abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:41:42 #151
104367 Thrackan
new and improved
pi_78393130
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:58 schreef pilotter het volgende:
Hoe zou jij laminaat planken zagen. Met andere woorden, wat is de bestemanier om mooi en netjes te werken. Ik heb een decoupeerzaag, maar kan ook een zaagtafel krijgen.
Zaagtafel met zo'n cirkelzaag die je kunt laten zakken op je plank is het meest netjes volgens mij.

Vraagje van mijn kant: Ik heb in mijn keuken nog één raam zitten met enkel glas, dat ik wil laten vervangen door dubbel glas. Is ongeveer 1.70 breed en 1.00 hoog.
Momenteel zit er aan de linkerkant van het raam een tweetal raampjes die te openen zijn, dit wil ik laten vervangen door een enkel kantelraam (opent aan de bovenkant) aan de rechterzijde.
Aan de bovenkant wil ik over de gehele breedte een ventilatierooster van ongeveer 10cm hoog (zit bij de buren ook en werkt prima).

Is het normaalgesproken mogelijk om de kozijnen erin te houden en de boel uit te frezen voor dubbel glas?

En heeft iemand een idee wat dit grapje me ongeveer gaat kosten?
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:42:25 #152
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_78393152
Gewoon een goede laminaatsnijder huren. Kost wat kracht, maar altijd recht, geen herrie (denk aan de oortjes) en geen zaagsel. ideaal.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:47:17 #153
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78395798
uitfrezen van kozijn van enkel naar dubbel glas is ene optie. Bottle neck i sdan wel hoevele vleesch j ein het kozijn hebt zitten. Sommige kozijnen hebben gewoon niet genoeg ruimte om dubbelglas te herbergen. Daarnaast zijn sommige ramen ook niet geschikt om om t ebouwen. DG is een stuk zwaarder dan EG.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78416909
TheJoker80,
Die luchtspouw in de vloer is wel mooi als je alles opnieuw maakt en toch alle vrijheiid hebt, maar niet essentieel. Als je van onder moet isoleren gebruik je dus harde platen, even 1 schroef of spijker om hem vast te hechten en afpurren. Vergeten dus die luchtspouw, is geen probleem. Klinkt tegenstrijdig, maar dat is de praktijk soms. Het moet ook te maken wezen zeggen we dan..
grab life by the balls
pi_78417108
En Gurb, als jij had gezien wat ik zoal heb gezien zou je nooit twijfelen aan mijn advies om geen folie in de vloer te doen. Die plasjes waar ik het over had kan puur woonvocht zijn, ongeacht de vochtigheid of ventilatie in de kruipruimte.
Ik zuig hier echt niks uit mijn duim hoor, dan weet ik wel betere dingen om te doen..
grab life by the balls
pi_78417443
Pilotter,
Laminaat zaag ik altijd met de decoupeer. Eventueel een winkelhaak erbij om een haakse streep erop te zetten, maar op zich niet heel spannend want er komt een plintje op. Bijkomend voordeel van een deco is dat je niet steeds overeind hoeft om te zagen, gewoon op de knietjes blijven zitten zodat je 's avonds niet kapot bent van het knielen en hurken e.d.
grab life by the balls
pi_78417783
Thrackan geen probleem hoor, als je een beetje handig bent met de bovenfrees kun je best de sponning wat uitdiepen zodat je ruimte krijgt voor dubbel glas. Je kunt ook gewoon het glas en de glaslat eruithalen, waardoor je ongeveer 15 à 20 mm ruimte krijgt. Vervolgens doe je er dubbel glas in, waardoor er geen ruimte meer is voor een glaslat. Dit los je op door een meranti koplat er in het verstek overheen te schroeven. Zo doen we het vaak in de renovatie iig.
Als je het niet mooi vindt, moet je de sponning wat verder uitdiepen, zodat er een glaslat bij in past.
grab life by the balls
pi_78418029
Voor alle duidelijkheid Klusfoobje: Een raam is een al dan niet draaiend deel wat in een kozijn kan zitten. Hier zit glas in, maar het glas kan ook zonder raam in het kozijn zitten. Dit noemen we vast glas.
Qua gewicht maakt het niks uit of er in een kozijn enkel of dubbel glas zit, het kozijn zit immers vast in de muur en kan geen kant op. Bij draaiende delen is het een ander verhaal, hierbij is het vooral belangrijk of het niet verrot is en het dus wel de moeite waard is om er die aandacht aan te besteden.
grab life by the balls
pi_78418077
Oja Thracker dat stuk glas kost ongeveer 70 euro denk ik.
grab life by the balls
pi_78418150
Minu, gewoon vervangen hoor als ik het goed begrijp! Hard hoofd in, maar ik hoop dat je zo'n lijst kan vinden, succes!
grab life by the balls
  donderdag 25 februari 2010 @ 07:03:26 #161
30287 thejoker80
Leuk hè?....50 gulden(25 euro)
pi_78423145
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:12 schreef KeimpeLwd het volgende:
TheJoker80,
Die luchtspouw in de vloer is wel mooi als je alles opnieuw maakt en toch alle vrijheiid hebt, maar niet essentieel. Als je van onder moet isoleren gebruik je dus harde platen, even 1 schroef of spijker om hem vast te hechten en afpurren. Vergeten dus die luchtspouw, is geen probleem. Klinkt tegenstrijdig, maar dat is de praktijk soms. Het moet ook te maken wezen zeggen we dan..
tnx, superduidelijk! Ik weet alleen nog niet of de toegang tot mijn kruipruimte groot genoeg is om harde platen door te krijgen, deze zijn natuurlijk een stuk minder flexibel dan steenwol die je er gewoon doorheen kunt proppen.
Hoe heet je?..... ach daar kan je ook niks aan doen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:00:59 #162
104367 Thrackan
new and improved
pi_78424143
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:32 schreef KeimpeLwd het volgende:
Voor alle duidelijkheid Klusfoobje: Een raam is een al dan niet draaiend deel wat in een kozijn kan zitten. Hier zit glas in, maar het glas kan ook zonder raam in het kozijn zitten. Dit noemen we vast glas.
Qua gewicht maakt het niks uit of er in een kozijn enkel of dubbel glas zit, het kozijn zit immers vast in de muur en kan geen kant op. Bij draaiende delen is het een ander verhaal, hierbij is het vooral belangrijk of het niet verrot is en het dus wel de moeite waard is om er die aandacht aan te besteden.
quote:
Oja Thracker dat stuk glas kost ongeveer 70 euro denk ik.
Thanks! De kozijnen zien er nog prima uit qua hout, aan deze kant zit er dan ook de galerij van de bovenburen boven, dus het wordt alleen nat bij erg raar weer met een noordoostenwind uit precies de goeie hoek
Die kosten voor het glas lijken me wel wat laag, maar goed, het is in ieder geval aardig te doen qua geld.
pi_78424466
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:00 schreef Thrackan het volgende:

[..]

[..]

Thanks! De kozijnen zien er nog prima uit qua hout, aan deze kant zit er dan ook de galerij van de bovenburen boven, dus het wordt alleen nat bij erg raar weer met een noordoostenwind uit precies de goeie hoek
Die kosten voor het glas lijken me wel wat laag, maar goed, het is in ieder geval aardig te doen qua geld.
hier kan je uitrekenen wat je ongeveer kwijt bent aan dubbelglas, en nee het is niet mijn bedrijf en ik bedoel het ook niet als spam

http://www.inkoopglas.nl/
namaste
pi_78425929
Ik heb gisteren een vriend van mij onze radiator laten verven (zo'n oud model met losse schoepen), dat was nogal een werk. Het lukte ook moeilijk om het een mooi dekkende laag te krijgen, het was of te weinig verf of druipers.

Ik denk dat een tweede laag het oplost, maar zijn er nog tips?
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:14:26 #165
104367 Thrackan
new and improved
pi_78425987
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:12 schreef Goover het volgende:
Ik heb gisteren een vriend van mij onze radiator laten verven (zo'n oud model met losse schoepen), dat was nogal een werk. Het lukte ook moeilijk om het een mooi dekkende laag te krijgen, het was of te weinig verf of druipers.

Laatste keer dat ik het mijn moeder heb zien doen was het een kwestie van 2-3 dunne laagjes. Is trouwens voor verven sowieso een advies: Ga niet dik smeren, doe er gewoon een laagje bij.
pi_78426035
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:16 schreef KeimpeLwd het volgende:
En Gurb, als jij had gezien wat ik zoal heb gezien zou je nooit twijfelen aan mijn advies om geen folie in de vloer te doen. Die plasjes waar ik het over had kan puur woonvocht zijn, ongeacht de vochtigheid of ventilatie in de kruipruimte.
Ik zuig hier echt niks uit mijn duim hoor, dan weet ik wel betere dingen om te doen..
Ik heb het inderdaad nog nooit meegemaakt nee, en er ook nog nooit van gehoord, maar zo zijn er wel meer verschillende manieren van isoleren, en wat de ene persoon nooit zou doen, daar zweert de ander weer bij, en het kan allebei best goed zijn.

En dat je niks uit je duim zuigt geloof ik hoor
pi_78426899
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:12 schreef Goover het volgende:

radiatoren verf ik meestal met een spuitbus
namaste
pi_78427471
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:14 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik het mijn moeder heb zien doen was het een kwestie van 2-3 dunne laagjes. Is trouwens voor verven sowieso een advies: Ga niet dik smeren, doe er gewoon een laagje bij.
Dan hoop ik dat het bij het volgende laagje goed gaat komen, een derde laag hebben we echt geen tijd voor. Het 'dunner is beter' principe heb ik ook al een tijdje door idd.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:43 schreef Dulk het volgende:

[..]

radiatoren verf ik meestal met een spuitbus
Zo'n spuitbus heb ik ook zien staan, maar de prijs/oppervlakte verhouding was niet echt fijn. Ook zag ik het niet zitten om achter en om de radiator alles af te moeten plakken.

Het is trouwens zo'n soort model, allen dan 3 keer zo lang.
pi_78432977
Hallo,

Ik heb buiten een zgn daybed staan, die ik graag wil omtoveren tot een (lounge) bank.
En zou dus een leuning aan de achterkant moeten komen.
Het lastige hieraan is dat ik die graag iets schuin wil hebben om wat relaxter te kunnen zitten.
(Ben ik een beetje duidelijk? hihi)

Enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast heel erg bedankt
pi_78433755
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:58 schreef Goover het volgende:

[..]

Zo'n spuitbus heb ik ook zien staan, maar de prijs/oppervlakte verhouding was niet echt fijn. Ook zag ik het niet zitten om achter en om de radiator alles af te moeten plakken.

ja dan is het wel lastig, ik neem de radiatoren dan ook los en leg het op schragen.
namaste
pi_78439498
Ik heb mijne met een spuitbus geverfd, maar die verf bleef je wel de eerste 1-2 maanden ruiken..
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:09:30 #172
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78440589
quote:
yep, helemaal mee eensch.

Heb hier ook de oude constructie waarbij een raam in een kozijn zit en wat vast zit, dus niet draaibaar oid. Die constructie moet ook blijven aangezien er 1 van de 2 een schildersraam is. Die moet er zo uit kunnen bij een verhuizing.

Heb echter ook een draaibaar raam dat met 2 scharnieren vast zit. Als ik daar Hr++ in ga zetten word het gewoon te zwaar voro het raam, het houten gedeelte dus.

Wel goed overigens dat je er ff op wijst. hele volkstammen hebben het over het raam en bedoelen het glas.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:13:04 #173
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78440735
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:17 schreef Dulk het volgende:

[..]

hier kan je uitrekenen wat je ongeveer kwijt bent aan dubbelglas, en nee het is niet mijn bedrijf en ik bedoel het ook niet als spam

http://www.inkoopglas.nl/
het glaswerk is ook niet de kostenpost.... een m2 meter HR++ is meen ik maar een fractie duurder als enkelglas.

het rpobleem is echter dat het er dan nog wel ff inmoet. Heb je het enkel over vervangen dan is het zo gebeurt ( als je er bijkan). Wil je van enkel naar dubbel dan is het ff andere koek. Met opgelegde glaslatten is dan een optie idd.

Wil je echter in stijl van het huis blijven dan moet je je best gaan doen om een bedrijf te vinden die zonder het te vern%%ken netjes geplaatst krijgt.
En die jongens... idd, zijn niet gratisch...
pi_78449810
Ja Klusfoobje ik weet wat je bedoelt, jammer dat ik niet mag spammen maar ik heb zo'n idee dat je die vakmensen bovenaan in je resultaten treft als je mijn naam googelt..
Zonder gekheid, het is niet heel ingewikkeld. Een beetje vakman is met een dag werk een heel eind, als je het -ahum- zwart laat doen ben je met driehonder euro klaar schat ik. Je kan het natuurlijk eerst zelf proberen en als het niks wordt gewoon af laten maken.
grab life by the balls
  vrijdag 26 februari 2010 @ 00:56:57 #175
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78464461
De problemen waar je tegen aan loopt als je een vakman zoekt...

je weet pas aan het einde dat je een koekubakker hebtgekozen...

In mijn jarne 30 huis was er destijds een raam dat niet in het kozijn sloot. Timmerman gebeld. Die kwam en pakte een moker om eens ff op de scharnieren te rossen. Dan zou het wel weer passen...

Die werd boos toen ik hem de opdracht gaf PER direct op te rotten. daarna een vakman op bezoek gekregen. Met oude kleine schaafjes paste hij alles weer netjes op elkaar aan. Tot op de dag van vandaag is dat raam het best sluitende ding in mijn huis

Ander ding waar je tegen aan loopt. Ik wilde een speciale deurconstructie in mijn huis. Overal krijg je te horen dat het niet in de catalogus staat dus het kan niet.,..
Meubelmaker zegt dat het kan maar vraagt een bedrag om gelijk zijn hypotheek cash te kunnen betalen.
Daarna een fabriek gevonden met een eigenaar met grijs haar Niet standaard? dan maken we het toch standaard, dan kan het wel
maar ja, dan heb je je deur... dan is er weer geen hond die dat kozijn wil plaatsen... Ja meneer... straks schaaf ik iets verkeerd en dan gaat het verkeerd omdat ik dat kozijn niet geleverd heb

kortom, de meeste mensen willen best graag werk uit besteden, ze zijn ook best bereid om voor eerlijk werk een eerlijke prijs te betalen en voor ambachtelijk vakwerk iets meer.
Je word echter zo makkelijk genaaid door de mensen aan wie je een opdracht geeft.... Eerst is het " gene probleem, oh, dat kan makkelijk. En als ze bezig zijn.... tsja... het word toch duurder hoor... en dan zit je klem, want een ander wil dan de klus niet meer overnemen.

M'n ouwe werkte met een aannemer altijd op fixed price basis... Die hadden alletwee het principe. Een vakman kan verdomde goed inschatten wat hem te wachten staat. Kan die dat niet dan snijd hij zich in de vingers en leert voor de volgende keer, maar de klant word daar niet de dupe van...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')