Ah check, voor de festo moeten we nog even door sparen, maar tot die tijd zal ik lustig oefen met uit de hand zagen of de lineaal aan de andere kant leggen.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:35 schreef KeimpeLwd het volgende:
Mannetje meldt zich!
Klaas, als je de voetplaat van de handcirkel scheef zet wil hij idd nog wel es weglopen. Het is dan ook niet ideaal. Het vergt een strakke hand en als je gebruik wilt maken van een geleider dan moet je de geleider plaatsen aan de kant waar de zaag heenloopt. Hij loopt dan naar de geleider toe ipv erbij weg. Mijn ervaring is echter dat je toch beter uit de hand bij de streep langs kan zagen, zodat je zelf bij kunt sturen. En niet drukken, rustig zagen.
Beetje flauw, maar toch een gevalletje oefening baart kunst denk ik. Het kan natuurlijk ook aan de machine liggen, een nieuwe Festo met lineaal loopt niet weg bijvoorbeeld maar toch moet het met alle machines kunnen hoor.
Succes ermee!
Kluskampieoene, je kan ook een bouwkundig instructeur vragen, die leg je uit wat je wil en wat je vragen zijn. Beste man/vrouw komt een keer met je mee, geeft een advies en stuurt een factuur voor de gedane werkzaamheden.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:39 schreef kluskampioene het volgende:
Ja hoor dat kan best, maar we willen liever nog geen aannemer inschakelen voordat we zeker weten wat de mogelijkheden precies zijn. We vinden dat niet eerlijk t.o.v. de aannemer als we dan besluiten het huis niet te nemen of de klus bv aan een ander te gunnen.
Ik ben dit weekend serieus aan de slag gegaan met de kast, ik denk dat het wel wat kan worden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:06 schreef KeimpeLwd het volgende:
Ooh weer mis dus, in dat geval zul je naast je deurtjes passtukken moeten maken die aansluiten op de scheve wanden. Net als die blinde zijpanelen die je bij keukens tegenkomt weet je wel?
\quote:Op zondag 7 maart 2010 18:51 schreef keesjeislief het volgende:
Een simpele vraag KeimpeLwd. Ik woon in een oud pand met ouderwetse houten schuiframen. Een ervan piept heel vervelend bij het opendoen (en dat is het raam waaruit ik mijn sigaretten rook, dus ik doe hem nogal eens open). Wat kan ik daar aan doen? Ik zou denken een olie of iets dergelijks tussen het bewegende deel van het raam en het kozijn zien te smeren of zo?
yep idd, daar heeft dit uilskeuken niet aan gedacht toen hij een paar boutjes buiten invette...quote:Op maandag 8 maart 2010 11:28 schreef mister_white het volgende:
[..]
\
Geen olie of vet op hout gebruiken. Smeer e.e.a. in met wat kaarsvet.
Wat gebeurt er dan?quote:Op maandag 8 maart 2010 11:28 schreef mister_white het volgende:
[..]
\
Geen olie of vet op hout gebruiken. Smeer e.e.a. in met wat kaarsvet.
dan krijg je vlekken op je hout. De olie die je op je metaal hebt gedaan trekt in het hout.quote:
Wat mij als eerste te binnen schiet is een kolomboorquote:Op maandag 8 maart 2010 21:35 schreef ouderejongere het volgende:
Geweldig topic, dank aan de timmerman die zijn kennis met ons wil delen.
Ik heb een vraagje. Hoe kan ik recht boren, dus echt haaks op het oppervlakte? Dat een schroef een beetje schuin zit zie je niks van, maar een deuvelverbinding moet echt superstrak zitten.
Als ik recht moet boren pak ik de blokhaak erbij en dan kan je redelijk secuur de boormachine haaks krijgen.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:35 schreef ouderejongere het volgende:
Geweldig topic, dank aan de timmerman die zijn kennis met ons wil delen.
Ik heb een vraagje. Hoe kan ik recht boren, dus echt haaks op het oppervlakte? Dat een schroef een beetje schuin zit zie je niks van, maar een deuvelverbinding moet echt superstrak zitten.
Ik heb ook maar een algemeen topic gemaakt van mijn bezigheden.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:35 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik ben dit weekend serieus aan de slag gegaan met de kast, ik denk dat het wel wat kan worden.
Alles is alleen nog meer gedraaid, schever, krommer, boller, holler en golvend dan ik dacht. Het was echt een ramp om het front van de kast een beetje waterpas en recht te krijgen. Het eerste plankje ligt er in, na een beetje decouperen ben ik daar vrij tevreden over. Vanavond ga ik beginnen aan de rest van de planken en daarna ga ik aan de deurtjes en afwerking beginnen.
[ afbeelding ]
Begin van het frame
[ afbeelding ]
Frame af
[ afbeelding ]
Frame af
[ afbeelding ]
Frame plus plankje
Ik heb scharnieren, mdf en een set boortjes voor de scharnieren gekocht, alles is dus in huis. Het mfd heb ik (vrij ruim) op maat laten zagen, anders paste het niet in mijn 106-je.
Kortom: lekker bezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |