Hier kan je jouw teken nagaan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
dat van die dieren dat wist ik. De elementen niet.
Je bent een HOND!!quote:
De Chinese astrologie is dan niet echt 'astrologie' maar meer 'indeling op basis van een interval van 12 jaar'.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:28 schreef Autidude het volgende:
[..]
Het is een onwijs gaaf iets, vind ikElk dier heeft zijn karaktereigenschappen, is ook wel bekend.. Maar er zijn dus ook, ik dacht 5?, elementen.. en die hebben ook elk weer specifieke eigenschappen. En zo zijn er leuke brouwsels te maken. Maar het enge is, dat het vaak zo gruwelijk accuraat is.
Zo ben ik er mee in contact gekomen, het is geen hobby ding of obessie van mij, maar ik heb er wel flink "research" naar gedaan nadat "een boekje mij even haarfijn uit wist te leggen hoe ik in elkaar stak"Dat was echt een vrij absurde rare ervaring, en toen ben ik mij er een beetje in gaan verdiepen.
Chinese astrologie ruled best wel hard!Al blijft het natuurlijk pseudo wetenschap
Water-hondquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hier kan je jouw teken nagaan.
Ik ben een vuur-draak. Buigt allen voor mij!
quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Please do remember (and post it here!)quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:40 schreef Autidude het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Euh, metaal-apen zijn wel heul erg goed jah!![]()
@Tijn.. jouw element is water
Dit is ook een mooi begin in de zoektocht naar Chinese astrologie
http://www.catharinaweb.nl/astrologie/chinese/
Vind het een apart leuk iets, ben er lang niet mee bezig geweest.. maar nu komt het weer naar boven.
De omschrijvingen van karakters willen nogwel eens een heel klein beetje afwijken, maar zijn grotendeels gelijk en het is er ook maar net aan hoe uitgediept het wordt uitgelegd. Ik ben mij toendertijd iig helemaal rot geschrokken door een bepaald boekje, en iedereen die ik ken die dat boekje ook had gelezen die schrok ook van zijn of haar eigen omschrijving.. Het is super jammer dat ik de naam niet meer weet van dat boekje, had het iig van een Chinees
Ja, ongekend... al wil het nog wel eens verschillen hoe exact de omschrijving is geschreven.. maar dan qua uitdieping of relativering. Ik weet niet, het is ook niet uit te leggen.. Het is een moderne vorm van magiequote:Op woensdag 3 februari 2010 22:38 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De Chinese astrologie is dan niet echt 'astrologie' maar meer 'indeling op basis van een interval van 12 jaar'.
Zo, dat is tenminste begrijpelijke taal![]()
Maar je hebt wel gelijk: af en toe snuffel ik op internet en in boeken die dingen af en heel veel dingen herken ik. Voor de westerse astrologie is dat heel vaak bewust (die teksten zijn heel globaal omschreven), maar de Chinese is dat heel vaak niet. Ik vind het dan ook opmerkelijk dat veel van wat ik als pdd-nos ervaar dan ook in die astrologie kan plaatsen.
Hout-os/buffelquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Goat Fire: Soort shoarma zeg maarquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat vele profeten of geleerden een vorm van autisme hadden, je moet nou eenmaal anders (out of the box) kunnen denken om vooruitgang te kunnen boeken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef Autidude het volgende:
Wat vinden jullie van Alchemie/Alchemisten en de geschiedenis daarover, het idee daarachter etc?
En dan met name in context qua ASS e.d.
Want dat vind ik ook een schitterend puntje.. ASS meer dan 500 jaar terug e.d.
Of dat mensen dachten dat de aarde plat was, en het rebelse gedrag in het verleden en hoe daar mee omgegaan werd.
Ik hou wel van geschiedenis, en ik las gister een hoop over alchemie in een soort grote editie van de Quest magazine en toen zag ik best wel veel links met Hoogfunctionerend autisme of asperger enzo.
Dat bedoel ik, autisme = intelligentquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:25 schreef RRGJL het volgende:
@ Juup: Dat is eerder een kwestie van hoogbegaafd, of in ieder geval intelligent, dan autistisch.
Hahaha. Was het maar gelijk aan elkaar zeg. Dat zou een stuk gezelliger zijn. (gezellig niet in letterlijke zin trouwens hoor, want het is hier hartstikke gezelligquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:29 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, autisme = intelligent
Herkenbaar. als ik de tijd krijg om dingen te overzien denk ik na over mijn acties. worden dingen je zomaar gepresenteerd dan gaat het bij mij ook zo vaak fout.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:31 schreef robuust89 het volgende:
dus, robuust maakt een grote fout door het contract te ondertekenen, omdat ik geen boze mensen op me dak wil hebben,
dus, ik best wel over me toeren in de bus naar huis, ben nu wel weer kalm, omdat ouders heel goed zijn in troosten![]()
weird, alsof ik op dat moment niet "nadenk" ofzo, ik kan het niet echt benoemen... het lijkt wel alsof ik me steeds autistischer ga voelen, hoe de hell komt dat?
Alchemie, jaaaaa, dat was nog uit de tijd dat er geen splitsing der wetenschappen was. De grote alchimist Paracelsus (uit de 16e eeuw), was dus ook (net als Newton) ook nog arts, botanicus, sterrenkundige, filosoof, etc. Machtig interessante mensen, met een groot ego (hij vond zich groter dan de Romeinse arts Celsus, en in die tijd waren Griekse en Romeinse wetenschappers zoals Aristoteles nog altijd onaantastbaar).quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef Autidude het volgende:
Wat vinden jullie van Alchemie/Alchemisten en de geschiedenis daarover, het idee daarachter etc?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |