abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78472191
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:41 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

(saaaaaai)
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:52:54 #177
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_78476785
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

(saaaaaai)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:37:13 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_78478745
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

(saaaaaai)
Dan heb je geen goede spinning-les meegemaakt. Een beetje spinning-les is een heel stuk meer "entertaining" dan hardlopen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:14:25 #179
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_78488792
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan heb je geen goede spinning-les meegemaakt. Een beetje spinning-les is een heel stuk meer "entertaining" dan hardlopen.
Als je echt "entertaining" wil, dan kan ik je een les bodypump aanraden.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_78506897
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:14 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Als je echt "entertaining" wil, dan kan ik je een les bodypump aanraden.
Nah.... in combinatie met hardlopen (duurlopen) is gewichtheffen niet echt een goede combinatie.
Voor de ene heb je lange spieren nodig en voor de andere juist korte.

Zelf hou ik het bij Tae-bo / bodycombat.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 27-02-2010 10:16:41 ]
pi_78507025
Voetbal afgelast, dus morgen weer even eindje lopen.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_78512500
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 00:24 schreef dyna18 het volgende:
Nah.... in combinatie met hardlopen (duurlopen) is gewichtheffen niet echt een goede combinatie.
Voor de ene heb je lange spieren nodig en voor de andere juist korte.

Zelf hou ik het bij Tae-bo / bodypump.
Body Attack Hupsen, springen, rennen
pi_78513347
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 08:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Body Attack Hupsen, springen, rennen
Oops.. ik bedoel natuurlijk bodycombat.

Maar alles waarbij je aan je conditie werkt helpt natuurlijk voor het hardlopen.
Dus al ga je 1x per week jazzdansen ipv hardlopen voor de afwisseling. Ook dat is prima.
pi_78513517
Ik ben het niet mee eens dat duursporters geen krachttraining moeten doen. Waarom zou je je benen niet sterker mogen maken? Volgens mij kan dat alleen maar helpen. En ook ben ik het er niet mee eens dat duursporters dan meer repetities met minder gewicht moeten doen. Of je nu 8 of 20 repetities maakt... als duursporter maak je vaak meer dan 20.000 repetities per training. Ik probeer zelf wel krachttraining erbij te doen, maar ik moet het nog wat beter in mijn schema zien te krijgen... Scheelt een hoop geld want ik heb gewoon die gewichten gekocht.

Afgelopen week weer door een verkoudheid geveld... was van plan vorige week weer eens een complete trainingsweek te doen (qua aantal trainingen) sinds 2 maanden , maar komt erop neer dat ik 3 dagen niets heb gedaan. Nu zit ik te twijfelen om morgen mee te doen aan een 5km. Aan de ene kant heb ik nu zoveel rust gehad dat ik barst van de energie. Aan de andere kant ben ik bang dat ik dan wéér ziek word...
  zaterdag 27 februari 2010 @ 11:08:59 #185
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_78514113
[TK] Nike+ Sportband (zwart/geel) met sensor

misschien voor iemand hier iets?
pi_78514665
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 10:31 schreef bananablues het volgende:
Ik ben het niet mee eens dat duursporters geen krachttraining moeten doen. Waarom zou je je benen niet sterker mogen maken?
Je hebt meer aan sterke rompspieren, dus ' de plank' oefening etc.
'Echte' hardlopers hebben hele dunne pezige beentjes. Door duursporten kweek je een ander type spierweefsel dan door krachttraining.
Met krachtrtrainen/bodybuilding ben je vooral bezig met spiermassa kweken, het gaat dan om het uiterlijk (en stoer doen.....) . Als die kilo's extra spieren moet je met je mee dragen
  zaterdag 27 februari 2010 @ 12:40:18 #187
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_78516313
Ja in principe is het niet handig, maar ik denk dat het in Nederland niet per se een nadeel hoeft te zijn. Je hebt pas echt last van al het extra gewicht als je echt berg op moet. Op lange, vlakke, rechte stukken denk ik dat extra sterke benen nog niet meteen een nadeel vormen.
pi_78517076
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:40 schreef beertenderrr het volgende:
Ja in principe is het niet handig, maar ik denk dat het in Nederland niet per se een nadeel hoeft te zijn. Je hebt pas echt last van al het extra gewicht als je echt berg op moet. Op lange, vlakke, rechte stukken denk ik dat extra sterke benen nog niet meteen een nadeel vormen.
gespierd zijn heeft als hardloper in ieder geval geen voordeel. en je hebt echt wel last van extra gewicht hoor, daarom lopen dunne mensen ook makkelijker dan dikke
pi_78517345
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 11:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je hebt meer aan sterke rompspieren, dus ' de plank' oefening etc.
'Echte' hardlopers hebben hele dunne pezige beentjes. Door duursporten kweek je een ander type spierweefsel dan door krachttraining.
Met krachtrtrainen/bodybuilding ben je vooral bezig met spiermassa kweken, het gaat dan om het uiterlijk (en stoer doen.....) . Als die kilo's extra spieren moet je met je mee dragen
Krachttraining is niet gelijk aan spiermassa kweken... Je kunt ook krachttraining doen om sterker te worden.
En geloof mij, extra kilo's komen er echt niet zo snel aan. Sowieso heb je kans dat je eerst juist magerder wordt, doordat spieren meer energie verbranden als je lichaam in rust is. Als je echt gaat overdrijven dan misschien wel... maar als je het doet als supplement voor hardlopen?
Btw als je krachttraining doet voor het hardlopen moet je natuurlijk de spieren trainen die je het meest nodig hebt, dus rompspieren ook ja.

Ik vind niet dat krachttraining met uiterlijk en stoer doen te maken heeft. Dat hangt van degene af die het beoefent. Ik doe ook aan krachttraining, en dat is echt om sterker te worden ipv om stoer te doen. Gelukkig zie ik er ook niet uit als bodybuilder.

Nu hangt het er natuurlijk ook wel vanaf of je marathonloper bent of middelangeafstandloper of wielrenner. Wielrenners hebben toch wel minder last van hun gewicht tijdens het racen dan marathonlopers...
pi_78517400
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 13:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

gespierd zijn heeft als hardloper in ieder geval geen voordeel. en je hebt echt wel last van extra gewicht hoor, daarom lopen dunne mensen ook makkelijker dan dikke
Meeste westerse mensen hebben volgens mij meer last van hun teveel aan vet dan teveel aan spier .

Gespierd als in dikke spieren heb je niet veel aan, gespierd als in sterke spieren heb je wel wat aan.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 16:40:31 #191
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_78523088
Om even wat misverstanden uit de wereld te helpen. Klassikale Bodypump lessen, zoals gegeven bij de meeste fitnesscentra, staat niet gelijk aan Bodybuilding. Over het algemeen zie je tijdens Bodypump lessen ook amper mannen. Deze worden voornamelijk door vrouwen bevolkt. Nu kan je mij niet wijsmaken dat vrouwen Bodypump doen om breed en gespierd te worden.

Voordelen voor duursporters die aan krachttraining doen.

• Veel duursporters zijn door hun lagere spiermassa niet altijd in staat om de schokken van hun lichaamsgewicht in de loop van een training of wedstrijd met hun spieren te absorberen. Vandaar dat veel hardlopers na een wedstrijd klagen over pijn in gewrichten zoals knieën en onderrug.

• Krachttraining zorgt dat de spiermassa en -kracht op een gezond niveau blijft.

• Krachttraining verbetert de botdichtheid en de sterkte van banden en pezen.

• Uit onderzoeken is gebleken dat bij hardlopers die aan krachttraining doen, tijdens het hardlopen de spieren minder energie verbruiken. Voor wedstrijdlopers is dit een voordeel, voor degene die hardlopen om af te vallen zou dit een nadeel kunnen zijn.
  • Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
      zaterdag 27 februari 2010 @ 18:19:46 #192
    137212 Sehnsucht
    ga terug in je hok, gek!
    pi_78525876
    Hoi Lopers, hele tijd geleden dat ik dit topic heb bezocht. Ik heb vanmiddag nieuwe schoenen gekochten (asics gel 1150), maar ik wil toch ook is kijken naar die schoenen waar je het 'blotevoeten-gevoel' mee zou krijgen. Helaas hadden ze ze niet daar waar ik m'n schoenen heb gehaald, maar ik zou toch graag een paar hebben naast m'n 'standaard' schoen.

Heeft iemand een idee waar ik de Nike Free 5.0 kan kopen?
    .
    pi_78525994
    Hardlopend Nederland heeft de lente in de bol. Zelfs als het keihard regent & waait zie ik nog hardlopers vanuit m'n raam, veel meer dan een paar weken geleden.
    pi_78528363
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 18:24 schreef ShadyLane het volgende:
    Hardlopend Nederland heeft de lente in de bol. Zelfs als het keihard regent & waait zie ik nog hardlopers vanuit m'n raam, veel meer dan een paar weken geleden.
    Ik wilde vandaag graag lopen, maar toch maar niet gedaan.
    In de koude regen lopen lijkt me niet echt fijn.
    pi_78530289
    Ik verkies nog steeds het zwembad boven de kou buiten.
    Heb wel weer veel zin om te buffelen over het beton.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_78533583
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 18:24 schreef ShadyLane het volgende:
    heb vanavond in korte broek gelopen, het was gewoon warm

Even een kort rondje want ik was laat....even wat sprintjes er tussendoor gegooid .
    Max snelheid was 45 km p/u........
    (Mijn Garmin heeft wat problemen)
      zondag 28 februari 2010 @ 01:24:49 #197
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_78542124
    ik heb net een goede biertraining achter de rug

Hele avond speciaal biertjes gedronken, mijn motivatie om PR's te lopen is weer aangevuld

De toestand waarin ik dat moet doen is alleen weer een beetje afgetakeld, maar dat terzijde

Anyway, ik ben slapen voordat ik helemaal brak ga typen
    pi_78547685
    Net 5km wedstrijd gedaan. Ging niet echt goed, had bij warming up al beetje last van stijve kuiten. Maar ik ga gewoon achter nummer 1 aan, kom door in 3:37 bij eerste km (wilde 3:40 tempo aanhouden voor een nieuw PR), maar het ging daarna erg achteruit met laatste 3 km's gemiddeld 4:12 oid. Uiteindelijk 20:10 gelopen. Ruim een minuut boven mijn PR, maar wel 2e geworden .

Ik zal maar alvast mijn streeftijd voor de CPC 10km bijstellen van 40 minuten naar 45 minuten
      zondag 28 februari 2010 @ 13:03:26 #199
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_78549096
    nice, gefeliciteerd! zat je ver achter nr 1?
    pi_78549711
    Ja, die zag ik na 3km al niet meer Maar ik weet z'n tijd niet, zal wel in de 18 minuten zijn..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')