quote:Op maandag 1 februari 2010 18:38 schreef o.us het volgende:
De bovenste is een 2-baans weg omdat er twee banen voor jou beschikbaar zijn. Daarom is de onderste pas een 4-baans weg.
Dat idee had ik dus ook.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:38 schreef o.us het volgende:
De bovenste is een 2-baans weg omdat er twee banen voor jou beschikbaar zijn. Daarom is de onderste pas een 4-baans weg.
Dat is een 2baansweg omdat het 1 weg is, niet los van elkaar staande.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:40 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat idee had ik dus ook.
De weg van Emmen naar Groningen is dus een 1baans weg. en ik snapte al nooit waar mn schoonmoeder het over had als ze zei dat ik ook de 2baans weg naar groningen kon pakken. Heb mn eigen een keer rotgezocht naar die 2baans weg Blijkt dat we het over dezelfde weg hadden alleen andere benaming.
Een vriendin vanmiddag begon over 4-baans wegen hier in het Noorden![]()
Ik moest lachen.
Die arme Noorderlingen weten het niet beter.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:40 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat idee had ik dus ook.
De weg van Emmen naar Groningen is dus een 1baans weg. en ik snapte al nooit waar mn schoonmoeder het over had als ze zei dat ik ook de 2baans weg naar groningen kon pakken. Heb mn eigen een keer rotgezocht naar die 2baans weg Blijkt dat we het over dezelfde weg hadden alleen andere benaming.
Een vriendin vanmiddag begon over 4-baans wegen hier in het Noorden![]()
Ik moest lachen.
En de A28 bij Assen is een 4 baans weg volgens een vriendin van mequote:Op maandag 1 februari 2010 18:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat is een 2baansweg omdat het 1 weg is, niet los van elkaar staande.
Zeggen mijn ouders ook altijd. Ik zeg altijd 2 baansquote:Op maandag 1 februari 2010 18:45 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
En de A28 bij Assen is een 4 baans weg volgens een vriendin van me
hehequote:Op maandag 1 februari 2010 18:57 schreef PiRANiA het volgende:
Shit verkeerd gestemd op mijn eigen poll
En waar heeft jouw mama die wijsheid vandaan?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:05 schreef Xaryna het volgende:
Dat wist ik al![]()
Vroeger snapte ik het ook nooit, maar dat heeft mama mij geleerd.
Een baan is de hele baan, en niet alleen jouw helft. Een 4-baansweg heeft dus 4 banen, en jouw helft daar twee van.
Dit dus.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:55 schreef Piles het volgende:
Hoe heten deze dan volgens jullie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1-baans en half-baans
En zo'n driebaansweg ziet er bijvoorbeeld zo uit:quote:Op maandag 1 februari 2010 19:20 schreef PiRANiA het volgende:
Results 1 - 10 of about 588 for "1 baansweg".
Results 1 - 10 of about 4,930 for "2 baansweg"
Results 1 - 10 of about 1,120 for "3 baansweg"
Results 1 - 10 of about 4,900 for "4 baansweg"
Results 1 - 10 of about 236 for "5 baansweg"
Hmm. Dat zet je aan het denken
1-baans naar Groningen, en 2-baans naar Emmenquote:Op maandag 1 februari 2010 19:24 schreef Igen het volgende:
Hoe zou TS dit dan trouwens noemen:
[ afbeelding ]
Een 1½-baansweg?
Mijn mama weet alles.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:15 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
En waar heeft jouw mama die wijsheid vandaan?
Even dit plaatje nog een keer:quote:Op maandag 1 februari 2010 19:29 schreef LoggedIn het volgende:
Ik vind dat je het aantal rijstroken moet tellen die voor jou bedoeld zijn. Wat heb je aan 4 rijstroken als je er 2 niet kan gebruiken? Dus 2 en 4baans
En 2x de helft jaquote:Op maandag 1 februari 2010 19:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Is dit de nieuwe patat/friet discussie?
Dat vind ik dus ook, maar ook genoeg mensen dus nietquote:Op maandag 1 februari 2010 19:29 schreef LoggedIn het volgende:
Ik vind dat je het aantal rijstroken moet tellen die voor jou bedoeld zijn. Wat heb je aan 4 rijstroken als je er 2 niet kan gebruiken? Dus 2 en 4baans
Nee, want dat werkt dus nietquote:Op maandag 1 februari 2010 19:37 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, maar ook genoeg mensen dus niet
Dat is niet in nl dus dat is andersquote:Op maandag 1 februari 2010 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Even dit plaatje nog een keer:
[ afbeelding ]
Dat is dus volgens jou een tweebaansweg, omdat jij twee van de drie rijbanen (rechts en midden) mag gebruiken?
Zulke rare wegen hebben we in NL toch niet?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Even dit plaatje nog een keer:
[ afbeelding ]
Dat is dus volgens jou een tweebaansweg, omdat jij twee van de drie rijbanen (rechts en midden) mag gebruiken?
En toch werkt dat al 30 jaar heel goed voor mij.quote:
Die middenste rijbaan mag door beide rijrichtingen gebruikt worden, met het gratis risico op een frontale botsing.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:39 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zulke rare wegen hebben we in NL toch niet?Maar, ja, het is een 1 of 2baans weg, afhankelijk van welke richting je neemt.
Wil jij alle Noorderlingen niet over één kam scheren?quote:Op maandag 1 februari 2010 18:36 schreef Huppelmuts het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens de logica hier in het Noorden is bovenstaande een 4-baans weg.
Ik denk bij een 4-baans weg aan dit:
[ afbeelding ]
Maar dat is dus een 8-baans weg kreeg ik te horen vandaag.
Dat is bij mij dus een 2baans wegquote:Op maandag 1 februari 2010 20:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wil jij alle Noorderlingen niet over één kam scheren?![]()
Als ik vierbaansweg zeg bedoel ik ook een vierbaansweg.
Dus ???quote:Op maandag 1 februari 2010 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
Om dit soort verwarringen te voorkomen wordt ook wel gesproken van 2x2 snelwegen of 2x4 snelwegen (in het geval van de OP),
Nee, een vierbaansweg bestaat uit 2 X 2 rijstroken.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:07 schreef Idler het volgende:
Twee- en vierbaans dus. Je telt alleen de banen die in één richting gaan.
Zoals ik dus zeg, we zien twee keer een tweebaans. En twee keer een vierbaans.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:09 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dus ???
Is het een 2 baans of een 4 baans?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |