ja nogal!quote:Op maandag 1 maart 2010 22:23 schreef rollator_GSI het volgende:
[..]
dat zachte water is een pluspunt inderdaad
Om die reden heb ik het volkomen gehad met de mensen die er nu zitten. Volgens mij loopt mijn klacht bij de gemeente al bijna 2 jaar (inclusief een gesprek met de burgemeester). De verantwoordelijk wethouder houdt zich lekker afzijdig (nooit iets van hem gehoord, te druk met zinloos drukwerk met smiley's e.d.) en morgen of woensdag gaat de gemeente eindelijk één van haar actiepunten in daden omzetten.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef rollator_GSI het volgende:
het hele jaar zie je ze niet en nu opeens de aandacht trekken.
Probleem is dat het anno nu broodpolitici zijn i.p.v. mensen die echt ergens voor staan.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om die reden heb ik het volkomen gehad met de mensen die er nu zitten. Volgens mij loopt mijn klacht bij de gemeente al bijna 2 jaar (inclusief een gesprek met de burgemeester). De verantwoordelijk wethouder houdt zich lekker afzijdig (nooit iets van hem gehoord, te druk met zinloos drukwerk met smiley's e.d.) en morgen of woensdag gaat de gemeente eindelijk één van haar actiepunten in daden omzetten.![]()
Klopt ik heb ook nooit beweerd dat het systeem perfect is, je moet er alleen mee omgaanquote:Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kortom we zijn hier getuige van het feit dat iemand die onderdeel is van het democratische systeem datzelfde systeem zojuist dood heeft verklaard.
En dat waren waarschijnlijk verkiezingspunten? Het gaat mij er meer om dat er iets wordt gedaan met input van burgers die na de verkiezingen binnenkomt. Het lijkt wel alsof ze daar weinig trek in hebben. Ja zodra de verkiezingen er aan komen, dan wordt men wakker.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:19 schreef karr-1 het volgende:
Over de afgelopen periode kan ik alleen het zachte water en de supermarkt in Nederhoven als voorbeeld noemen van zaken die bereikt zijn.
Plus dat slecht functioneren niet wordt afgestraft. Alleen in de politiek kun je hopeloos falen en daarna gewoon weer naar voren geschoven worden.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:34 schreef Aarsjeuk het volgende:
[..]
Probleem is dat het anno nu broodpolitici zijn i.p.v. mensen die echt ergens voor staan.
Zo zou het wel moeten werken. Maar als je je er zo snel bij neerlegt dat het zo niet werkt, dan zal dat ook zo blijven natuurlijk.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:39 schreef karr-1 het volgende:
Vrijwel alle partijen hebben openbare vergaderingen waar je gewoon naar toe kunt gaan en je zegje kunt doen. Het is alleen een illusie om te denken dat je probleem dan wel even opgelost gaat worden, zo werkt het niet.
Wij ztten op één lijnquote:Op maandag 1 maart 2010 22:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Plus dat slecht functioneren niet wordt afgestraft. Alleen in de politiek kun je hopeloos falen en daarna gewoon weer naar voren geschoven worden.
Als elk individueel probleem meteen opgelost zou worden, zou het een rommeltje worden. De een heeft last van een boom in de straat, de ander vind hem geweldig. En zovoort.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zo zou het wel moeten werken. Maar als je je er zo snel bij neerlegt dat het zo niet werkt, dan zal dat ook zo blijven natuurlijk.
Ik heb het over niet-arbitraire/non-individuele problemen. Die zijn er ook hoor. Of is er veel weerstand vanuit de burger gekomen nu we het harde water kwijt zijn?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als elk individueel probleem meteen opgelost zou worden, zou het een rommeltje worden. De een heeft last van een boom in de straat, de ander vind hem geweldig. En zovoort.
Blijf ademhalen, blijf ademhalen. Ik val je niet aan hoor, ik geef alleen mijn eigen mening. We zijn het niet met elkaar eens dat is duidelijk. Let's agree to disagree.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb het over niet-arbitraire/non-individuele problemen. Die zijn er ook hoor. Of is er veel weerstand vanuit de burger gekomen nu we het harde water kwijt zijn?
Voorbeelden kun je zo krijgen hoor, maar ja... daar is geen interesse in. De partijen geven liever pennen, soep of plantjes weg i.p.v. dat ze zeggen: "Meneer/mevrouw, wij vinden het zonde en onzin om dingetjes weg te geven omdat wij veel liever iets van u krijgen, namelijk uw mening om daar vervolgens de komende 4 jaar wat mee te doen".
Volgens mij wil eenieder eerlijke politiek en niet dat zielige gebedel om stemmen, daar win je echt geen vertrouwen mee. Maar blijf er vooral zelf in geloven. Vind die blanco stem maar zonde, maar volgens mij is mijn weloverwogen blanco stem een stuk eerlijker en meer waard dan de stem op AB omdat het plantje het zo leuk doet in de vensterbank. Dat plantje zal waarschijnlijk langer leven dan de illusie dat AB (of iedere willekeurige andere lokale partij) luistert naar de burger.
We zijn het juist wel eens... alleen jij legt je neer bij het feit dat het kennelijk zo werkt. AB verschilt zo op geen enkele wijze van de partijen die er al zijn. Als je durft te stellen dat je goed bezig bent door stemmen te winnen door dingen uit te delen, dan neem je de kiezer bij voorbaat al niet serieus meer.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Blijf ademhalen, blijf ademhalen. Ik val je niet aan hoor, ik geef alleen mijn eigen mening. We zijn het niet met elkaar eens dat is duidelijk. Let's agree to disagree.
Point taken, ik kan niet anders dan je gelijk geven. Ik hoorde laatst een verhaal van Maurice de Hond die vertelde dat lokale partijen altijd onderscheidend zijn, tot het moment dat ze meedraaien in de politiek. Dan zijn ze ineens niet meer te onderscheiden van de rest. En daar ben ik het volledig mee eens, maar ik alleen heb geen idee hoe het anders zou moeten. Dat het anders moet ben ik het volledig mee eens.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
We zijn het juist wel eens... alleen jij legt je neer bij het feit dat het kennelijk zo werkt. AB verschilt zo op geen enkele wijze van de partijen die er al zijn. Als je durft te stellen dat je goed bezig bent door stemmen te winnen door dingen uit te delen, dan neem je de kiezer bij voorbaat al niet serieus meer.
Omdat een gemeenteraad natuurlijk maar op een klein gebied opereert zullen de programma's altijd veel op elkaar lijken daar ontkom je bijna niet aan. Voor zover dat kan probeert AB anders te zijn, maar ik geef meteen toe dat dat lang niet altijd lukt en zeer zeker beter kan en moet.quote:Aloe Vera heeft volkomen gelijk dat de partijprogramma's inhoudelijk weinig verschillen waardoor ook deze gemeenteraadsverkiezingen weer nergens over gaan. Wie er ook wint, het opkomstpercentage toont woensdag (en al tijden) aan dat er geen winnaars zijn. Hoe zou dat nu komen? Stel eens vragen, probeer eens anders te zijn, dan heeft een lokale partij meerwaarde.
Zie je wel dat we het eens zijnquote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:57 schreef karr-1 het volgende:
Point taken, ik kan niet anders dan je gelijk geven. Ik hoorde laatst een verhaal van Maurice de Hond die vertelde dat lokale partijen altijd onderscheidend zijn, tot het moment dat ze meedraaien in de politiek. Dan zijn ze ineens niet meer te onderscheiden van de rest. En daar ben ik het volledig mee eens, maar ik alleen heb geen idee hoe het anders zou moeten. Dat het anders moet ben ik het volledig mee eens.
En ook daar ben ik het geheel mee eens.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zie je wel dat we het eens zijnIk bleef ook gewoon ademen hoor... ik chargeer e.e.a. bewust natuurlijk
![]()
Landelijk is het volgens mij niet anders. Ook de PVV zal straks gewoon worden als de partijen waartegen Wilders ageert. Ha ha, Wilders aGeert.
Om dat te veranderen moet je een partij oprichten die als doel heeft om het systeem te veranderen om daarna zichzelf weer op te heffen. Bovendien zal je dan de absolute meerderheid moeten hebben, wil je deze verandering langs democratische weg bereiken.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |