abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:15:29 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77571713
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik betaal slechts 1600 euro per jaar, in mijn ogen is dat niet veel mits het onderwijs kwalitatief goed is. Over de situatie in andere landen kan ik geen uitspraken doen, ook niet over het niveau van onderwijs daar.
In de praktijk is die 1600 euro al een fikse drempel. Zie ook de steeds forser wordende omvang aan studieschulden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77571906
Hij praat goed Nederlands voor een rechtenstudent :

http://www.campus.tv/stud(...)ik-maak-alles-kapot/
pi_77572494
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de praktijk is die 1600 euro al een fikse drempel. Zie ook de steeds forser wordende omvang aan studieschulden.
Daarom moeten er wel voorzieningen aanwezig blijven, zoals bijvoorbeeld een prestatiebeurs die kwijtgescholden wordt als je gewoon goed presteert.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:33:33 #254
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_77572633
Ik zeg de ME erop afsturen, alle 'studenten' oppakken en van hun studie afschoppen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_77580239
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zeg de ME erop afsturen, alle 'studenten' oppakken en van hun studie afschoppen.
Dat zal dat schorem leren inderdaad! De studenten van tegenwoordig moeten eens leren dat ze zich gewoon in de reet moeten laten neuken door de overheid. Diezelfde overheid die bestaat uit mensen die niets anders hebben gedaan dan protesteren om riante basisbeurzen, uitkeringen en wachtgeld te regelen voor zichzelf.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:47:15 #256
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77583226
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Goh, ik had een beeld in mijn hoofd van een autochtone Nederlandse nerd die helemaal door het lint ging. Kon ik nog meer mis zitten?

Overigens wel een stel paupers, die actievoerders. Komen binnen in een random college, zit geen enkele gedachte achter, om daar aan te kondigen dat 'het college voorbij is' *klap klap*. Het is toch geen middelbare school waar je verplicht aanwezig moet zijn? Die studenten komen vrijwillig daar om wat te leren, kan het me dus goed voorstellen dat je op zo'n actie niet zit te wachten. Deel dan wat flyers uit, laat een petitie ondertekenen of hou een praatje bij het begin van een college.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:53:29 #257
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_77583441
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Niveautje hoor die rechten studenten
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:02:03 #258
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77583680
En zijn de studentjes al "baas in eigen buik"?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:53:45 #259
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77585215
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Self-respect is overrated tenslotte hè? Lekker naar de baas luisteren en niet klagen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77586992
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

iets met investering in de toekomst
Dat doe je niet met studiefinanciering. Dat doe je met het aanbieden van kwalitatief onderwijs en selectie.
pi_77592020
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:49 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat doe je niet met studiefinanciering. Dat doe je met het aanbieden van kwalitatief onderwijs en selectie.
Oh werkelijk? En hoe ga ik ooit door die selectie heenkomen als ik 20 uur per week moet werken enkel en alleen zodat ik geen 5 uur per dag in de trein hoef te zitten omdat ik geen kamer kan veroorloven?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:55:03 #262
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77592161
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:51 schreef Seneca het volgende:

[..]

Oh werkelijk? En hoe ga ik ooit door die selectie heenkomen als ik 20 uur per week moet werken enkel en alleen zodat ik geen 5 uur per dag in de trein hoef te zitten omdat ik geen kamer kan veroorloven?
Gewoon,als een brave consument flinke schulden maken. Dat is handig, want dat zorgt dat je daarna ook een brave werknemer zult worden en geen problemen zal veroorzaken.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77592355
quote:

[..]

Op je talent. En anders ga je maar lekker iets op je eigen niveau zoeken. Zonder uitvallers ook geen selectie natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77593139
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op je talent. En anders ga je maar lekker iets op je eigen niveau zoeken. Zonder uitvallers ook geen selectie natuurlijk.
Je begrijpt het niet. Als ik en iemand anders hetzelfde niveau hebben, maar die andere persoon kan WEL 40 uur per week aan zijn studie besteden, omdat hij/zij wel een rijke pappie heeft, dan kan ik daar natuurlijk nooit op een realistische manier mee concurreren. Dan ga je niet meer selecteren op intellectueel niveau maar op inkomen.
pi_77593488
quote:

[..]

Iedereen kan naast zijn studie werken. Kan je dat niet, kan je bijlenen om het tekort op te vullen. Voor de mensen die geen rijke ouders hebben, moet er een basis- en aanvullende beurs zijn, maar voor de meeste studenten is de regeling meer dan royaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77593790
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:53 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Niveautje hoor die rechten studenten
Klopt, want die kneus staat natuurlijk symbool voor iedere rechtenstudent
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:41:55 #267
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_77593970
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Als ik en iemand anders hetzelfde niveau hebben, maar die andere persoon kan WEL 40 uur per week aan zijn studie besteden, omdat hij/zij wel een rijke pappie heeft, dan kan ik daar natuurlijk nooit op een realistische manier mee concurreren. Dan ga je niet meer selecteren op intellectueel niveau maar op inkomen.
Dat dus...

Heel goed dat deze studenten aandacht vragen en actie voeren tegen het afschaffen van de basisbeurs. Het gaat er niet eens om of studenten harder moeten werken, met de kwaliteit van het onderwijs heeft het helemaal niets te maken. Als de basisbeurs wordt afgeschaft krijgen nog meer studenten moeite met het kunnen betalen van hun studie, de ongelijkheid tussen rijk en arm dat door gaat werken in je mogelijkheden tot onderwijs, daar gaat het om! Dat is nu al het geval, en zal met de voorgestelde maatregel alleen maar versterkt worden. Dat is ronduit belachelijk... een stap terug in de tijd. En op de lange termijn erg slecht voor het land omdat er niet langer de besten een goede opleiding kunnen genieten, maar de rijken... snap niet dat iemand dat durft te verdedigen.

De opstelling van het bestuur is ook volslagen idioot. Hoe durven ze de studenten zo af te vallen De organisatie van de universiteit is JUIST gebouwd op een samenwerking tussen studenten en docenten met als doel hoogwaardig onderwijs en vooruitgang van de wetenschap voor iedereen die daar het talent en het intellect voor heeft. Deze opstelling getuigt van een zeer bekrompen geest, met weinig respect voor het instituut waar ze het bestuur van vormen. Totaal geen besef van het feit dat ze zich dienstbaar op moeten stellen als bestuur, en niet hooghartig zoals ze nu doen.
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:44:45 #268
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_77594083
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iedereen kan naast zijn studie werken. Kan je dat niet, kan je bijlenen om het tekort op te vullen. Voor de mensen die geen rijke ouders hebben, moet er een basis- en aanvullende beurs zijn, maar voor de meeste studenten is de regeling meer dan royaal.
Het probleem is alleen dat door deze maatregel de mensen die jij aangeeft, de mensen die het juist wel nodig hebben, het eerst buiten de boot zullen vallen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:54:46 #269
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_77594439
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:37 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Klopt, want die kneus staat natuurlijk symbool voor iedere rechtenstudent
Volgens mij heb ik het alleen over de rechten studenten in het filmpje? Wat een kippenhok...
pi_77594506
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:44 schreef Gwunnik het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat door deze maatregel de mensen die jij aangeeft, de mensen die het juist wel nodig hebben, het eerst buiten de boot zullen vallen.
Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met de maatregel.

Degenen die het verzieken zijn de studenten die er maar op los lenen en ruim willen leven. Die drukken enorm op het budget (20.000+ euro studieschuld is geen uitzondering). Daardoor wordt mensen die moeten lenen omdat ze naast hun baantje en aanvullende beurs (of die daar net buitenvallen om uiteenlopende redenen) niet rond kunnen komen een studie door de neus geboord.

Om over de belachelijke 2estudieboete van Plasterk nog maar te zwijgen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 3 februari 2010 @ 16:09:09 #271
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_77594972
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Degenen die het verzieken zijn de studenten die er maar op los lenen en ruim willen leven. Die drukken enorm op het budget (20.000+ euro studieschuld is geen uitzondering). Daardoor wordt mensen die moeten lenen omdat ze naast hun baantje en aanvullende beurs (of die daar net buitenvallen om uiteenlopende redenen) niet rond kunnen komen een studie door de neus geboord.

Yep, helemaal mee eens...
pi_77595334
Maar goed, laten we eerlijk zijn. We kunnen beter op dit soort dingen bezuinigen dan op de gratis uitstapjes van de heren politici en hun kroost.
pi_77596041
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:54 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik het alleen over de rechten studenten in het filmpje? Wat een kippenhok...
Oh zo. Sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Idd, kansloos.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:37:47 #274
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77596109
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En om hoeveel studenten gaat het dan? Want als je beweert dat ze gigantisch op het budget drukken neem ik aan dat je cijfers hebt? Of heb je alleen "bewijzen" in de trand van "ik zie heel veel studenten dit" en "ik ken iemand die dat"?
pi_77596262
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:54 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Dat lawaai wordt inderdaad veroorzaakt doordat het een collegezaal vol rechtenstudenten is. De 'actievoerders' hebben er niks mee te maken. Bij een zaal vol biologiestudenten was het compleet stil gebleven.
-
pi_77596467
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:37 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En om hoeveel studenten gaat het dan? Want als je beweert dat ze gigantisch op het budget drukken neem ik aan dat je cijfers hebt? Of heb je alleen "bewijzen" in de trand van "ik zie heel veel studenten dit" en "ik ken iemand die dat"?
Ik heb geen cijfers, maar ik ken veel studenten die dit doen. Het gaat er ook eigenlijk niet om hoeveel het er zijn. Het gaat erom dat HUN gedrag het financiele gemak van de minder bedeelde student uiteindelijk aantast.

Een leenmaximum zou vet teruggebracht moeten worden. En bij aanvullende beurs een lagere maximumleensom.

woensdag 3 februari 2010 @ 16:51:06 #277
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_77596675
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:41 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Dat lawaai wordt inderdaad veroorzaakt doordat het een collegezaal vol rechtenstudenten is. De 'actievoerders' hebben er niks mee te maken. Bij een zaal vol biologiestudenten was het compleet stil gebleven.
Idd, die zitten toch alleen maar de zooi onder hun schoenen te bestuderen.
pi_77596815
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:51 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Idd, die zitten toch alleen maar de zooi onder hun schoenen te bestuderen.
Okee biologiestudenten waren een fout voorbeeld. Die zouden waarschijnlijk inderdaad stil blijven.
-
pi_77597001
Je krijgt door de IB groep feitelijk een lening aangesmeerd. Zonder dat je het weet. Ik kwam er ook pas achter toen er ineens 800 euro op mijn rekening gestort werd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77597026
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:00 schreef Mutant01 het volgende:
Je krijgt door de IB groep feitelijk een lening aangesmeerd. Zonder dat je het weet.
Hoezo zonder dat je het weet? Ik weet het wel. En met mij erg veel andere studenten, neem ik aan.
-
pi_77597219
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:00 schreef Mutant01 het volgende:
Je krijgt door de IB groep feitelijk een lening aangesmeerd. Zonder dat je het weet. Ik kwam er ook pas achter toen er ineens 800 euro op mijn rekening gestort werd.
Net als die scooter die "opeens" in je tuin stond zeker?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_77597226
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:01 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Hoezo zonder dat je het weet? Ik weet het wel. En met mij erg veel andere studenten, neem ik aan.
Zonder enige berichtgeving. Zonder enige aanleiding. Ik heb het zelf moeten stopzetten. Kijk maar op de website, je moet zelf aangeven dat je een nullening wil. Doe je dat niet, dan krijg je gewoon zonder bericht de maximale lening.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77597282
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zonder enige berichtgeving. Zonder enige aanleiding. Ik heb het zelf moeten stopzetten. Kijk maar op de website, je moet zelf aangeven dat je een nullening wil. Doe je dat niet, dan krijg je gewoon zonder bericht de maximale lening.
Vreemd, ik kreeg gewoon mijn uitwonende beurs. Heb je de papieren die je op moest sturen wel goed ingevuld=
Cool story, Hansel.
pi_77597297
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik kan me toch herinneren dat ik de studiefinanciering zelf moest aanvragen?
-
pi_77597316
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Vreemd, ik kreeg gewoon mijn uitwonende beurs.
Klopt, tijden de normale stufi periode wel. Maar als je stufi-periode afgelopen is...... dan is het een ander verhaal. Dan krijg je automatisch een lening. Zonder aanvraag, zonder wat dan ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77597359
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, tijden de normale stufi periode wel. Maar als je stufi-periode afgelopen is...... dan is het een ander verhaal. Dan krijg je automatisch een lening. Zonder aanvraag, zonder wat dan ook.
Oh, zo . Dat is wel vreemd.
Cool story, Hansel.
pi_77598257
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt. Heb ik ook gehad. En dat is al 7 jaar geleden ofzo.

woensdag 3 februari 2010 @ 17:37:02 #288
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77598421
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klopt. Heb ik ook gehad. En dat is al 7 jaar geleden ofzo.
Ik ook destijds. Maar ik kreeg het wel per brief aangekondigd, dus ik heb het kunnen stopzetten voor het op mijn rekening kwam. Vooral triest dat ze hem automatisch op maximaal zetten, ook als je daarvoor helemaal niet bijleende.

Ga je van 225 euro gratis per maand ineens naar 700 euro lening per maand (precieze bedragen weet ik niet meer)
pi_77598861
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel hoor, mijn punt was juist dat ik de argumentatie die begint met 'hoe moet ik dan...' niet deel. Mijn uitgangspunt is helemaal niet dat jij die specifieke opleiding op dat niveau zou moeten doen. Dat is ook waarom al die studentenacties altijd blijven hangen in gezeur om de maandelijkse bedragen. Iedereen die aan de universiteit studeert moet dat blijven doen en de volgende generatie ook weer. Dat kader deel ik niet, integendeel, de bezem moet er doorheen, zodat je ongeveer een kwart overhoudt en de rest wordt dan hbo, ipv dat je universiteit nog langer gebruikt om hbo-onderwijs te geven.

Dan heb je niveau, en als je niveau hebt dan heb je mensen die het aankunnen en vooral heel veel mensen die het niet aankunnen, en mensen die het niet aankunnen, kunnen het ook niet aan met 40 uur in de week studeren omdat pappie alles betaalt. Sowieso kun je naast je 40 urige studieweek best 10 uur werken, genoeg mensen die veel ouder zijn en minder energie hebben die nog veel meer werken. Maar dat doet er niet toe. Als je dan het niveau hebt dan hoor je ook bij een selectere groep, waarmee je ook meer waard wordt, waardoor lenen helemaal geen probleem is.
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:50:37 #290
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_77598893
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zeg je dat ook tegen de beroepssteuntrekkers, die geen 40 uur studietijd per week kwijt zijn?
Maar wel een deel van 'hun' geld afstaan voor het stupide instittut genaamd 'studefinanciering'
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_77599058
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik ook destijds. Maar ik kreeg het wel per brief aangekondigd, dus ik heb het kunnen stopzetten voor het op mijn rekening kwam. Vooral triest dat ze hem automatisch op maximaal zetten, ook als je daarvoor helemaal niet bijleende.

Ga je van 225 euro gratis per maand ineens naar 700 euro lening per maand (precieze bedragen weet ik niet meer)
Ja, ik ging dus inderdaad van 225 naar 800 euro. Als ze mij van tevoren erover hadden bericht, dan had ik direct al aan kunnen geven dat ik het niet wilde. Ik heb ook een beetje het gevoel alsof ze Leen van Frisia proberen te spelen......
Allah Al Watan Al Malik
pi_77600409
quote:

[..]

Ik zeg alleen dat financiering an sich meestal niet de oplossing is als het gaat om het realiseren van kwaliteit. Daarop is studiefinanciering geen uitzondering. De basisbeurs is daar ook niet voor bedoeld. Die is bedoeld om gelijkheid te scheppen ten aanzien van onderwijskansen. Een goede zaak natuurlijk, maar zoals met alle vormen van financiering leidt het ook tot overmatig gebruik, waaronder door mensen die meer afbreuk doen aan de bedoelde kwaliteit dan goed. Investeren in de toekomst doe je dus niet door iedereen maar tegemoet te komen in de kosten. Als het je om het investeren gaat, investeer dan uitsluitend in talent.
pi_77601323
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:36 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat financiering an sich meestal niet de oplossing is als het gaat om het realiseren van kwaliteit. Daarop is studiefinanciering geen uitzondering. De basisbeurs is daar ook niet voor bedoeld. Die is bedoeld om gelijkheid te scheppen ten aanzien van onderwijskansen. Een goede zaak natuurlijk, maar zoals met alle vormen van financiering leidt het ook tot overmatig gebruik, waaronder door mensen die meer afbreuk doen aan de bedoelde kwaliteit dan goed. Investeren in de toekomst doe je dus niet door iedereen maar tegemoet te komen in de kosten. Als het je om het investeren gaat, investeer dan uitsluitend in talent.
Helaas wordt er met deze regeling niet in talent geïnvesteerd. Studenten die excelleren kunnen een honours programma volgen, of extra vakken. Dat kost alleen wel meer tijd, tijd die niet gebruikt kan worden om te werken. Een slimme student kiest er dan voor om zijn studie met zo min mogelijk schulden af te ronden in plaats van een extra aantekening op het diploma.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_77601523
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:03 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Helaas wordt er met deze regeling niet in talent geïnvesteerd. Studenten die excelleren kunnen een honours programma volgen, of extra vakken. Dat kost alleen wel meer tijd, tijd die niet gebruikt kan worden om te werken. Een slimme student kiest er dan voor om zijn studie met zo min mogelijk schulden af te ronden in plaats van een extra aantekening op het diploma.
Echt slimme studenten werken naast hun studie en leren zo ook andere kanten van de maatschappij kennen, leren wat werken is, hebben verantwoordelijkheden en daarnaast ronden ze hun studie af zonder de maatschappij al teveel te kosten.

woensdag 3 februari 2010 @ 19:09:05 #295
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77601538
Dat is een afweging die nu al vaak door slaat naar 'werken'.

Daarom vind ik dat idealiter studeren gratis moet zijn. Mét incentives om het wel af te maken. De aansluiting tussen VWO en universiteit moet ook beter. Zowel qua vaardigheden als verwachtingen van de student.
Een topuniversiteit of een extra hoog niveau moet ook mogelijk zijn.

Maarja, zoals hier ook werd gezegd: het aangaan van studieschulden in combinatie met een soepel ontslagrecht zorgt er voor dat ze ook een barve werknemer worden
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:10:21 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77601583
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Echt slimme studenten werken naast hun studie en leren zo ook andere kanten van de maatschappij kennen, leren wat werken is, hebben verantwoordelijkheden en daarnaast ronden ze hun studie af zonder de maatschappij al teveel te kosten.
1) daar bestaat de stage voor
2) het mag niet zo zijn dat de studielast en het niveau wordt aangepast op het gegeven dat studenten werken. Dat is iets wat gebeurt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77601624
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:03 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Helaas wordt er met deze regeling niet in talent geïnvesteerd. Studenten die excelleren kunnen een honours programma volgen, of extra vakken.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Je gaat naar de allerhoogste opleiding die er te vinden is en al bijna een half millenium zijn bestaansrecht ontleent aan het zijn van het hoogste, en als je dan talent moet je daarbinnen nog eens een apart programma volgen? Of nog erger, extra vakken doen, nog meer van een te laag niveau.
pi_77601626
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

Daarom vind ik dat idealiter studeren gratis moet zijn. Mét incentives om het wel af te maken. De aansluiting tussen VWO en universiteit moet ook beter. Zowel qua vaardigheden als verwachtingen van de student.

Maarja, zoals hier ook werd gezegd: het aangaan van studieschulden in combinatie met een soepel ontslagrecht zorgt er voor dat ze ook een barve werknemer worden
Ik heb mijn studieschuld nog nooit als argument ingezet tijdens mijn werk. Kan me niet voorstellen dat anderen dat wel doen.

Overigens zitten werkgevers allerminst te wachten op snelle studenten die met 23 klaar zijn en sociaal nog veel te jong om direct in het arbeidsproces mee te draaien.

woensdag 3 februari 2010 @ 19:14:19 #299
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77601743
Je houdt een pleidooi om net als 'kanjers' zoals Mark Rutte 8 jaar te doen over een studie?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77601750
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

In mijn ogen moet er juist een drempel aanwezig zijn zodat het studeren niet te vrijblijvend gaat worden. Het inzetten van een financiële drempel is in mijn ogen niet de meest zaligmakende oplossing. Zodra studies gratis worden en er geen consequenties aan verbonden zijn als je niet je best doet dan zal het effect hiervan op de lange termijn negatief zijn.

Het onderwijs moet in mijn ogen over de hele linie verbetert worden. Mensen met beroepsgerichte opleidingen kunnen ook excelleren in hun vak, terwijl het op dit moment vaak zo is dat de VMBO/MBO's nog niet eens een basisniveau bieden voor leerlingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')