quote:maar ja, dan heb je je deur... dan is er weer geen hond die dat kozijn wil plaatsen... Ja meneer... straks schaaf ik iets verkeerd en dan gaat het verkeerd omdat ik dat kozijn niet geleverd heb
Niet echt de tijd om dergelijke risico's te lopen nu, vind het wel netjes dat ze gewoon eerlijk aangeven het risico niet te kunnen en willen dragen. Jij zoekt wat specifieks en buiten-standaard uit en dan is het natuurlijk vreemd om maar van iedereen te verwachten dit zonder meer te kunnen en willen plaatsen?quote:Kan die dat niet dan snijd hij zich in de vingers en leert voor de volgende keer, maar de klant word daar niet de dupe van...
een standaard deur kozijn in een buiten muur??? Moeilijk te plaatsen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:07 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
[..]
Niet echt de tijd om dergelijke risico's te lopen nu, vind het wel netjes dat ze gewoon eerlijk aangeven het risico niet te kunnen en willen dragen. Jij zoekt wat specifieks en buiten-standaard uit en dan is het natuurlijk vreemd om maar van iedereen te verwachten dit zonder meer te kunnen en willen plaatsen?
Als je het zo zegt wat was dan het probleem met het laten fabriceren van het kozijn? Als je gewoon een deurkozijn wil laten plaatsen mag dat idd geen probleem zijn tegen een redelijk uurtarief (geen 18 euro per uur dus).quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:20 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
een standaard deur kozijn in een buiten muur??? Moeilijk te plaatsen?
nee hoor, daar zit het m echt niet. ... Het feit dat ze dat kozijn niet zelf aanleveren en het dus niet minimaal 1 keer over de kop kunnen gooien... das het pobleem.
Wat er daarna voor een deur in een kozijn komt maakt geen bal uit... Kozijn is kozijn.
Dat kan toch nog steeds?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:56 schreef klusfoobje het volgende:
M'n ouwe werkte met een aannemer altijd op fixed price basis... Die hadden alletwee het principe. Een vakman kan verdomde goed inschatten wat hem te wachten staat. Kan die dat niet dan snijd hij zich in de vingers en leert voor de volgende keer, maar de klant word daar niet de dupe van...
Ik nok ff met deze discussie. maar ook jij wete Forno, dat een aannemer gewoon een kozijjn bestelt in de maatvoering die hij nodig heeft in het materiaal dat de eindklant wil. Niet meer , niet minder. En die aannamer heeft ogen in zijn hooft om te zien, jamaar dat ding is waardeloos, die ga ik er niet inzetten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:26 schreef Forno het volgende:
Natuurlijk is merantie, merantie. Zo zal Toyota ook gedacht hebben een gaspedaal, is een gaspedaal. Maar zoiets kan je als aansprakelijke lelijk in de staart bijten.
Denk ook aan de kwaliteit van een grondlaag. En de wijze waarop een kozijn in elkaar is gezet (pen-gatverbinding/schroeven/overige). De enige manier om zeker te weten dat het aan zijn/haar norm voldoet, is de boel zelf (laten) maken.
Als je klussen wilt uitbesteden, maar wel wilt weten of het een goede vakmanis, moet je [url=http://www.werkspot.nl ]www.werkspot.nl [/url]eens proberen. Daar kan je referenties van de vakmensen inzien die bieden op je klus. Op zo'n manier heb ik mijn stucwerk uitbesteed.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:56 schreef klusfoobje het volgende:
De problemen waar je tegen aan loopt als je een vakman zoekt...
je weet pas aan het einde dat je een koekubakker hebtgekozen...
Ik heb een klusje van mij op die website gezet en ik krijg biedingen tussen de ¤ 850,- en ¤ 380,- wat een verschil! En de meeste bieders hebben geen (of weinig) referenties.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:04 schreef mister_white het volgende:
[..]
Als je klussen wilt uitbesteden, maar wel wilt weten of het een goede vakmanis, moet je [url=http://www.werkspot.nl ]www.werkspot.nl [/url]eens proberen. Daar kan je referenties van de vakmensen inzien die bieden op je klus. Op zo'n manier heb ik mijn stucwerk uitbesteed.
woei! bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:54 schreef KeimpeLwd het volgende:
Hee Sjoerd,
Een deur is ideaal als werkbank idd als poten kan je geoon bijvoorbeeld cls gebruiken (89x38) of vijf-bij-zevens. Dikker hoeft niet, de stijfheid van het geheel is belangrijk. Dit regel je door schoren aan te brengen. Schoren zijn diagonale delen die een driehoek vormen, zodat je tafel niet heen en weer beweegt.
Schroef hiertoe twee panlatten in een kruis aan de achterste poten (voor zouden ze in de weg zitten) en draai ook een schroef in het punt waar ze elkaar kruisen. Als het goed is, is het dan een mooi stevig tafeltje. Als hij in het midden teveel doorbuigt, maak je hier nog een of twee poten. Die schoren die achterop zitten, kun je ook nog aan de korte kant van de tafel maken, zodat de tafel niet naar voor en achter wiebelt. Als je de tafel aan de muur bevestigt hoeft dit naturlijk niet. Desnoods aan beide korte kanten, maar die schoren die doen het hem dus en de dikte van de poten is minder spannend.
Succes Sjoerd!
Ik heb niet echt goede ervaringen met de zaag service van de bouwmarkten, en uiteraard is geen van de muren echt recht.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:54 schreef Forno het volgende:
Ja. Je kunt zoiets uit alleen plaatmateriaal maken. Kan zijn spaanplaat met fineer, MDF, multiplex of combinaties. Wat is de grootste overspanning van de plankjes? Is dat 1,2m of deel je de kast nog in tweeen?
Nadeel van MDF is dat je niet kunt schroeven in de kopse kanten (gaat splijten). Zul je met deuvels of lamello's moeten werken. Wat op zich te doen is. Vooral lamello's zijn makkelijk, en hebben ook wat speling.
Multiplex is natuurlijk niet zo glad als MDF, maar wel sterk. Sterk genoeg om geheel te schroeven.
Spaanplaat is ook niet of nauwelijks te schroeven. Zul je met deuvels in de weer moeten.
Ik zou voor een MDF plaat gaan, dat spul is makkelijk bewerkbaar. Dikte 18mm heeft mijn voorkeur. 15mm vind ik zelf wat te iel zonder hulpconstructies. Koop er een lamellofrees bij, voor 70 euro bij de Hornybach te koop, en een zakje lamello's en een pot houtlijm. Laat de platen op maat zagen bij de bouwmarkt. En thuis het ding in elkaar lamello'en. Neem ook wat resthout mee om mee te experimenteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |