abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 1 februari 2010 @ 10:20:44 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77504852

quote:
UTRECHT - Op de Uithof bezetten studenten op dit moment het bestuursgebouw van de Universiteit Utrecht.

De studenten willen met de bezetting de problemen in het hoger onderwijs onder de aandacht brengen. Zo vinden de bezetters dat ze te weinig inspraak hebben. Ook willen ze dat studentenkrant U-Blad in papieren vorm blijft voortbestaan.

De ingang van het gebouw is gebarricadeerd met behulp van steigerpijpen. Op de de pui van het gebouw hangen spandoeken met teksten als 'Red het U-blad', 'Meer inspraak' en 'Red de basisbeurs'.

De demonstranten hebben zich inmiddels verspreid over de drie etages van het gebouw. De studenten zeggen dat ze pas het pand zullen verlaten als zij het bestuur hebben gesproken.

Studentenvakbonden USF Studentenbelangen en LSVb hebben zich achter de actie geschaard. De bezetting staat overigens niet op zichzelf. In Amsterdam en Nijmegen namen actievoerders collegezalen over.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/228140

[ Bericht 6% gewijzigd door Paul op 01-02-2010 10:32:48 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 1 februari 2010 @ 10:33:45 #2
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77505182
Blij om te zien dat er toch nog enige protestgeest heerst onder studenten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:41:53 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77505382
O nee, niet het U-blad!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 1 februari 2010 @ 10:42:09 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77505389
Nette actie, dat zie je niet vaak meer
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 1 februari 2010 @ 11:02:09 #5
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77505877
kwam die eerste nou er bijna niet doorheen
pi_77505890
Bij de UvA ook, mijn college is verplaatst.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  maandag 1 februari 2010 @ 11:04:56 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77505945
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:02 schreef Sinceria het volgende:
Bij de UvA ook, mijn college is verplaatst.
Oh, dat kan nog best gunstig zijn. Welke zalen zijn onklaar gemaakt vandaag?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 1 februari 2010 @ 11:06:43 #8
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77505999
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:02 schreef donthate het volgende:
kwam die eerste nou er bijna niet doorheen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 1 februari 2010 @ 11:07:14 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77506015
Wauw, meestal laten studenten alles gelaten over zich heen komen. Om die reden worden studenten dan ook al 20 jaar jaarlijks gekort, i.t.t. steuntrekkers, die alleen maar meer geld krijgen en niks hoeven terug te betalen.
Waarom komen studenten niet veel vaker voor zichzelf op? Het is de ENIGE groep in Nederland die echt ver onder "het minimum" leeft, en geen ambtenaar die er om geeft.
censuur :O
pi_77506101
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, dat kan nog best gunstig zijn. Welke zalen zijn onklaar gemaakt vandaag?
OMHP F0.01
pi_77506136
Als ik had geweten dat er een demonstratie was had ik meegedaan trouwens, werd tijd dat hier iets van gezegd werd.
  Redactie Frontpage maandag 1 februari 2010 @ 11:19:49 #12
145738 superworm
is erbij
pi_77506324
Goede zaak. Studenten lenen zich al helemaal suf, en het verdwijnen van het enige overblijvende studenten-magazine U-Blad is ook een grote blamage.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 1 februari 2010 @ 11:20:00 #13
145738 superworm
is erbij
pi_77506328
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:12 schreef Sinceria het volgende:
Als ik had geweten dat er een demonstratie was had ik meegedaan trouwens, werd tijd dat hier iets van gezegd werd.
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 1 februari 2010 @ 11:32:38 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77506687
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Wauw, meestal laten studenten alles gelaten over zich heen komen. Om die reden worden studenten dan ook al 20 jaar jaarlijks gekort, i.t.t. steuntrekkers, die alleen maar meer geld krijgen en niks hoeven terug te betalen.
Waarom komen studenten niet veel vaker voor zichzelf op? Het is de ENIGE groep in Nederland die echt ver onder "het minimum" leeft, en geen ambtenaar die er om geeft.
Studenten zijn geen zielige, kansloze groep jongeren maar buitengewoon mondige mensen. Studenten zijn dan wel niet rijk, maar het is niet alsof niemand naar hun omkijkt (integendeel..).

Ik vind het niet verkeerd dat er acties ondernomen worden om de belangen van studenten te behartigen. Het probleem alleen met dit soort acties is dat je er geen ene fuck aan hebt. De CV bouwers van de LvSb en full time hippies die het gaaf vinden om eens in de zoveel tijd een gebouw te bezetten kunnen nauwelijks een potje breken. Alleen als heel student Nederland op een beschaafde manier in actie komt (zoals toen het lesgeld voor een tweede studie zou worden verhoogd) kan er het een en ander gedaan worden.

Dit soort slecht gecoordineerde acties van een paar jongens en meisjes werken op de lange termijn eerder averechts dan positief. Je activeert er in ieder geval weinig mensen mee.
--
  maandag 1 februari 2010 @ 11:33:49 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77506725
Die plannen voor verhoging van het lesgeld zijn anders nog niet van de baan. Of het dus effect heeft gehad is maar afwachten.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 1 februari 2010 @ 11:36:21 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_77506786
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:33 schreef ethiraseth het volgende:
Die plannen voor verhoging van het lesgeld zijn anders nog niet van de baan. Of het dus effect heeft gehad is maar afwachten.
Kun je nagaan! Dan is deze actie al bij voorbaat kansloos. Zo lang de deelnemers maar een gezellige dag hebben gehad.
--
  maandag 1 februari 2010 @ 11:37:09 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77506800
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:19 schreef superworm het volgende:
Goede zaak. Studenten lenen zich al helemaal suf, en het verdwijnen van het enige overblijvende studenten-magazine U-Blad is ook een grote blamage.
Maar die gasten gaan ook goed verdienen na hun studie. Dat is zeker.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77506806
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Ooit in 1998 nog geprotesteerd in Utrecht tegen het verlagen van de uitwonendentoelage.

Maar daarna niks meer vernomen van enige protestactie. Schuld van de passiviteit van de huidige generatie?
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  maandag 1 februari 2010 @ 11:40:07 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_77506897
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:06 schreef Paul het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_77507023
Bos: Afschaffen basisbeurs optie

Gaat eigenlijk om dit bericht?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Redactie Frontpage maandag 1 februari 2010 @ 11:55:45 #21
145738 superworm
is erbij
pi_77507360
Updates elk half uur (oid) op deze site.
http://www.ublad.uu.nl/
quote:
09:36 Crisisopvang voor medewerkers Bestuursgebouw

Collegevoorzitter Yvonne van Rooy heeft zojuist alle medewerkers die hun kantoor in het Bestuurgebouw hebben naar huis gestuurd. Van Rooy heeft zich op de hoogte laten brengen van de bezetting in het Bestuursgebouw en overlegt onder andere met haar collega Hans Amman wat hen te doen staat. De actievoerende studenten hebben laten weten, dat ze slaapzakken bij zich hebben en dus zijn voorbereid op een langdurige bezetting.

Vanochtend in alle vroegte hebben enkele tientallen studenten het Bestuursgeboud van de Universiteit Utrecht bezet. Dit om hun onvrede met de bezuinigingen op het Hoger Onderwijs luister bij te zetten.

Inmiddels hebben de studenten een groot spandoek uit het raam gehangen waarop staat waarom ze tot deze bezetting zijn overgegaan. Ze willen een halt aan de Haagse bezuinigingen toeroepen en voorkomen dat de basisbeurs wordt afgeschaft. Daarnaast willen ze de inspraak voor studenten verbeteren zoals beslissingsrecht en een referendum. Ook pleiten de studenten voor het behoud van een onafhankelijk Ublad op papier.

De medewerkers van de oostelijke vleugel van het Bestuursgebouw worden opgevangen in het Ruppertgebouw. Er hadden zich vanochtend zo’n zeventig tot tachtig man verzameld in afwachting van wat er komen gaat. Omdat de studenten zeggen dat ze zijn voorbereid op een lange bezetting, heeft Van Rooy de medewerkers die in de buurt wonen naar huis gestuurd. Voor degenen die verder weg wonen, wordt een werkplaats gezocht.
quote:
11:14 Bezetters gaan gesprek aan

De studenten hebben net besloten het gesprek met collegevoorzitter Van Rooy, de directeur van de Bestuursdienst en een ‘derde persoon’ aan te gaan ergens buiten het Bestuursgebouw. Er zullen van de studenten twee mannen en een vrouw gaan. Ze vragen voor ze ingaan op de uitnodiging wel, of ze weer ‘veilig naar het Bestuursgebouw kunnen terugkeren’.

Zojuist heeft een deel van de bezetters ten overstaan van alle pers een vergadering gehouden over de uitnodiging van Joop Kessels, directeur van de Bestuursdienst die zijn werkkamer heeft in de bezette oostelijke vleugel van het Bestuursgebouw.

Onderhandelaar Alwin meldde dat hen waarschijnlijk verteld gaat worden dat het bezetten van een gebouw niet mag. Ook kreeg hij van Kessels te horen dat alle nooddeuren vanwege de veiligheid vrijgemaakt moeten worden.

Alwin; “Ik heb hem verzekerd dat hier alles onder controle is, er geen gevaar is en dat we zijn voorstel gingen bespreken. Joop benadrukte dat het ging om een gesprek en niet om onderhandelingen. Waarschijnlijk zullen ze proberen ons te intimideren zodat we vertrekken. We willen de uitnodiging aannemen en ons communiqué dat we vanochtend hebben uitgedeeld onder hun aandacht brengen. We zullen door de sneeuw moeten, maar we hebben voor hetere vuren gestaan.”

Daarna bespraken de studenten de opties voor het naderende gesprek als met hoeveel studenten ze zouden gaan – “drie, net als zij” – en “ook een vrouw”. Ook vroegen ze zich af hoe laat ze het zouden maken, daar was de reactie op: “We willen het acht uur journaal halen.”

In strategisch opzicht was er nog een vraag hoe laat ze het gesprek zouden aangaan, gezien de acties elders in het land. Ook bij andere universiteiten zijn er acties gaande.
quote:
11:37 Bezetting is onacceptabel

“Plasterk mag ik nog afstuderen ja of nee? Moet ik da’lijk bijbetalen ja of nee?” Ter ondersteuning van de bezetters van het Bestuursgebouw in De Uithof is er zojuist een studentendemonstratie van een kleine dertig medestanders langs het pand getrokken. “Ho, ho, ho, onderwijs red je zo!” Inmiddels heeft de directeur van de Universitaire Bestuursdienst per mail aan alle medewerkers van de bezette vleugel laten weten dat hij het onacceptabel vindt dat de toegang tot het werk is geblokkeerd.

Met spandoeken en veel geluid liepen de demonstrerende studenten door De Uithof. Het publiek werd te kennen gegeven dat het lang geleden is dat er in Utrecht een universitair pand werd bezet en dat veel studenten deze actiemethode ook nooit aan den lijve hebben meegemaakt. Dit zou, zo beloofden de actievoerders, ook zeker niet de laatste actie zijn.

Vanaf de vijfde verdieping werden de demonstranten toegesproken door een bezetter die riep dat zij van plan waren het ‘acht uur journaal te halen’ en dat het niet bij praten met het bestuur van de universiteit zou blijven. “Wij gaan onderhandelen.”
Foto's: http://www.hotstar.nl/ublad
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 1 februari 2010 @ 11:57:00 #22
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_77507404
Over de hele linie wordt bezuinigd, maar de studenten voelen zich in hun kruis betast.

Neem 3 bijbanen en financieer jezelf.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 1 februari 2010 @ 11:59:08 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77507460
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:57 schreef static het volgende:
Over de hele linie wordt bezuinigd, maar de studenten voelen zich weer in hun kruis betast.

Studenten zijn alleen maar de toekomst van het land en broodnodig voor het behouden van onze welvaart.
  Redactie Frontpage maandag 1 februari 2010 @ 11:59:31 #24
145738 superworm
is erbij
pi_77507471
quote:
Over de hele linie wordt bezuinigd, maar de studenten voelen zich in hun kruis betast.

Studeren werd ooit gezien als een fulltime baan. Daarom horen studenten niet bij de beroepsbevolking. Waar het nu al op neerkomt, inclusief de 265 uitwonende beurs per maand, is dat de meesten 20-30 uur per week moeten werken om uberhaupt rond te komen. Afschaffen van die 265 zorgt ervoor dat alleen studenten met rijke pappies en mammies nog kunnen doorstuderen.
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 1 februari 2010 @ 12:00:46 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77507517
quote:

Zeg je dat ook tegen de beroepssteuntrekkers, die geen 40 uur studietijd per week kwijt zijn?
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')