scheet van een vulkaan'.
Hmm oke, de vlucht kan ik op de dag zelf nog kostenloos annuleren, mijn hotel tot pas maximaal maandagavond kostenloos. Dan neem ik maar 't risico dat 't goed zal komenquote:Op zondag 22 mei 2011 19:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zeker weten of de vlucht gaat of niet doe je pas kort van te voren, dus maak je niet al te druk over de nieuwsberichten van nu. Die van dinsdagavond/woensdagochtend zijn dan interessanter
Op het moment zijn alleen vluchten van en naar Schotland gecancelled, dus je hoeft je geen zorgen te maken.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:05 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Hmm oke, de vlucht kan ik op de dag zelf nog kostenloos annuleren, mijn hotel tot pas maximaal maandagavond kostenloos. Dan neem ik maar 't risico dat 't goed zal komen
Oww uitstekend! Enorm bedanktquote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:55 schreef laforest het volgende:
[..]
Op het moment zijn alleen vluchten van en naar Schotland gecancelled, dus je hoeft je geen zorgen te maken.![]()
Die wolk komt hier geen eens en ook niet in Nederland.
http://icelandreview.com/(...)expart_grimsvotn.gif
Wanneer vlieg je? Op de 27e verwacht men wel wat hier.quote:
Ik vlieg de 25e heen naar Dublin vanaf Brussel, en de 29e terug(Naar Brussel).quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Wanneer vlieg je? Op de 27e verwacht men wel wat hier.
Veel plezier!quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:53 schreef Elmostyle het volgende:
Geen enkele vlucht gecancelled, nu wachtend bij de gate voor naar Dublin te gaan
quote:Op zondag 29 mei 2011 19:06 schreef Elmostyle het volgende:
En weer terug in NL, Veel schotten & natuurlijk ieren gezien in Dublin. Gezellig volk daar in Dublin zeg, kunnen veel nederlanders een voorbeeld aan nemen, leuke stad waar ik nog wel eens terug zal keren=o
quote:Op zondag 29 mei 2011 19:06 schreef Elmostyle het volgende:
En weer terug in NL, Veel schotten & natuurlijk ieren gezien in Dublin. Gezellig volk daar in Dublin zeg, kunnen veel nederlanders een voorbeeld aan nemen, leuke stad waar ik nog wel eens terug zal keren=o
Nee. Of je moet van dronken engelsen houden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:46 schreef Smash-it het volgende:
Ben bezig met een weekendje Dublin te boeken en hier even bij gelezen wat leuk is. Is Temple Bar nou wel of niet leuk als je een weekendje weg bent met je lief?
Hoe lang wil je gaan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:46 schreef Smash-it het volgende:
Ben bezig met een weekendje Dublin te boeken en hier even bij gelezen wat leuk is. Is Temple Bar nou wel of niet leuk als je een weekendje weg bent met je lief?
Helemaal eens, heb een half jaar in Dublin gewoond en in temple bar kan je je prima vermaken. Veel kroegen met goede live muziek. Met vrienden is het misschien nóg leuker maar ook met je vriendin is het goed te doen. Het enige wat je daar niet moet doen is eten. Als je een club in wil dan kan je naar Harcourt street, daar zitten er veel. Daarnaast zou ik zeker ook naar café en Seine gaan. Ziet er ook prachtig uit.quote:Op zondag 6 januari 2013 05:51 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Hoe lang wil je gaan?
Over het algemeen is het beter om een hotel te boeken aan de zuid kant van de rivier, of aan de noordzijde niet meer dan 3-4 straten van de rivier af.
Maak een uitstapje naar Howth, dat is typisch iets wat Dubliners doen in het weekend, of naar de Botanical gardens.
Temple Bar is wel degelijk leuk, in tegenstelling tot wat Kali-Mist1 zegt. Het is wat toeristisch, maar erg leuk om de sfeer te proeven en zelfs de wereldberoemde Temple Bar Inn zit vol met stamgasten.
Dublin Castle is erg aan te raden, kost weinig en je krijgt leuke anekdotes te horen. En Dublin Dungeon/prison kan ik je erg aanraden, is spannender dan Alcatraz!
Mocht je nog tijd over hebben, ga dan ook naar de Guinness brouwerij en Jameson stokerij. Als je nog meer tips wilt, o.a. over eten bijvoorbeeld, geef maar een gil. Ik heb anderhalf jaar in Dublin gewoond.
Wat betreft temple bar; ieder zijn ding. Goede vrienden van mij hebben daar 4 jaar gewoont en ben in die periode zon 12 keer in Dublin geweest, temple bar heeft mij nooit getrokken.Howth en Malahide zijn idd erg mooi maar ook Bray is een aanrader.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Smash-it het volgende:
Bedankt voor de tips! Ik heb zojuist geboekt, hotel Beresford, net 2 straatjes boven de rivier dus dat komt overeen met de aanrader van Peurac. Dublin Dungeon en Castle klinken leuk! We komen vrijdagavond aan, zaterdag hele dag en zondag tot het eind van de middag om dingen te doen. Zondagavond terugvliegen.
Dus leuk om vrijdagavond naar een leuke pub te gaan, misschien inderdaad even kijken bij Temple Bar. Hebben jullie een andere leuke pub-tip, typisch Iers, die ergens anders ligt? Waar ging je zelf vaak heen toen je daar woonde?
Wat RPG zegtquote:Op maandag 7 januari 2013 21:37 schreef bitowner het volgende:
Ik verblijf vanaf woensdag heel dichtbij Old Jameson Distillery, iemand enig idee hoe ik hier in de buurt kom vanaf het vliegveld?
Opstappen bij de O2 (2e of 3e halte vanaf t vliegveld).quote:Op maandag 7 januari 2013 21:43 schreef RPG het volgende:
Afhankelijk van de tijd:
Bus naar city center (747 bijvoorbeeld) en dan red luas naar smithfield station.
Al is het ook makkelijk lopend te doen vanaf o connel street (waar je uit de bus stapt)
1,8 km valt toch wel mee?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:47 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wat RPG zegt
[..]
Opstappen bij de O2 (2e of 3e halte vanaf t vliegveld).
Met bagage wil je dat stuk niet lopen
1,8km is ruim 20min lopenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:50 schreef bitowner het volgende:
[..]
1,8 km valt toch wel mee?
had zelf de airlink gezien naar Ushers Quay voor 6 pp, is de optie 747 goedkoper?
mm oke, dan wordt het heen denk ik een bus(747) naar East wall road en dan the red line naar Smithfield, tnx voor de hulp!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:54 schreef PeuRac het volgende:
[..]
1,8km is ruim 20min lopen![]()
Dat zou goed kunnen. Let wel ff op, de Airlink heeft vaak andere routes op de heen dan de terug reis. Het voordeel van de 747 is dat die nagenoeg volledig gelijk loopt heen en terug. De Luas Red Line stopt op Smithfield zelf. Voor Jamesons
De 747 is 10 euro retour (3mdn geldig volgens mij) en de Luas weet ik even niet wat die kost, daar had k een abbo voor.
Shoppen doe je in Dundrum, groot winkel centrum 7dgn/week geopend. Is met de tram goed te bereiken, al liggen de tramhaltes wel wat raar, gewoon ff de borden volgen vanaf daar. Het is net iets verder lopen dan je verwacht.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:04 schreef Queens het volgende:
Ik heb al wat mooie tips uit dit topic kunnen halen, bedankt!
Ik ga 8 maart met nog 5 wijven een weekendje Dublin doen en we weten uiteraard geen van allen iets over Dublin![]()
Heeft er iemand nog aanvullende tips voor een groep van 6 dames? Ook qua shoppen enzo?
We zijn rond de 30 jaar en we houden wel van zuipen maar we hebben geen behoefte aan een club waar we bij wijze van al 10x eerder zijn geweest zeg maar. Of is echt partyen voor ons dan gewoon niet zo leuk in Dublin (zoals iemand al eerder zei in dit topic)?
Alvast bedankt!
Wow, hier ben ik heel blij mee!quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:24 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Shoppen doe je in Dundrum, groot winkel centrum 7dgn/week geopend. Is met de tram goed te bereiken, al liggen de tramhaltes wel wat raar, gewoon ff de borden volgen vanaf daar. Het is net iets verder lopen dan je verwacht.
Stappen? Ligt aan de muziek, je kan underground, dan ga je naar de Twisted Pepper, of Cafe en Seine voor wat meer "zwarte" muziek. Crystal en Dicey's zijn gemiddelde muziek.
Ook een leuke tent, maar met niet veel dansvloer (wel veel lounge) is Howl at the Moon.
Als je wat duurder wilt gaan, bezoek je Lilly's Bordello of naar Vanilla Nightclub, al ligt deze laatste wel een stuk buiten het centrum.
Wat ook nog een hele leuke is: Lost Society
Aight.. Das rot.. Dacht grote stad.. Moet wat te doen zijn..quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:02 schreef PeuRac het volgende:
Uit een droom moet ik je helaas helpen, oud en nieuw wordt in Dublin niet gevierd zoals in Nederland.
Mensen vieren het in huiselijke sfeer en kroegen zijn vooral leeg en sluiten tussen 1 en 2.
Misschien dat wij verkeerd zaten, als je ergens woont dan ben je zo gefocust op bepaalde plekken en routines dat je soms dingen mist. Je zou het hostel kunnen vragen, die weten meestal wel wat, of op couchsurfingquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Aight.. Das rot.. Dacht grote stad.. Moet wat te doen zijn..
Ik ga ook het plaatselijke VVV daar maar eens lastigvallen. Mocht het echt niks zijn wijken we uit naar Edinburgh of Londen (ofzo)quote:Op woensdag 10 april 2013 08:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Misschien dat wij verkeerd zaten, als je ergens woont dan ben je zo gefocust op bepaalde plekken en routines dat je soms dingen mist. Je zou het hostel kunnen vragen, die weten meestal wel wat, of op couchsurfing
Nooit in London geweest voor O&N, maar heb daar ook niet echt geweldige verhalen over gehoord. Als het niet stormt in Edinburg heb je er Hogmanay.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ga ook het plaatselijke VVV daar maar eens lastigvallen. Mocht het echt niks zijn wijken we uit naar Edinburgh of Londen (ofzo)
Oh ik heb juist wel toffe verhalen gehoord. Maar misschien gaan we wel gewoon naar Dublin en zien we verder wel haha. En anders kopen we wat drank en vreterij en maken we er zelf wel wat van.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Nooit in London geweest voor O&N, maar heb daar ook niet echt geweldige verhalen over gehoord. Als het niet stormt in Edinburg heb je er Hogmanay.
Dublin is te gek! Als je er voor het eerst bent kan je je prima redden in The Temple Bar area. Daar zijn al veel leuke pubs waar bijna in elke pub live muziek is.quote:Op maandag 17 augustus 2015 01:17 schreef CoExist het volgende:
Hey hallo allemaal,
De laatste jaren vieren mijn vrouw en ik onze verjaardagen in het buitenland in een toffe stad.
Geen gedoe meer van foute zit kringetjes en vrinden bedienen van hapjes en drankjes.
Voor mijn 35e verjaring (in december) wilde ik dit jaar eigenlijk naar New York City.
Maar vorige maand heb ik net een USA rondreis gemaakt waar door ik een beetje Amerikanen-moe ben geworden.
Komt op mijn 40e wel weer.
Als hardcore U2-fan is mijn oog dus gevallen op Dublin. Voor circa 5 of 6 dagen. En eigenlijk wil dan ook ff naar Belfast om die schitterende I.R.A. grafitti te bewonderen.
Iemand tips? Do's? Don'ts?
Is het wat doen qua weer in december?
Waar woont Bono?
Alle hulp is welkom.
Kan me hier totaal niet in vinden. Ik ben er meestal niet in het weekend maar door de weeks, dat zal in de drukte zeker schelen. Vind het jammer voor je dat het tegen viel want denk dat je gewoon niet op de goede plekken bent geweest of niet op het juiste tijdstip.quote:Op maandag 17 augustus 2015 02:23 schreef Beathoven het volgende:
Persoonlijk vond ik Dublin maar moah. Ik was er in 2009 en ik had me wat meer van het uitgaansleven voorgesteld, want de rest in Dublin is vrij matig. Het centrum waar de zogenaamde typische Ierse pubs zaten was kleiner dan ik vooraf dacht en het was er stervensdruk. Veel te druk voor gezelligheid en sfeer. Ik vermoed dan ook dat de beste ierse pubs elders in 't land zitten of zelfs in 't buitenland / Nederland. M.a.w. pubs gerund door Ieren of Engelsen waar het niet massaal overloopt van de toeristen die voor de deur wachten tot anderen de tent verlaten, waar het ook wel vol is; maar waar je gewoon een gesprek kunt voeren onder 't genot van een Guinness.
Voor de rest is me maar weinig bijgebleven op een aardig cafeetje na waar we een ierse koffie hebben gedronken. Dublin kwam een beetje op me over als Antwerpen met minder sfeer, Een slecht onderhouden stad met vervuilde gebouwen. Het aantal tienerzwangerschappen was er ook erg hoog.
Belfast in Noord-Ierland beviel me beter, gek genoeg had ik daar minder van voorgesteld, maar dat is klein Londen.
Kelly's hotelquote:Op maandag 21 september 2015 21:34 schreef CoExist het volgende:
Hello Hello,
Afgelopen weekend een vliegreis (Ryanair) naar Dublin geboekt voor midden december.
Eindhoven - Dublin voor ¤ 100,-
Ben nog op zoek naar een hippe accommodatie.
Iemand tips of suggesties?
Wij zijn 35 en 27 jaar oud, pas getrouwden een tikkeltje decadent.
quote:Op maandag 21 september 2015 21:34 schreef CoExist het volgende:
een vliegreis (Ryanair)
een tikkeltje decadent.
Thnx! Ik ga kijken!quote:Op maandag 21 september 2015 22:59 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Kelly's hotel
Brooks hotel
Weet niet wat jij decadent vind maar beide mooie hotels
Hč hč!quote:
Guinness Storehouse is tof! Wel duur met 18 euro entree, maar ach. Ook ver uit het centrum overigens. Ik ben gaan lopen en dat heb ik geweten. Vooral op de terugweg dan, vanwege overduidelijke redenenquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:18 schreef DrParanoid het volgende:
14 oktober weer terug naar de stad waar ik 5 jaar gewoond heboude tradities ophalen, dozijnen oesters met whiskey en guinness, en voor het eerst de guinness storehouse eens checken
verdomd weinig toeristisch gedaan daar in die 5 jaar.
Mwah, gewoon weekend is leuker. Parade is grappig (en 9 van de 10x koud en nat), daarna is het overal te druk / te vol / te veel dronken mensen.quote:Op donderdag 24 september 2015 11:22 schreef LordLynx het volgende:
Iemand ervaring met St. Patricks Day in Dublin? Is dat de moeite waard om een keer te doen?
Veel plezier, klein beetje jaloers maar.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:23 schreef CoExist het volgende:
Yeah! Ik ben in Dublin! En het is hier tof!
Correct, zo boeiend is de stad nou ook weer niet. Paar highlights aftikken en verder.quote:Op zondag 13 december 2015 14:30 schreef sirdanilot het volgende:
Dublin lijkt me typisch zo'n stad waar je een keer een weekendje heen gaat als je een goedkoop ryan airtje vindt maar verder lijkt het me veel te koud en regenachtig.
Doe maar een keer dan.quote:Op zondag 13 december 2015 14:30 schreef sirdanilot het volgende:
Dublin lijkt me typisch zo'n stad waar je een keer een weekendje heen gaat als je een goedkoop ryan airtje vindt maar verder lijkt het me veel te koud en regenachtig.
Helemaal correctquote:Op zondag 13 december 2015 14:30 schreef sirdanilot het volgende:
Ja, daarvoor is het Ierland topic bedoeld toch?quote:Op maandag 14 december 2015 18:43 schreef PeuRac het volgende:
Dublin is wel wat leuker en mooier dan een stadje om ff in een paar dagen af te raffelen. Wel is het zo dat wanneer je alleen maar in het centrum blijft hangen, je in 3-4 dagen wel alles goed hebt gezien.
Ga je net even wat verder, dan kom je de echte schoonheid van Ierland tegen.
Je hoeft niet echt Ierland in om de schoonheid te ontdekken. Ook de directe omgeving is al onwijs mooi (bijvoorbeeld de stranden en pier bij Dublin), maar ook Howth (wat een voorstad is) of de Gardens.quote:Op maandag 14 december 2015 22:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, daarvoor is het Ierland topic bedoeld toch?
quote:Op zondag 13 december 2015 23:30 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Koud valt mee. Zachtere winter dan Nederland. Bijna nooit sneeuw. Zomers zijn daarentegen wel kouder en niet zo zonnig helaas godzijdank.
Beetje laat, maar hoe was dat dan?quote:Op zondag 14 april 2013 23:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
We hebben besloten het er gewoon op te gaan wagen
We zijn niet meer geweestquote:Op dinsdag 5 januari 2016 01:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Beetje laat, maar hoe was dat dan?
Zo teleurgesteld dat je destijds niet meer durfde te posten?
Achja..quote:Op dinsdag 5 januari 2016 07:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
We zijn niet meer geweest![]()
Maar can de zomer zitten we in juni in Ierland en een paar dagen in Dublin. Maarja is toch anders dan met oud en nieuw.
Ja op Texel. Onze hond mankeerde toen het een en ander en wilde hem niet uit logeren brengenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Achja..
Heb je toen O&N in NL gevierd?
Nouja, komende zomer dan Dublin alsnog, post dan maar het verslag hierquote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja op Texel. Onze hond mankeerde toen het een en ander en wilde hem niet uit logeren brengen
Zeker! We combineren het met een reisje Ierland en Londen dus komt helemaal goed.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nouja, komende zomer dan Dublin alsnog, post dan maar het verslag hier
Gewoon een beetje gaan, alles is wel mooi.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:26 schreef de_boswachter het volgende:
Is dit ook het algemene Ierland topic ?
Ben van plan binnenkort een week of twee naar Ierland te gaan. Wellicht dat er mensen zijn met tips qua route ?
'Gewoon een beetje gaan'. Ja daar heb ik wat aan.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:31 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon een beetje gaan, alles is wel mooi.
Ik ben net terug wat zoek je een beetje? Natuurlijk of dingen te doen enzo?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:26 schreef de_boswachter het volgende:
Is dit ook het algemene Ierland topic ?
Ben van plan binnenkort een week of twee naar Ierland te gaan. Wellicht dat er mensen zijn met tips qua route ?
mweh, de eerste keer vond ik dat ook, maar als het gevoel voor de stad een beetje groeit en je de mensen een beetje leert kennen is het wel echt heel leuk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vond Dublin best wel tegenvallen eigenlijk
Mja misschien is dat het verder wel echt een onwijs tof land.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
mweh, de eerste keer vond ik dat ook, maar als het gevoel voor de stad een beetje groeit en je de mensen een beetje leert kennen is het wel echt heel leuk.
dublin is ook leuk hoor. Vooral de kleine donkere pubjes, heeelijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja misschien is dat het verder wel echt een onwijs tof land.
Heel wat pubjes gezien daar. Hadden ook een appartement aan Fleetstreet. Wel relaxed hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
dublin is ook leuk hoor. Vooral de kleine donkere pubjes, heeelijk.
Ik ben er geweest alleen ik heb geen ervaring net zo'n Tour of ov. Wel dat het er echt zooooo druk was.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:03 schreef -Miauw- het volgende:
Ik ga in augustus naar Dublin en ik ben van plan om een tripje te maken naar de cliffs of Moher.
Weet alleen nog niet of ik dat met een tour ga doen of dat ik zelf afreis met het openbaar vervoer.
Wie of wie heeft daar ervaringen mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |