Agreequote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mwoa... je kunt dezelfde vraag 'terug'stellen: waarom móet 'ie meer/andere mensen leren kennen?
Dan zie ik nog steeds het voordeel niet (in het algemeen) en zie ik nog steeds niet in waarom het zou móeten. Dat het voor jou, op dat specifieke moment, hielp, maakt niet dat het voor iedereen dan maar het beste is. Sterker: volgens mij is het niet eens een kwestie van 'het is goed/slecht' voor je.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:19 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang met hetzelfde soort mensen in de klas gezeten. Het was een verademing voor me toen ik bleef zitten. Ik leerde heel andere mensen kennen en leerde veel over mezelf.
Hahaha dankquote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:21 schreef popolon het volgende:
TT change: Draaijer vs. de rest van OUD.
Laat maar hoor, hij meende het niet wat hij zei.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik snap eigenlijk de ophef niet zo. Ik doe het niet zoals draaijer, maar ik begrijp de kritiek niet zo. Iedereen voedt hier z'n kinderen op, op zijn eigen manier en dat is voor jullie de beste manier. Daarmee bepaal je zo'n beetje álles voor je kind: je bepaalt welk gedrag het beste is.
Op die manier is bij elke user in [OUD] wel wat te zeggen.
Het is niet illegaal wat hij doet en volgens mij zijn niet alle hockeykinderen beschadigde nitwits geworden op latere leeftijd.
Ik zeg niet dat het moet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan zie ik nog steeds het voordeel niet (in het algemeen) en zie ik nog steeds niet in waarom het zou móeten. Dat het voor jou, op dat specifieke moment, hielp, maakt niet dat het voor iedereen dan maar het beste is. Sterker: volgens mij is het niet eens een kwestie van 'het is goed/slecht' voor je.
Dat zijn behoorlijk wat aannames en dat in één enkele zin....quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:28 schreef Mula het volgende:
Als hij op de kleuterschool al moeite heeft om aansluiting te vinden met mensen van buiten het netwerk en hij wordt daar nu helemaal bij weggehouden, dan leert hij dat nooit.
Grapjas!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zijn behoorlijk wat aannames en dat in één enkele zin....
Heb jij kinderen? En ervaringen met de kleuterschool en andere kinderen van die leeftijd? Want als dat zo is, dan zou je waarschijnlijk niét zo'n kromme redenatie laten zien. Waarom is het hebben van weinig aansluiting nu weer een indicatie van het later niet kunnen omgaan met andere mensen?
Nee, dat begint op het moment dat je geboren wordt... en gaat je hele leven door.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Grapjas!![]()
Leren omgaan met mensen begint op de kleuterschool.
Precies, het kan ook zo zijn dat je kind vrij slim is en meer gericht is op uitdagingen dan sociale omgang. Misschien dat van KDV / school wisselen dan helpt, dat kan maar hoeft niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Heb jij kinderen? En ervaringen met de kleuterschool en andere kinderen van die leeftijd? Want als dat zo is, dan zou je waarschijnlijk niét zo'n kromme redenatie laten zien. Waarom is het hebben van weinig aansluiting nu weer een indicatie van het later niet kunnen omgaan met andere mensen?
Dat zou kunnen, maar als hij in een andere groep daar beter bij ondersteund wordt dan is het toch prima om hem naar een andere groep (school) te laten gaan.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:41 schreef moussy het volgende:
Misschien is ie wel gewoon contactgestoord dat hij maar aansluiting heeft met één kindje
Volgens mij zei Draaijer in het vorige topic dat zijn zoon in zijn huidige kleuterklas geen aansluiting kan vinden, muv 1 jongetje. En dat Draaijer blij is dat hij nu naar de nieuwe school gaat omdat zijn vriendjes daar ook allemaal naar school gaan. Deze school staat in een buurt waar zij gezien zullen worden als 'midden' itt zijn huidige buurt waar zij in een huis wonen in de duurst mogelijke klasse en waar zij alleen nog maar 'naar beneden kunnen'.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je omgeving heeft enorm veel invloed op je leven. Hij vindt zijn kleuterklas niet leuk. Geen idee wat daarachter zit, maar ik ben blij dat hij binnenkort naar een school gaat samen met zijn vriendjes. En NEE, de vaders van zijn vriendjes waren voor mij onbekenden.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:48 schreef Mula het volgende:
[..]
Volgens mij zei Draaijer in het vorige topic dat zijn zoon in zijn huidige kleuterklas geen aansluiting kan vinden, muv 1 jongetje. En dat Draaijer blij is dat hij nu naar de nieuwe school gaat omdat zijn vriendjes daar ook allemaal naar school gaan. Deze school staat in een buurt waar zij gezien zullen worden als 'midden' itt zijn huidige buurt waar zij in een huis wonen in de duurst mogelijke klasse en waar zij alleen nog maar 'naar beneden kunnen'.
Dus; nauwelijks aansluiting voor zoon behalve met vriendjes (die dus wel in papas netwerk zitten), nieuwe buurt klinkt niet als een wijk waar veel mensen met modale inkomens of lager zitten. Lijkt me nog wel meevallen met de hoeveelheid aannames die ik doe, toch?
En wat betreft: "Waarom is het hebben van weinig aansluiting nu weer een indicatie van het later niet kunnen omgaan met andere mensen?" Nou, aangezien Draaijer van mening is dat je kinderen op jonge leeftijd iets moet aanleren, omdat het op latere leeftijd erg moeilijk is om ze nog weer iets nieuws aan te leren. Vandaar mijn vraag aan Draaijer of hij zich er geen zorgen over maakt dat zijn zoon weinig aansluiting vindt.
En nee, ik heb geen kinderen. Wel behoorlijk wat ervaring met kinderen, ook in de kleuterschoolleeftijd.
Misschien dat hij daarom juist zijn kind naar een andere school laat gaan, omdat zijn vriendjes daar ook op zitten en hij daar dus blijkbaar wel aansluiting mee heeft.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:48 schreef Mula het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag aan Draaijer of hij zich er geen zorgen over maakt dat zijn zoon weinig aansluiting vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |