quote:Op zondag 14 februari 2010 12:38 schreef star_gazer het volgende:
Gisterenochtend 27km door de polder gegaan![]()
quote:
De temperatuur is op zich niet zo heel erg; rond het vriespunt vind ik het best lekker lopen. Als je eenmaal op gang bent, kunnen de handschoenen al snel uit en is het eigenlijk alleen maar lekker (mits geen gure wind).quote:Op maandag 15 februari 2010 09:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
![]()
Het houdt ook gewoon niet op, nu weer sneeuw. Geen aaneengesloten sneeuwdek maar steeds gladde stukjes op de stoep. Kan de tempratuur niet gewoon boven nul (of hoger) blijven? 11stedentocht zit er toch niet meer in
Echter ....temperatuur < 0 -> neerslag = sneeuw -> sneeuw niet smeltenquote:Op maandag 15 februari 2010 09:31 schreef star_gazer het volgende:
[..]
De temperatuur is op zich niet zo heel erg; rond het vriespunt vind ik het best lekker lopen.
Of hagelquote:Op maandag 15 februari 2010 09:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Echter ....temperatuur < 0 -> neerslag = sneeuw -> sneeuw niet smelten
Zwemmen vind ik een heerlijke sport, alleen is dat 25m bad bij ons mij toch te kort... Vanavond een 10km duurloopje op het programma. Lekker rustig bijkomen van afgelopen zaterdag en tegelijk rustig voorbereiden op de 25km van aanstaande zaterdagquote:Op maandag 15 februari 2010 09:43 schreef Pritt het volgende:
Het is hier nu lekker weer om te lopen, zometeen maar even de stoute schoenen aantrekken.
Voor mensen die hekel hebben aan de sneeuw: Ga eens lekker zwemmen, prima alternatief en helpt hoop voor het hardlopen.
ik zwem en fiets al bijna 2 maanden, ik wil weer hardlopenquote:Op maandag 15 februari 2010 09:43 schreef Pritt het volgende:
Het is hier nu lekker weer om te lopen, zometeen maar even de stoute schoenen aantrekken.
Voor mensen die hekel hebben aan de sneeuw: Ga eens lekker zwemmen, prima alternatief en helpt hoop voor het hardlopen.
Netjes 27 km. Ik ben ook op zaterdag gaan lopen, maar hier was het droog. Wel koud en net als jij had ik last van stijfheid. Veel meer dan de week ervoor toen ik de 31 km haast fluitend liep.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:38 schreef star_gazer het volgende:
Gisterenochtend 27km door de polder gegaanHet begon met hagel, wat toch wel vrij storend is als die steentjes steeds je oog invliegen
Gelukkig klaarde dat wel op, al was de wind soms toch wel erg koud.
Aan het eind had ik vooral stijve gewrichten en spieren van de kou i.c.m. de belasting; rustig rekken hielp een beetje, maar ik bleef toch nog zo stijf als een hark. Inmiddels weer een beetje opgeknapt
Is die lading sneeuw daar al weer weg?quote:Op maandag 15 februari 2010 12:53 schreef bananablues het volgende:
Heb gisteren rond Harvard de toerist uitgehangenIk kwam bij hun sportcampus dus een outdoor atletiekbaan tegen, met de hekken open. Iedereen kan daar gewoon trainen!
Het opnieuw opstarten is altijd ellendig. Ik stop soms een minuutje om wat te drinken (scheelt een hoop geboer later!) en een paar happen mueslireep te eten. Als je dan na 25km de vaart er weer in moet zetten... Helaas kom ik niet onder de stop-go penalty uit; als ik niks eet onderweg, klap ik na een km of 20 dubbel van de maagpijn.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:31 schreef e-runner het volgende:
[..]
Netjes 27 km. Ik ben ook op zaterdag gaan lopen, maar hier was het droog. Wel koud en net als jij had ik last van stijfheid. Veel meer dan de week ervoor toen ik de 31 km haast fluitend liep.
Daar was nu geen sprake van. Ik stond op een gegeven moment stil om te wachten om over te steken bij een weg en toen moest ik weer gaan lopen. Ai...
3:12quote:Op maandag 15 februari 2010 14:51 schreef bananablues het volgende:
AllangDe "sneeuwstorm" die ze verwachtten viel reuze mee. Met al die spullen die ze hier hebben om sneeuw weg te halen was het binnen 12 uur alweer opgeruimd. Het is overigens hier nu rond de +5 graden denk ik, dus wel relaxed.
Morgen gaat het waarschijnlijk weer sneeuwen, maar dan ben ik toch weg.
Mijn 1km test ging wel ok, had gehoopt dat ik sneller zou zijn maar het is 3:12 geworden (alsnog een PR). Daarna nog 4x400m gedaan in 1:30 per 400, maar meer kreeg ik er niet uit. Kreeg ook beetje last van linkervoet (misschien doordat je toch de hele tijd een bocht naar links maakt?).
Zit je niet op een gegeven moment in zo'n ritme dat eventjes stoppen niet uitmaakt? En is elke week zo'n lange duurloop niet slecht voor je?quote:Op maandag 15 februari 2010 16:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het opnieuw opstarten is altijd ellendig. Ik stop soms een minuutje om wat te drinken (scheelt een hoop geboer later!) en een paar happen mueslireep te eten. Als je dan na 25km de vaart er weer in moet zetten... Helaas kom ik niet onder de stop-go penalty uit; als ik niks eet onderweg, klap ik na een km of 20 dubbel van de maagpijn.
Je zit wel in een ritme, maar juist dat eventjes stoppen sloopt je daaruit. Kwestie van elementaire natuurkunde; wat in beweging is, heeft de neiging in beweging te blijven. En wat in stilstand is... De traagheid van massa ga je hard voelen na 20kmquote:Op maandag 15 februari 2010 16:15 schreef bananablues het volgende:
[..]
Zit je niet op een gegeven moment in zo'n ritme dat eventjes stoppen niet uitmaakt? En is elke week zo'n lange duurloop niet slecht voor je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |