bron: RTV Noordquote:GRONINGEN - Homobeweging Platform LGBT in Groningen krijgt honderdduizend euro van de gemeente. Doel van de subsidie is het bevorderen van de acceptatie van de homoseksuelen in de stad.
Het platform heeft een project opgezet van drie jaar, waarin verschillende activiteiten worden ontwikkeld en uitgevoerd. Het gaat dan bijvoorbeeld om het ontwikkelen van lesmateriaal. Ook komt er een Gay Guide, met daarin alle informatie voor homo's in de stad Groningen.
De projecten worden gefinancieerd door subsidies van de stad en het Rijk.
Dat is nodig, zegt wethouder Peter Verschuren, want ook in een tolerante stad als Groningen laat de acceptatie van homo's en lesbo's nog wel te wensen over. "Met name op scholen neemt de acceptatie af," meent de wethouder.
Ik heb wel mijn twijfels over de effectiviteit, maar ideeën veranderen natuurlijk door blootstelling aan andere ideeën. Als zoiets nooit had geholpen hadden we nog steeds 19e eeuwse opvattingen over homoseksualiteit gehad (alhoewel natuurlijk technisch gezien vanaf de Franse tijd homoseksuele contacten al niet meer strafbaar waren).quote:Op zondag 31 januari 2010 00:12 schreef HeyFreak het volgende:
Zonde van het geld. Al gooi je er een miljoen tegenaan dan nog ligt de acceptatie van homo's tussen de oren van de mensen. Zo'n campagne zal dan ook niets veranderen.
Jij bent homo!? Dat verklaart een hoop…quote:
Dat toont dan eens en te meer aan dat jouw opvattingen m.b.t. homoseksualiteit niet altijd juist zijn.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik dacht serieus dat jij een belijder van het homoïsme was. Serieus.
Maar we hebben hier toch wel een aantal mods die wel tot die ideologie behoren?quote:Op zondag 31 januari 2010 00:50 schreef Iblis het volgende:
Dat toont dan eens te meer aan dat jouw opvattingen m.b.t. homoseksualiteit niet altijd juist zijn.
Ik heb geen idee, maar het lijkt me statistisch wel waarschijnlijk maar verder tamelijk irrelevant.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar we hebben hier toch wel een aantal mods die wel tot die ideologie behoren?
Dat toont dan het beperkte nut van vooroordelen aan. Ik vind dit wel een leerzame avond. Jij?quote:O.a. vanwege je username plaatste ik je in betreffend hokje.
En waarom zou jouw 'geloof' dan wel geaccepteerd moeten wordenquote:Op zondag 31 januari 2010 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik blijf zeggen dat het paradoxaal is om als gelovige de praktijken van een homo te "accepteren". Het botst simpelweg met de leer. NB: ik heb het nadrukkelijk over het praktiseren.²
Ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden drugshond je nog wel eens verdedigde als zijnde een redelijke user.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik blijf zeggen dat het paradoxaal is om als gelovige de praktijken van een homo te "accepteren". Het botst simpelweg met de leer. NB: ik heb het nadrukkelijk over het praktiseren.²
Met alle respect, maar ik verkondig hier toch helemaal geen onzin? Hoe ik hier als mens in sta is wat mij betreft irrelevant, ik heb het over de gelovige in general. Als je de Koran, de Bijbel en de Thora leest zul je zien dat ik hierin gelijk heb. Ik heb niet voor niets benadrukt dat dit gaat over het praktiseren van betreffende geaardheid.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:32 schreef OllieA het volgende:
Ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden drugshond je nog wel eens verdedigde als zijnde een redelijke user.
Dank daarvoor, maar laat ik vooropstellen dat ik alleen mijzelf vertegenwoordig, ik probeer hier louter met rationele funderingen mijn punt te maken. In principe kan een atheïst tot dezelfde conclusie komen.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:23 schreef Barwurz het volgende:
Ik waardeer je eerlijkheid.
Je laat het ware gezicht van de islam zien.
Wel een atheïst die mathematisch niet zo sterk is.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Dank daarvoor, maar laat ik vooropstellen dat ik alleen mijzelf vertegenwoordig, ik probeer hier louter met rationele funderingen mijn punt te maken. In principe kan een atheïst tot dezelfde conclusie komen.
Wellicht heb ik andere visies dan jij, maar om dat onredelijk te noemen gaat mij wat ver. Discussies draaien om argumenten, argumenten én argumenten. In de meeste perfecte setting zou je een debat zelfs los moeten zien van de debator en puur moeten afgaan op de inhoud.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:43 schreef OllieA het volgende:
Jij bent geen redelijke user.
En daarom hebben we in Nederland scheiding van kerk en staat en is jouw mening obsoleet.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat zijn geen boeken, maar slechts hervertellingen en dus sowieso niet serieus te nemen, als ik jou nu mijn levensverhaal vertel, en jij moet het 20 jaar opschrijven dan zal er weinig meer van kloppen, en nog dommer is het als je het dan letterlijk gaat naleven.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik verkondig hier toch helemaal geen onzin? Hoe ik hier als mens in sta is wat mij betreft irrelevant, ik heb het over de gelovige in general. Als je de Koran, de Bijbel en de Thora leest zul je zien dat ik hierin gelijk heb. Ik heb niet voor niets benadrukt dat dit gaat over het praktiseren van betreffende geaardheid.
Ik begrijp je gevoelige post, maar je hoeft je geen zorgen te maken daar met mij zeker te praten valt. Of ik redelijk ben? Ja.²
Dat is een feit, alleen heb je in de samenleving toch met gelovigen te maken. Zij zijn niet verplicht "tevreden" te zijn met allerlei zaken waar ze het niet mee eens zijn. Simpel voorbeeld, de meeste gelovigen zijn tegen euthanasie, toch is het door de overheid geaccepteerd. Ook gelovigen zijn onderdeel van dit land en leggen zich er niet bij neer. En de democratie heeft mooie instrumenten om dit op termijn te kunnen veranderen.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:53 schreef raptorix het volgende:
En daarom hebben we in Nederland scheiding van kerk en staat en is jouw mening obsoleet.
HET leerquote:Op zondag 31 januari 2010 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik ben het met je eens dat het vaag is om als gelovige dingen van ongelovigen te accepteren.. Dus stap maar gauw van je geloof af.
[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 31-01-2010 02:24:11 ]dag
Ik doe mijn best om mijn posts zo duidelijk mogelijk over te brengen, standpunten zijn daar inderdaad een onderdeel van, dat is niet meer dan logisch.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:55 schreef OllieA het volgende:
Jij hanteert geen argumenten, maar standpunten.
Exact, maar je mag toch aannemen dat men leert van de geschiedenis? Homo's werden vroeger destroyed, dat gebeurt toch niet meer? Veel is aan verandering onderhevig, behalve religie wat een vrij statische aangelegenheid is.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:57 schreef raptorix het volgende:
Bullshit, de zwaren in zuid afrika waren ook met een meerderheid, en toch waren het de slaven
Vroeger? Tot in de jaren 70 zijn homos in Nederland nog behandeld en zelfs gecastreerd, en buiten Nederland zullen we het al helemaal niet over hebben, niet alleen in islamitsche landen, maar ook landen als Jamaica word je keihard vervolgt.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Exact, maar je mag toch aannemen dat men leert van de geschiedenis? Homo's werden vroeger destroyed, dat gebeurt toch niet meer? Veel is aan verandering onderhevig, behalve religie wat een vrij statische aangelegenheid is.²
Dus aangaande de reactie op de post waarop ik reageerde, geef je nu een extremist te zijn?quote:Op zondag 31 januari 2010 01:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank daarvoor, maar laat ik vooropstellen dat ik alleen mijzelf vertegenwoordig, ik probeer hier louter met rationele funderingen mijn punt te maken. In principe kan een atheïst tot dezelfde conclusie komen.²
Ik haat jou niet als mens, maar wel mensen die vanuit hun geloofsovertuiging mijn leven proberen te beinvloeden, ik heb ook geen problemen met moslims, zolang ze anderen het leven niet onmogelijk maken, iemand die ze geloof wil beleiden krijgt daarvoor van mij alle vrijheid, maar als gelovigen zich onder de noemer van hun geloof mij wetten door de strot willen duwen word ik heel agressief.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Haat is sowieso een niet beschaafde emotie, het dient, zeker in deze, geen enkel nut. Hoeveel ik het ook oneens mag zijn met je onzedelijke levenstijl, ik haat je niet. Sterker nog, ik debatteer graag met je.
Zie de inhoud los van het poppetje, alleen dan zal de discours daadwerkelijk zegevieren.²
Wat vind je boeiend aan een dialoog tussen BsB en een homo?quote:Op zondag 31 januari 2010 02:00 schreef Ringo het volgende:
Het is toch helemaal niet interessant om te weten hoe BsB over homoseksualiteit denkt? Dat weten we wel.
Het is veel boeiender om hem met een homoseksueel in dialoog te laten gaan.
Dit bewijst dan toch mijn punt dat veel zaken aan verandering onderhevig zijn? Zeker met deze ontwikkeling zou jij blij moeten zijn? Ik heb er andere denkbeelden over, maar toch respecteer ik je als mens. Geen probleem toch?quote:Op zondag 31 januari 2010 02:03 schreef raptorix het volgende:
Vroeger? Tot in de jaren 70 zijn homos in Nederland nog behandeld en zelfs gecastreerd, en buiten Nederland zullen we het al helemaal niet over hebben, niet alleen in islamitsche landen, maar ook landen als Jamaica word je keihard vervolgt.
Dat hangt helemaal af van de assertiviteit van de homo. En van de bereidwilligheid van BsB.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:05 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat vind je boeiend aan een dialoog tussen BsB en een homo?
De ontwikkeling gaat hard achteruit, de laatste 6 jaar heb ik en me vriend al 4 keer moeten mee maken dat we werden aangevallen door marokanen, gelukkig dat die idioten nog steeds niet snappen dat het niet slim is om mensen met een kickbox achtergrond aan te vallenquote:Op zondag 31 januari 2010 02:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit bewijst dan toch mijn punt dat veel zaken aan verandering onderhevig zijn? Zeker met deze ontwikkeling zou jij blij moeten zijn? Ik heb er andere denkbeelden over, maar toch respecteer ik je als mens. Geen probleem toch?²
Neen, ik ben zeker niet extreem. Ik ben wel een fundamentalist, ik vind dat je je geloof in zijn totaliteit moet aanvaarden. In hoeverre kun je jezelf serieus nemen als je gaat shoppen in je geloof: dat accepteer ik wel, dat niet. Nee, daar kan ik me absoluut niet in vinden.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:05 schreef Barwurz het volgende:
Dus aangaande de reactie op de post waarop ik reageerde, geef je nu een extremist te zijn?
hee, de eerste slimme opmerking in dit topic.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
On topic; acceptatie van homo's kan je niet afdwingen. Homohaat wordt voornamelijk gevoed door opvoeding en de praatjes die mensen in je omgeving er over opplakken.
Acceptatie kan je inderdaad niet afdwingen, maar dat neemt niet weg dat vooroordelen wel door informatie geven en het zichtbaar maken af gaan nemen.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
On topic; acceptatie van homo's kan je niet afdwingen. Homohaat wordt voornamelijk gevoed door opvoeding en de praatjes die mensen in je omgeving er over opplakken.
Nu noem je ook iets wat veel slimmer en doeltreffender is; laat homo's middelbare scholen afgaan om daar te vertellen. En dan alsjeblieft normaal ogende homo's en geen types die aan de stereotypen voldoen, want dan bereik je nog niks. Zo iemand moet trouwens wel stevig in zijn schoenen staan en ad rem zijn, vooral als je op een vmbo je praatje moet houden tegenover allerhande achterbuurtvolk.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Acceptatie kan je inderdaad niet afdwingen, maar dat neemt niet weg dat vooroordelen wel door informatie geven en het zichtbaar maken af gaan nemen.
Ik weet nog dat er (eenmalig maar...) een "homovoorlichting" werd gegeven in mijn klas op de middelbare school. Ik vond dat toen (als in de kast zittende) wel prettig dat er eens over gepraat werd zonder dat iemand (ik) er op aangekeken zou worden. Ik kan me voorstellen dat het voor homo's ook een enorme steun is om eens mensen te zien die ook homo zijn, en al ouder/verder zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |