abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:05:49 #226
50430 Yuki
Student Midwife
pi_77552274
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hebben de demonstranten al onderzocht of het mogelijk is het U-blad in eigen beheer uit te gaan geven zonder dat daarbij geleund wordt op subsidie vanuit de universiteit? Ik vermoed dat het CvB geen moeite heeft met het U-blad maar dat er bezuinigd moet worden en dat daarbij het budget voor het U-blad verdwijnt, het is dus niet zo het CvB de studenten monddood wil maken, ze wil alleen niet meer de financiering op zich nemen.

Wat te denken trouwens van een digitale uitgave van het U-blad, dat scheelt een flink pak met geld.
Voor zover ik weet komt die digitale versie er al...
Sterker nog, op de website van het u-blad wordt gevraagd om medewerking aan het nieuwe digitale platform.

Met het u-blad houd ik me overigens niet zozeer bezig. Maar ik vind het ronduit belachelijk dat studenten straks weer helemaal zelf moeten opdraaien voor hun studiekosten. Dan wordt het weer alleen de elite die kan studeren, terwijl iedere jan boerenl*l met talent het zelf uit kan zoeken.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:10:03 #227
123170 alors
zlata1234
pi_77552454
En met dank aan de PvdA, CDA en VVD nog meer bezuinigingen op het onderwijs...

Het grote 2 studies topic - deel III
know'm sayin?
word? word.
pi_77553080
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:10 schreef alors het volgende:
En met dank aan de PvdA, CDA en VVD nog meer bezuinigingen op het onderwijs...

Het grote 2 studies topic - deel III
Als het echt 24k wordt heb ik wel een probleem, dat heb ik niet over voor m'n tweede studie. Maar ik begreep dat er afspraken waren gemaakt over het laag houden van het gevraagde collegegeld, dus als het niet te gek wordt vind ik het geen onredelijke aanpassing. Eigenlijk is het maar raar dat je gratis een tweede studie kunt doen terwijl je daar zelf heel veel voordeel van hebt.

Een punt wat ik wel in de gaten ga houden is of bezuinigingen ook gaan leiden tot belastingverlagingen, want dat moet natuurlijk wel de andere kant van de medaille zijn. Als het onderwijs minder gesubsidieerd gaat worden dan wil ik na mijn studie ook minder kwijt zijn aan belastingen immers de overheid krimpt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:32:50 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77553423
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als het echt 24k wordt heb ik wel een probleem, dat heb ik niet over voor m'n tweede studie. Maar ik begreep dat er afspraken waren gemaakt over het laag houden van het gevraagde collegegeld, dus als het niet te gek wordt vind ik het geen onredelijke aanpassing. Eigenlijk is het maar raar dat je gratis een tweede studie kunt doen terwijl je daar zelf heel veel voordeel van hebt.

Een punt wat ik wel in de gaten ga houden is of bezuinigingen ook gaan leiden tot belastingverlagingen, want dat moet natuurlijk wel de andere kant van de medaille zijn. Als het onderwijs minder gesubsidieerd gaat worden dan wil ik na mijn studie ook minder kwijt zijn aan belastingen immers de overheid krimpt.
Laten we beginnen met dat geld maar eens in het onderwijs pompen. Die 0,2% belastingverlaging kan ik ook wel missen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77553632
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:32 schreef ethiraseth het volgende:
Laten we beginnen met dat geld maar eens in het onderwijs pompen. Die 0,2% belastingverlaging kan ik ook wel missen.
Ja met centen er tegenaan smijten gaat het allemaal beter worden. Verder hoort het een vast principe te zijn, als de overheid minder diensten aanbied dan moet dat teruggegeven worden via belastingverlagingen, anders hebben de mensen niet genoeg inkomen om het zelf te regelen.
pi_77553723
Ik werk zelf in het onderwijs en pleit voor geen cent extra naar onderwijs voordat de hele sector eens grondig is gesaneerd. Er komt nu schrikbarend weinig van het OCW-budget daadwerkelijk bij onderwijs terecht. De regeringspartijen weigeren echter stelselmatig daar wat aan te doen en strooien met lapmiddelen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:45:22 #232
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77554017
Kunnen Heineken en Grolsch de acties niet sponsoren en hun lobby gebruiken eigenlijk? Die hebben ook veel belang bij het in stand blijven van de studiefinanciering.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:03:05 #233
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77559273
Schijnt een ontruiming aan te komen. Zie ook @NinaDungeon.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:16:07 #234
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77559708
Artikel uit NRC:

Haast je langzaam.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:17:10 #235
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77559742
Het Nederlands onderwijs moet bij de top 5 van de WERELD gaan behoren?
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77559890
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik vraag mij werkelijk af hoe je aan inkomensherverdeling wil gaan doen zonder dat je weet welke verdeling je nastreeft. Zoiets kan dus gewoon niet.
Het ging niet om welke verdeling je nastreeft, het gaat over wat een eerlijke verdeling is. Jij stelde namelijk dat een bepaalde verdeling oneerlijk is, en het probleem is dat dit voor elke verdeling opgaat. Zoals ik al een paar keer heb gezegd is die vraag na (minimaal) 2400 jaar nog steeds onbeantwoordbaar. Dan kun je twee dingen doen, of het niet meer nastreven, of het zo goed mogelijk doen, wat is wat er nu gebeurt. Probleem is echter dat jouw eerlijkheid niet meer of minder valide is dan mijn eerlijkheid en dat op "eerlijkheid' alleen je dus nooit een antwoord kunt geven op de verdelingsvraag. Een van de meest voorkomende manieren om dan zo'n vraagsstuk op te lossen is door middel van een utilitair perspectief met bepaalde morele voorwaarden.
quote:
Dat is nou precies waar ik op doel. Het is helemaal niet zeker dat de hardwerkende timmerman profiteert van gesubsidieerd onderwijs. Velen slikken dat altijd maar weer voor zoete koek, en hangen daarbij de redenatie aan, 'wat is goed is voor ons allen is goed voor ieder van ons', nou zo zit de wereld dus niet in elkaar.
Dus jij doet nooit je autogordel om, omdat het niet zeker is dat je dood zult gaan? Over het algemeen profiteert de gemiddelde persoon meer van gesubsidieerd onderwijs dan het kost, veel meer, zelfs timmermannen. Daarnaast gaat jouw argumentatie op voor elke vorm van subsidie, en zul je uit moeten leggen waarom deze redenatie meer van toepassing is op studeren dan op andere voorzieningen. (Of ben je voor een staat waarin geen enkele subsidie bestaat?)
quote:
Echt wat een onzin. 25000 euro is een peuleschil vergeleken met de hypotheken die veel mensen hebben, 3 ton, 4 ton daar zal de gemiddelde hoogopgeleide toch wel aan komen. 25000 euro studieschuld betekent dan dus gemiddeld 7 % extra schuld, nou ik kan je vertellen, geen haar op mijn hoofd die er daarom aan zou denken om niet een studie te kiezen die mij ligt maar een studie te kiezen die mij niet ligt maar waar ik wel iets meer mee kan verdienen.

je koopt een huis meestal niet alleen, dus eerder 16%. Daarnaast is het nogal een cirkelprocess want de ibg-schuld die je hebt wordt weer als schuld meegenomen in de hoogte van je hypotheek. Daarnaast had ik het overigens niet over studiekeuze maar over keuze voor werk. (hypotheeklasten vervangen trouwens in de meeste gevallen gewoon huurlasten dus het is een beetje een kromme vergelijking).
quote:
Jij trekt de situatie volledig uit zijn verband, je blaast dingen op tot buiten alle proporties, dat zijn dus de fantomen waar ik eerder op doelde.
Ik blaas niets op en post alleen feiten, jij bent degene die constant cijfers overdrijft en met dooddoeners smijt.
Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Salvad0R het volgende:
Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:10:24 #237
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77561962
De hardwerkende timmerman heeft echter wel heel veel voordeel bij alle structurele verbeteringen die hoogopgeleiden in Nederland aanbrengen. En omgekeerd precies zo. Die klassenstrijd-opwekkende retoriek van "huh, de timmerman heeft niks aan de studie van de ingenieur, dus hoeft hij er niet voor te betalen" klinkt leuk, maar is echt van een niveau middelbare-school economieles.
pi_77565678
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De financiële eisen verhogen ook niet. Verhoog dan de kwaliteitseisen.
Juist de kwaliteitseisen moeten omhoog. Dat heeft met de kwaliteit van het onderwijs, maar ook zeer zeker met de kwaliteit van studenten te maken. De financiële eisen zijn in mijn ogen niet onoverkoombaar groot op het moment. Volgens mij is Nederland niet een duur land qua onderwijs.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 2 februari 2010 @ 20:23:43 #239
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77565797
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:24:41 #240
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77565855
Dat mannetje rechts lijkt meer op een zwerver...
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 2 februari 2010 @ 20:26:34 #241
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77565959
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:24 schreef Q.E.D. het volgende:
Dat mannetje rechts lijkt meer op een zwerver...
Zo zagen er toch genoeg uit op die foto's hoor
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:43:29 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77566865
Je ziet gewoon dat studenten uberhaupt vaak niet eens meer kunnen demonstreren. Ze zijn dankzij het hoge collegegeld en de schamele voorzieningen al helemaal in een keurslijf gedrukt. Demonstreren is financieele zelfmoord.

Heeft de rechtse politiek mooi voor elkaar gekregen, net zoals vele andere groepen worden gemarginaliseerd in de maatschappij. Gelukkig zijn de studenten geen zielige groep.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:44:19 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77566923
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:21 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Juist de kwaliteitseisen moeten omhoog. Dat heeft met de kwaliteit van het onderwijs, maar ook zeer zeker met de kwaliteit van studenten te maken. De financiële eisen zijn in mijn ogen niet onoverkoombaar groot op het moment. Volgens mij is Nederland niet een duur land qua onderwijs.
Noem mij een europees land (muv de private engelse universiteiten) waar het collegegeld hoger ligt...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:51:16 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77567319
Voor al die rechtse roeptoeters hier die zeggen "Ja, ik wil ook een kleinere overheid, minder geld naar steuntrekkersch, minder geld naar lamzakken, ga werken! Maar kom VERDOMME niet aan mijn studiefinanciering zeg!!!! Waar zijn we helemaal mee bezig Hé!" heb ik één smilie

Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:58:41 #245
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77567732
Een probleem is ook dat geen student tegenwoordig meer hetzelfde is. Natuurlijk zijn ze dat nooit geweest maar tegenwoordig verschillen ze meer dan ooit:
- De één is een lener en rijgt de vakken aaneen
- Een ander kan moeilijk rondkomen, moet veel bijbeunen en kan moeilijk op een studie richten
- Weer een ander heeft het goed en reist de hele wereld over

Beleid maken was vroeger simpeler denk ik. Veel meer voldeden toen aan het stereotype beeld van personen die niet werkten, studeerden, beetje zopen en 6 jaar over een studie deden. En owja, leuke commissietjes verzamelen.

Gelukkig is die tijd voorbij, maar er zitten nadelen aan. Één is dat universiteiten helaas rekening houden met het feit dat veel studenten bijbanen hebben. Ze nemen een enquete af en passen de zwaarte daarop af. Treurig maar waar. Een ander nadeel is dat ontplooing, jezelf laten horen, demonstreren en leuke dingen doen in de knel komen.

Ik voorzie wel een mooie uitruil: studentenkamers goedkoper maken of desnoods via de staat aanbieden Want dat is gewoonweg één grote corrupte zooi wat daar gebeurt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Redactie Frontpage dinsdag 2 februari 2010 @ 21:12:14 #246
145738 superworm
is erbij
pi_77568409
Foto's van vandaag in de spoiler; het duurt namelijk even voor ze geladen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:24:30 #247
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77569053
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
Voor al die rechtse roeptoeters hier die zeggen "Ja, ik wil ook een kleinere overheid, minder geld naar steuntrekkersch, minder geld naar lamzakken, ga werken! Maar kom VERDOMME niet aan mijn studiefinanciering zeg!!!! Waar zijn we helemaal mee bezig Hé!" heb ik één smilie

iets met investering in de toekomst
pi_77569121
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Noem mij een europees land (muv de private engelse universiteiten) waar het collegegeld hoger ligt...
Ik betaal slechts 1600 euro per jaar, in mijn ogen is dat niet veel mits het onderwijs kwalitatief goed is. Over de situatie in andere landen kan ik geen uitspraken doen, ook niet over het niveau van onderwijs daar.
pi_77571507
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
Je ziet gewoon dat studenten uberhaupt vaak niet eens meer kunnen demonstreren. Ze zijn dankzij het hoge collegegeld en de schamele voorzieningen al helemaal in een keurslijf gedrukt. Demonstreren is financieele zelfmoord.
Ik denk dat men er geen trek meer in heeft. Als het mogelijk is om gedurende het trimester op skivakantie te gaan dan moet er voor een demonstratie ook wel ruimte zijn, maar men laat het massaal afweten. Dat kan drie dingen betekenen, men heeft gewoon geen zin om zich met politiek bezig te houden, men is alle vertrouwen in de politiek verloren en daarom heeft men geen trek om te demonstreren, of veel studenten kunnen zich toch redelijk vinden in de plannen.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:

Daar val ik dus nadrukkelijk niet onder.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:14:00 #250
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77571620
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar val ik dus nadrukkelijk niet onder.
Op dit punt ben je erg consequent. Waarvoor hulde.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')