Nou en ik zeg dat het aantal mensen dat op die manier gelooft te klein is om voorlichting en lessen over homoseksualiteit maar niet te geven.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je het wel tegenspreken, dat beweer ik ook helemaal niet. Ik zeg alleen dat oprechte gelovigen hun Heilige Boek in totale aannemen, en er niet selectief mee te werk gaan.
Eerder een ONZ/KLB-scenejargon lijkt me.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:53 schreef Iblis het volgende:
[..]
Stage is homoscenejargon? Volgens mij verzin je dit ter plekke.
Ik wil alleen maar duidelijk zijn, nu jullie weten wat ik er mee bedoel kan het zeker geen kwaad.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is duidelijker als je geen slang gebruikt, en in een (serieuze) discussie lijkt me sowieso al weinig plaats voor dat soort taal.
Zou je denken? Wat zou volgens jou dan, als je religie uitsluit, nog meer een oorzaak van het "probleem" zijn als men niet tolerant is naar homo's?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou en ik zeg dat het aantal mensen dat op die manier gelooft te klein is om voorlichting en lessen over homoseksualiteit maar niet te geven.
Jawel. Ik vind het respectloos. Ik kan je ook wel een "moslimkutje" noemen, en zeggen dat ik er eigenlijk "lief moslimjongetje" mee bedoel, maar dat maakt de term niet minder beledigend wel?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar duidelijk zijn, nu jullie weten wat ik er mee bedoel kan het zeker geen kwaad.
Het heeft niet zoveel met selectie als wel met interpretatie te maken. Er wordt namelijk in de hele Bijbel niet gesproken over seksuele geaardheid. Jij zegt dat er staat dat homopraktijken uit den boze zijn, maar in feite staat dat er niet zo letterlijk. Er staat iets waaruit jij dat opmaakt, maar een ander kan dat anders interpreteren.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik bedoel dat een oprechte gelovige niet selectief te werk zal gaan met de Schrift. Ik mag toch aannemen dat nu duidelijk is wat ik bedoel.
Onwetendheid en foute beeldvorming (oa. door de media, maar ook door "stoerdoenerij").quote:Op maandag 1 februari 2010 17:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou je denken? Wat zou volgens jou dan, als je religie uitsluit, nog meer een oorzaak van het "probleem" zijn als men niet tolerant is naar homo's?²
eensquote:Op maandag 1 februari 2010 14:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Misschien moet de insteek dan niet zijn om acceptatie te eisen, maar gewoon een feitelijke weergave van wat er is. Er zijn homo's. En homo's zijn lang niet zo verschillend van hetero's als dat men denkt. Ik denk dat zichtbaarheid wel een belangrijk deel is in de weg naar acceptatie. Als mensen te zien krijgen dat ook hele "normale" en "onopvallende" mensen homo zijn, dan denk ik dat ze minder geneigd zijn om er negatief tegenover te staan. Want het beeld dat er sowieso gegeven wordt in de media is dat van de extreme nichten. Ook allemaal prima, iedereen mag zijn zoals ie is of wil zijn, maar wie zijn kop boven het maaiveld uitsteekt kan verwachten dat die wordt afgehakt door dezen en genen. En ik denk dat het goed is om een beeld te creëren dat tegen dat mediabeeld in gaat. Dus de huis- tuin- en keukenhomo ook eens belichten.
Het woord "stage" zoals ik hier heb gebruikt heeft in tegenstelling tot jouw voorbeeld helemaal geen negatieve lading, ligt meer aan je eigen perceptie.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Jawel. Ik vind het respectloos. Ik kan je ook wel een "moslimkutje" noemen, en zeggen dat ik er eigenlijk "lief moslimjongetje" mee bedoel, maar dat maakt de term niet minder beledigend wel?
KTHXBYEquote:
Kennelijk vindt men het interessant keer op keer in elk topic waar hij verschijnt de eigen mening tegen die van hem af te zetten. Het is natuurlijk ook gewoon een peuleschil dat te doen.quote:
Ik woon ook in Groningen en wist niet dat dat soort dingen hier voorkomen. Zoveel 'nieuwe Nederlanders' hebben we ook niet.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:41 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Een goede zaak..
Ik woon in Groningen.. en de acceptatie van homo's onder de jeugd ( met name nieuwe Nederlanders) laat te wensen over.
Mijn vriend en ik .. zijn destijds verhuist.. omdat we werden bedreigd door een groepje jongeren.
Poep in de brievenbus, bakstenen door de ramen.. messen trekken enz enz
Dus helaas. bitter nodig. om het thema homoseksualiteit op de agenda te zetten.. het bespreekbaar te maken bij de jeugd
Dat maakt(e) Groningen nu juist zo aantrekkelijk, de relatieve afwezigheid van kuddes briesende bontkraagjes. En de aanstellerij van het baarddragende djellabavolk kan daar vooral op schamper gegrinnik rekenen.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik woon ook in Groningen en wist niet dat dat soort dingen hier voorkomen. Zoveel 'nieuwe Nederlanders' hebben we ook niet.
Zeker, maar nogmaals, idealiter zou men de inhoud los van het poppetje moeten zien. En in een debat hoeven we het niet eens te zijn of te woorden, als er maar een dialoog gevoerd wordt.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:19 schreef Disana het volgende:
Kennelijk vindt men het interessant keer op keer in elk topic waar hij verschijnt de eigen mening tegen die van hem af te zetten. Het is natuurlijk ook gewoon een peuleschil dat te doen.
Dit geldt natuurlijk voor beide partijen. Vergeet niet dat er ook anderen meelezen, dus er zijn genoeg mensen die hier profijt van kunnen hebben.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:19 schreef wonderer het volgende:
Wat heeft het nou voor zin een dialoog te voeren als niemand van zijn standpunt afwijkt?
op moment dat je belt en de politie is erquote:Op maandag 1 februari 2010 18:13 schreef Vanyel het volgende:
kut als je zo je huis uit wordt gepest. Is er door de politie nog actie ondernomen tegen dat volk?
Het is momenteel een hot item: homoïsme vs religie. Dat kun je niet denyen.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Overigens snap ik niet helemaal waarom BSB dit topic weer kaapt met zijn religieuze standpunten, aangezien het daar toch helemaal niet over gaat?
Nee ok, maar de PVV wil hier een eind aan maken. Dus dan hou je alleen homoisme over.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is momenteel een hot item: homoïsme vs religie. Dat kun je niet denyen.²
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scheer je weg!
Wat een kutkick zeg BSB.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is momenteel een hot item: homoïsme vs religie. Dat kun je niet denyen.²
Sinds de Verlichting weten we dat alle religie onbewijsbare lulkoek is.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik verkondig hier toch helemaal geen onzin? Hoe ik hier als mens in sta is wat mij betreft irrelevant, ik heb het over de gelovige in general. Als je de Koran, de Bijbel en de Thora leest zul je zien dat ik hierin gelijk heb. Ik heb niet voor niets benadrukt dat dit gaat over het praktiseren van betreffende geaardheid.
Ik begrijp je gevoelige post, maar je hoeft je geen zorgen te maken daar met mij zeker te praten valt. Of ik redelijk ben? Ja.²
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |