abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 maart 2010 @ 22:25:10 #101
67725 Dulk
Taweret
pi_78614393
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:23 schreef rollator_GSI het volgende:

[..]

dat zachte water is een pluspunt inderdaad
ja nogal!
namaste
pi_78614428
"Het zachte water" is financieel aantrekkelijker dan het opwaarderen van de huidige drinkwaterzuivering.
Eerder dus een centenkwestie dan een knieval richting kiezers.

Wel tof trouwens dat jullie blij zijn met dat zachte water
Mjah, dat is niet wat je moeder vannacht zei.
pi_78614598
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef rollator_GSI het volgende:
het hele jaar zie je ze niet en nu opeens de aandacht trekken.
Om die reden heb ik het volkomen gehad met de mensen die er nu zitten. Volgens mij loopt mijn klacht bij de gemeente al bijna 2 jaar (inclusief een gesprek met de burgemeester). De verantwoordelijk wethouder houdt zich lekker afzijdig (nooit iets van hem gehoord, te druk met zinloos drukwerk met smiley's e.d.) en morgen of woensdag gaat de gemeente eindelijk één van haar actiepunten in daden omzetten.
pi_78614998
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:28 schreef alpeko het volgende:

[..]

Om die reden heb ik het volkomen gehad met de mensen die er nu zitten. Volgens mij loopt mijn klacht bij de gemeente al bijna 2 jaar (inclusief een gesprek met de burgemeester). De verantwoordelijk wethouder houdt zich lekker afzijdig (nooit iets van hem gehoord, te druk met zinloos drukwerk met smiley's e.d.) en morgen of woensdag gaat de gemeente eindelijk één van haar actiepunten in daden omzetten.
Probleem is dat het anno nu broodpolitici zijn i.p.v. mensen die echt ergens voor staan.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:38:08 #105
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78615223
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:22 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kortom we zijn hier getuige van het feit dat iemand die onderdeel is van het democratische systeem datzelfde systeem zojuist dood heeft verklaard.
Klopt ik heb ook nooit beweerd dat het systeem perfect is, je moet er alleen mee omgaan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_78615265
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:19 schreef karr-1 het volgende:
Over de afgelopen periode kan ik alleen het zachte water en de supermarkt in Nederhoven als voorbeeld noemen van zaken die bereikt zijn.
En dat waren waarschijnlijk verkiezingspunten? Het gaat mij er meer om dat er iets wordt gedaan met input van burgers die na de verkiezingen binnenkomt. Het lijkt wel alsof ze daar weinig trek in hebben. Ja zodra de verkiezingen er aan komen, dan wordt men wakker.

Je moet daarom naar een systeem toe zonder partijen maar met personen uit het bedrijfsleven die na die 4 jaar niet herkozen kunnen worden.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:39:51 #107
152789 karr-1
pi_78615358
Vrijwel alle partijen hebben openbare vergaderingen waar je gewoon naar toe kunt gaan en je zegje kunt doen. Het is alleen een illusie om te denken dat je probleem dan wel even opgelost gaat worden, zo werkt het niet.
pi_78615498
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:34 schreef Aarsjeuk het volgende:

[..]

Probleem is dat het anno nu broodpolitici zijn i.p.v. mensen die echt ergens voor staan.
Plus dat slecht functioneren niet wordt afgestraft. Alleen in de politiek kun je hopeloos falen en daarna gewoon weer naar voren geschoven worden.
pi_78615593
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:39 schreef karr-1 het volgende:
Vrijwel alle partijen hebben openbare vergaderingen waar je gewoon naar toe kunt gaan en je zegje kunt doen. Het is alleen een illusie om te denken dat je probleem dan wel even opgelost gaat worden, zo werkt het niet.
Zo zou het wel moeten werken. Maar als je je er zo snel bij neerlegt dat het zo niet werkt, dan zal dat ook zo blijven natuurlijk.
pi_78615722
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

Plus dat slecht functioneren niet wordt afgestraft. Alleen in de politiek kun je hopeloos falen en daarna gewoon weer naar voren geschoven worden.
Wij ztten op één lijn
pi_78615778
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:44 schreef Aarsjeuk het volgende:

[..]

Wij ztten op één lijn
Zullen we een partij oprichten?

Genoeg geluld voor deze avond. Morgen weer aan het werk.
pi_78618670
Ik heb alle partijprogramma's eens gelezen. Eerst van mijn leven. 90% van de standpunten zijn hetzelfde, zeker d66 en de cu/sgp lijken op elkaar, buiten het feit dat cu/sgp vervoer naar scholen met specifieke geloofsovertuigingen wil gaan subsidieren . En het feit dat ik nooit op een partij gebaseerd op geloofsovertuiging zou stemmen. GL wil de uitstek houden, is wat mij betreft niet nodig, net zoals 5 biebs ofzo.... AB is echt te pouplistisch naar mijn smaak, pvda te uitkeringsbeschermend, vvd out of the question.... wordt dus d66.

Ik vind het trouwens ook apart dat er toch een heel aantal partijen zijn waarbij niemand uit HJD op de kandidatenlijst staat. Ook bijzonder weinig punten over Heerjansdam in de programma's, lekker dan.
pi_78622153
Algemeen Belang Zwijndrecht was overigens vorige week dinsdag nog te gast bij het programma 'INFORMATOS' op ATOS Radio.

je kunt het eventueel hier terugbeluisteren:

http://atosrtv.nl/Uitzending-gemist.html
en kies dan: dinsdag 23 februari -> 19:00 Informatos
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:11:23 #114
152789 karr-1
pi_78623435
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zo zou het wel moeten werken. Maar als je je er zo snel bij neerlegt dat het zo niet werkt, dan zal dat ook zo blijven natuurlijk.
Als elk individueel probleem meteen opgelost zou worden, zou het een rommeltje worden. De een heeft last van een boom in de straat, de ander vind hem geweldig. En zovoort.
pi_78624479
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als elk individueel probleem meteen opgelost zou worden, zou het een rommeltje worden. De een heeft last van een boom in de straat, de ander vind hem geweldig. En zovoort.
Ik heb het over niet-arbitraire/non-individuele problemen. Die zijn er ook hoor. Of is er veel weerstand vanuit de burger gekomen nu we het harde water kwijt zijn?

Voorbeelden kun je zo krijgen hoor, maar ja... daar is geen interesse in. De partijen geven liever pennen, soep of plantjes weg i.p.v. dat ze zeggen: "Meneer/mevrouw, wij vinden het zonde en onzin om dingetjes weg te geven omdat wij veel liever iets van u krijgen, namelijk uw mening om daar vervolgens de komende 4 jaar wat mee te doen".

Volgens mij wil eenieder eerlijke politiek en niet dat zielige gebedel om stemmen, daar win je echt geen vertrouwen mee. Maar blijf er vooral zelf in geloven. Vind die blanco stem maar zonde, maar volgens mij is mijn weloverwogen blanco stem een stuk eerlijker en meer waard dan de stem op AB omdat het plantje het zo leuk doet in de vensterbank. Dat plantje zal waarschijnlijk langer leven dan de illusie dat AB (of iedere willekeurige andere lokale partij) luistert naar de burger.

[ Bericht 9% gewijzigd door alpeko op 02-03-2010 09:33:03 ]
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:42:40 #116
152789 karr-1
pi_78624935
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik heb het over niet-arbitraire/non-individuele problemen. Die zijn er ook hoor. Of is er veel weerstand vanuit de burger gekomen nu we het harde water kwijt zijn?

Voorbeelden kun je zo krijgen hoor, maar ja... daar is geen interesse in. De partijen geven liever pennen, soep of plantjes weg i.p.v. dat ze zeggen: "Meneer/mevrouw, wij vinden het zonde en onzin om dingetjes weg te geven omdat wij veel liever iets van u krijgen, namelijk uw mening om daar vervolgens de komende 4 jaar wat mee te doen".

Volgens mij wil eenieder eerlijke politiek en niet dat zielige gebedel om stemmen, daar win je echt geen vertrouwen mee. Maar blijf er vooral zelf in geloven. Vind die blanco stem maar zonde, maar volgens mij is mijn weloverwogen blanco stem een stuk eerlijker en meer waard dan de stem op AB omdat het plantje het zo leuk doet in de vensterbank. Dat plantje zal waarschijnlijk langer leven dan de illusie dat AB (of iedere willekeurige andere lokale partij) luistert naar de burger.
Blijf ademhalen, blijf ademhalen. Ik val je niet aan hoor, ik geef alleen mijn eigen mening. We zijn het niet met elkaar eens dat is duidelijk. Let's agree to disagree.
pi_78626636
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Blijf ademhalen, blijf ademhalen. Ik val je niet aan hoor, ik geef alleen mijn eigen mening. We zijn het niet met elkaar eens dat is duidelijk. Let's agree to disagree.
We zijn het juist wel eens... alleen jij legt je neer bij het feit dat het kennelijk zo werkt. AB verschilt zo op geen enkele wijze van de partijen die er al zijn. Als je durft te stellen dat je goed bezig bent door stemmen te winnen door dingen uit te delen, dan neem je de kiezer bij voorbaat al niet serieus meer.

Aloe Vera heeft volkomen gelijk dat de partijprogramma's inhoudelijk weinig verschillen waardoor ook deze gemeenteraadsverkiezingen weer nergens over gaan. Wie er ook wint, het opkomstpercentage toont woensdag (en al tijden) aan dat er geen winnaars zijn. Hoe zou dat nu komen? Stel eens vragen, probeer eens anders te zijn, dan heeft een lokale partij meerwaarde.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:57:11 #118
152789 karr-1
pi_78627315
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:38 schreef alpeko het volgende:

[..]

We zijn het juist wel eens... alleen jij legt je neer bij het feit dat het kennelijk zo werkt. AB verschilt zo op geen enkele wijze van de partijen die er al zijn. Als je durft te stellen dat je goed bezig bent door stemmen te winnen door dingen uit te delen, dan neem je de kiezer bij voorbaat al niet serieus meer.
Point taken, ik kan niet anders dan je gelijk geven. Ik hoorde laatst een verhaal van Maurice de Hond die vertelde dat lokale partijen altijd onderscheidend zijn, tot het moment dat ze meedraaien in de politiek. Dan zijn ze ineens niet meer te onderscheiden van de rest. En daar ben ik het volledig mee eens, maar ik alleen heb geen idee hoe het anders zou moeten. Dat het anders moet ben ik het volledig mee eens.
quote:
Aloe Vera heeft volkomen gelijk dat de partijprogramma's inhoudelijk weinig verschillen waardoor ook deze gemeenteraadsverkiezingen weer nergens over gaan. Wie er ook wint, het opkomstpercentage toont woensdag (en al tijden) aan dat er geen winnaars zijn. Hoe zou dat nu komen? Stel eens vragen, probeer eens anders te zijn, dan heeft een lokale partij meerwaarde.
Omdat een gemeenteraad natuurlijk maar op een klein gebied opereert zullen de programma's altijd veel op elkaar lijken daar ontkom je bijna niet aan. Voor zover dat kan probeert AB anders te zijn, maar ik geef meteen toe dat dat lang niet altijd lukt en zeer zeker beter kan en moet.
pi_78628786
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:57 schreef karr-1 het volgende:
Point taken, ik kan niet anders dan je gelijk geven. Ik hoorde laatst een verhaal van Maurice de Hond die vertelde dat lokale partijen altijd onderscheidend zijn, tot het moment dat ze meedraaien in de politiek. Dan zijn ze ineens niet meer te onderscheiden van de rest. En daar ben ik het volledig mee eens, maar ik alleen heb geen idee hoe het anders zou moeten. Dat het anders moet ben ik het volledig mee eens.
Zie je wel dat we het eens zijn Ik bleef ook gewoon ademen hoor... ik chargeer e.e.a. bewust natuurlijk

Landelijk is het volgens mij niet anders. Ook de PVV zal straks gewoon worden als de partijen waartegen Wilders ageert. Ha ha, Wilders aGeert.

Om dat te veranderen moet je een partij oprichten die als doel heeft om het systeem te veranderen om daarna zichzelf weer op te heffen. Bovendien zal je dan de absolute meerderheid moeten hebben, wil je deze verandering langs democratische weg bereiken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:39:12 #120
152789 karr-1
pi_78629136
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zie je wel dat we het eens zijn Ik bleef ook gewoon ademen hoor... ik chargeer e.e.a. bewust natuurlijk

Landelijk is het volgens mij niet anders. Ook de PVV zal straks gewoon worden als de partijen waartegen Wilders ageert. Ha ha, Wilders aGeert.

Om dat te veranderen moet je een partij oprichten die als doel heeft om het systeem te veranderen om daarna zichzelf weer op te heffen. Bovendien zal je dan de absolute meerderheid moeten hebben, wil je deze verandering langs democratische weg bereiken.
En ook daar ben ik het geheel mee eens.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:22:07 #122
152789 karr-1
pi_78633341
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:44 schreef alpeko het volgende:
De redding is nabij
pi_78699029
Zo tis gezellig bij ATOS Radio
pi_78717561
Uitslag gemeenteraadsverkiezingen Zwijndrecht
Voor de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag 3 maart heeft 48,7% van de Zwijndrechtse kiesgerechtigden zijn of haar stem uitgebracht. In totaal zijn er 17.137 stemmen uitgebracht. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 was de opkomst 55,5%. De partijen hebben twee zetels minder te verdelen, omdat de bevolking van Zwijndrecht is afgenomen.

De nieuwe raad telt 27 zetels die als volgt verdeeld zijn:

heeft mijn abz stem toch voor een mooi getal gezorgd
namaste
pi_78717898
Karr-1 gefeliciteerd, ik hoop alleen wel dat de winnaars van nu (VVD/AB/D66) zich realiseren dat met een opkomstpercentage van onder de 50% er geen reden tot overdreven juichen is.

Bovendien zou de uitslag eigenlijk ongeldig verklaard moeten worden vanwege het ontbreken van een gordijn; hierdoor durfde ik niet blanco te stemmen

De formatie zal geen probleem worden; VVD+AB+CDA. Aub GEEN CU/SGP, CDA is al erg genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')