abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 12:50:04 #176
17979 MissMSX
Knightmare
pi_79165107
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:34 schreef alpeko het volgende:

[..]

Alles heeft zijn nadelen, niets is perfect. Eens. Maar dan moet ik me aansluiten bij MissMSX... waarom zou dit dan het minst slechte systeem zijn? Hoeveel geld gaan die containers kosten en welk probleem denk je dat het gaat oplossen en gaat dat geld besparen? Ik kan me herinneren dat in brief destijds eigenlijk alleen werd aangehaald dat het mooier oogt en dat ze sneller geleegd worden. Ik kan beide argumenten al genadeloos onderuit halen want de groene en papiercontainers blijven, dus in welk opzicht oog dit nu mooier? En sneller geleegd? Die wijkcontainer hier is zelden vol. En goedkoper zal het qua legen denk ik ook niet worden, nu komen ze 1x per week die wijkcontainer legen, straks is de container veel kleiner dus kunnen ze zeker 2-3 per week komen.

Ik vraag me echt af met welke argumenten de raad is overgehaald om voor die ondergrondse containers te stemmen. Ik mis een kritische blik. Natuurlijk kom je met alleen nee-knikkers er ook niet. Maar zodra er iets moois wordt gepresenteerd (denk ook aan de OV chipkaart) zegt men kwijlend ja zonder te kijken naar welk probleem het nu oplost en welke problemen er bij komen. Kan niet anders dan dit het gevolg is van het feit dat men niet het eigen geld uitgeeft.

Mijn tegenvoorstel zou geweest zijn: eerst de burger maar eens opvoeden en de overtreders aanpakken.
Mijn voorstel zou zijn om eerst goed uit te zoeken waarom mensen hun afval 'dumpen'. Stel bijvoorbeeld dat de gemeente besluit om het afval nog maar 1 keer per maand op te halen i.p.v. 1 keer per week. Dan kun je er donder op zeggen dat mensen hun afval toch ergens neer gaan zetten anders dan in hun voortuin of gang, denk je niet? Het 'dumpen' van het afval is het probleem niet, er zit meer achter. Zolang je niet weet wat dat is kun je het probleem niet echt oplossen. Niet met middelen en niet met strengere handhaving.

Nog een voorbeeld: (alleen) in het najaar zat bij mij in de wijkcontainer de groene bak altijd helemaal vol. Typisch, want de flats waar de containers voor bedoeld waren hebben niet eens een tuin en een balkon levert echt niet zoveel groenafval. Logischerwijs zijn het dan de bewonders van de huizen naast de flats geweest die hun groenafval in de flatcontainers hebben gedaan. Dan kun je zeggen: fikse boete voor die mensen. Maar je kunt ook besluiten om in het najaar vaker het groenafval op te halen. De mensen hebben namelijk de behoefte hun groenafval snel en makkelijk kwijt te raken, maar de gemeente biedt die mogelijkheid niet, dus gaan ze op zoek naar andere oplossingen. Dat zou ik geen 'dumpen' noemen. Het is een mismatch tussen vraag en aanbod.
quote:
Investeer in FTE's i.p.v. dure technische middelen die mogelijk de problemen alleen maar gaan verergeren. Je kunt de parkeerwachters van Walburg namelijk heel eenvoudig weghalen. Schaf enkele slagbomen aan bij de in-/uitgangen van Walburg en een nieuw kaartjessysteem, dan heb je geen controleurs meer nodig (behalve dan in de gebieden net buiten Walburg). Wel of niet betaald... dat is namelijk prima met automatisering op te lossen. Het dumpen van afval niet (ja met camera's maar dat moet je niet willen). Bovendien ben je zo ook af van het probleem dat men de parkeerkaartjes kan doorgeven.
Wat is precies het probleem met het doorgeven van parkeerkaartjes?
quote:
Voor de straten buiten het winkelcentrum zou je natuurlijk ook nog met vergunningen kunnen gaan werken of daar parkeren wel vrij geven maar dat is wellicht niet ideaal voor de bewoners aldaar.
Ik heb me altijd verbaasd over het invoeren van betaald parkeren bij het winkelcentrum. Wat was daar exact het probleem? Stonden er mensen uit de buurt geparkeerd die parkeerplekken voor bezoekers bezet hielden? Stonden bezoekers te lang geparkeerd zodat ze plekken voor andere bezoekers bezet hielden? Of een ander 'probleem'?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_79168736
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:50 schreef MissMSX het volgende:
Mijn voorstel zou zijn om eerst goed uit te zoeken waarom mensen hun afval 'dumpen'

Absoluut, voor mijn wijk kan ik daar echter al antwoord op geven. De container zit zelden vol, hooguit rond de feestdagen. Het gaat vrijwel altijd om grofvuil dat niet door de containeropening gaat (meubels, matrassen, je kunt het zo gek niet bedenken). Kortom men is te beroerd om een afspraak te maken met Netwerk ondanks dat dit gratis is of men weet niet dat dit kan. Mijn voorstel naar de gemeente was dan ook stuur een informerende brief waarin nog eens wordt uitgelegd hoe met grofvuil om te gaan en bestraf dan de mensen die nog altijd te bedonderd zijn om met netwerk te bellen of online een afspraak te maken. De gemeente is van plan om dit met stickers kenbaar te gaan maken, maar vooralsnog liggen die stickers kennelijk al weer maanden te verstoffen op kantoor.
quote:
Wat is precies het probleem met het doorgeven van parkeerkaartjes?
Wat mij betreft is dat geen probleem maar de gemeente loopt zo inkomsten mis natuurlijk.
quote:
Ik heb me altijd verbaasd over het invoeren van betaald parkeren bij het winkelcentrum. Wat was daar exact het probleem?
Zie bovenstaande. Ik denk puur een kwestie om inkomsten te genereren. Ik ben daar overigens niet op tegen. De maatregel zorgt er bij mij voor dat ik vaak kies om met de fiets te gaan. Als ik wel met de auto ga dan valt ie natuurlijk nog wel gratis te parkeren aangezien dat ene automaat volgens mij nog altijd te vroeg het kaartje print
  maandag 15 maart 2010 @ 14:42:45 #178
17979 MissMSX
Knightmare
pi_79169327
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:26 schreef alpeko het volgende:

[..]

Absoluut, voor mijn wijk kan ik daar echter al antwoord op geven. De container zit zelden vol, hooguit rond de feestdagen. Het gaat vrijwel altijd om grofvuil dat niet door de containeropening gaat (meubels, matrassen, je kunt het zo gek niet bedenken). Kortom men is te beroerd om een afspraak te maken met Netwerk ondanks dat dit gratis is of men weet niet dat dit kan. Mijn voorstel naar de gemeente was dan ook stuur een informerende brief waarin nog eens wordt uitgelegd hoe met grofvuil om te gaan en bestraf dan de mensen die nog altijd te bedonderd zijn om met netwerk te bellen of online een afspraak te maken. De gemeente is van plan om dit met stickers kenbaar te gaan maken, maar vooralsnog liggen die stickers kennelijk al weer maanden te verstoffen op kantoor.
[..]
Ik denk inderdaad dat veel mensen het gewoonweg niet weten, maar het zou interessant zijn eens te onderzoeken of dat ook echt zo is. Nu worden er stickers gemaakt terwijl dat misschien de oplossing helemaal niet is. Ik blijf erbij: zoek nou eerst eens uit wat het onderliggende probleem is.

Waarom niet elke maand een grofvuilophaaldag zoals vroeger? Omdat het te duur is? Kan zijn, maar is het echt duurder dan handhaving? Kan zijn hoor, maar is dat onderzocht?
quote:
Wat mij betreft is dat geen probleem maar de gemeente loopt zo inkomsten mis natuurlijk.
[..]

Zie bovenstaande. Ik denk puur een kwestie om inkomsten te genereren. Ik ben daar overigens niet op tegen. De maatregel zorgt er bij mij voor dat ik vaak kies om met de fiets te gaan. Als ik wel met de auto ga dan valt ie natuurlijk nog wel gratis te parkeren aangezien dat ene automaat volgens mij nog altijd te vroeg het kaartje print
Hehheh, ik wilde het niet zeggen
Ben het met je eens hoor, maar jij noemde het zo. parkeerkaartjes doorgeven is natuurlijk absoluut geen probleem.

Ik vind het misselijkmakende dat de gemeente allerlei problemen verzint die er niet zijn, om zo geld in het laatje te brengen. En als er al wel een probleem is wordt meestal de oplossing gekozen die als leuk randverschijnsel geld in het laatje brengt, terwijl het wellicht ook ander opgelost kan worden. En met dat betaald parkeren invoeren wisten ze natuurlijk vooraf al dat er een leuke spin-off zou komen die nog meer geld in het laatje brengt: het nu wel echte parkeerprobleem verschuift natuurlijk naar de omliggende wijken. De burger wordt totaal niet serieus genomen. En het dan maar gek vinden dat de burger geen vertrouwen heeft in de politiek.

Overigens is een parkeerprobleem ook zo'n leuke dooddoener. Want het woord op zich zegt natuurlijk niets. Er kunnen verschillende onderliggende redenen zijn waar betaald parkeren invoeren niet de oplossing voor is.
50.000 O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:32:58 #179
17979 MissMSX
Knightmare
pi_79505952
Dan maar eens wat heel anders

Die huizen aan de Koninginneweg, bij het station. Gaan die tegen de vlakte ofzo? Er staan er zoveel leeg.
50.000 O+
pi_79506473
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:32 schreef MissMSX het volgende:
Dan maar eens wat heel anders

Die huizen aan de Koninginneweg, bij het station. Gaan die tegen de vlakte ofzo? Er staan er zoveel leeg.
Ja, die staan op de lijst om gesloopt te gaan worden. Een paar jaar geleden werden die al aangeboden bij de woningbouw met de opmerking dat ze binnen een paar jaar gesloopt zouden worden.... misschien is dat moment nu bijna daar??
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:47:00 #181
17979 MissMSX
Knightmare
pi_79506581
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:44 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Ja, die staan op de lijst om gesloopt te gaan worden. Een paar jaar geleden werden die al aangeboden bij de woningbouw met de opmerking dat ze binnen een paar jaar gesloopt zouden worden.... misschien is dat moment nu bijna daar??
Benieuwd wat voor gedrochten ze ervoor in de plaats neer gaan zetten
50.000 O+
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:34:08 #182
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_79514868
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:47 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Benieuwd wat voor gedrochten ze ervoor in de plaats neer gaan zetten
Voor zover ik weet word er plaats gemaakt voor de HOVD, maar of dat nog doorgaat? En ik heb ook geen idee wat voor huizen er terug moeten komen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:49:38 #183
67725 Dulk
Taweret
pi_79515418
er komt toch een busbaan bij? of bedoel je dat met HOVD?
namaste
pi_79515483
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:49 schreef Dulk het volgende:
Volgens mij is dat hetzelfde.... stond voor iets van hoogwaardig openbaar vervoer drechtsteden of iets anders ambtelijks...
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:19:03 #185
152789 karr-1
pi_79520029
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:49 schreef Dulk het volgende:
Dat is wat ik bedoel. Hoogwaardig Openbaar Vervoer Drechtsteden. Maar nu met de nieuwe collegeonderhandelingen word dit wel heroverwogen. Wat heeft het voor zin om een bus te laten rijden als er geen mens in zit?
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:25:56 #186
17979 MissMSX
Knightmare
pi_79520215
Ik zag dat er zelfs een bus naar Slikkerveer rijdt vanuit Zwijndrecht. Wat is het nut daarvan?
50.000 O+
pi_79521189
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:25 schreef MissMSX het volgende:
Ik zag dat er zelfs een bus naar Slikkerveer rijdt vanuit Zwijndrecht. Wat is het nut daarvan?
Van Slikkerveer naar Zwijndrecht kan ik nog begrijpen, andersom niet
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:03:18 #188
17979 MissMSX
Knightmare
pi_79532300
50.000 O+
pi_81429697
*SCHOP*

Wat ik me altijd afvroeg is waarom dit stuk weg er ligt:
link op google maps

Wat heeft dit stuk weg rechts nu voor nut?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:07:58 #190
67725 Dulk
Taweret
pi_81429994
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:02 schreef geelkuikentje het volgende:
*SCHOP*

Wat ik me altijd afvroeg is waarom dit stuk weg er ligt:
link op google maps

Wat heeft dit stuk weg rechts nu voor nut?
dat is voor vrachtwagens. Via dat stukje weg kunnen ze makkelijker op de weg komen waar de gamma ook ligt.
namaste
pi_81430206
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:07 schreef Dulk het volgende:

[..]

dat is voor vrachtwagens. Via dat stukje weg kunnen ze makkelijker op de weg komen waar de gamma ook ligt.
Klinkt eigenlijk wel logisch, bedankt
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:32:53 #192
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_81431218
is er al wat bekend over de ondergrondse containers??
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
  maandag 17 mei 2010 @ 09:34:04 #193
152789 karr-1
pi_81524038
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:32 schreef rollator_GSI het volgende:
is er al wat bekend over de ondergrondse containers??
Niet dat ik weet
pi_81864122
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niet dat ik weet
Wel hoor, lijkt me dat jij daar toch ook iets van moet weten? Gelukkig maakt het dus weinig op op wie je stemt. In Nederhoven is het hele verhaal van de baan. En er zullen ook nog wel andere wijken zijn waar men 800.000 op probeert te besparen. Wel gaat de gemeente op een plek in Zwijndrecht waar men al wel met ondergrondse containers werkt, deze vervangen voor nieuwere.

De gemeente Zwijndrecht laat zich weer van haar sterkste kant zien. Eerst flink uitpakken en vervolgens er achter komen dat het niet betaalbaar is. Waardoor er straks in Zwijndrecht deels met (grijze) rolcontainers gewerkt gaat worden en deels met de ondergrondse. Erg handig inderdaad. Blaas dan dat hele plan gewoon af en begin de plannen met een goede begroting dat had na het Walburgdrama (verbouw plannen winkelcentrum die veel te duur bleken) nieuw gezichtsverlies gescheeld.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:53:40 #195
152789 karr-1
pi_81864321
Ik heb ook niet gezegd dat ik er niets van weet, ik zeg alleen dat er geen nieuwe informatie is. en die is er ook niet. De mislukking is niet aan mij te verwijten.
pi_81873457
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 11:53 schreef karr-1 het volgende:
De mislukking is niet aan mij te verwijten.
Nee die komt op het conto van het vorige college.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:54:28 #197
152789 karr-1
pi_81873473
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:54 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee die komt op het conto van het vorige college.
Precies.
  woensdag 26 mei 2010 @ 21:42:40 #198
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_81942976
eigenlijk raar

als jij als werknemer de fout in gaat kan je dat een schorsing of ontslag opleveren.

maar in de politiek,lees ambtenarij,bestuur e.d. schuift het lekker door naar een ander.
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
  donderdag 27 mei 2010 @ 06:41:43 #199
152789 karr-1
pi_81955449
Een wethouder etc kan ook wel degelijk ontslagen worden, maar pas als de meerderheid van de gemeenteraad geen vertrouwen meer heeft in hem/haar. De wethouder in dit geval, Arie Dost, heeft meerdere malen op het punt gestaan, maar een meerderheid werd nooit gehaald.
pi_81956350
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 06:41 schreef karr-1 het volgende:
Een wethouder etc kan ook wel degelijk ontslagen worden, maar pas als de meerderheid van de gemeenteraad geen vertrouwen meer heeft in hem/haar. De wethouder in dit geval, Arie Dost, heeft meerdere malen op het punt gestaan, maar een meerderheid werd nooit gehaald.
Op zich logisch omdat de meerderheid van de raad wordt gevormd door partijen die in het college zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')