quote:Op maandag 1 februari 2010 11:43 schreef De_Logica het volgende:
Wat Juup denk ik bedoelt is dat we nu jouw forumnaam kunnen koppelen aan je echte naam. Iets wat mij zeker niet wenselijk lijkt.
Nee, het is nu openbaarquote:
Hmm, kun je ff laten weten hoe het was? Weet niet of ik zelf ook wat aan dat MEE kan hebben..quote:Op maandag 1 februari 2010 12:17 schreef Autidude het volgende:
Straks naar MEE toe.. ben benieuwd, en gespannen.
Verzin dan ook een leuke titelquote:Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef Re het volgende:
uhmm het wordt dus geen sc he anders gaat het gewoon dicht... we hebben al een SC namelijk
quote:Op maandag 1 februari 2010 12:06 schreef tombolafan het volgende:
tvp
Ik had dat bij het AutismeCentrum, bij de GGZ kon ik binnen 1 maand terecht.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:33 schreef Repulsor het volgende:
Had tijdje geleden aangemeld bij GGZ met een verzoek tot diagnose om te zien of ik Asperger heb, vandaag brief binnen...
Wachttijd 11 maanden!!! Zolang moet ik wachten voordat ik langs kan komen voor een eerste gesprek..
Kansloos.
[Centraal] Vegetarisch eten deel 5quote:Op maandag 1 februari 2010 13:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Ohja dat probleem heb ik vaker gehoord.. absurd eigenlijk..
oooh ik heb mijzelf getrakteerd op een kookboek
Ik ga t steeds leuker vinden, kokenEn ik wil vegetarisch eten door de weeks
maar daar ken ik geen recepten voor
Via de huisarts? Is er geen andere mogelijkheid in de buurt (bijv. RIAGG)?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:33 schreef Repulsor het volgende:
Had tijdje geleden aangemeld bij GGZ met een verzoek tot diagnose om te zien of ik Asperger heb, vandaag brief binnen...
Wachttijd 11 maanden!!! Zolang moet ik wachten voordat ik langs kan komen voor een eerste gesprek..
Kansloos.
quote:Op maandag 1 februari 2010 13:33 schreef Repulsor het volgende:
Kansloos.
Nou het was mijn 2e afspraak en ik had papieren meegenomen om problemen met mijn zorgtoeslag op te gaan lossen, en dat heeft ze nu voor mij overgenomen. Dat wordt nu allemaal uitgezocht. En ze gaan mij helpen met belastingaangifte. En morgen bij de psychiater moet ik het over TIZ hebben, want die kunnen mij verder helpen met de andere dingetjes als het goed is.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:31 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Hmm, kun je ff laten weten hoe het was? Weet niet of ik zelf ook wat aan dat MEE kan hebben..
Via huisarts ja. Zou na doorverwijzing binnen 2 weken contact met me opgenomen worden, na een maand nix gehoord te hebben zelf maar naar GGZ gebeld, en nav dat gesprek kreeg ik die brief.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:03 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Via de huisarts? Is er geen andere mogelijkheid in de buurt (bijv. RIAGG)?
Sowieso in het algemeen: bereid je voor. Ik heb al mijn belangrijke papieren (onderzoeken, rapporten, diploma's, etc.) verzameld in een klapper, een paar 'verhalen' erbij (ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar hierin staat wat mijn problemen zijn, wat ik van hen verwacht, etc.) Hierdoor is het voor mij gemakkelijk overzicht te houden en dingen op te zoeken en voor de hulpverlener is het gemakkelijk omdat alles bij elkaar zit mét een uitleg (want daar kunnen ze vaak heel wat mee) Het geeft hen ook meer mogelijkheid om door te vragen.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:40 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Via huisarts ja. Zou na doorverwijzing binnen 2 weken contact met me opgenomen worden, na een maand nix gehoord te hebben zelf maar naar GGZ gebeld, en nav dat gesprek kreeg ik die brief.
K zie net dat Autitdude zn gesprek bij MEE goed is verlopen, dus eerst daar maar even langs denk ik, hou wel van de losse opendeurbeleid die ze daar hanteren..
wat mag dan wel en wat niet? mag je wel gewoon over je dag vertellen, of moet het doorspekt zijn met autistische kenmerken?quote:Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef Re het volgende:
uhmm het wordt dus geen sc he anders gaat het gewoon dicht... we hebben al een SC namelijk
Daar zit ik ook eigenlijk een beetje mee.. maar ik durfde de discussie niet echt aan, het is erg lastig denk ik.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:22 schreef Perico het volgende:
[..]
wat mag dan wel en wat niet? mag je wel gewoon over je dag vertellen, of moet het doorspekt zijn met autistische kenmerken?
Je dag doorspekt met autistische kenmerken?quote:Op maandag 1 februari 2010 15:22 schreef Perico het volgende:
[..]
wat mag dan wel en wat niet? mag je wel gewoon over je dag vertellen, of moet het doorspekt zijn met autistische kenmerken?
Eerder andersom, ik heb juist keus uit mijn kleding. Komt deels doordat mij gewicht nogal schommelt (dus zowel grote als kleine kleding nodig) maar ook omdat ik er niet 'verkeerd' bij wil lopen. Ik merk bij andere autisten dat het heel verschillend kan zijn, maar ik doe dus absoluut niet aan mode o.i.d.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:35 schreef Autidude het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ook dat je zeg maar erg vast houd aan bepaalde kledingstukken, en dat je weinig kleding koopt?
Zo realiseerde ik mij vandaag dat ik al 9 jaar dezelfde jas hebMaar het is een hele goede speciale jas, stervens duur ook, en daarom had ik hem ook gekocht. Het is een speciale jas (outer-shell) voor op Expedities, oerdegelijk. Alleen me rits is nu kapot aan het gaan, en ik weet niet of ik dat kan laten maken want het is een speciale rits.
Maar ik zat ook te denken dat het eigenijk niet normaal is, en wat mensen wel niet moeten denken want ze zien me toch steeds in die jas.
Ik heb het ibo wel, ik draag namelijk nog steeds ongeveer dezelfde kledingstijl als toen ik kind was. En ga totaal niet mee met de mode, vind er ook niks aan.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:35 schreef Autidude het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ook dat je zeg maar erg vast houd aan bepaalde kledingstukken, en dat je weinig kleding koopt?
Zo realiseerde ik mij vandaag dat ik al 9 jaar dezelfde jas hebMaar het is een hele goede speciale jas, stervens duur ook, en daarom had ik hem ook gekocht. Het is een speciale jas (outer-shell) voor op Expedities, oerdegelijk. Alleen me rits is nu kapot aan het gaan, en ik weet niet of ik dat kan laten maken want het is een speciale rits.
Maar ik zat ook te denken dat het eigenijk niet normaal is, en wat mensen wel niet moeten denken want ze zien me toch steeds in die jas.
ik hou dus ook niet van mode, en heb een eigen stijl..en word daardoor vaak als lesbisch geetiketteerd...vanwege mijn kledingstijl..omdat niet al te vrouwelijk ben ik dat opzicht.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je dag doorspekt met autistische kenmerken?
[..]
Eerder andersom, ik heb juist keus uit mijn kleding. Komt deels doordat mij gewicht nogal schommelt (dus zowel grote als kleine kleding nodig) maar ook omdat ik er niet 'verkeerd' bij wil lopen. Ik merk bij andere autisten dat het heel verschillend kan zijn, maar ik doe dus absoluut niet aan mode o.i.d.
Oh ook dat.. Mijn gewicht wil ook nog wel eens schommelen, maar schijnbaar elke keer als ik dan weer eens nieuwe kleding heb gekocht.. Heb ik eindelijk sinds tijden weer wat nieuw en leuk spul in de kast, en dan wordt ik een beetje dikker.. net genoeg dat het net niet past of lekker zit. Of ik val inene idioot veel af en dan heb ik pipobroeken. Ik ben wel liefhebber van orginele KL legerbroeken, die zijn verstelbaarquote:Op maandag 1 februari 2010 15:39 schreef Stupendous76 het volgende:
Eerder andersom, ik heb juist keus uit mijn kleding. Komt deels doordat mij gewicht nogal schommelt (dus zowel grote als kleine kleding nodig) maar ook omdat ik er niet 'verkeerd' bij wil lopen. Ik merk bij andere autisten dat het heel verschillend kan zijn, maar ik doe dus absoluut niet aan mode o.i.d.
Juist! Dat dus.. Ik heb 1 jaar geleden een nieuwe jas gekocht, gewoon een nette casual jas.. Maar ik blijf mijn expeditie jas dragen.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:40 schreef francis998 het volgende:
maar ik kan nogal obsessief raken..met 1 specifiek kledingstuk..ik kan makkelijk 4 paar jeans kopen..waarvan ik uitiendelijk 1 a 2 wegdoe omdat ze toch niet zo lekker zitten..ben te impulsief.
Maar ik heb kleding van 5 jaar terug, en verzorg mijn kleding gigantsch.
Ik bedoelde meer van: slowchat is dat:quote:Op maandag 1 februari 2010 15:39 schreef Stupendous76 het volgende:
Je dag doorspekt met autistische kenmerken?
idd, vaak begint mijn moeder op een gegeven moment te zeuren dat mijn kleding er niet uit ziet, enzo.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:05 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer van: slowchat is dat:
"Ik was net naar de supermarkt geweest en ga dalijk naar de stad om er even uit te zijn".
Maar als je dan zou vertellen:
"Ik was net naar de supermarkt geweest, maar werd me daar een partij overprikkeld, omdat ik kris-kras naar een product zocht dat ik maar niet vond".. da's dan meer in orde?
Owja over kleding, ik draag zelf alles ook heel lang, tot het versleten is. Mijn familieleden moeten me dan aansporen om eens iets nieuws te kopen, anders komt het er haast niet van (want, staat laag op prioriteitenlijstje en ik verslijt dingen niet snel).
Dat moet veranderen. Gelukkig had ik wel vorig jaar een grote uitbreiding van de garderobe.
quote:Op maandag 1 februari 2010 16:05 schreef Perico het volgende:
[..]
"Ik was net naar de supermarkt geweest en ga dalijk naar de stad om er even uit te zijn".
"Ik was net naar de supermarkt geweest, maar werd me daar een partij overprikkeld, omdat ik kris-kras naar een product zocht dat ik maar niet vond".. da's dan meer in orde?
[..]
Apart, want ik draag geen kleding van de vrouwenafdeling...quote:Op maandag 1 februari 2010 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Grappig, dat van die kleding. Ik herken het wel, ik heb ook niks met mode en draag dingen gewoon door terwijl er gaten in zitten, omdat ik gewoon niets anders aan wil of niets anders wil kopen.
Aan een kant zou ik wel wat meer willen dragen, maar ik snap mode niet zo goed, wat bij elkaar past en zo, dus ik durf ook niet zo veel. Aan de andere kant interesseert het me dan blijkbaar niet genoeg om het uit te zoeken. Ik hou toch meer van makkelijk: niet te strak, lekker zittende schoenen, wijde vesten (van de herenafdeling ja), etc.
Maar af en toe probeer ik wel wat nieuws ja. Ik durf het alleen nooit zo goed aan, maar als ik mezelf terug zie op foto's van van die afgrijselijke gesleten t-shirts met gaten dan schaam ik me soms wel en dan denk ik, ik moet toch maar wat nieuws halen.
idd, nou..ja..ik koop soms ook kleding bij de herenafdelingen vooral de jeans..die damesjeans..quote:Op maandag 1 februari 2010 16:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Apart, want ik draag geen kleding van de vrouwenafdeling...
En mode: tja, naar mijn mening is mode zwaar overgewaard (zoals wel meer) Een niet al te grote maar wel tijdloze garderobe heb je veel meer aan. En is vele malen goedkoper. Af en toe zie je wel eens van die mensen die in mode-kleren naar een bijeenkomst gaan (vergadering, bruiloft/begrafenis, etc.) en het is 10x geen gezicht. Wat dat betreft zijn er behoorlijk veel nt'ers die zwaar obsessief bezig zijn.
juist, het hangt ervan af..ik hoef ik ook niet felgeel, te hebben, maar wat kleur mag ookquote:Op maandag 1 februari 2010 16:48 schreef RRGJL het volgende:
Oh wat kleuren betreft: ik houd juist meer van rustige kleuren. Niet per se donker, maar wel 'rustig', niet fel.
ach, ik met donkere ogen, en donker haar..en dan nog donkere kleding..dan zie ik er veel te serieus uitquote:Op maandag 1 februari 2010 17:04 schreef RRGJL het volgende:
Ik vind mezelf wel nog altijd het mooist staan met donkere kleuren, maar ja: donker haar he...
idd, het belangerijkste is dat jij je er goed bij voelt!quote:Op maandag 1 februari 2010 17:35 schreef robuust89 het volgende:
ik ben eigenlijk wel van de mode.. en dan alleen strikt wat ik leuk vind, en wat voor gevoel ik erbij heb. ik heb bijvoorbeeld nu een hollister broek aan, best wel toffe broekaltijd tof, als ie half van je reet valt
![]()
![]()
(die winkel is echt KUT, heb er geen woorden voor. slechte belichting, veel te warm, verkopers die je NIET helpen, maar ik heb tenminste zo'n overhypte broek)
mijn shirt is van de musical hair, omdat ik nogal een flinke bos krullen heb, dus dat vind ik wel grappighe wel meer grappige shirts, bv "no, I will not fix your computer" en dan ben je aan t werk in de zaak met computers
![]()
krijg af en toe complimentjes over mijn eigen smaak, which is niceoftewel, tip voor iedereen, ontwikkel je eigen smaak, want dan voel je je goed in je kleding die je mooi vind, en dat straal je dan weer uit
dus als je paars haar wil, gewoon doen!
ik moet zeggen 1500 voor een outfit vind ik iets teveel van het goede..maar het hangt natuurlijk ook van prioriteiten af. Wnat 1500 euro voor mij is superveel..en besteed ik liever aan een ticket richting zuid-amerika bij familie.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:56 schreef Autidude het volgende:
Ach, veel mensen weten niet eens wat ze roepen..
Ik liep eens met een outfit van ruim 1500 gulden, toendertijd.. en toen werd ik door 2 meiden sloeber genoemdDat soort hippe dames kennen merken als The North Face, Berghaus, Lowe Alpine of Fjallraven niet.. Is ook niet echt mode, gewoon extreem goede professionele outdoor/survival kleding.
Toen moest ik eigenlijk best wel lachen in mezelf.. ze moesten eens weten..
Nee hoor, ik koop zelf bij de Primark. Meer dan 15 euro voor een shirt of max 40 euro voor een broek vind ik echt niet nodig. Alleen als ik echt iets netjes nodig heb voor bijv. een sollicitatie dan koop ik wat duurders, en voor goede schoenen leg ik wel meer neer (maar met rug- en nekklachten is dat ook wel erg belangrijk voor me).quote:Op maandag 1 februari 2010 18:06 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik moet zeggen 1500 voor een outfit vind ik iets teveel van het goede..maar het hangt natuurlijk ook van prioriteiten af. Wnat 1500 euro voor mij is superveel..en besteed ik liever aan een ticket richting zuid-amerika bij familie.
En het duurste wat ik koop zijn jeans..met een max van 100¤...maar het liefst zo goedkoop mogeijk. 100 vind ik al gigantisch duur
Trouwens..het ligt miss ook aan mij..maar ik vind alles veel te duur...
Over het eerste. Ik voel me daardoor aangesproken. Ik reageer soms inhoudelijk, soms wil ik mijn dag gewoon vertellen. En ja dat is soms gewoon dat ik blij ben met mijn vriendje of dat ik een kookboek heb gekocht. Niet alleen maar kommer en kwel. En hoewel ik die periode even heb gehad door mijn ex, ligt dat nu achter mij, en buiten wat werkperikelen die ook van voorbijgaande aard zijn, zit het absoluut niet in mijn karakter om lang met dingen te zitten of om mij rot te voelen of om chagrijnig te zijn. En typisch autistische dingen? Ik ben een NT-er, ik kan mij dingen voorstellen maar ik zal nooit echt weten hoe dit is. Dus als ik degene ben die ongewenst SC veroorzaaktquote:Op maandag 1 februari 2010 16:05 schreef Perico het volgende:
[..]
Owja over kleding, ik draag zelf alles ook heel lang, tot het versleten is. Mijn familieleden moeten me dan aansporen om eens iets nieuws te kopen, anders komt het er haast niet van (want, staat laag op prioriteitenlijstje en ik verslijt dingen niet snel).
Dat moet veranderen. Gelukkig had ik wel vorig jaar een grote uitbreiding van de garderobe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |