ik heb veel 2 uur lessen gehad, was ook wel veel. 1x zelf 3.5 uur geloof ik.

TTT gehaald
even een kort verslagje.
was niet super zenuwachtig gelukkig en een hele aardige mevrouw.
reed op stukken waar ik weinig tot nooit had gereden.
enkele foutjes:
- rechter rij strook pakken bij stoplicht. (deze was voor rechtdoor wat ik gewend was maar we gingen rechtsaf.
- bij een smalle straat liet ik een te gemoed komende auto voorgaan door rechts op het parkeer vlak te gaan.
werd ik ingehaald door de auto achter mij

- ik liet een auto van rechts voorgaan terwijl deze een stopstreep + stopbord had.
- ik liet een oma die bij een zebrapad wou oversteken niet voorgaan

ze liep zo langzaam en ik stond bijna stil maar toen gebeurde er toch niks dus toen ben ik maar gaan rijden.
gelukkig kon ik wel alle fouten opnoemen.
kritiek was dat ik geen nacontrole deed.
ik keek bv. bij een rotonde vooraf 1x en bij het opgaan niet meer.
knipperlicht te snel aanzetten terwijl ik pas de 2e afslag nam. dus mensen konden denken dat ik al eerder afsloeg.
ik ben te voorzichtig

moet meer lef hebben.
verder ging het rijden prima.
de bijzonder verrichtingen:
we kwamen bij een parkeerplaats die half leeg was.
ik kreeg al schrik want ik heb nooit geleerd om achteruit in te parkeren. (alleen achteruit file parkeren)
dus zij zegt, oke parkeer maar ergens. ik reed echt recht op een lege parkeerplaats dus ik dacht echt wtf zo makkelijk kan het niet zijn. ik ga dus met en de weg mee en parkeer iets verderop door snel naar rechts te sturen. zonder ook maar 1 auto in de buurt. dit ging goed ik stond alleen niet in het parkeervak. dit was heel slecht te zien. (zij zei dat ook achteraf) maar zij vroeg om hem alsnog goed te zetten. ik raakte in de war welke kant ik op moest sturen dus ik besloot ergens anders te parkeren. gelukkig stond ik nu wel in een vak.
omkeer opdracht.
ik was gewend om een kruispunt over te steken en daarna rechts achteruit een zijstraat in te rijden en vervolgens weer links af om te keren.
maar er was geen zijstraat, alleen naar links en dat leek mij erg onoverzichtelijk.
3 steken vond ik niet echt een oplossing. het was vrij druk en ik ben niet zo snel.
ik besloot dus in 1x een hele draai te maken. de laatste keer oefenen ging dit enorm slecht omdat ik vast stond midden op het kruistpunt omdat het draaien niet in 1x lukte.
gelukkig ging het deze keer prima.
ik had echt gedacht dat ik het niet gehaald had, die parkeer opdracht sloeg echt nergens op.
achteraf zei mijn instructeur dat ik achteruit moest parkeren. (wat ik dus nog nooit had gedaan)
conclusie veel kritiek waar ik veel kan leren. volgende week examen.

edit.
oja de kenteken lezen test.
leek echt een enorme afstand. kon het bijna niet zien. 0 of O, I en 1 etc. dus was een beetje gokken.
toen ik dichterbij kwam zag ik dat er één mis was.
[ Bericht 1% gewijzigd door fespo op 18-02-2010 18:01:15 ]