abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 februari 2010 @ 12:38:25 #101
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_77980100
Gisterenochtend 27km door de polder gegaan Het begon met hagel, wat toch wel vrij storend is als die steentjes steeds je oog invliegen Gelukkig klaarde dat wel op, al was de wind soms toch wel erg koud.

Aan het eind had ik vooral stijve gewrichten en spieren van de kou i.c.m. de belasting; rustig rekken hielp een beetje, maar ik bleef toch nog zo stijf als een hark. Inmiddels weer een beetje opgeknapt
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 14 februari 2010 @ 13:19:47 #102
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_77981352
goed bezig hoor
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 14 februari 2010 @ 13:31:10 #103
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_77981697
Respect!
I'm just a girl in the world.
  zondag 14 februari 2010 @ 13:41:51 #104
77130 star_gazer
pi_77982041
Danku Volgende week 25, daarna rust, dan 29
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_77998583
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:38 schreef star_gazer het volgende:
Gisterenochtend 27km door de polder gegaan

Ik vrijdag 18, waarvan de laatste 2km maar gelopen. Bij de 14km begon het te haperen, had gewoon geen energie meer. Toch blij dat ik het gedaan heb!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_78000049
Dat zijn pas echt duurlopen! Inderdaad niets anders dan respect

Kom ik aan met mijn 8-15km als duurloop
  zondag 14 februari 2010 @ 22:45:55 #107
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78002711
Kom ik aan met in de laatste 100 meter van mijn 7 km van vandaag een beetje goed mijn enkel te verzwikken
Zit nu met een zakje met sneeuw (makkelijk koelmiddel ) te koelen... zometeen een drukverbandje aanleggen..
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  zondag 14 februari 2010 @ 22:50:51 #108
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_78002966
hoe doe je dat? Voorzichtig he, Zandvoort komt steeds dichterbij

zelf 2:15 uur getrained vandaag 2 uur fietsen en een kwartiertje krachttraining
  zondag 14 februari 2010 @ 23:13:17 #109
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78004071
Ik liep op een pad, met wat sneeuw.
Op een gegeven moment was er een klein stukje zonder sneeuw en ik weet dat dat glad kan zijn. Hierdoor ging ik extra opletten en ben ik zomaar op de rand van het asfaltpad gaan staan -> zwik
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  maandag 15 februari 2010 @ 00:07:05 #110
77130 star_gazer
pi_78006656
Die sneeuw is zo irritant he
-
pi_78010103
quote:
Op maandag 15 februari 2010 00:07 schreef star_gazer het volgende:
Die sneeuw is zo irritant he

Het houdt ook gewoon niet op, nu weer sneeuw. Geen aaneengesloten sneeuwdek maar steeds gladde stukjes op de stoep . Kan de tempratuur niet gewoon boven nul (of hoger) blijven? 11stedentocht zit er toch niet meer in
  maandag 15 februari 2010 @ 09:31:14 #112
77130 star_gazer
pi_78010422
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het houdt ook gewoon niet op, nu weer sneeuw. Geen aaneengesloten sneeuwdek maar steeds gladde stukjes op de stoep . Kan de tempratuur niet gewoon boven nul (of hoger) blijven? 11stedentocht zit er toch niet meer in
De temperatuur is op zich niet zo heel erg; rond het vriespunt vind ik het best lekker lopen. Als je eenmaal op gang bent, kunnen de handschoenen al snel uit en is het eigenlijk alleen maar lekker (mits geen gure wind).

Maar een graad of 15 is ook wel lekker; dan kan je lekker in je shirtje gaan
-
pi_78010570
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:31 schreef star_gazer het volgende:

[..]

De temperatuur is op zich niet zo heel erg; rond het vriespunt vind ik het best lekker lopen.
Echter ....temperatuur < 0 -> neerslag = sneeuw -> sneeuw niet smelten
pi_78010615
Het is hier nu lekker weer om te lopen, zometeen maar even de stoute schoenen aantrekken.
Voor mensen die hekel hebben aan de sneeuw: Ga eens lekker zwemmen, prima alternatief en helpt hoop voor het hardlopen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 15 februari 2010 @ 10:15:34 #115
77130 star_gazer
pi_78011266
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

Echter ....temperatuur < 0 -> neerslag = sneeuw -> sneeuw niet smelten
Of hagel

Nee, je hebt daar wel gelijk in. Qua temperatuur is een graad of 0 erg lekker, maar de neerslag moet wel wegblijven.
-
  maandag 15 februari 2010 @ 10:16:05 #116
77130 star_gazer
pi_78011276
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:43 schreef Pritt het volgende:
Het is hier nu lekker weer om te lopen, zometeen maar even de stoute schoenen aantrekken.
Voor mensen die hekel hebben aan de sneeuw: Ga eens lekker zwemmen, prima alternatief en helpt hoop voor het hardlopen.
Zwemmen vind ik een heerlijke sport, alleen is dat 25m bad bij ons mij toch te kort... Vanavond een 10km duurloopje op het programma. Lekker rustig bijkomen van afgelopen zaterdag en tegelijk rustig voorbereiden op de 25km van aanstaande zaterdag
-
  maandag 15 februari 2010 @ 10:59:12 #117
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_78012165
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:43 schreef Pritt het volgende:
ik zwem en fiets al bijna 2 maanden, ik wil weer hardlopen
pi_78014608
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:38 schreef star_gazer het volgende:
Gisterenochtend 27km door de polder gegaan Het begon met hagel, wat toch wel vrij storend is als die steentjes steeds je oog invliegen Gelukkig klaarde dat wel op, al was de wind soms toch wel erg koud.

Aan het eind had ik vooral stijve gewrichten en spieren van de kou i.c.m. de belasting; rustig rekken hielp een beetje, maar ik bleef toch nog zo stijf als een hark. Inmiddels weer een beetje opgeknapt
Netjes 27 km. Ik ben ook op zaterdag gaan lopen, maar hier was het droog. Wel koud en net als jij had ik last van stijfheid. Veel meer dan de week ervoor toen ik de 31 km haast fluitend liep.
Daar was nu geen sprake van. Ik stond op een gegeven moment stil om te wachten om over te steken bij een weg en toen moest ik weer gaan lopen. Ai...
pi_78015230
Heb gisteren rond Harvard de toerist uitgehangen Ik kwam bij hun sportcampus dus een outdoor atletiekbaan tegen, met de hekken open. Iedereen kan daar gewoon trainen!

Het is hier nu 6:52 's ochtends en over een paar minuten kan ik gaan ontbijten. Daarna ga ik er direct heen om eens een 1km test te doen en misschien nog wat intervaltraining Antibioticakuur is toch klaar sinds gisteren. Jammer dat ik vanmiddag alweer terugvlieg
pi_78015349
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:53 schreef bananablues het volgende:
Heb gisteren rond Harvard de toerist uitgehangen Ik kwam bij hun sportcampus dus een outdoor atletiekbaan tegen, met de hekken open. Iedereen kan daar gewoon trainen!
Is die lading sneeuw daar al weer weg?
pi_78019049
Allang De "sneeuwstorm" die ze verwachtten viel reuze mee. Met al die spullen die ze hier hebben om sneeuw weg te halen was het binnen 12 uur alweer opgeruimd. Het is overigens hier nu rond de +5 graden denk ik, dus wel relaxed.
Morgen gaat het waarschijnlijk weer sneeuwen, maar dan ben ik toch weg .

Mijn 1km test ging wel ok, had gehoopt dat ik sneller zou zijn maar het is 3:12 geworden (alsnog een PR). Daarna nog 4x400m gedaan in 1:30 per 400, maar meer kreeg ik er niet uit. Kreeg ook beetje last van linkervoet (misschien doordat je toch de hele tijd een bocht naar links maakt?).
  maandag 15 februari 2010 @ 16:05:04 #122
77130 star_gazer
pi_78021547
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:31 schreef e-runner het volgende:

[..]

Netjes 27 km. Ik ben ook op zaterdag gaan lopen, maar hier was het droog. Wel koud en net als jij had ik last van stijfheid. Veel meer dan de week ervoor toen ik de 31 km haast fluitend liep.
Daar was nu geen sprake van. Ik stond op een gegeven moment stil om te wachten om over te steken bij een weg en toen moest ik weer gaan lopen. Ai...
Het opnieuw opstarten is altijd ellendig. Ik stop soms een minuutje om wat te drinken (scheelt een hoop geboer later!) en een paar happen mueslireep te eten. Als je dan na 25km de vaart er weer in moet zetten... Helaas kom ik niet onder de stop-go penalty uit; als ik niks eet onderweg, klap ik na een km of 20 dubbel van de maagpijn.
-
  maandag 15 februari 2010 @ 16:07:31 #123
77130 star_gazer
pi_78021634
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:51 schreef bananablues het volgende:
Allang De "sneeuwstorm" die ze verwachtten viel reuze mee. Met al die spullen die ze hier hebben om sneeuw weg te halen was het binnen 12 uur alweer opgeruimd. Het is overigens hier nu rond de +5 graden denk ik, dus wel relaxed.
Morgen gaat het waarschijnlijk weer sneeuwen, maar dan ben ik toch weg .

Mijn 1km test ging wel ok, had gehoopt dat ik sneller zou zijn maar het is 3:12 geworden (alsnog een PR). Daarna nog 4x400m gedaan in 1:30 per 400, maar meer kreeg ik er niet uit. Kreeg ook beetje last van linkervoet (misschien doordat je toch de hele tijd een bocht naar links maakt?).
3:12
-
pi_78021931
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:05 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Het opnieuw opstarten is altijd ellendig. Ik stop soms een minuutje om wat te drinken (scheelt een hoop geboer later!) en een paar happen mueslireep te eten. Als je dan na 25km de vaart er weer in moet zetten... Helaas kom ik niet onder de stop-go penalty uit; als ik niks eet onderweg, klap ik na een km of 20 dubbel van de maagpijn.
Zit je niet op een gegeven moment in zo'n ritme dat eventjes stoppen niet uitmaakt? En is elke week zo'n lange duurloop niet slecht voor je?

Kennen jullie trouwens de mcmilan running calculator?
http://www.mcmillanrunning.com/mcmillanrunningcalculator.htm

Bij mij issie qua 1km naar 5km tijd ernstig dichtbij op dit moment...

Btw, ik weet niet wat anderen hier op de kilometer lopen (volgens mij doet niemand zulke korte afstanden? ), maar ik durf te wedden dat er best wat mensen hier sneller zijn dan dat hoor
  maandag 15 februari 2010 @ 17:36:17 #125
77130 star_gazer
pi_78024007
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:15 schreef bananablues het volgende:

[..]

Zit je niet op een gegeven moment in zo'n ritme dat eventjes stoppen niet uitmaakt? En is elke week zo'n lange duurloop niet slecht voor je?
Je zit wel in een ritme, maar juist dat eventjes stoppen sloopt je daaruit. Kwestie van elementaire natuurkunde; wat in beweging is, heeft de neiging in beweging te blijven. En wat in stilstand is... De traagheid van massa ga je hard voelen na 20km

Momenteel ben ik naar de marathon in Rotterdam aan het werken. Ik doe in de aanloop daar naartoe iedere zaterdag een lange duurloop. Door de weeks zijn het vooral korte intervaltrainingen en/of korte duurlopen (10km). Volgende week heb ik overigens rust ingepland; ikg a dan een weekend naar de Eiffel en vervang de duurloop dan voor een lekkere wandeling.

Qua gezondheid... Tja, zo'n zwaar trainingsregime vraagt wel wat van je, maar ik heb het wel nodig voor m'n eerste marathon. Ik train in een loopgroep onder goede begeleiding, dus ik mag aannemen dat men weet waar men mee bezig is Na de marathon op 11 april wil ik in ieder geval gecontroleerd gaan afbouwen naar de halve.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')