Ah oke! Succes dan!quote:Op maandag 1 februari 2010 21:31 schreef Ewelina het volgende:
Makfkees, dat is dit semester dus. Ik heb echter nog niet alle vakken afgerond, dus echt haast is er niet bij
Jups, dat lijkt me vrij logisch.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:36 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje tussendoor.. We zijn nu bezig met een PvA en we komen niet helemaal uit de bronvermelding![]()
We hebben dus het volgende
[alinea 1]
[alinea 2]
[alinea 3]
Alinea 1 en 3 zijn dezelfde bron en alinea 2 is een andere bron. Moet het dan als volgt worden verantwoord?
[alinea 1] 1
[alinea 2] 2
[alinea 3] 3
1 bron A
2 bron B
3 bron A
Reden dat we het vragen is omdat het een beetje vreemd staat in de voetnoot
Als het dezelfde bron is kun je achter alinea 3 ook een eentje zetten, vind ik.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:36 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje tussendoor.. We zijn nu bezig met een PvA en we komen niet helemaal uit de bronvermelding![]()
We hebben dus het volgende
[alinea 1]
[alinea 2]
[alinea 3]
Alinea 1 en 3 zijn dezelfde bron en alinea 2 is een andere bron. Moet het dan als volgt worden verantwoord?
[alinea 1] 1
[alinea 2] 2
[alinea 3] 3
1 bron A
2 bron B
3 bron A
Reden dat we het vragen is omdat het een beetje vreemd staat in de voetnoot
Geen verkeerd idee!quote:Op zondag 7 februari 2010 17:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als het dezelfde bron is kun je achter alinea 3 ook een eentje zetten, vind ik.
Wel een verkeerd idee! Wat maakt het uit alsof het stom staat, het is een bronvermelding, dat maakt niet zo veel uit hoe het er uit ziet. Je gebruikt de bronnen in die volgorde, en dan vermeld je ze ook in die volgorde. Je kunt toch niet een niet-logisch voetnoten systeem gebruiken? eerst nummer 1, 2 dan 5, dan 8, dan wordt het alleen maar verwarrender voor de lezer. Je moet zorgen dat het zo overzichtelijk mogelijk is voor de lezer, dan maakt het niet uit hoe het eruit ziet.quote:
quote:Op zondag 7 februari 2010 18:20 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Wel een verkeerd idee! Wat maakt het uit alsof het stom staat, het is een bronvermelding, dat maakt niet zo veel uit hoe het er uit ziet. Je gebruikt de bronnen in die volgorde, en dan vermeld je ze ook in die volgorde. Je kunt toch niet een niet-logisch voetnoten systeem gebruiken? eerst nummer 1, 2 dan 5, dan 8, dan wordt het alleen maar verwarrender voor de lezer. Je moet zorgen dat het zo overzichtelijk mogelijk is voor de lezer, dan maakt het niet uit hoe het eruit ziet.
Het is niet 1, 2, 5, 8quote:Op zondag 7 februari 2010 18:20 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Wel een verkeerd idee! Wat maakt het uit alsof het stom staat, het is een bronvermelding, dat maakt niet zo veel uit hoe het er uit ziet. Je gebruikt de bronnen in die volgorde, en dan vermeld je ze ook in die volgorde. Je kunt toch niet een niet-logisch voetnoten systeem gebruiken? eerst nummer 1, 2 dan 5, dan 8, dan wordt het alleen maar verwarrender voor de lezer. Je moet zorgen dat het zo overzichtelijk mogelijk is voor de lezer, dan maakt het niet uit hoe het eruit ziet.
Ja, natuurlijk overdreef ik het. Maar, waarom zou je het onlogsich maken als het ook logisch kan? Het enige wat ik dan zou kunnen bedenken is bij nummer 3 zetten "Zie 1", of iets in die trant.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het is niet 1, 2, 5, 8
Het is 1, 2, 3, 1, 4, 5, 2, 6
de volgorde blijft hetzelfde, alleen komen sommige voetnoten later nog even terug.
Hmmm, ik geef meer de voorkeur aan mijn manier en vind die logischer.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk overdreef ik het. Maar, waarom zou je het onlogsich maken als het ook logisch kan? Het enige wat ik dan zou kunnen bedenken is bij nummer 3 zetten "Zie 1", of iets in die trant.
Ik gebruik ook nooit voetnoten, maar altijd in-text citations. Dus stiekem heb ik er helemaal geen verstand van.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hmmm, ik geef meer de voorkeur aan mijn manier en vind die logischer.
Ik zou gewoon 1, 2, 3, etc. doen. En dus niet 1, 2, 1, 3 etc. Ik vind het een stuk duidelijker, en het is ook gebruikelijk binnen de wetenschap.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:37 schreef Maraca het volgende:
Is er een onafhankelijke derde in de zaal?
Methode AKnynke, 1 punt!quote:Op zondag 7 februari 2010 18:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zou gewoon 1, 2, 3, etc. doen. En dus niet 1, 2, 1, 3 etc. Ik vind het een stuk duidelijker, en het is ook gebruikelijk binnen de wetenschap.
Voetnoten moet je sowieso vermijden imo.. Of je doet [1] erachter en verwijs je naar de literatuurlijst.. Of je zet gewoon de naam + jaar erachter..quote:
Dat is lang niet overal zo, wat dat betreft zijn er grote verschillen tussen wetenschappelijke richtingen. Bij ons (geschiedenis) is jouw manier bijvoorbeeld uit den boze. Er wordt gebruik gemaakt van voetnoten om de tekst zo min mogelijk te onderbreken, wat natuurlijk enorm bijdraagt aan de leesbaarheid van de tekst.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:52 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Voetnoten moet je sowieso vermijden imo.. Of je doet [1] erachter en verwijs je naar de literatuurlijst.. Of je zet gewoon de naam + jaar erachter..
Daarom is bewezen dat water vriest bij 0 graden (Den Hamer et al., 1975) Dan zet je dat bij een ander citaat gewoon weer Den Hamer et al., 1975 erbij
En er zit een groot verschil tussen wetenschappelijk en niet-wetenschappelijke scripties natuurlijk. Wij doen het ook op die manier die jij schrijft. Voetnoten zijn alleen om dingen duidelijker te maken, of een toelichting te geven...Wat vriest bij 0 graden1quote:Op zondag 7 februari 2010 18:52 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Voetnoten moet je sowieso vermijden imo.. Of je doet [1] erachter en verwijs je naar de literatuurlijst.. Of je zet gewoon de naam + jaar erachter..
Daarom is bewezen dat water vriest bij 0 graden (Den Hamer et al., 1975) Dan zet je dat bij een ander citaat gewoon weer Den Hamer et al., 1975 erbij
ik vind juist niet dat dat bijdraagt aan de leesbaarheid. Ik wil graag gelijk weten waar wat geschreven is, en wie dat geschreven heeft. OM steeds terug te bladeren naar de literatuurlijst is ook zo onhandig. Maar goed, het ligt er ook aan waar je aan gewend bent, denk ik.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is lang niet overal zo, wat dat betreft zijn er grote verschillen tussen wetenschappelijke richtingen. Bij ons (geschiedenis) is jouw manier bijvoorbeeld uit den boze. Er wordt gebruik gemaakt van voetnoten om de tekst zo min mogelijk te onderbreken, wat natuurlijk enorm bijdraagt aan de leesbaarheid van de tekst.
Voetnoot onderaan de pagina.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik vind juist niet dat dat bijdraagt aan de leesbaarheid. Ik wil graag gelijk weten waar wat geschreven is, en wie dat geschreven heeft. OM steeds terug te bladeren naar de literatuurlijst is ook zo onhandig. Maar goed, het ligt er ook aan waar je aan gewend bent, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |