abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77821334
Ik ga ook in april in Rotterdam lopen, mijn 1e marathon.

Ben halverwege december serieus begonnen met trainen(alleen nog maar mooi weer geweest ). Loop met gemak 20km. maar vorige week iets verder gelopen(25km) maar krijg dan last van mijn kuiten. Ik ben niet moe maar mijn spieren(kuiten) lijken niet verder te willen.
25km. 3 dagen geleden gelopen, nu nog steeds last zodat ik nog niet kan lopen...

Iemand tips?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:04:43 #52
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_77826549
Zo... Vandaag 10km wezen intervallen... Misschien dat ik deze week een extra dagje rust pak; ik heb het gevoel dat mijn kuiten 'leeg' zijn. Zwaar, pijn, slap...

En... HET IS KOUD BUITEN
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_77827100
Sinds afgelopen donderdag in Boston, MA. Hier zijn ook veel hardlopers, zelfs met dit koude weer .

Helaas heb ik een oorinfectie en zit aan de antibiotica dus ik heb een heel kort rondje gedaan...
pi_77827243
Beterschap!
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_77831044
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:52 schreef e-runner het volgende:
Dacht dat Sjobber al eens meer een marathon gedaan had. Ik herinner me ook dat je een tijdje geleden een blessure had en toch liep Sjobber? Doe je trouwens ook oefeningen voor je lichaam?
Tijdens het hardlopen train je vooral je benen en de rest weinig, ik probeer ook de rest van mijn lichaam sterker te maken. Dus buik en rugspieroefeningen, opdrukken enz.
Zal mijn 5de worden en ben inderdaad geblesseerd geweest. Na Amsterdam ook de nodige rust genomen. Maar ook een drukke periode waardoor ik nog maar 1 tot max. 2x in de week ging sporten, met soms kleine stukjes hardlopen (5km ofzo, als warmlopen (wel buiten in de kou )). Maar niet echt serieus bezig geweest. Ben ook wel van mening dat ik nu toch 2x pw de 17km moet doen. Dit weekend staat het in ieder geval in de planning!

Als alternatieve trainingen doe ik roeien, fitness en dan voornamelijk (kleine) gewichten en (sinds deze week ) spinning. Vroegah deed ik ook nog zwemmen maar wegens tijdgebrek moeten schrappen. Van de buikspieroefeningen, opdrukken, superman, enz hoef ik niets te hebben.
Conditioneel zit het wel prima, maar moet weer even die loopbenen op gang brengen.
Normaal raak ik ook niet snel geblesseerd, maar had het vorige keer natuurlijk wel erg bond gemaakt. En het mulle zand hielp ook niet echt mee.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_77835399
en er is weer sneeuw....
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:52:55 #57
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77843795
Gister 8.5km gelopen, heerlijk

Ik ga deze week kijken voor een spinfiets, heerlijke afwisseling op het hardlopen denk ik
pi_77848535
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:52 schreef JortK het volgende:
Gister 8.5km gelopen, heerlijk

Ik ga deze week kijken voor een spinfiets, heerlijke afwisseling op het hardlopen denk ik
Sinds ik dat ding gebruik, heb ik niet meer gelopen dus ja het is best lekker
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:07:22 #59
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77850941
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:03 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Sinds ik dat ding gebruik, heb ik niet meer gelopen dus ja het is best lekker
En hoe lang ga je dan fietsen?
pi_77853044
Minimaal 75 minuten, gemiddeld 1,5 uur en geregeld ook wel eens 2 uur
  woensdag 10 februari 2010 @ 19:06:43 #61
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_77855108
Geen last meer van de buren?

Ik zou ook wel zon ding in huis willen, maar heb geen plek
I'm just a girl in the world.
pi_77855665
nee, heb er nu een schuimrubberen matje onder van 5 euro, en sindsdien klagen ze niet meer Had wel weer zin om deze week te beginnen met hardlopen, maar die *** sneeuw verpest dat mooi weer.

Ja best wel een nadeel dat die dingen veel ruimte innemen. Als ik ga verhuizen in de zomer, ben ik bang dat ik er ook geen gebruik meer van kan maken
  woensdag 10 februari 2010 @ 19:48:18 #63
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_77856745
Ik stond echt te schelden vannochtend toen ik zag dat er weer sneeuw lag. Ik had vandaag eindelijk weer eens willen lopen, na 2 weken niks doen ivm ziekheid. Aan de andere kant was het gezien de verstikkende hoestaanval die ik net kreeg nadat ik 2 trappen op was gelopen misschien ook wel verstandig nog een dagje rust te houden.

*Als ik later groot ben* wil ik zeker wel een fiets/crosstrainer in huis. En dan met de enige tv in huis daarvoor, zodat ik alleen tv mag kijken als ik beweeg
pi_77861598
als ik groot ben...wil ik ook wel een crosstrainer, maar wel voor de tv inderdaad want dat is toch saai.......

Ik heb wel gelopen vanavond(uurtje), maar het was wel raar glad op sommige plekken. Er lag een heel dun laagje sneeuw waardoor je je niet goed kon afzetten zoals je wel kan bij een flinke laag. Naar windje ook wel weer
pi_77866984
Ik heb een muziekje van 2 uur lang dat de tijd goed doet overbruggen na een tijdje denk je toch nergens meer aan, omdat (als het goed is) je druk bezig bent met afzien. Overigens, heb gister 2 docu's gekeken, 1tje over Sven Kramer en 1 over Erben Wennemars. Beide erg interessant en leuk om te kijken. Topsportmentaliteit kwam daar ook naar boven en het daar heb ik wel wat uit geleerd Heb ze hieronder opgezocht voor de liefhebbers. Het heeft mij in ieder geval meer motivatie gegeven om nog meer af te zien en dieper te gaan

Het is niet gemakkelijk Sven Kramer te zijn

24 uur met Erben Wennemars

Enjoy
pi_77886903
Ik heb 2 maanden geleden ook een Tacx aangeschaft om toch nog wat te fietsen met de sneeuw. Ik heb wel moeite om er langer dan 45 minuten achter te zitten, zelfs met muziek. Je gaat er ook onwijs van zweten terwijl ik de verwarming uit zet en ramen open

Dus petje af dat je zo lang kunt fietsen op die dingen! In de buitenlucht gaat het mij 100x makkelijker af. Maar misschien is het idd mentaliteit... gewoon gaan en je doel in gedachten houden.

NelsonWandelaar: thanks! Voel me al stukken beter, alhoewel mijn oor nog steeds dicht zit
pi_77889509
Heeft iemand hier tips over hoe ik in een maand een stuk sneller kan worden?
Ik ga de 5 km doen op de CPC en zeker met dit weer loop ik zo verschrikkelijk rot (pijn met ademhalen en heeeeeeele koude voeten!).
Wat is de beste tactiek voor meer snelheid? Vaker lopen? Langer lopen? Af en toe een intervaltraining doen?
En wat kan ik doen tegen half-bevroren voeten?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_77890621
je wint vooral snelheid door interval training te doen. Als je de 5km conditioneel goed aan kan, zou ik de resterende tijd hier aan besteden

Koude tenen, geen idee, zorgen dat ze niet nat worden scheelt sowieso. Misschien zijn er ergens thermosokken te koop, geen idee

succes alvast

@banana Ja het is niet het meest leuke wat er is, maar hardlopen doe ik nu ook niet, en het is een goede manier om onnodige kilo's er snel af te werken. Ben sinds eind december 5 kilo afgevallen (meting begon voor kerst ). Ik ben wel enorm nieuwsgierig hoe dit invloed gaat hebben op mijn looptijden, aangezien er toch een stuk minder meegetild wordt.
Verder scheelt het als je leuke muziek hebt natuurlijk. Ik luister nu 1 liveset van 2 uur waarin heel veel nummers langskomen die ik erg leuk vind, dus dat zijn telkens weer markeringspunten. Verder is het ook meteen een goede basis voor een triatlon carrière in de toekomst, dus het is niet enkel vervanging van het hardlopen voor mij
pi_77892605
Ik zou niet alleen intervaltraining doen. Alhoewel dit soort trainingen erg goed helpen, is het erg monotoon dan. Je kunt beter afwisselen... tempoloop, duurloop, interval, heuveltraining, sprinttraining, fartlek.
En als je vaak loopt, zware training met makkelijke afwisselen...

Wat helpt om beter te worden? Veel trainen. Door kleine trainingen word je al beter, maar als je vaker intensievere trainingen doet zal het sneller gaan. (Loop je wel meer risico op blessures).

@ beertenderr, op een gegeven moment als ik afzie hoor ik de muziek bijna niet meer Maar triatlon is een goed doel, ik ga in mei mijn eerste 1/8e doen. Je bent ook al het zwemmen aan het trainen? Ik kon helaas laatste paar weken niet en nu ook weer niet door mijn ooronsteking... maar daarna ga ik er weer hard voor. Alhoewel hardlopen voor mij nog steeds het leukste is (ben ik ook het beste in:P). Waarom loop je eigenlijk al zo lang niet?
pi_77894282
Het is idd wel eentonig, maar het biedt denk ik wel het snelst de meeste resultaten. Sprinttraining zal ook wel helpen denk ik . Maar goed, het ligt er maar net aan hoe het nu met je conditie gesteld is, en wat voor opties je hebt en waar je zelf voor wilt gaan.

Nice! Hoe gaat het met de voorbereidingen? Heb je ook zo'n mooie fiets? En aan welke doe je mee? Ik heb er zelf nog nooit eentje gedaan, denk dat ik daar volgend jaar aan wil beginnen met als einddoel de ironman in Hawaii he .
Wel balen van je oor dan. Zwemmen doe ik nu 1x per week. Had het maandag nog even getest, en kwam tot 63 baantjes van 25 meter in 30 minuten. Heb vroeger tot ik 12 was ofzo op wedstrijdzwemmen gezeten, dus dat is wel mijn voordeel. Hoe breng jij het er vanaf in het water? Heb je ook zo'n suit?
Hardlopen doe ik nu niet vanwege het weer. Ben echt enorm bang om onderuit te gaan en zo een onnodige blessure op te lopen. Verder heb ik ook niet echt de meest ideale kleding ervoor, dus dat houdt me ook een beetje tegen. Wilde deze week weer beginnen, maar helaas weer sneeuw...
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:12:26 #71
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_77897856
Ik ben vandaag weer gaan lopen en het ging flink beroerd. Last van mijn keel door de koude lucht, enorm koude wind, en een heel slechte conditie doordat ik ziek ben geweest. Maar uiteindelijk had ik toch twee korte momenten (2x toen de zon doorkwam) dat ik lekker liep en echt blij was dat ik weer was gegaan. Maar nu kappen met die kou graag.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:43:42 #72
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_77902598
Vandaag weer door de kou gebuffeld; 10km met tempowisseling. Was erg pittig vanwege de snijdende tegenwind Maargoed, na het lopen een lekkere warme gluhwein doet wonderen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_77919143
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:38 schreef beertenderrr het volgende:
Het is idd wel eentonig, maar het biedt denk ik wel het snelst de meeste resultaten. Sprinttraining zal ook wel helpen denk ik . Maar goed, het ligt er maar net aan hoe het nu met je conditie gesteld is, en wat voor opties je hebt en waar je zelf voor wilt gaan.

Nice! Hoe gaat het met de voorbereidingen? Heb je ook zo'n mooie fiets? En aan welke doe je mee? Ik heb er zelf nog nooit eentje gedaan, denk dat ik daar volgend jaar aan wil beginnen met als einddoel de ironman in Hawaii he .
Wel balen van je oor dan. Zwemmen doe ik nu 1x per week. Had het maandag nog even getest, en kwam tot 63 baantjes van 25 meter in 30 minuten. Heb vroeger tot ik 12 was ofzo op wedstrijdzwemmen gezeten, dus dat is wel mijn voordeel. Hoe breng jij het er vanaf in het water? Heb je ook zo'n suit?
Hardlopen doe ik nu niet vanwege het weer. Ben echt enorm bang om onderuit te gaan en zo een onnodige blessure op te lopen. Verder heb ik ook niet echt de meest ideale kleding ervoor, dus dat houdt me ook een beetje tegen. Wilde deze week weer beginnen, maar helaas weer sneeuw...
@ intervaltraining: het snelst zal het zeker zijn ja!

Voorbereidingen voro triatlon gaan wel oke que fietsen en hardlopen . Ik heb vorige zomer een tweedehands Cube Attempt (oud model). Ziet er wel stoer uit iig . Welke heb jij dan?
Ik denk dat je (gezien je zwemresultaten) makkelijk dit jaar al 1 kan doen! De ironman hawaii is wel erg inspirerend ja, maar ik denk dat ik meer van de korte afstanden ben ^^. Ik doe ongeveer 10 minuten over 20 baantjes op dit moment, maar waarschijnlijk langzamer. Ik probeer 2x er week te zwemmen, maar door ziekte/bruiloft/werk lukt het nu al weken niet... heb al 3 weken niet gezwommen .
Fietsen gaat op zich wel aangezie ik 3x per week naar m'n werk fietse (als het weer het toelaat). Dan zit ik al gauw aan de 140km per week... maar dat lukt de laatste paar weken dus ook niet echt. Ik zal straks als ik hersteld ben weer hard aan de bak moeten .

Ik weet niet hoe het weer in Nederland nu is, maar met sneeuw e.d. is het inderdaad irritant. Alhoewel ik liever hardloop dan fiets met sneeuw .

De fiets:

Update: ik ga 16 mei de Triatlon van Ter Aar doen. Dat is in een buitenzwembad.. ik heb dan ook geen swimsuit nog.. vind die dingen akelig duur en wil eerst eens even kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door bananablues op 12-02-2010 16:03:15 ]
pi_77924647
Zag net foto's van gisteravond. Ik heb echt een dikke kop gekregen van te weinig hardlopen/sporten. Poi.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_77926017
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:17 schreef bananablues het volgende:

[..]

@ intervaltraining: het snelst zal het zeker zijn ja!

Voorbereidingen voor triatlon gaan wel oke que fietsen en hardlopen . Ik heb vorige zomer een tweedehands Cube Attempt (oud model). Ziet er wel stoer uit iig . Welke heb jij dan?
Ik denk dat je (gezien je zwemresultaten) makkelijk dit jaar al 1 kan doen! De ironman hawaii is wel erg inspirerend ja, maar ik denk dat ik meer van de korte afstanden ben ^^. Ik doe ongeveer 10 minuten over 20 baantjes op dit moment, maar waarschijnlijk langzamer. Ik probeer 2x er week te zwemmen, maar door ziekte/bruiloft/werk lukt het nu al weken niet... heb al 3 weken niet gezwommen .
Fietsen gaat op zich wel aangezie ik 3x per week naar m'n werk fietse (als het weer het toelaat). Dan zit ik al gauw aan de 140km per week... maar dat lukt de laatste paar weken dus ook niet echt. Ik zal straks als ik hersteld ben weer hard aan de bak moeten .

Ik weet niet hoe het weer in Nederland nu is, maar met sneeuw e.d. is het inderdaad irritant. Alhoewel ik liever hardloop dan fiets met sneeuw .

De fiets:
[ afbeelding ]

Update: ik ga 16 mei de Triatlon van Ter Aar doen. Dat is in een buitenzwembad.. ik heb dan ook geen swimsuit nog.. vind die dingen akelig duur en wil eerst eens even kijken.
Fiets ziet er goed uit Ik zelf heb eigenlijk nog geen racefiets, ja eentje van 10 euro, een Raleigh Pulsar, die ik gebruik voor de indoortraining, maar dat is geen optie als ik mee wil doen aan een wedstrijd.

Ziet er hetzelfde uit, behalve dat die van mij geen bel en achter spatbord heeft. Als ik aan een koers of triatlon mee wil doen, is een van de vereisten wel dat ik geen schakelsysteem heb tussen de benen, dat vind ik zo irritant . Echt, wie dat heeft bedacht...

Ik wil misschien deze zomer een leuke 2e hands kopen, even afwachten of de financiën het toelaten. Ja die wetsuits zijn best duur. Bij deze wedstrijd heb je het blijkbaar niet nodig, aangezien het zwembad verwarmd water heeft las ik. Op open water is het wel een must volgens mij. Met een 1/8e triatlon moeten die 20 baantjes sowieso wel lukken Met 10 minuten voor 20 baantjes gaan we ongeveer even hard zo te zien, heb jij een speciaal trainingsprogramma? Ik doe altijd maar wat, en echt heel veel beter wordt ik daar niet van dus mocht je nog tips hebben, gerne bitte

Hoeveel uur train je in de week trouwens (in het geval van een week waarbij je geen andere verplichtingen of problemen hebt )? Je hebt in ieder geval nog wel eventjes tot mei, dus niets aan de hand. Ook al brick sessions gedaan, oftewel hardlopen na het fietsen? Ik heb dit vorige zomer een aantal keer gedaan, dat was toch een flinke tegenvaller hoe zwaar dat was. Maar ja, alles is te trainen natuurlijk.

En ja, de ironman in Hawaii is natuurlijk het mooiste wat er is, aangezien het het wk betreft. Een andere volledige ironman lijkt me ook erg leuk! Kan je toch zeggen dat je de zwaarste sportdiscipline ter wereld hebt volbracht .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')