quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:37 schreef chansadres het volgende:
rare clip, heeft ook wel weer iets moois zo.. het nummer is i.i.g. heel tofquote:
ja daarom bevrijding tussen aanhalingstekens. Snap de artistieke urgentie om solo te gaan niet zo heel erg met dit albumquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:18 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Vind ik ook, overigens wel erg in de lijn met de sigur ros sound
Als je Absynthe Minded goed vind zul je de Van Jets ook wel waarderenquote:Op zondag 4 april 2010 22:19 schreef Merge het volgende:
Heb net dit topic doorgelezen in de hoop wat inspiratie op te doen om mijn mp3 te vullen met nieuwe albums voor n reis volgende week. Wel wat gevonden gelukkig. Iemand nog tips?![]()
Heb zelf niet heel veel albums van dit jaar te vermelden; Dark Dark Dark met Bright Bright Bright is niet slecht, verder heb ik alleen laat ontdekte albums van 2009Real Estate - Real Estate is een grote aanrader. Sea Wolf - White Water White Bloom, Absynthe Minded (heerljike Belgische band) en The Whitest Boy Alive met Rules.
Hopelijk is dit n beetje n binnenkomer
... haha mijn fout.. haalde er even twee door elkaar.. die vele belgische bandjes ook tegenwoordigquote:Op maandag 5 april 2010 00:07 schreef Grobbel het volgende:
Van Jets en Absynthe Minded lijken toch helemaal niet op elkaar?
Ik blijf het inderdaad erg opvallend vinden. In een interview met Zita Swoon (met Stef Kamil dus) gaf hij zelf aan dat de muziekcultuur in Nederland gewoon ook veel minder alternatief is dan in Belgie. Ze staan daar veel meer open voor buitenlandse invloeden en geexperimenteer. Nederland heeft wat dat betreft, zoals we allemaal weten, maar een suf muziekcultuurtje. Zo mainstream...quote:Op maandag 5 april 2010 10:56 schreef Merge het volgende:
Niet te vergelijken inderdaad, maar wel leuk. Bedankt voor de tip!
Toch opvallend dat er zoveel goede alternative Belgische bandjes opkomen.
Dat had een uitspraak van mij kunnen zijn van 12 jaar geleden.quote:Op maandag 5 april 2010 10:56 schreef Merge het volgende:
Toch opvallend dat er zoveel goede alternative Belgische bandjes opkomen.
Dat zou zomaar de reden kunnen zijn. Ik weet iig wel dat België, als het op indie/alternative muziek aankomt, een stuk verder is dan Nederland. Het komt vaker op de radio, tijdschriften besteden er meer aandacht aan. Een tijdschrift organiseert al jaren een zeer grote wedstrijd voor rockbands waar erg veel talent langskomt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Humo's_Rock_Rally Absynthe Minded en The Van Jets bijvoorbeeld waren de finalisten van 2004.quote:Op maandag 5 april 2010 10:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik blijf het inderdaad erg opvallend vinden. In een interview met Zita Swoon (met Stef Kamil dus) gaf hij zelf aan dat de muziekcultuur in Nederland gewoon ook veel minder alternatief is dan in Belgie. Ze staan daar veel meer open voor buitenlandse invloeden en geexperimenteer. Nederland heeft wat dat betreft, zoals we allemaal weten, maar een suf muziekcultuurtje. Zo mainstream...
Zou dat interview wel willen citeren, maar ik weet niet meer waar ik het had gelezen! Ik had het gegoogled
Yep.quote:Op maandag 5 april 2010 11:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Is dat nummer van Band of Horses nieuw?
12 jaar geleden had ik die uitspraak nooit kunnen maken, dus je loopt flink voorquote:Op maandag 5 april 2010 11:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat had een uitspraak van mij kunnen zijn van 12 jaar geleden.
Persoonlijk vind ik bands als Absynthe Minded en Van Jets overigens lang niet zo alternatief als hier wordt geschetst. Degelijk, maar niet echt heel bijzonder.
Beide. Absynthe Minded is meer 3FM/DWDD-alternatief dan echt ondergronds; beetje salon-indie. Ze treden niet voor niets op voor bijna alleen maar uitverkochte zalen de laatste tijd, grotendeels gevuld met mensen die je normaal gesproken maar weinig bij concerten ziet. Dat was mijn indruk bij hun optredens in Merleyn en Doornroosje, tenminste.quote:Op maandag 5 april 2010 11:19 schreef Merge het volgende:
[..]
12 jaar geleden had ik die uitspraak nooit kunnen maken, dus je loopt flink voor![]()
Degelijk als in mate van alternatiefheid? Of gewoon kwaliteit?
precies ja, alternatief maar toch zeker toegankelijk, zoals veel van de Belgische bandjes nu.quote:Op maandag 5 april 2010 11:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Beide. Absynthe Minded is meer 3FM/DWDD-alternatief dan echt ondergronds; beetje salon-indie. Ze treden niet voor niets op voor bijna alleen maar uitverkochte zalen de laatste tijd, grotendeels gevuld met mensen die je normaal gesproken maar weinig bij concerten ziet. Dat was mijn indruk bij hun optredens in Merleyn en Doornroosje, tenminste.
Ik mijn eigen muziek in plaats van radio, nog veel tekenender.quote:Op maandag 5 april 2010 13:50 schreef pfaf het volgende:
Tsja, ik heb nu StuBru op staan in plaats van een Nederlandse zender, ook wel tekenend.
ik gebruik eigenlijk alleen radio (Kink, KX en ja, 3FMquote:Op maandag 5 april 2010 14:02 schreef Merge het volgende:
Radio heb ik ook al tijden terug opgegeven. Al draait Kink FM nog wel eens een leuk liedje, maar zoveel bijzonders is het ook weer niet.
Gebruikt iemand hier overigens sites als 'inspiratiebron' of om muziek te luisteren? www.indierockcafe.com bijvoorbeeld is een topblog.
Ik merk wel dat ik via internet al snel n half jaar (zo niet meer) voorloop op de Nederlandse Radio. Zelfs als het om redelijk 'mainstream-populaire' bandjes als bijvoorbeeld White Lies gaat.quote:Op maandag 5 april 2010 14:05 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
ik gebruik eigenlijk alleen radio (Kink, KX en ja, 3FM) voor muzikale ontdekkingen. En FOK natuurlijk
![]()
tv-series kunnen ook een goede inspiratiebron zijn, een beetje tv-serie heeft wel wat alternatieve muziek in de scenes zitten
het is ook maar salon-indie doordat ze de extra aandacht krijgen, zegt helemaal niks over de muziek.quote:Op maandag 5 april 2010 11:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Beide. Absynthe Minded is meer 3FM/DWDD-alternatief dan echt ondergronds; beetje salon-indie. Ze treden niet voor niets op voor bijna alleen maar uitverkochte zalen de laatste tijd, grotendeels gevuld met mensen die je normaal gesproken maar weinig bij concerten ziet. Dat was mijn indruk bij hun optredens in Merleyn en Doornroosje, tenminste.
Goed, ik heb ze twee keer live gezien en heb hun laatste album in huis (en ken ze ook al een aantal jaar). Maar indie zou ik het gewoon niet noemen.quote:Op maandag 5 april 2010 15:40 schreef Beregd het volgende:
[..]
het is ook maar salon-indie doordat ze de extra aandacht krijgen, zegt helemaal niks over de muziek.
Wat dan wel? Ik ben t wel half met je eens dat Absynthe Minded geen echte indie genoemd kan worden, maar ik denk dat dat wel het dichtste in de buurt komt.quote:Op maandag 5 april 2010 15:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Goed, ik heb ze twee keer live gezien en heb hun laatste album in huis (en ken ze ook al een aantal jaar). Maar indie zou ik het gewoon niet noemen.
Erg goed inderdaad.quote:
Gotan Project? Dat kwam ik net toevallig tegen in winamp, moest gelijk hieraan denken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:27 schreef EarthCry het volgende:
Iemand tips wat betreft bandjes/artiesten/albums met spaanse invloeden?
Die heb ik ook echt veel geluisterdquote:Op woensdag 7 april 2010 12:23 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Erg goed inderdaad.
Luister de laatste veel naar Astro Coast van Surfer Blood. Geweldige plaat, zeker nu het weer ook weer wat mooier begint te worden. Je kan wel goed horen dat de heren duidelijk naar The Shins hebben geluisterd.
Vind hem ook heel fijn, mooie afwisseling ook qua zang. Mijn favoriete album van dit jaar tot nu toe, althans ik heb die het meest gedraaid.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:00 schreef Maisnon het volgende:
Dat nieuwe album van Angus & Julia Stone wordt wel heel goed ontvangen overal
Echt hé.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:54 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Die heb ik ook echt veel geluisterdleuk album, altijd mee blèren met Swim haha
Ik vond het eerste album prima, maar z'n nieuwste is gewoon een herhalingsoefening waarop-ie nóg meer op Bob Dylan is gaan lijken. Ook opeens een piano-liedje na alleen maar gitaarnummers, waar hebben we dat toch eerder gezien...quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:41 schreef Norrage het volgende:
Ik vind dat Tallest Man on Earth zo verschrikkelijk....zo'n nep Bob Dylan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |