abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77456201
DEN BOSCH - Commando Marco Kroon, sinds kort drager van de hoogste militaire onderscheiding van Nederland, de Willemsorde, wordt verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie. Hij is vrijdag op het politiebureau verhoord.
Kroon verbaasd na onderzoek van justitie
Zijn 34-jarige vriendin werd gisteren voor de tweede keer als verdachte verhoord. Politie en justitie bevestigen de verdenkingen, maar willen niet zeggen of Kroon is aangehouden dan wel in verzekering gesteld. Zelf was hij gisteravond niet te bereiken.

De gangen en handelingen van Kroon worden al sinds oktober gevolgd door een team van politie en marechaussee. Daarbij zou het gaan om cocaïne-gebruik van zowel Kroon als bezoekers van diens café Vinny's in Den Bosch.

Het opsporingsonderzoek wordt tot in de hoogste kringen in Den Haag gevolgd. Naar verluidt wil koningin Beatrix, die in mei de zeldzaam toegekende militaire onderscheiding uitreikte aan Kroon, voortdurend op de hoogte worden gehouden. Kroon was de eerste militair in 55 jaar die die onderscheiding kreeg. De medaille werd hem toegekend vanwege heldhaftig gedrag tijdens zijn uitzending naar Afghanistan. Hij was daar pelotonscommandant van een team Special Forces.

Café Vinny's, waarvan Kroon sinds december 2008 de exploitant is, neemt een belangrijke rol in het onderzoek in. Een aantal vaste bezoekers is door de politie gehoord. In het onderzoek werden eind december in Den Bosch al twee aanhoudingen verricht. Kroon ontkende eerder deze week met kracht de verdenkingen. "Als er eentje anti-drugs is, ben ik het wel."

Op de deur van het café was gisteren een plakkaat bevestigd waaruit bleek dat het wegens 'onvoorziene omstandigheden' is gesloten. Volgens een woordvoerder van de gemeente Den Bosch is dit niet gebeurd op last van de gemeente.

Kroon werd opgeleid als officier aan de Koninklijke Militaire Academie in Breda en maakte onderdeel uit van het Korps Commando Troepen in Roosendaal.

=========================================

mij verbaast het niet.
Toen ik hem s`avonds op de dag van uitrijking van de willemsorde zag bij Pauw en Witteman hoorde ik hem daar nogal duidelijke niet linkse praat uitslaan.
Het ging over dat boek van die verkrachting van die journaliste en die daarin de Taliban bijna verdedigde
Hij had daar nogal een duidelijke mening over.vragen om moeilijkheden bijvoorbeeld als je daar als vrouw los rondloopt zonder boerka.
Toen dacht ik, dat kan nog wel eens tegen je worden gebruikt, of door deze uitspraken kan je nog wel eens mensen aanzetten om jou te laten struikelen/beschadigen

volgens mij is het nu zover.

Poll: zou dit waar kunnen zijn?
  • ja het zou kunnen
  • nee je ziet spoken
  • kwee nie
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 5% gewijzigd door gtotep op 30-01-2010 18:49:25 ]
  •   PR/Manusje van alles zaterdag 30 januari 2010 @ 18:44:01 #2
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_77456296
    Ja hoor, ze onderscheiden iemand en een paar maanden later doen ze dit? met welk nut....
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
    pi_77456370
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 18:40 schreef gtotep het volgende:
    DEN BOSCH - Commando Marco Kroon, sinds kort drager van de hoogste militaire onderscheiding van Nederland, de Willemsorde, wordt verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie. Hij is vrijdag op het politiebureau verhoord.
    Kroon verbaasd na onderzoek van justitie
    Zijn 34-jarige vriendin werd gisteren voor de tweede keer als verdachte verhoord. Politie en justitie bevestigen de verdenkingen, maar willen niet zeggen of Kroon is aangehouden dan wel in verzekering gesteld. Zelf was hij gisteravond niet te bereiken.

De gangen en handelingen van Kroon worden al sinds oktober gevolgd door een team van politie en marechaussee. Daarbij zou het gaan om cocaïne-gebruik van zowel Kroon als bezoekers van diens café Vinny's in Den Bosch.

Het opsporingsonderzoek wordt tot in de hoogste kringen in Den Haag gevolgd. Naar verluidt wil koningin Beatrix, die in mei de zeldzaam toegekende militaire onderscheiding uitreikte aan Kroon, voortdurend op de hoogte worden gehouden. Kroon was de eerste militair in 55 jaar die die onderscheiding kreeg. De medaille werd hem toegekend vanwege heldhaftig gedrag tijdens zijn uitzending naar Afghanistan. Hij was daar pelotonscommandant van een team Special Forces.

Café Vinny's, waarvan Kroon sinds december 2008 de exploitant is, neemt een belangrijke rol in het onderzoek in. Een aantal vaste bezoekers is door de politie gehoord. In het onderzoek werden eind december in Den Bosch al twee aanhoudingen verricht. Kroon ontkende eerder deze week met kracht de verdenkingen. "Als er eentje anti-drugs is, ben ik het wel."

Op de deur van het café was gisteren een plakkaat bevestigd waaruit bleek dat het wegens 'onvoorziene omstandigheden' is gesloten. Volgens een woordvoerder van de gemeente Den Bosch is dit niet gebeurd op last van de gemeente.

Kroon werd opgeleid als officier aan de Koninklijke Militaire Academie in Breda en maakte onderdeel uit van het Korps Commando Troepen in Roosendaal.

=========================================

mij verbaast het niet.
    Toen ik hem s`avonds op de dag van uitrijking van de willemsorde zag bij Pauw en Witteman hoorde ik hem daar nogal duidelijke niet linkse praat uitslaan.
    Het ging over dat boek van die verkrachting van die journaliste en die daarin de Taliban bijna verdedigde
    Hij had daar nogal een duidelijke mening over.
    Toen dacht ik, dat kan nog wel eens tegen je worden gebruikt, of door deze uitspraken kan je nog wel eens mensen aanzetten om jou te laten struikelen/beschadigen

volgens mij is het nu zover.

Poll: zou dit waar kunnen zijn?
  • ja het zou kunnen
  • nee je ziet spoken
  • kwee nie
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
    Ook een poll maken? Klik hier

• Wacht even, wat was zijn mening precies? Hij verdedigde de Talibanhoofdman/ontvoerder die de journaliste verkrachtte???
    En dat vindt wie niet jofel precies, zodat hij nu verdacht wordt van cocaíne gedoe?
    I´m back.
      zaterdag 30 januari 2010 @ 18:49:10 #4
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_77456423
    welnee man.. lay off the pado's

Blijkbaar wordt er in zijn kroeg gedeald en gebruikt. Dan is het niet zo raar dat de eigenaar van die kroeg ook onder de loep genomen wordt.

Kan zijn WMO trouwens worden ingenomen als hij schuldig zou blijken te zijn aan handel en/of gebruik?
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
    pi_77456482
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 18:49 schreef teamlead het volgende:
    welnee man.. lay off the pado's

Blijkbaar wordt er in zijn kroeg gedeald en gebruikt. Dan is het niet zo raar dat de eigenaar van die kroeg ook onder de loep genomen wordt.

Kan zijn WMO trouwens worden ingenomen als hij schuldig zou blijken te zijn aan handel en/of gebruik?
    ja dat ook maar bij vrijspraak blijft hij wel rondlopen met dat krasje.
    en ik denk dat het daarom begonnen is
      zaterdag 30 januari 2010 @ 19:08:23 #6
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_77456974
    Nederlanders kunnen geen held zijn. Vervolgen! opsluiten!
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
    pi_77459975
    je ziet spoken?
    misschien had je Kroon op een voetstuk gezet en nu dondert hij eraf... heb je moeite met dat te verwerken ?
    maar hoe zie je die "destructieve linkse krachten' ?
    a er is een links complot die hem drugstoestanden in de schoenen schoof ... hij is geframed dus
    b de grote media-aandacht voor het slechte drugsnieuws rondom Kroon is buitenproportioneel... linkse media doen de held met opzet beschadigen..

maar was het niet een uitzending van Knevel&Brink, geen P&W
    http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=9555224&md5=988b7cd4137741f60da610b03fcf8128
    kijk op 18.40 minuten
    voorzichtig zei Kroon.. heb je niet teveel risico genomen.. niks schokkends dus..

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 30-01-2010 20:55:47 ]
    pi_77471747
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 20:39 schreef Bluesdude het volgende:
    je ziet spoken?
    misschien had je Kroon op een voetstuk gezet en nu dondert hij eraf... heb je moeite met dat te verwerken ?
    maar hoe zie je die "destructieve linkse krachten' ?
    a er is een links complot die hem drugstoestanden in de schoenen schoof ... hij is geframed dus
    b de grote media-aandacht voor het slechte drugsnieuws rondom Kroon is buitenproportioneel... linkse media doen de held met opzet beschadigen..

maar was het niet een uitzending van Knevel&Brink, geen P&W
    http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=9555224&md5=988b7cd4137741f60da610b03fcf8128
    kijk op 18.40 minuten
    voorzichtig zei Kroon.. heb je niet teveel risico genomen.. niks schokkends dus..
    18.30-19.30
    rond 20.10
    hij zei toch wel iets meer en je voelt tussen de regels door dat hij eigenlijk wil zeggen"eigen schuld wat had je daar te zoeken"
    pi_77473253
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 11:05 schreef gtotep het volgende:

[..]

18.30-19.30
    rond 20.10
    hij zei toch wel iets meer en je voelt tussen de regels door dat hij eigenlijk wil zeggen"eigen schuld wat had je daar te zoeken"
    nou... ik voel dat niet zo.... dat hij suggereerde "eigen schuld" hij stelde de vraag of ze niet te veel risico had genomen... een heel normale vraag en zo leek zij dat zelf ook te ervaren.. misschien een tikkie gelijkhebberig op 20.10... maar direct haakt ie af en blijft hij niet doordrammen.
    Kroon zei niks beledigends, zwaar fout.. whatsoever.
    Het is dus onzin te denken dat "linkse" lieden daarom Kroon in de media willen neerslaan
    pi_77477231
    Je moet een lullo niet op een voetstuk zetten. Okay, het is een bikkel zoals weinigen, maar natuurlijk ook een mens met z'n tekortkomingen.
    pi_77489532
    quote:
    Kroon ziet bewuste beschadigingsoperatie
    (Novum) - Kapitein Marco Kroon wordt ervan verdacht dat hij met grote hoeveelheden cocaïne in de weer is geweest. Hijzelf beweert dat sprake is van een bewuste actie om hem te beschadigen. Hij zei zondag volgens de NOS dat hij alle beschuldigingen kan weerleggen.
    http://www.trouw.nl/nieuw(...)digingsoperatie.html
      zondag 31 januari 2010 @ 21:27:20 #12
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_77490911
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 18:40 schreef gtotep het volgende:

nogal duidelijke niet linkse praat uitslaan.

(...)

vragen om moeilijkheden bijvoorbeeld als je daar als vrouw los rondloopt zonder boerka.
    Dus uitlokking van verkrachting is niet linkse praat? Weer wat geleerd in de wondere wereld van links-rechts-geneuzel.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_77491028
    Driedubbel
    pi_77491067
    Loopt al een topic over, excuses voor het ongemak.

'Justitie verdenkt oorlogsheld Kroon'
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      Moderator zondag 31 januari 2010 @ 21:30:49 #15
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_77491118
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')