abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:35:39 #176
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77610970
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:17 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

dat van die dieren dat wist ik. De elementen niet.
Hier kan je jouw teken nagaan.
Ik ben een vuur-draak. Buigt allen voor mij!
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77610986
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En wat is die van mij?
Je bent een HOND!!

Sorry.. Altijd leuk als iemand een hond is.. maarja, ik ben zelf een AAP Dat is ook geen fijne..

Je dierteken weet ik uit mijn hoofd omdat ik vrienden en een broertje uit 82 heb... De rest zoek ik nu even snel uit, heb niet veel meer in "mijn favorieten" staan.. maar ik denk dat ik er wel snel uit ben wat jij precies bent en dan misschien nog een leuke "karakterschets" erbij..

* een ogenblik a.u.b.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:38:54 #178
188877 Stupendous76
pi_77611127
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:28 schreef Autidude het volgende:

[..]

Het is een onwijs gaaf iets, vind ik Elk dier heeft zijn karaktereigenschappen, is ook wel bekend.. Maar er zijn dus ook, ik dacht 5?, elementen.. en die hebben ook elk weer specifieke eigenschappen. En zo zijn er leuke brouwsels te maken. Maar het enge is, dat het vaak zo gruwelijk accuraat is.

Zo ben ik er mee in contact gekomen, het is geen hobby ding of obessie van mij, maar ik heb er wel flink "research" naar gedaan nadat "een boekje mij even haarfijn uit wist te leggen hoe ik in elkaar stak" Dat was echt een vrij absurde rare ervaring, en toen ben ik mij er een beetje in gaan verdiepen.

Chinese astrologie ruled best wel hard! Al blijft het natuurlijk pseudo wetenschap
De Chinese astrologie is dan niet echt 'astrologie' maar meer 'indeling op basis van een interval van 12 jaar'.
Zo, dat is tenminste begrijpelijke taal
Maar je hebt wel gelijk: af en toe snuffel ik op internet en in boeken die dingen af en heel veel dingen herken ik. Voor de westerse astrologie is dat heel vaak bewust (die teksten zijn heel globaal omschreven), maar de Chinese is dat heel vaak niet. Ik vind het dan ook opmerkelijk dat veel van wat ik als pdd-nos ervaar dan ook in die astrologie kan plaatsen.
Repent, Pray, Forgive
pi_77611179
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:35 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Water-hond
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77611180
quote:

[..]

Euh, metaal-apen zijn wel heul erg goed jah!

@Tijn.. jouw element is water

Dit is ook een mooi begin in de zoektocht naar Chinese astrologie
http://www.catharinaweb.nl/astrologie/chinese/

Vind het een apart leuk iets, ben er lang niet mee bezig geweest.. maar nu komt het weer naar boven.
De omschrijvingen van karakters willen nogwel eens een heel klein beetje afwijken, maar zijn grotendeels gelijk en het is er ook maar net aan hoe uitgediept het wordt uitgelegd. Ik ben mij toendertijd iig helemaal rot geschrokken door een bepaald boekje, en iedereen die ik ken die dat boekje ook had gelezen die schrok ook van zijn of haar eigen omschrijving.. Het is super jammer dat ik de naam niet meer weet van dat boekje, had het iig van een Chinees
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:41:07 #181
188877 Stupendous76
pi_77611240
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:40 schreef Autidude het volgende:

[..]

Euh, metaal-apen zijn wel heul erg goed jah!

@Tijn.. jouw element is water

Dit is ook een mooi begin in de zoektocht naar Chinese astrologie
http://www.catharinaweb.nl/astrologie/chinese/

Vind het een apart leuk iets, ben er lang niet mee bezig geweest.. maar nu komt het weer naar boven.
De omschrijvingen van karakters willen nogwel eens een heel klein beetje afwijken, maar zijn grotendeels gelijk en het is er ook maar net aan hoe uitgediept het wordt uitgelegd. Ik ben mij toendertijd iig helemaal rot geschrokken door een bepaald boekje, en iedereen die ik ken die dat boekje ook had gelezen die schrok ook van zijn of haar eigen omschrijving.. Het is super jammer dat ik de naam niet meer weet van dat boekje, had het iig van een Chinees
Please do remember (and post it here!)
Repent, Pray, Forgive
pi_77611286
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:38 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

De Chinese astrologie is dan niet echt 'astrologie' maar meer 'indeling op basis van een interval van 12 jaar'.
Zo, dat is tenminste begrijpelijke taal
Maar je hebt wel gelijk: af en toe snuffel ik op internet en in boeken die dingen af en heel veel dingen herken ik. Voor de westerse astrologie is dat heel vaak bewust (die teksten zijn heel globaal omschreven), maar de Chinese is dat heel vaak niet. Ik vind het dan ook opmerkelijk dat veel van wat ik als pdd-nos ervaar dan ook in die astrologie kan plaatsen.
Ja, ongekend... al wil het nog wel eens verschillen hoe exact de omschrijving is geschreven.. maar dan qua uitdieping of relativering. Ik weet niet, het is ook niet uit te leggen.. Het is een moderne vorm van magie Maar ik vind het mooi en interessant!
pi_77612105
quote:

[..]

Hout-os/buffel
Children of the night. What music they make.
pi_77613717
Wat vinden jullie van Alchemie/Alchemisten en de geschiedenis daarover, het idee daarachter etc?
En dan met name in context qua ASS e.d.

Want dat vind ik ook een schitterend puntje.. ASS meer dan 500 jaar terug e.d.
Of dat mensen dachten dat de aarde plat was, en het rebelse gedrag in het verleden en hoe daar mee omgegaan werd.

Ik hou wel van geschiedenis, en ik las gister een hoop over alchemie in een soort grote editie van de Quest magazine en toen zag ik best wel veel links met Hoogfunctionerend autisme of asperger enzo.
pi_77614112
Hmm, licht eens verder toe als je wil; Autidude?
Ik snap nog niet precies wat je bedoelt, en waarschijnlijk kun jij het sneller duidelijk maken dan ikzelf door alles te gaan Googelen...
pi_77615223
quote:

[..]

Goat Fire: Soort shoarma zeg maar
pi_77615283
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef Autidude het volgende:
Wat vinden jullie van Alchemie/Alchemisten en de geschiedenis daarover, het idee daarachter etc?
En dan met name in context qua ASS e.d.

Want dat vind ik ook een schitterend puntje.. ASS meer dan 500 jaar terug e.d.
Of dat mensen dachten dat de aarde plat was, en het rebelse gedrag in het verleden en hoe daar mee omgegaan werd.

Ik hou wel van geschiedenis, en ik las gister een hoop over alchemie in een soort grote editie van de Quest magazine en toen zag ik best wel veel links met Hoogfunctionerend autisme of asperger enzo.
Ik ben er van overtuigd dat vele profeten of geleerden een vorm van autisme hadden, je moet nou eenmaal anders (out of the box) kunnen denken om vooruitgang te kunnen boeken.
pi_77615411
@ Juup: Dat is eerder een kwestie van hoogbegaafd, of in ieder geval intelligent, dan autistisch.

Toevallig heb ik vanavond Creation gezien. Ik vond de film op zich eigenlijk wat tegenvallen, maar het was wel interessant om te zien in wat voor een tijd Darwin leefde. Waar hij allemaal tegenaan liep. Hoe 'raar' hij was, in zijn tijd.

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 00:26:10 ]
pi_77615510
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:25 schreef RRGJL het volgende:
@ Juup: Dat is eerder een kwestie van hoogbegaafd, of in ieder geval intelligent, dan autistisch.

Dat bedoel ik, autisme = intelligent
pi_77615522
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:17 schreef Juup© het volgende:

[..]

Goat Fire: Soort shoarma zeg maar
Beter dan ik: cat fire. Doe dan maar een wet.... (ja flauw, sorry)
pi_77615540
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:29 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, autisme = intelligent
Hahaha. Was het maar gelijk aan elkaar zeg. Dat zou een stuk gezelliger zijn. (gezellig niet in letterlijke zin trouwens hoor, want het is hier hartstikke gezellig )

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2010 00:54:38 ]
  donderdag 4 februari 2010 @ 01:29:10 #192
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77616391
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:31 schreef robuust89 het volgende:
dus, robuust maakt een grote fout door het contract te ondertekenen, omdat ik geen boze mensen op me dak wil hebben,

dus, ik best wel over me toeren in de bus naar huis, ben nu wel weer kalm, omdat ouders heel goed zijn in troosten

weird, alsof ik op dat moment niet "nadenk" ofzo, ik kan het niet echt benoemen... het lijkt wel alsof ik me steeds autistischer ga voelen, hoe de hell komt dat?
Herkenbaar. als ik de tijd krijg om dingen te overzien denk ik na over mijn acties. worden dingen je zomaar gepresenteerd dan gaat het bij mij ook zo vaak fout.

Hoe vaak ik nou wel beslissingen heb genomen in de zin van "ja is goed" of "ok" doordat ik gelijk een antwoord klaar moest hebben en zoiets vrij snel gezegd is kan ik niet op 1 hand meer tellen. Ik heb al in heel wat benarde posities gezeten waardoor ik qua de stress die daarop volgde ik mijn leven waarschijnlijk wel zo'n 10 jaar heb ingekort hahaha

Overigens zeg ik nu altijd dat ik het even wil doornemen of er nog wat over na wil denken en er later op terug kom en nu maak ik steeds minder van dit soort fouten doordat ik terug denk aan alle keren dat ik klakkeloos ergens ja op zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Babbelvis op 04-02-2010 02:37:01 ]
pi_77616869
Ook een kwestie van zelfvertrouwen denk ik. Je kunt met genoeg zelfvertrouwen makkelijk zeggen: Ik denk er even over na, en dan laat ik het je weten.
Misschien denk je op dat moment niet eens dat het nodig is om er over na te denken, maar je kunt beter te lang dan te kort denken dacht ik zo Ik heb mezelf ook aangeleerd veel vragen te stellen. Dat creëert sowieso tijd, maar ook meer duidelijkheid uiteraard wanneer iemand iets van je wil.
  donderdag 4 februari 2010 @ 03:10:44 #194
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_77617421
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:34 schreef Autidude het volgende:
Alchemie, jaaaaa, dat was nog uit de tijd dat er geen splitsing der wetenschappen was. De grote alchimist Paracelsus (uit de 16e eeuw), was dus ook (net als Newton) ook nog arts, botanicus, sterrenkundige, filosoof, etc. Machtig interessante mensen, met een groot ego (hij vond zich groter dan de Romeinse arts Celsus, en in die tijd waren Griekse en Romeinse wetenschappers zoals Aristoteles nog altijd onaantastbaar).

Paracelsus vind ik de grootste alchimist, met geweldige boeken die ook nu nog sprankelend qua ideeen zijn (we zouden het nu new age noemen).. maar eigenlijk kan er maar 1 de grootste zijn en dat is Hermes Trismegistus (de driewerf hoge), uit de tijd van de farao's, die hen alle geheimen heeft ingefluisterd. Zijn naam wordt door iedereen, door de hele geschiedenis, met eerbied uitgesproken en duikt overal op.

De meest trieste alchimist is Koning Midas. En daar er best wel heel wat grote schrijvers en wetenschappers Asperger zijn (geweest), zal dat ook door de bank genomen gelden voor de alchimisten.
pi_77621166
Tvp; ben een tijdje weggeweest omdat ik druk was en het eigenlijk wel goed gaat.

Ik heb het afgelopen jaar erg hard en goed gewerkt (vind ik zelf), maar toch een matige beoordeling gekregen. Ik ben het er niet mee eens en zag het ook niet aankomen. Stof tot nadenken dus.

(ter herinnering / voor de nieuweren hier: ik ben niet gediagnosticeerd maar vermoed dat ik een milde vorm van autisme heb waarvan ik de gevolgen in het dagelijks leven redelijk kan compenseren door mijn hoge intelligentie).
twijfelgeval?
pi_77621484
Heb net even dit topic doorgelezen: wat een feest van herkenning weer...
(ik zal later proberen op specifieke punten te reageren).
twijfelgeval?
pi_77623516
Waterzwijntje heeft even niet zo veel te melden...
Sanity is (not) statistical
pi_77624547
hmmm..net bijgelezen, en heb niet echt veel te zeggen over chinese horoscoop en geschiedenis..bah..dat vond ik altijd het saaiste vak.
pi_77626424
dus, het kan aan mijn zelfvertrouwen liggen?
ik volg het principe "fake it till you make it" maar idd, ik ben het niet altijd, net zoals ik niet altijd knetterautistisch ben
leermomentje dus
ik wil me dus en standaard antwoord aanleren, in de categorie "daar kom ik later op terug"
"wil je 5000 euro?"
"daar kom ik later op terug " (jaja, flauw )

jeuj, ik ben een aarde (tuin)slang
heb trouwens pas geleden me horoscoop laten duiden door een pro, de moeder van me beste vriend en inderdaad, het valt mij ook op dat je pdd-nos deels kan toewijzen aan je horoscoop.
"feit is, je zal je hele leven last hebben van communicatieproblemen"
ik: huh?
zij: ja, ik interpreteer gewoon wat in je geboortekaart staat
ik: o, oke... lekker dan
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_77627680
net maar ff mijn chinese teken na gegaan, en ik ben een tijger met als element vuur.

Probeer hier een doos vol rommel op te ruimen..maar ik kom gewoon niet ver..0 motivatie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')