In het begin is het stoppen niet erg, maar na zo'n lange tijd zijn je benen stijf en kost het moeite om weer op gang te komen. Zo'n lange duurloop daar moet je lichaam aan wennen dat merk ik wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:15 schreef bananablues het volgende:
[..]
Zit je niet op een gegeven moment in zo'n ritme dat eventjes stoppen niet uitmaakt? En is elke week zo'n lange duurloop niet slecht voor je?
Kennen jullie trouwens de mcmilan running calculator?
http://www.mcmillanrunning.com/mcmillanrunningcalculator.htm
Bij mij issie qua 1km naar 5km tijd ernstig dichtbij op dit moment...
Btw, ik weet niet wat anderen hier op de kilometer lopen (volgens mij doet niemand zulke korte afstanden?), maar ik durf te wedden dat er best wat mensen hier sneller zijn dan dat hoor
Dat herken ik wel van die linkervoet. Ik vermoed ook dat het door die bochten komt. Ik heb dat ook een aantal keer al gehad, maar alleen als ik echt hard over de baan heen ga. Omdat ik voor de lange afstand train is dat nu niet vaak zo. 3.12 is snel!quote:Op maandag 15 februari 2010 14:51 schreef bananablues het volgende:
AllangDe "sneeuwstorm" die ze verwachtten viel reuze mee. Met al die spullen die ze hier hebben om sneeuw weg te halen was het binnen 12 uur alweer opgeruimd. Het is overigens hier nu rond de +5 graden denk ik, dus wel relaxed.
Morgen gaat het waarschijnlijk weer sneeuwen, maar dan ben ik toch weg.
Mijn 1km test ging wel ok, had gehoopt dat ik sneller zou zijn maar het is 3:12 geworden (alsnog een PR). Daarna nog 4x400m gedaan in 1:30 per 400, maar meer kreeg ik er niet uit. Kreeg ook beetje last van linkervoet (misschien doordat je toch de hele tijd een bocht naar links maakt?).
En, ga je de 8km nog lopen zondag?quote:Op zondag 14 februari 2010 05:04 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Zit een beetje te twijfelen over deelname aan 8km wedstrijd volgende week. Heb weinig kunnen trainen door de weersomstandigheden.
Niet best.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:07 schreef star_gazer het volgende:
Hmmm... Toch maar een paar dagen rust ingelast. Pijntjes in mijn voeten
Ah oke, ik had er vroeger toen ik op atletiek zat nooit last van, maar nu ineens wel. Het was trouwens ook wel een mindere kwaliteit atletiekbaan dan ik gewend benquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:29 schreef e-runner het volgende:
Dat herken ik wel van die linkervoet. Ik vermoed ook dat het door die bochten komt. Ik heb dat ook een aantal keer al gehad, maar alleen als ik echt hard over de baan heen ga. Omdat ik voor de lange afstand train is dat nu niet vaak zo. 3.12 is snel!
Ik train twee keer per week bij een atletiekvereniging en voor de rest loop ik nog 2 maal voor mezelf.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:05 schreef bananablues het volgende:
Dat met de hartslag heb ik niet... hij is wel wat hoger als ik moeie benen heb of me niet zo goed voel. Misschien is het bij jou toch de uitputting idd..
Over het eten, ik hardloop vaak ook een half uur na een maaltijd. Als ik me niet vol eet dan gaat dat gewoon goed. Heb vaak niet eens de tijd om 1.5 uur te wachten.
[..]
Ah oke, ik had er vroeger toen ik op atletiek zat nooit last van, maar nu ineens wel. Het was trouwens ook wel een mindere kwaliteit atletiekbaan dan ik gewend ben.
Zit je ook op atletiek of loop je alleen hard?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:21 schreef Quito1 het volgende:
Zijn er nog mensen die morgen in Apeldoorn gaan lopen?
Dank jequote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:56 schreef ShadyLane het volgende:
computergirl, mooi dat het weer beter gaat! Nu rustig opbouwen en niet forceren.
Zelfde. Net klaar met een half jaar stage lopen 150 km verderop, dus niet veel kunnen doen de laatste tijd.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:23 schreef beertenderrr het volgende:
Mits het niet weer gaat sneeuwenga ik volgende week weer beginnen met
hardlopen
Dat is niet echt een excuus imo; hardloopspullen mee en gaan!quote:Op zondag 21 februari 2010 19:06 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Zelfde. Net klaar met een half jaar stage lopen 150 km verderop, dus niet veel kunnen doen de laatste tijd.
Wow! Goeie tijd!quote:Op zondag 21 februari 2010 19:02 schreef Quito1 het volgende:
Vanmiddag heb ik in Apeldoorn de Asselronde gelopen (27,5km). Mooie loop, alle wegen waren goed begaanbaar maar bijna alles klimmen/dalen... Goed weer en nog een mooie tijd gelopen(net onder de 2uur)
quote:Op zondag 21 februari 2010 19:02 schreef Quito1 het volgende:
Vanmiddag heb ik in Apeldoorn de Asselronde gelopen (27,5km). Mooie loop, alle wegen waren goed begaanbaar maar bijna alles klimmen/dalen... Goed weer en nog een mooie tijd gelopen(net onder de 2uur)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |