Lekkere afstandquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:29 schreef Woodpecker het volgende:
Oi. Zojuist na een 'pauze' van anderhalve week meteen 23 kilometer gelopen. Nu ben ik wel kapót, maar ook trots
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:07 schreef star_gazer het volgende:
Morgenochtend 25km... Wish me luck...
Ik ben jaloers! Kom nog steeds net verder dan 5 km op het momentquote:
Ik las dat je ook Rotterdam gaat doen. Ook je eerste marathon?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:26 schreef star_gazer het volgende:
Zo! De 25km zit er weer opik moet bij dat soort afstanden nog wel het eetritme onder de knie krijgen... Ik raak rond de 21km altijd in gevecht met mijn maag; honger, pijn, winderig
vandaag zo'n carbo-reep meegenomen en wat van die gel. was maar goed ook, want ik ging sterretjes zien. Toch weer niet goed ingeschat.. Wat is die gel zoet zeg, tering
volgende keer maar wat dextro's meenemen.
Het is ook pas de eerste keer en ik herinner me dat het bij mij ook niet soepel ging. Ik kon maar 2.5 km lopen en was toen al kapot. Als je trouwens 4 km in een kwartier loopt dan gaat het ook wel erg snel.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:39 schreef ssebass het volgende:
Vandaag weer voor het eerst buiten gaan hardlopen. Ik heb daar heel weinig talent voor. Laatste jaar bijna 10 kg door krachttraining aangekomen, maar conditioneel bijna niets gedaan. Vandaag dus voor het eerst hardgelopen en wat een hel was dat zeg, maar 4km gelopen in een kwartier tot twintig minuten, met een paar keer kort lopen en was echt kapot. Ben dan ook nog wel half ziek, maar niet echt bemoedigend. MIjn longen werden echt dichtgeknepen, niet heel relaxt ofzo.
Ja, eerste marathon. Ik neem altijd kleine stukjes fruit mee; wat banaan, wat mandarijn. Volgende keer misschien een hele banaan vooraf om de darmen wat te verstoppen ofzoquote:Op zondag 7 februari 2010 12:24 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ik las dat je ook Rotterdam gaat doen. Ook je eerste marathon?
Gisteren heb ik 30.9 km gelopen en ik had ook een leeg gevoel na een uurtje of twee. Onderweg heb ik wel winegums gegeten.Op zich is het wel te doen zo, maar het is toch een hele andere belasting als een halve marathon. Je wordt op een andere manier moe, het is alsof je langzaam leeg wordt getrokken.
Conditioneel loop ik vrij makkelijk en heb ik nog over. De volgende keer wil ik ook gaan lopen met gel en of energierepen. Kijken hoe dat bevalt.
Overgens is het zo dat als je het vaker doet dat je minder eten nodig hebt. Je lichaam moet er ook aan wennen aan die lange afstanden.
Om te beginnen met hardlopen raad ik je aan om via een schema (voor beginnners) te gaan lopen. Dan bouw je het geleidelijk op met een inspanning die past bij wat je aan kan. Vooral de lessen van Evy zijn populair.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:39 schreef ssebass het volgende:
Vandaag weer voor het eerst buiten gaan hardlopen. Ik heb daar heel weinig talent voor. Laatste jaar bijna 10 kg door krachttraining aangekomen, maar conditioneel bijna niets gedaan. Vandaag dus voor het eerst hardgelopen en wat een hel was dat zeg, maar 4km gelopen in een kwartier tot twintig minuten, met een paar keer kort lopen en was echt kapot. Ben dan ook nog wel half ziek, maar niet echt bemoedigend. MIjn longen werden echt dichtgeknepen, niet heel relaxt ofzo.
Nice....quote:Op maandag 8 februari 2010 17:02 schreef computergirl het volgende:
Progressie in huize computergirl: ongeveer 45 minuten gelopen, met af en toe een paar seconden wandelen.
Voel nog wel 'iets' in mijn bovenbeenspieren, maar niet meer een stekende pijn zoals eerst. Knie is ok.
10 a 15 km meestal, dus meer dan een uur.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:16 schreef dyna18 het volgende:
Hoe lang loop je trouwens normaal?
mysterieuze fotoquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:45 schreef dyna18 het volgende:
Leuke foto die ik tegen kwam online.... goed voor de motivatie.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |