abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77441708
quote:
'Justitie verdenkt oorlogsheld Kroon'

DEN BOSCH - Kapitein Marco Kroon, die vorig jaar wegens zijn heldhaftig optreden in Afghanistan de Militaire Willems-Orde kreeg, wordt verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie.

Dat meldt het Brabants Dagblad.

Politie en justitie bevestigen de verdenking, maar willen niet zeggen of Kroon is aangehouden dan wel in verzekering is gesteld, aldus de krant.

Politie en marechaussee zouden Kroon al sinds oktober op de korrel hebben. Het zou daarbij gaan om cocaďnegebruik door de onderscheiden militair en bezoekers van Café Vinny, de kroeg die Kroon in Den Bosch exploiteert.

Defensie

Het ministerie van Defensie liet zaterdagochtend vroeg in een reactie weten geschrokken te zijn van het bericht dat Kroon wordt verdacht en vrijdag is verhoord. Maar het 'wacht verdere ontwikkelingen af'.

Het wijst erop dat iemand pas schuldig is als de rechter hem of haar veroordeelt en beklemtoont dat de verrichtingen waarvoor hij is onderscheiden uitzonderlijk blijven. Defensie onthoudt zich verder van commentaar, zolang 'een strafrechtelijke procedure' loopt.

Kroon ontkende eerder deze week tegenover het Brabants Dagblad de verdenkingen.

Zooi

''Als er eentje antidrugs is, ben ik het wel. Ik kan dat toch niet hebben als militair. Ik weet dat er eerder in dit café gehandeld werd. Die zooi heb ik er helemaal uitgewerkt'', citeert de krant hem.

Kroon werd in mei vorig jaar door koningin Beatrix tijdens een plechtige ceremonie op het Binnenhof in Den Haag tot Ridder in de Militaire Willems-Orde geslagen.

Het was voor het eerst in ruim vijftig jaar dat deze hoogste en oudste dapperheidsonderscheiding werd uitgereikt aan een individu.

Gewaagde commandoacties

Kroon gaf in 2006 leiding aan een peloton dat meerdere gewaagde commandoacties uitvoerde in Afghanistan. Voor de wijze waarop hij dat deed, kreeg hij de onderscheiding.
Nou maar hopen dat justitie het bij het verkeerde eind heeft. Ik kan me nl niet voorstellen dat Kroon iets met drugs te maken zou hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 30-01-2010 09:41:52 (Update nu.nl) ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:24:52 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_77441717
je hebt geen fantasie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:53:52 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_77441812
Het zou knap sneu zijn als ie idd wat met drug te maken heeft.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:10:56 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77441906
Ik kan me het ook moeilijk voorstellen. Vooral omdat toch wel verwacht mag worden dat er een uitgebreid veiligheidsonderzoek heeft plaatsgevonden voordat deze onderscheiding uitgereikt werd. Anderzijds hebben we natuurlijk ook Yuri van Gelder gehad. We wachten af.
The End Times are wild
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:11:33 #5
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_77441907
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 08:53 schreef Sander het volgende:
Het zou knap sneu zijn als ie idd wat met drug te maken heeft.
Waarom sneu?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:14:59 #6
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_77441925
Ik zou het eigenlijk wel prima vinden als het waar blijkt te zijn, die absolute verheerlijking danwel verkettering van mensen op basis van een enkele gebeurtenis, de echte wereld is niet zo zwart-wit hoor.
Fotoboek
pi_77441943
quote:
'Al twintig verhoren'

DEN BOSCH - ,,Iedereen wordt gehoord door de politie, al een man of twintig van de cafébezoekers.Soms gaat dat over mij, soms ook niet. Iedereen, behalve ikzelf. Dat is toch gek", antwoordde Marco Kroon eerder deze week op de vraag of hij op de hoogte was van het politieonderzoek gericht op hem en zijn café Vinny's.

Kroon reageerde daarbij tegenover het Brabants Dagblad fel op de vermoedens van diens cocaďnegebruik. Zijn nieuwsgierigheid werd gisteren bevredigd. Kroon en zijn 34-jarige vriendin werden als verdachten verhoord. De politie wil niet kwijt wat de directe aanleiding was voor het onderzoek.

Het al in oktober gestarte onderzoek is volgens persofficier van justitie Karen Gerritsen in een 'afrondend stadium' gekomen. Het vijftienkoppige team van politie en marechaussee heeft daarbij grotendeels in het geheim geopereerd. Pas kort geleden werd besloten Kroon gisteren te verhoren. ,,Kroon had wel in de gaten dat hij ook aan de beurt zou komen. Het heeft extra tijd gevergd om dat af te stemmen en te plannen. Met deze verdachte met zijn landelijke bekendheid ligt de zaak zeer gevoelig. Daarom moest ook het College van procureurs-generaal worden geďnformeerd. Daarvoor geldt een bijzonder protocol", zegt persofficier van justitie Gerritsen.

Overtreding van de opiumwet kan betekenen dat Kroon wordt ontslagen door zijn werkgever, het ministerie van Defensie. Een woordvoerder wenste gisteren niet op deze zaak in te gaan. Maar Defensie heeft een zero-tolerancebeleid tegen drugs. Rang of achtergrond lijkt geen verschil te maken. Dat bleek vorig jaar nadat turner Yuri van Gelder had toegegeven al jaren cocaďne te gebruiken. "Als Jan Soldaat harddrugs gebruikt, wordt hij ook ontslagen. Het zou krom zijn als we voor Yuri een uitzondering zouden maken", aldus de woordvoerder toen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:21:00 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77441984
Ik vind het verder ook bizar dat ze het niet onder de tafel hebben weten te houden. Dat is toch wat je zou verwachten in dit zeer bijzondere geval.
The End Times are wild
pi_77441995
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:21 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het verder ook bizar dat ze het niet onder de tafel hebben weten te houden. Dat is toch wat je zou verwachten in dit zeer bijzondere geval.
Inderdaad, vooral als de tafel zo groot is.Misschien is er geen plaats meer onder de tafel.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:36:36 #10
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_77442137
quote:
Er staat toch in de post boven jou dat er zoveel mogelijk in stilte gewerkt is. Maar als er een groep mensen verhoord moet gaan worden dan kun je er donder op zeggen dat een journalist daar vroeg of laat lucht van krijgt natuurlijk.
Fotoboek
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:58:37 #11
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77442348
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:14 schreef keesjeislief het volgende:
Ik zou het eigenlijk wel prima vinden als het waar blijkt te zijn, die absolute verheerlijking danwel verkettering van mensen op basis van een enkele gebeurtenis, de echte wereld is niet zo zwart-wit hoor.
Leer je feiten en kom dan met opmerkingen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:14:33 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_77442526
Dat zou slechte publiciteit zijn voor Defensie. Nederlanders kijken (zeker in vergelijking met bijv. Amerikanen) al neer op 'soldaatjes'.
Dit zou voor veel mensen nogal vooroordeel bevestigend zijn, vrees ik.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:28:42 #13
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_77442697
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:58 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Welke feiten?
Fotoboek
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:34:53 #14
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_77442765
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat zou slechte publiciteit zijn voor Defensie. Nederlanders kijken (zeker in vergelijking met bijv. Amerikanen) al neer op 'soldaatjes'.
Nederlanders kijken gelukkig wat nuchterder dan Amerikanen naar de verichtingen van de strijdkrachten inderdaad, maar volgens mij is 'neerkijken' behoorlijk overdreven, hoe kom je daarbij?
Fotoboek
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:40:44 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77442851
quote:
Dat zegt natuurlijk ook wat over die mensen. Stel, het was waar, wat dan nog? Wordt Kroon daar een minder grote held door? Wat mij betreft niet.

Ik weet wel dat Defensie een harde lijn voert tegen drugs, maar dat is een lijn die sowieso meer idealistisch dan pragmatisch is.

Voor Kroon hoop ik dat natuurlijk dat het allemaal niet waar is, maar persoonlijk zou ik er geen seconde van wakker kunnen liggen als iemand in z’n vrije tijd een keer coke gebruikt. Poeh poeh wat ernstig. Misschien heeft hij ook wel een keer zonder gordel gereden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77443179
Goed dat dit niet onder de tafel is gebleven. Hoe meer ontmytholigisering hoe beter.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:00:53 #17
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_77443189
Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is; zeker gezien alle aandacht die er om Yoeri van Gelder geweest is.

Maar als het toch zo blijkt te zijn doet dit natuurlijk niets af aan alle heldendaden van deze man.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_77443481
Deze medaille leek mij meer een propagandastunt, daarmee wil ik zijn optreden niet tekort doen, maar volgens mij was de wens om een held op te voeren bepalender dan de heldhaftigheid van het optreden zelf.

Ik zou het wel grappig vinden als de propagandastunt in de ene niet te winnen oorlog een zeperd blijkt in de andere oorlog die ook niet bedoeld is om te winnen, de war on drugs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:49:27 #19
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_77444347
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Deze medaille leek mij meer een propagandastunt, daarmee wil ik zijn optreden niet tekort doen, maar volgens mij was de wens om een held op te voeren bepalender dan de heldhaftigheid van het optreden zelf.

Ik zou het wel grappig vinden als de propagandastunt in de ene niet te winnen oorlog een zeperd blijkt in de andere oorlog die ook niet bedoeld is om te winnen, de war on drugs.
Rechtovereind blijven staan als je omsingeld bent en danger close van je eigen cas om te kijken of doel getroffen wordt noem ik behoorlijk mannelijk. En dat is maar één van de acties, veel zullen voor altijd geheim blijven.
pi_77444866
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:49 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Rechtovereind blijven staan als je omsingeld bent en danger close van je eigen cas om te kijken of doel getroffen wordt noem ik behoorlijk mannelijk. En dat is maar één van de acties, veel zullen voor altijd geheim blijven.
Die eerste zin begrijp ik niet helemaal..
Het zou best kunnen dat men het tijd vond worden om iemand weer eens een hoge onderscheiding te geven. (de laatste is postuum na de tweede wereldoorlog uitgereikt, meen ik) Dat doet overigens niets af aan zijn daden.
Dat doet cocainehandel - en gebruik ook niet, in wezen. Maar ik zou het wel jammer vinden. zo'n man wordt toch tegen opgekeken..
pi_77444876
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die eerste zin begrijp ik niet helemaal..
Het zou best kunnen dat men het tijd vond worden om iemand weer eens een hoge onderscheiding te geven. (de laatste is postuum na de tweede wereldoorlog uitgereikt, meen ik) Dat doet overigens niets af aan zijn daden.
Dat doet cocainehandel - en gebruik ook niet, in wezen. Maar ik zou het wel jammer vinden. zo'n man wordt toch tegen opgekeken..
Das Bob-B z'n stoere militairentaaltje
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:11:26 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77444890
quote:
danger close van je eigen cas
U zegt?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77444943
quote:

[..]

Want? Het enige wat hij zegt is dat de wereld niet zwart/wit is en dat hij dus iets geweldigs heeft gedaan niet hoeft te betekenen dat hij niet ook misstappen maakt. Niks aan gelogen lijkt me.

En als dit waar is gewoon oneervol ontslag voor deze knul. hartstikke mooi dat hij zo goed z'n werk heeft gedaan, maar hij kent de regels, en als hij echt een café runt waar flink gedeald / gebruikt word dan gaat hij er héél ver overheen. Das wel wat anders dan ff 1x tijdens stappen een pilletje hebben genomen
pi_77445389
quote:

[..]

Rechtovereind blijven staan als je omsingeld bent en danger close van je eigen cas om te kijken of doel getroffen wordt noem ik behoorlijk mannelijk.
Als voor mannelijkheid de allerhoogste onderscheiding wordt uitgereikt wil ik er ook een. Maar zijn moed wil ik niet ter discussie stellen, zijn trouw staat in zekere zin nu ter discussie, maar volgens mij is het ook beleid waarvoor die onderscheiding wordt uitgereikt en de onstane omsingeling leek mij geen goed voorbeeld van beleid van de commandant.

Het is ook een bijzonder hoge onderscheiding, dus zonder die man voor laffe prutser uit te maken komt het mij voor dat de politieke wil om een held te hebben de doorslag gaf in die beslissing.
quote:
En dat is maar één van de acties, veel zullen voor altijd geheim blijven.
Dan moet je wachten met de onderscheiding tot de oorlog voorbij is. De haast met uitreiken lijkt mij dan ook politiek gemotiveerd. Maar ja, deze oorlog is er natuurlijk niet om gewonnen te worden maar om voort te blijven duren, dus dat is misschien wat lastig. Maar ik lees dat andere militairen hun willemsorde ook pas een jaar of 5 na WOII hebben gekregen, maar toen ging het de uitreikers ongetwijfeld om de eer en niet om de show.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77445448
Dat zou niet zo mooi zijn.
pi_77445564
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 08:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou maar hopen dat justitie het bij het verkeerde eind heeft. Ik kan me nl niet voorstellen dat Kroon iets met drugs te maken zou hebben.
Waarom kan je je dat niet voorstellen ? Ik vind het meer bizar dat te stellen dan dat Kroon wel eens een snuifje neemt eerlijk gezegd. Maar misschien zegt het ook wel wat over sommige militairen en hun selectieve blindheid als het op hun organisatie aankomt. Mijn ervaring is een andere.
pi_77445752
quote:
Idd. Maar ik wacht het onderzoek wel even af. Het vertouwen in justitie is bij mij niet al te groot als het om militairen gaat.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:53:43 #29
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_77445944
quote:
noem ik behoorlijk mannelijk.
Ik vind het behoorlijk gay om met je maatjes oorlogje te spelen
pi_77446052
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom kan je je dat niet voorstellen ? Ik vind het meer bizar dat te stellen dan dat Kroon wel eens een snuifje neemt eerlijk gezegd. Maar misschien zegt het ook wel wat over sommige militairen en hun selectieve blindheid als het op hun organisatie aankomt. Mijn ervaring is een andere.
Waarom ik me dat niet kan voorstelllen? Het gaat hier niet om een gemiddelde militair, gezien de opdrachten en taken die het KCT heeft word je behoorlijk doorgelicht. Het is niet zo dat er 1 of ander halfbakken veiligheidsonderzoekje gedaan wordt. Komt bij dat Kroon twee jaar na dato van de actie's zijn orde in ontvangst heeft genomen, in die twee jaar zijn er tientallen mensen bezig geweest om het eea uit te zoeken. Ook zijn prive leven wordt dan onder de loep genomen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:00:30 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77446125
Hij hoeft niet actief de wet te hebben overtreden, ook passief, zonder opzet drugs in zijn café hebben is al strafbaar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_77446140
quote:
Het ministerie van Defensie wijst erop dat iemand pas schuldig is als de rechter hem of haar veroordeelt
Ow ja, vuige homo's? En wat moeten jullie dan met al mijn internet, mail, telefoonverkeer, mijn vingerafdrukken, het EPD, de kmheffing etc etc etc

Stelletje hypocriete flikkers

Bah!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:04:05 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77446226
Daar doet Defensie vrij weinig mee.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_77446432
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:04 schreef Dagonet het volgende:
Daar doet Defensie vrij weinig mee.
Daar gaat het niet om. Zij kunnen dat wel roepen nu, maar collega's van hen denken daar heel anders over dat iemand oas schuldig is als de rechter schuld bewezen acht.

Roep dat godverdomme tegen je collega's in de regering en niet tegen ons
vosss is de naam,
pi_77446630
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Zij kunnen dat wel roepen nu, maar collega's van hen denken daar heel anders over dat iemand oas schuldig is als de rechter schuld bewezen acht.

Roep dat godverdomme tegen je collega's in de regering en niet tegen ons
quote:
Minister: heldendaad Kroon blijft overeind

De verdenkingen tegen de onderscheiden militair Marco Kroon doen niks af aan zijn heldendaden. Dat zei minister van Defensie Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) zaterdag op Radio 1. De minister blijft erbij dat het 'zeer terecht' is dat de pelotonscommandant de hoogste militaire eer heeft ontvangen.

Van Middelkoop wil niet ingaan op eventuele consequenties voor Kroon's onderscheiding als hij inderdaad schuldig blijkt. Uit het Handboek Onderscheidingen van Defensie blijkt echter dat Kroon zijn Militaire Willems-orde verliest als hij voor minimaal een jaar de cel in moet of oneervol wordt ontslagen.

Kroon kan rekenen op juridische bijstand van Defensie, zei Van Middelkoop. De minister benadrukt dat Kroon onschuldig is totdat hij is veroordeeld. "Dit is nu een zaak van het Openbaar Ministerie en de politie. Ik ben wel geschrokken, maar ik kan daar niet op vooruit lopen."

Ook PvdA en CDA zijn van mening dat kapitein Kroon nog altijd onschuldig is. PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen stoort zich eraan dat Kroon nu met naam en foto in de media komt. "Iemand is vrij totdat het tegendeel is bewezen en dat geldt ook voor mensen die wat bekender zijn."

CDA-voorzitter Peter van Heeswijk is het daar mee eens. "Dit leeft enorm in het land, maar ik denk dat ik me aansluit bij mevrouw Ploumen. We moeten de procesgang zijn werk laten doen."
pi_77446800
quote:
"Iemand is vrij totdat het tegendeel is bewezen en dat geldt ook voor mensen die wat bekender zijn."
En wat moet de overheid dan met al mijn gegevens? Ik voel me anders niet meer zo vrij in mijn doen en laten als pak hem beet een jaar of 10 geleden en het wordt alleen maar erger en erger.

Links lullen, rechts handelen
vosss is de naam,
pi_77446945
Men heeft het wel eens over de Telegraaf vwb stemming maken, maar de Volkskrant kan er ook wat van
quote:
'Oorlogsheld Kroon gebruikte drugs’

DEN BOSCH - Kapitein Marco Kroon, die vorig jaar wegens zijn heldhaftig optreden in Afghanistan de Militaire Willems-Orde kreeg, wordt verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie. Dat meldt het Brabants Dagblad.

Politie en justitie bevestigen de verdenking, maar willen niet zeggen of Kroon is aangehouden dan wel in verzekering is gesteld, aldus de krant. Politie en marechaussee zouden Kroon al sinds oktober op de korrel hebben. Het zou daarbij gaan om cocaďnegebruik door de onderscheiden militair en bezoekers van Café Vinny, de kroeg die Kroon in Den Bosch exploiteert.

Het ministerie van Defensie liet zaterdagochtend vroeg in een reactie weten geschrokken te zijn van het bericht dat Kroon wordt verdacht en vrijdag is verhoord. Maar het ‘wacht verdere ontwikkelingen af’. Het wijst erop dat iemand pas schuldig is als de rechter hem of haar veroordeelt en beklemtoont dat de verrichtingen waarvoor hij is onderscheiden uitzonderlijk blijven. Defensie onthoudt zich verder van commentaar, zolang ‘een strafrechtelijke procedure’ loopt.

Kroon ontkende eerder deze week tegenover het Brabants Dagblad de verdenkingen. ‘Als er eentje antidrugs is, ben ik het wel. Ik kan dat toch niet hebben als militair. Ik weet dat er eerder in dit café gehandeld werd. Die zooi heb ik er helemaal uitgewerkt’, citeert de krant hem.
Beatrix

Kroon werd in mei vorig jaar door koningin Beatrix tijdens een plechtige ceremonie op het Binnenhof in Den Haag tot Ridder in de Militaire Willems-Orde geslagen. Het was voor het eerst in ruim vijftig jaar dat deze hoogste en oudste dapperheidsonderscheiding werd uitgereikt aan een individu.

Kroon gaf in 2006 leiding aan een peloton dat meerdere gewaagde commandoacties uitvoerde in Afghanistan. Voor de wijze waarop hij dat deed, kreeg hij de onderscheiding.
Volkskrant
pi_77447390
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:24 schreef vosss het volgende:

[..]

En wat moet de overheid dan met al mijn gegevens? Ik voel me anders niet meer zo vrij in mijn doen en laten als pak hem beet een jaar of 10 geleden en het wordt alleen maar erger en erger.

Links lullen, rechts handelen
Daar zeg je wat, dat klopt weer niet met die spontane huisinvallen en indect en dat soort grappen...
maar ja, wij hebben ook geen hoge onderscheiding, zijn niet rijk, hebben geen machtspositie, zijn niet bekend..
Dus zijn we minder gelijk dan zij..
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:51:50 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77447518
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef AchJa het volgende:
Men heeft het wel eens over de Telegraaf vwb stemming maken, maar de Volkskrant kan er ook wat van
[..]

Volkskrant
Die kop kan inderdaad echt niet. Snel aanhalingstekens eromheen zodat het ‘een uitspraak van iemand is’, maar verder niemand aan het woord laten die het gezegd zou kunnen hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77447655
Hij blijft hoe dan ook een held. Zou jammer zijn als zijn 'naam' hierdoor naar de klote wordt geholpen.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77448450
En weer een van de grootste Nederlanders allertijden die door de linkse kerk wordt beschadigd.

En buiten dat: iedereen die mee telt in deze wereld heeft wel eens cocaine gebruikt, zelfs Bush heeft het wel eens gebruikt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:31:40 #42
238141 SevD
Boventitel
pi_77448575
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:57 schreef Stuart het volgende:
Hij blijft hoe dan ook een held. Zou jammer zijn als zijn 'naam' hierdoor naar de klote wordt geholpen.
Inderdaad. Mocht dit waar zijn, dan nog. Vind het schandalig (ken verder niet helemaal de achtergrond er van) als de Willems-orde afgepakt zou worden.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:48:47 #43
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77449005
quote:

[..]

Me dunkt dat hij daar feiten en niets dan feiten spreekt.

Maar het verbaast me niet zo dat uitgerekend jij op een opmerking als dát ingaat.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:50:52 #44
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77449063
quote:
Tsja, van die standaard tunnelvisie Nederlandse burgerlui met een mening die minder waard is dan een velletje gerecycled pleepapier.

Als we allemaal eens zouden ophouden dat soort simpele lui belangrijk te maken hadden we al een heel stuk vooruit gekomen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:55:59 #45
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77449193
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:26 schreef JohnDope het volgende:
En weer een van de grootste Nederlanders allertijden die door de linkse kerk wordt beschadigd.

Man, lul niet.

Ik weet dat gewoontes lastig te doorbreken zijn, maar probeer het toch maar eens
pi_77452346
De gelul over zijn 'heldendom', hij heeft ten gunste van de Neocon-agenda Afghanen vermoord in hun eigen land, dat is gewoon oliedom, marionettengedrag.

Moorden--> je bent een held
Snuiven--> vuile crimineel. misdadiger..
pi_77452981
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:36 schreef RechtseRukker het volgende:
de Neocon-agenda
Er zit niks Neocons bij, want dankzij die linkse Tony Blair zitten we nu in die Irak/Afghanistan oorlog.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_77453161
Als hij schuldig is moet hij natuurlijk wel veroordeeld worden zeker als de situatie ernstig is.
Maar licht dealen maakt hem voor mij nog geen mindere held.
pi_77454601
Simon Spoor en prins Bernard hadden hem ook .
Noooooooit wat gehoord over inleveren
maar dat waren frisse jongens natuurlijk
  Admin zaterdag 30 januari 2010 @ 22:27:32 #50
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_77463546
Hij is gehoord en gewoon weer vrij man..
Het zaakje rammelt flink..
Net op NOVA
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')