quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:37 schreef chansadres het volgende:
rare clip, heeft ook wel weer iets moois zo.. het nummer is i.i.g. heel tofquote:
ja daarom bevrijding tussen aanhalingstekens. Snap de artistieke urgentie om solo te gaan niet zo heel erg met dit albumquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:18 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Vind ik ook, overigens wel erg in de lijn met de sigur ros sound
Als je Absynthe Minded goed vind zul je de Van Jets ook wel waarderenquote:Op zondag 4 april 2010 22:19 schreef Merge het volgende:
Heb net dit topic doorgelezen in de hoop wat inspiratie op te doen om mijn mp3 te vullen met nieuwe albums voor n reis volgende week. Wel wat gevonden gelukkig. Iemand nog tips?![]()
Heb zelf niet heel veel albums van dit jaar te vermelden; Dark Dark Dark met Bright Bright Bright is niet slecht, verder heb ik alleen laat ontdekte albums van 2009Real Estate - Real Estate is een grote aanrader. Sea Wolf - White Water White Bloom, Absynthe Minded (heerljike Belgische band) en The Whitest Boy Alive met Rules.
Hopelijk is dit n beetje n binnenkomer
... haha mijn fout.. haalde er even twee door elkaar.. die vele belgische bandjes ook tegenwoordigquote:Op maandag 5 april 2010 00:07 schreef Grobbel het volgende:
Van Jets en Absynthe Minded lijken toch helemaal niet op elkaar?
Ik blijf het inderdaad erg opvallend vinden. In een interview met Zita Swoon (met Stef Kamil dus) gaf hij zelf aan dat de muziekcultuur in Nederland gewoon ook veel minder alternatief is dan in Belgie. Ze staan daar veel meer open voor buitenlandse invloeden en geexperimenteer. Nederland heeft wat dat betreft, zoals we allemaal weten, maar een suf muziekcultuurtje. Zo mainstream...quote:Op maandag 5 april 2010 10:56 schreef Merge het volgende:
Niet te vergelijken inderdaad, maar wel leuk. Bedankt voor de tip!
Toch opvallend dat er zoveel goede alternative Belgische bandjes opkomen.
Dat had een uitspraak van mij kunnen zijn van 12 jaar geleden.quote:Op maandag 5 april 2010 10:56 schreef Merge het volgende:
Toch opvallend dat er zoveel goede alternative Belgische bandjes opkomen.
Dat zou zomaar de reden kunnen zijn. Ik weet iig wel dat België, als het op indie/alternative muziek aankomt, een stuk verder is dan Nederland. Het komt vaker op de radio, tijdschriften besteden er meer aandacht aan. Een tijdschrift organiseert al jaren een zeer grote wedstrijd voor rockbands waar erg veel talent langskomt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Humo's_Rock_Rally Absynthe Minded en The Van Jets bijvoorbeeld waren de finalisten van 2004.quote:Op maandag 5 april 2010 10:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik blijf het inderdaad erg opvallend vinden. In een interview met Zita Swoon (met Stef Kamil dus) gaf hij zelf aan dat de muziekcultuur in Nederland gewoon ook veel minder alternatief is dan in Belgie. Ze staan daar veel meer open voor buitenlandse invloeden en geexperimenteer. Nederland heeft wat dat betreft, zoals we allemaal weten, maar een suf muziekcultuurtje. Zo mainstream...
Zou dat interview wel willen citeren, maar ik weet niet meer waar ik het had gelezen! Ik had het gegoogled
Yep.quote:Op maandag 5 april 2010 11:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Is dat nummer van Band of Horses nieuw?
12 jaar geleden had ik die uitspraak nooit kunnen maken, dus je loopt flink voorquote:Op maandag 5 april 2010 11:08 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat had een uitspraak van mij kunnen zijn van 12 jaar geleden.
Persoonlijk vind ik bands als Absynthe Minded en Van Jets overigens lang niet zo alternatief als hier wordt geschetst. Degelijk, maar niet echt heel bijzonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |