Met een hoge intensiteit gaat er in het noorden en oosten ... en delen van het midden van het land behoorlijk hard sneeuwen op dinsdag!quote:Op zondag 31 januari 2010 13:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Het lijkt erop dat we pas op dinsdag verlost gaan raken van dit k*tsneeuw.
De eerste regenbuien staan voorspeld voor dinsdagmiddag.
quote:Op zondag 31 januari 2010 13:55 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Met een hoge intensiteit gaat er in het noorden en oosten ... en delen van het midden van het land behoorlijk hard sneeuwen op dinsdag!
Mwah, hier in Maastricht dooit 't toch al vrij snel..quote:Op zondag 31 januari 2010 13:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Het lijkt erop dat we pas op dinsdag verlost gaan raken van dit k*tsneeuw.
De eerste regenbuien staan voorspeld voor dinsdagmiddag.
Ik woon 40 km boven Maastricht (in Roermond), maar hier totaal geen teken te zien van welke dooi dan ook.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah, hier in Maastricht dooit 't toch al vrij snel..
Ja, en nu nemen we even een betrouwbaar modelquote:Op zondag 31 januari 2010 13:56 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier ziet u de regenverwachting van de komende 3 dagen. De beelden zijn in stappen van 3 uur. Elk beeld toont de totale regenverwachting gedurende die 3 uur. Oftewel het beeld van 15:00 's-middags toont de optelling tussen 12:00 uur en 15:00
[ afbeelding ]
Daar is ook iets meer gevallen, denk ik op basis van de sneeuwradar gisteravondquote:Op zondag 31 januari 2010 13:58 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik woon 40 km boven Maastricht (in Roermond), maar hier totaal geen teken te zien van welke dooi dan ook.
Het een sluit het ander niet uit. Afgelopen vrijdag regende het letterlijk de hele dag tot 7 uur 's avonds en na achten sneeuwde het vervolgens de hele avond en nacht.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:01 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ja, en nu nemen we even een betrouwbaar model![]()
En dat zegt dat er Dinsdag nog vrolijk sneeuw door het midden van het land zal vallen....
[ afbeelding ]
En vooral je wat zuidelijker woontDeze van een paar uur later!
[ afbeelding ]
Een paar dagen?quote:Op zondag 31 januari 2010 14:13 schreef Prowl het volgende:
Echt Nederlands weer, na een paar dagen is iedereen alles beu
Na een paar dagen... na 30 sneeuwdagen mag ik de sneeuw best beu zijn vind ik.quote:Op zondag 31 januari 2010 14:13 schreef Prowl het volgende:
Echt Nederlands weer, na een paar dagen is iedereen alles beu
KNMI gebruikt de pluim van gisterenavond.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:36 schreef pietkanarie het volgende:
Ik vond dat diepvriesscenario toch een stuk beter!! Nou ja, ik laat me maar niet meer lekker door die lange termijn verwachtingen.... kan nog wel natuurlijk dus ik hoop er nog steeds op...
Volgens het KNMI komt het nog wel goed:
zaterdag 06 februari tot en met dinsdag 09 februari 2010
Grote kans op overwegend droog winterweer. Waarschijnlijk wordt het ook kouder, met overdag lichte en 's nachts meest matige vorst.
Van welke pluim?quote:Op zondag 31 januari 2010 14:32 schreef kepler het volgende:
Dat gemiddelde, is dat echt het gemiddelde van alle oplossingen? Of is het de oper?
oke vandaar... knmi baseert zich dus op de oude pluimquote:Op zondag 31 januari 2010 14:32 schreef -0- het volgende:
[..]
KNMI gebruikt de pluim van gisterenavond.
Dat doen ze omdat de verwachting opgesteld wordt voor de nieuwe pluim uitkomt en bovendien is er altijd een kans dat de nieuwe pluim verkeerd is om wat voor reden dan ook. De oude pluim schijnt daarom slechts licht minder betrouwbaar te zijn. Overigens verwacht ik niet dat er in de nieuwe pluim iets mis is gegaan want eigenlijk sinds gisterenochtend is de onzekerheid al toegenomen. Het begon met de oper en UKMO en nu is GFS en de EC pluim dus ook mee.
Ga voorlopig maar uit van sneeuwval (dan kan het alleen maar meevallenquote:Op zondag 31 januari 2010 14:32 schreef INViCTuS het volgende:
ik verwacht dinsdag echt geen sneeuw..althans, er zal voornamelijk regen vallen en alleen in de vroege ochtend of s´avonds enige sneeuw.
Whehequote:Op zondag 31 januari 2010 18:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Zojuist 20 minuten noodgedwongen 5 kilometer door een sneeuwstorm moeten fietsen.
Toevalligerwijs stopte het weer net nadat ik thuis was gearriveerd.
De weergoden zitten met mij te fucken.
Dan zou ik even een bezoekje brengen aan onze oosterburen.quote:
Ik zou wel willen maar de weg is onbegaanbaar door overstekende sneeuwduinen.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:02 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dan zou ik even een bezoekje brengen aan onze oosterburen.
Inderdaad.quote:
Daar ga ik wel vanuitquote:Op zondag 31 januari 2010 21:52 schreef aloa het volgende:
Er kan nog van alles gebeuren... Februari is nog lang.
Zal mij niets verbazen, als de pluim morgen weer kouder is.
Meer tegen de Belgische grens aan?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:08 schreef Sj0rSz het volgende:
Midden-Brabant heeft al een tiental minuten matige sneeuw.
Deze gaat morgen weer de prullebak in verwacht ik... de GFS run van zojuist ziet er weer diep winters uit !quote:Op zondag 31 januari 2010 22:16 schreef aloa het volgende:
De 15daagse ziet er op termijn iets kouder uit
[ afbeelding ]
yup, alhoewel ik niet goed genoeg de kaarten kan lezen en gewoon op weerwoord meeleesquote:Op zondag 31 januari 2010 23:34 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Deze gaat morgen weer de prullebak in verwacht ik... de GFS run van zojuist ziet er weer diep winters uit !
Precies !quote:Op zondag 31 januari 2010 23:39 schreef kepler het volgende:
[..]
yup, alhoewel ik niet goed genoeg de kaarten kan lezen en gewoon op weerwoord meelees
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat het nog alle kanten op kan en niks is zeker
quote:Op zondag 31 januari 2010 21:52 schreef aloa het volgende:
Er kan nog van alles gebeuren... Februari is nog lang.
Precies, en dat komt natuurlijk omdat de (ECMWF) pluim 50 oplossingen geeft en dus niet alle mogelijke oplossingen. Kansberekening op basis van de pluim overschat dus de werkelijk kans op dat weertype. Momenteel is die overschatting heel erg groot gezien de vele omslagen in de pluimen de laatste tijd. Zo stond de virtuele winter volgens mij in 2 runs in de pluim, terwijl daarvoor alle leden voor een zacht weertype gingen. Die omslagen komen dus doordat de pluim niet de volledige kansverdeling omvat.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:39 schreef kepler het volgende:
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat het nog alle kanten op kan en niks is zeker
quote:Op zondag 31 januari 2010 21:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tijd voor lente!
Het lijkt mij een goed idee als we het lenteweer reserveren voor de lente. Dus vanaf 21 maart. Tot die tijd is het vooral winterweer (een zware winterstorm valt daar dus ook onderquote:Op zondag 31 januari 2010 21:51 schreef Adelante het volgende:
Mee eens!
nee, hoe eerder de lente begint hoe beter het is. Ik kan nu niet eens eer fatsoenlijk op me werk komen.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt mij een goed idee als we het lenteweer reserveren voor de lente. Dus vanaf 21 maart. Tot die tijd is het vooral winterweer (een zware winterstorm valt daar dus ook onder) dat er moet komen, het is immers winter.
Mee eensch , ik geniet echt van deze winter. Kom maar op met de sneeuw en kouquote:Op maandag 1 februari 2010 01:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt mij een goed idee als we het lenteweer reserveren voor de lente. Dus vanaf 21 maart. Tot die tijd is het vooral winterweer (een zware winterstorm valt daar dus ook onder) dat er moet komen, het is immers winter.
Inderdaad!!!!quote:Op maandag 1 februari 2010 01:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
quote:Er zijn momenteel 82 files met een totale lengte van 552 kilometer.
Ja, woeoeoehoeoeoeoequote:Op maandag 1 februari 2010 11:44 schreef Drassss het volgende:
Eindhoven krijgt nu steeds een flinke sneeuwbui over zich heen. Gaat eropppp
Dan ga ik koffie zetten, genieten geblazenquote:Op maandag 1 februari 2010 11:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Let maar op, over 10 minuten gaat het weer los...
Bij het 12u journaal zag ik het op de achtergrond flink sneeuwen ja.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En alles wordt weer wit in de omg. H'sum.
Haren (Gn.) ook, en het strooizout is hier op hoor ik net. Leuk als die natte troep vanavond gaat opvriezen.quote:
Volgens knmi.nl/actueel is het inmiddels overal in Nederland boven 0 graden celsius. Hoe lang zou dat geleden zijn?quote:
Gisteren ?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Volgens knmi.nl/actueel is het inmiddels overal in Nederland boven 0 graden celsius. Hoe lang zou dat geleden zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |